Skocz do zawartości
Damianekkochanek

diesel VW PASSAT 2.0 TDI DSG 170km Poranna wibracja samochodu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam miłośników Passatów :)

Panowie i Panie zakupiłem w styczniu 2018 roku Passata B7 2.0 TDI 170km DSG 2011 rok przebieg 111000 km ostatni serwis 110000km ( w tym momencie mam 116000km). Wszystko było pięknie do póki nie zaczął się luty i mam tak aż do dziś. Mianowicie, rano kiedy dla mojej żonki chce jechać po bułeczki, odpalam mojego Passata silniczek pięknie chodzi, aż po zazdrościć. Wyjeżdżam z bramy cyk jedyneczka, później automat cyk zarzuca dwójeczkę wszystko jest pięknie dojeżdżam do głównej ulicy, która oddalona jest ok 80 metrów. No to pyk w prawo do sklepiku (bo w lewo to do kościoła) i automat zarzuca 1 i 2 przed tym jak zarzuci trójkę już zaczyna cały samochód telepać, trząść oraz wibrować. Silnik wydaję stukanie i czuć mocne wibrację na kierownicy. Przy biegu numer 4 jest tak samo przy 5 już nie trzęsie tylko silnik stuka ale już ciszej i coraz to z przejechanymi metrami wszystko się łagodzi. Dojeżdżam do ronda oddalonego 700 metrów i już wszystko pięknie chodzi jak powinno i odpuszcza tak na cały dzień a po zgaszeniu silnika, zrobienia zakupów i odpalenia silnika już nic nie dolega wszystko pracuje tak jak powinno. Na cały dzień mam spokój. Natomiast rano za każdym razem problem się powtarza. Robiłem próby poczekałem, aż się samochód zagrzeje i dopiero ruszałem. Dalej stuka może trochę łagodniej. Wszystko w samochodzie wymieniane na czas ze wskazówkami z książki serwisowej.

Byłem u trzech mechaników, każdy to sprawdził zostawał samochód na noc. Dwa razy VW był podłączony pod komputer.

1. Mechanik numer jeden wtryski lub świece posprawdzał wszystko nie no wtryski okej i świece też podłączając pod komputer też nic nie pokazało. Mówi do mnie, że to może dwu-masa, jeździć nie przejmować się.

2 Mechanik numer dwa dwu-masę sprawdziłem wszystko jest okej tak jak powinno, stukot nie wskazuję na dwu masę na coś innego. "Dziwna sprawa nawet nie mogłem zlokalizować stukotu bo przestał stukać, gdy tylko się zatrzymałem, jeździć nie przejmować się." Mówię mu Panie kochany ja na wakacje chce jechać co się stanie jak samochód mi padnie 300 km od domu ? "Pan się nie przejmuję do wakacji wszytko wyjdzie, na pewno będzie się to nasilało" No tak tylko, że ja jeżdżę tak od lutego i cały czas jest tak samo nic się nie nasila. 

3. Mechanik numer trzy uważa, że to coś od rozrządu jakiś napinacz paska a dokładniej czujnik napięcia paska, który jest popsuty i dopiero jak dostanie temperatury i trochę pokręci napina pasek i nic nie stuka. (wydawało mi się, że taki jest tylko na łańcuchach). Proponuje mi zrobienie rozrządu.

W załączniku dołączam diagnostykę komputerową.

 

Proszę o pomoc. Może mieliście podobny problem.

Pozdrawiam

WWL7474F PASSAT.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć piąteczkę i jedź do najbliższego sklepu który sprzedaje LIQUI MOLY 2666. Kup 2 opakowania. Jedź na najbliższą stację paliwową, wlej 1 pojemnik i zatankuj do pełna. Wyjeździj zbiornik. Jeśli pomoże to drugi pojemnik możesz wysłać mi w podzięce :) . Jeśli nie pomoże to po ok 2000 km powtórz operację.

Aaaaaa i wymień akumulator

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem chyba w marcu STP do czyszczenia wtrysków. Nie pomogło. Kupie Liqui i zobaczymy :)

Edytowane przez Damianekkochanek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przestań kupować żonie bułeczki i zamiast rano do sklepu, to jedź wieczorem do knajpy ;-)

Zrób tak, jak mkpol pisze na początek.

A muzyka Tobie w ogóle gra w tym aucie? Bo wtedy miałbyś czym stukanie zagłuszyć ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podłączę się do tematu bo już mi się kończą pomysły. Silnik CFFB rok ten sam ale w manualu ale objawy identyczne. Tylko rano dziwny dźwięk jakby grające zawory i po rozgrzaniu ustaje. Byłem u dwóch mechaników pierwszy porażka drugi pokazał mi że na 3 wtryskiwaczu nie podaje ilości paliwa ani kąta dopiero po rozgrzaniu. Wymieniłem 3 wtryskiwacz i wydawało się że jest lepiej ale niestety dziś od rana znowu to samo oszaleć idzie. Mechanik sugeruje demontaż wszystkich wtryskiwaczy i sprawdzenie jak działają i ponowny montaż w zależności od stanu.

Gdybyście się z tym spotkali będę wdzięczny za sugestie.

 

Pozdrawiam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No przecież masz powyżej sugestię ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Chciałem wrócić z tematem. Po ponownej diagnostyce u znajomego okazało się, że wtryskiwacz nie został zakodowany ale to chyba nie ma większego znaczenia. Najważniejsze jest to, że pomimo wymiany wtryskiwacza dalej nie podaje on informacji o dawce paliwa ani korekcji. Jedynym słusznym wnioskiem jest chyba jakieś uszkodzenie wiązki przesyłającej te informacje do komputera??? Jeżeli możecie mi podpowiedzieć jak można to sprawdzić i zasugerować dalszą drogę naprawy to będę bardzo wdzięczny.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrób wyrównanie wtrysków

 

 

 

 

Edytowane przez turbo11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy mogą sądzić, że szukam dziury w całym ale wydaje mi się że z każdym dniem samochód pracuje gorzej. Kolejna wizyta w serwisie, który wymienił wtryskiwacz przeprosiny, że nie został zakodowany i sprawdzony. Konsultacje z kilkoma fachurami ale jest kolejny pomysł to wina ECU. Ponieważ wymiana wtryskiwacza nic nie zmieniała przypominam i wtryskiwacz dalej nie podaje poniższych parametrów i dzwoni jak przy spalaniu stukowym. Co o tym sądzicie czy może to być wina ECU.

IMG_0157.jpeg

IMG_0160.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście. Zacznij od wgrania najnowszej wersji softu dostępnej w VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, mkpol napisał:

Oczywiście. Zacznij od wgrania najnowszej wersji softu dostępnej w VW

Samochód jest po akcji serwisowej dotyczącej silników diesla wiec to chyba nie soft a raczej sam sterownik silnika. Czy to możliwe, ze wina leży po stronie komputera?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Pan @mkpol powiedział wlałem LIQUI MOLY 2666 spokój był na 1000 km. Później wlałem po 2000km kolejna butle LIQUI MOLY 2666 ale już nie pomogło. Ostatnio pojechałem w trasę ok 400km, samochód przestał na parkingu przez dwa dni. Gdy wracałem pól drogi telepało i stukało. Po powrocie zacząłem znowu jeździć po magikach.

1. Stwierdził, że to głupota jakiś tłumik zakłóceń na wale albo coś w skrzyni biegów. Polecił mi drugiego mechanika. To pojechałem od razu do drugiego.

2. Drugi Mechanik powiedział, że wtryski... Po sprawdzeniu przez jego zaprzyjaźnioną firmę tych wtrysków wyszło, że dwa są do wyrzucenia nic się nie da z nimi zrobić trzeci ledwo zipie a czwarty od czapy mógłby być. Kazał mi kupić nowe cztery nowe. 

Oddałem wszystkie cztery wtryski do ziomeczka by mi je sprawdził u siebie w firmie. Regenruj.pl, czy mechanik się myli czy nie. Zobaczymy co dalej. 

@Rumcajs123 a Pan sobie poradził już z problemem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że nie 4 wtryski do wymiany ale tylko jeden miał problem przy dodawaniu gazu więc może problem będzie rozwiązany. Dobrze, że sprawdziłem u koleszki te wtryski w firmie bo bym kupił cztery i  było by po kilkaset polskich złotych a tak przynajmniej się ostały. Jutro kupuje nowy wtrysk, mechanik wymieni i odezwę się po kilku dniach jak sprawdzę auto. 

Edytowane przez Damianekkochanek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtrysk wymieniony nie ma stuków i szarpnięć. Autko chodzi tak jak powinno :) Temat uważam za zamknięty. Dziękuję wszystkim za sugestie i pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności