Skocz do zawartości
Beni0

zmiana 235/35/R19 na 235/40/R19 VW CC. Da radę?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Mam pytanko Passat B6 1.9 Tdi Mam felgi 18 szerokości 9.5 i opony 225/40 ZR18 jakie ciśnienie powinno być ???aby nie jeździło się jak wozem drabiniastym Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W moim różnica w spalaniu wynosi ok. 1 l/100km pomiędzy zimową wersją Continental ContiWinterContact TS 830 205/55R16 91T i letnią Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 235/45R17 94Y. Czy zauważacie też taką różnicę jeśli macie takie szerokości w sezonach?

 

Mam prawie identyczny zestaw (zimowe TS850 205/55R16 94H, letnie identyczne). Różnice w spalaniu są minimalne - 0,2-0,4l/100km na niekorzyść Goodyear, częściowo mogą nawet wynikać z warunków drogowych.

Od kilku dni jeżdżę znowu na oponach letnich. Zauważyłem jedynie, że przy porannych przymrozkach na początku jazdy zużycie jest dużo większe (wnioskuję na podstawie wskazań komputera), ale po przejechaniu kilku km wszystko wraca do normy. Jednak gdy jest powyżej +10 zużycie paliwa jest bardzo zbliżone do tego na zimówkach. Tak jakby zmarznięte Goodyeary miały dużo większy opór toczenia ;)

 

ps.

Długo masz już Goodyeary? Jak wygląda sprawa zużycia bieżnika? Ścierają się szybko?

Edytowane przez postmortem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam prawie identyczny zestaw (zimowe TS850 205/55R16 94H, letnie identyczne). Różnice w spalaniu są minimalne - 0,2-0,4l/100km na niekorzyść Goodyear, częściowo mogą nawet wynikać z warunków drogowych.

Od kilku dni jeżdżę znowu na oponach letnich. Zauważyłem jedynie, że przy porannych przymrozkach na początku jazdy zużycie jest dużo większe (wnioskuję na podstawie wskazań komputera), ale po przejechaniu kilku km wszystko wraca do normy. Jednak gdy jest powyżej +10 zużycie paliwa jest bardzo zbliżone do tego na zimówkach. Tak jakby zmarznięte Goodyeary miały dużo większy opór toczenia ;)

 

ps.

Długo masz już Goodyeary? Jak wygląda sprawa zużycia bieżnika? Ścierają się szybko?

 

Przejechałem na nich łącznie z zimówkami 120kkm (tylko był to model TS810) . Właśnie przymierzam się do nowych letnich. Nie bardzo jestem zadowolony z Goodyear'ów ale też nie mam porównania do innych w tym rozmiarze. Jeśli przyjąć, że przejechałem na letnich ok. 70kkm to po ok. 50kkm zaczęły "buczeć" - powód wyząbkowanie (uciążliwy dźwięk przy prędkościach 50-80km/h). Po fakcie dopiero dowiedziałem się, że nie powinno się w kombi przekładać przodu na tył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam prawie identyczny zestaw (zimowe TS850 205/55R16 94H, letnie identyczne). Różnice w spalaniu są minimalne - 0,2-0,4l/100km na niekorzyść Goodyear, częściowo mogą nawet wynikać z warunków drogowych.

Od kilku dni jeżdżę znowu na oponach letnich. Zauważyłem jedynie, że przy porannych przymrozkach na początku jazdy zużycie jest dużo większe (wnioskuję na podstawie wskazań komputera), ale po przejechaniu kilku km wszystko wraca do normy. Jednak gdy jest powyżej +10 zużycie paliwa jest bardzo zbliżone do tego na zimówkach. Tak jakby zmarznięte Goodyeary miały dużo większy opór toczenia ;)

 

ps.

Długo masz już Goodyeary? Jak wygląda sprawa zużycia bieżnika? Ścierają się szybko?

 

Mysle, ze wieksze spalanie na poczatku jazdy to wynik czegos innego niz oporow toczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy felgi o takich parametrach :

 

5x112 18x7.5J ET51

 

podejda do Passata B6 oraz jake opony by byly potrzebne ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Co sądzicie o tych oponach ?

http://www.oponeo.pl/dane-opony/hankook-ventus-prime2-k115-205-55-r16-91-h#53313438

W innym samochodzie miałem continetale contisport contact 5 i się szybko ścierają. Teraz w Passacie mam używane 2x micheliny z 2007 i 2x używane continentale z 2003, opony są chyba twarde przynajmniej mam takie odczucie w czasie jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie takie wlasnie kupilem tylko w rozmiarze 235/45-17 i zrobilem dluzsza sobotnia wycieczke i zachowywaly sie OK. Mialem kiedys takie tylko 14 i bylem z nich zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W moim różnica w spalaniu wynosi ok. 1 l/100km pomiędzy zimową wersją Continental ContiWinterContact TS 830 205/55R16 91T i letnią Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 235/45R17 94Y. Czy zauważacie też taką różnicę jeśli macie takie szerokości w sezonach?

robiłem testy małego spalania. Conti TS850 r16 zimowe i średnia z trasy ok 100 km przy prękości 95km/h 5.0l/100km

założyłem letnie michałki 215 r16 i wracając tą samą trasą średnia z kompa 5,5. Temperatura otoczenia 15-20 stopni w obydwu przypadkach.

Teraz kupiłem Le Mansy oczywiście r17 z oponami good year 235 i jestem ciekawy spalania na trasie.

Wychodzi na to że conti są paliwooszczędne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie odnośnie ciśnienia opon. wlepa na klapce od wlewu głosi iz powinienem miec 2.2/2.2 lub 2.4/2.9 rozumiem iz 2.2/2.2 jest przy malym obciazeniu tj 2-3 osoby? a 2.4/2.9 jest przy full obciazeniu + bagaz tak ? poniewaz napompowali mi 2.2/2.2 przy zmianie opon ale z przodu to te opony jak flak wygladaja O.o hmmm mam 215x55 r16 i nie wiem czy tez maja byc 2.2/2.2?? poniewaz fabrycznie na 16 jest chyba 205 a nie 215. byłbym wdzieczny za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi najlepiej się jeździ na 2.6/2.6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm a powiedz mi jesli tez np. napompuje 2.6/2.6 i bede jezdzil sam lub 2 osoby to nic zlego sie z oponami nie stanie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i to zalezy jakie mamy uzadzenie do mierzenia bo na jednym bedzie 2.4 a na drugim 2.6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uu to teraz dałeś mi do myslenia :D yyy no wiesz mi pompowali u wulkanizatora powiedzieli ze na 2.2/2.2 a ja jak pojadę to pewnie na stacje paliw np. orlen tam są takie maszyny ale co tam w nich siedzi nie wiem, ustawia sie ile sie chce i dusi guzik :D tyle wiem ;x nie jestem zbyt rozpoznany jakie typy sa takich urzadzen do mierzenia :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na cpn w miare te wskazania sa dobre moze roznica rzedu 0.1 zalezy od temperatury 5 km juz opona nagrzana zdeka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Może ktoś doradzi. Passat B6 ma felgi 17 z oponami 235/45/17. Zamierzam wymienić opony i mam dylemat- kupić nowe na 17-stki czy skusić się na używane felgi od Audi 5*112 łącznie z oponami 245/40/18 -ET 41 -czy ktoś orientuje się czy te felgi wejdą do B6? Dodam że wcześniej jeździłem BMW E46 na felgach 225/40/18 i byłem zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie tak. Jeżdżę na takich i jest bez zarzutu. Teraz zastanawiam się nad zmianą na 18-stki i trochę mam obawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, dziś zakładałem letnie opony, które dostałem, gdy w ub. roku kupowałem Passata i okazało się, że 2 opony mam o nośności 93, a dwie o 97, które założyłem na przód, ponieważ z przodu jest silnik, a w bagażniku nigdy nic ciężkiego nie morzę, a na tylnym siedzeniu dwójkę dzieci. Czy dobrze zrobiłem? Czy w ogóle może tak być, aby na jeden osi była nośność 97, a na drugiej 93?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam jedne 93 a drugie 97, te o nośniku 93 to uniroyal i są bardzo miekkie w zeszlym roku w polowie sezonu letniego trafiły na tył a 97 na przód i auto od razu lepiej sie prowadzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja tez mam jedne 93 a drugie 97, te o nośniku 93 to uniroyal i są bardzo miekkie w zeszlym roku w polowie sezonu letniego trafiły na tył a 97 na przód i auto od razu lepiej sie prowadzi.

Czyli zrobiłem dobrze, że na przód założyłem 97 /dunlop sp sport 01/, a na tył 93 /continental/, dzięki, pozdrawiam!

Edytowane przez macvw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności