Jump to content
jihad

ATJ gaśnie podczas przyspieszania

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    Od kilku miesięcy gaśnie mi auto PODCZAS gwałtownego PRZYSPIESZANIA. Nie zawsze, ale zdarza się.

    Czasem na pierwszym biegu po ruszeniu, czasem na 3 czy 4. Zwykle przy obrotach 2500-3500. Kiedy gaśnie przez chwilę słychać dziwne buczenie.

    Bywa, że akurat w tym czasie zmieniam bieg i wcisnę sprzęgło, to wtedy obroty spadają naturalnie do zera. Nie ma najmniejszego problemu z uruchomieniem za pomocą rozrusznika. Odpala tak samo jak rano, jak po południu, jak ciepły, jak zimny, jak zawsze.

    Bywa, że jeśli nie wcisnę sprzęgła ten efekt uchwycę tylko na podstawie buczenia, chwilowego zadławienia i zapalonej na parę sekund kontrolki ładowania. Silnik wtedy również gaśnie, ale jako że jest na biegu to odpala sam po chwili i jedzie dalej.

    Błędów brak.

    Co ciekawe, wydaje się, że nie dzieje się to przy pełnym obciążeniu, przy gazie w podłogę, tylko takim raczej na 3/4 czy 4/5.

    Mianowicie udało mi się zrobić wczoraj logi dynamiczne, test przyspieszenia w VCDS, a co jeszcze ciekawsze, auto było strojone i hamowane (lekki, bezdymny program) już po pierwszych wystąpieniach problemu i nic.

    Problemy zaczęły się jakiś czas po wymianie turbiny (regenerowana, AWX), wycięciu kata. Od tego czasu usunąłem podejrzaną klapę gaszącą całkowicie, razem z EGR, wymieniłem kolektor na AWX. W planie wymiana podciśnień. 

    Wykluczam raczej elektrykę, bo wtedy byłaby większa losowość, wykluczam (chyba) podwieszanie zaworów, bo nie ma problemu z odpaleniem.

    Nie wiem za co się złapać, bo nie mam żadnego podejrzanego podzespołu. Nigdy nie było w sterowniku żadnego błędu poza przeładowaniem na starej turbinie.

     

    Logi dynamiczne 003 i 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_4dpFc6l.html (4 bieg)

     

    Podczas powrotu z odcinka testowego miałem załączone logowanie i usiłowałem sprowokować gaśnięcie. Udało się po kilkunastu minutach, ale chyba niewiele z tego wynika. O ile pamiętam na 4 biegu. Widać zadławienie i spadek obrotów ok. 890 sekundy.

    http://vaglogi.pl/log-003_011_dK0W09.html

    Nie wcisnąłem sprzęgła, więc zadławił się, zapaliła się na chwilę kontrolka ładowania i za moment jechał normalnie.

    Spróbowałbym logować coś innego, ale nie wiem co. Najlepiej byłoby po jednym bloku, bo w tym gracie jest niska transmisja i słabe odświeżanie odczytów.

    Chyba, że zrobić pełne logi bez prowokowania gaśnięcia i może na nich coś będzie można zobaczyć poza normą i będzie jakiś punkt zaczepienia?

    Edited by jihad

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy