Clipp3r Zgłoś #1 Napisano 13 Maja 2018 Cześć, mam problem z moim Passatem. Na klimatyzacji odczuwam znaczne obniżenie mocy szczególnie od dolnego zakresu obrotów. Potrafię ze skrzyżowania ruszać gorzej niż maluch a na dodatek słychać podczas ruszenia 2 cyknięcia choćby przekaźnik. Bez klimatyzacji chodzi bez problemu jeżeli chodzi o ruszanie. Ruszyć na klimie dynamiczniej można jeżeli się go wkręci na obroty przed ruszeniem. Druga sprawa to szarpnięcie podczas jazdy (niezależnie czy na AC czy bez). No i ostatnia rzecz to nieregularne wkręcanie się na wysokie obroty. Robi się taki efekt jakby falowania. Powiedzmy, że wkręcam się z 3 biegu od 2k obrotów to potrafi przy ok 4k lekko przydusić i znowu się wkręca. Kable WN wymienione ok 20k tys temu razem ze świecami (NGK), cewki nie ruszałem. Vag bez błędów. Auto posiada instalację LPG (roczną, STAG QBOX). Przebieg auta to 300kkm Niżej podaję logi do wglądu (logi rejestrowane bez klimy, elektryki (tylko światła) i na PB). http://vaglogi.pl/log-000_001_002_9r8CTu.html http://vaglogi.pl/log-004_005_007_C2Y08C.html http://vaglogi.pl/log-009_010_098_2OKRjRC.html http://vaglogi.pl/log-099_001_Xb9o0V.html Jeżeli czegoś brakuje bądź zrobiłem źle to dajcie znać a zrobię kolejne logi. Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #2 Napisano 14 Maja 2018 Logo w Pb robi się do 6200rpm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Clipp3r Zgłoś #3 Napisano 15 Maja 2018 Nowe logi kręcone w miarę możliwości od 1100 rpm do odcinki. http://vaglogi.pl/log-000_001_002_kU3V9.html http://vaglogi.pl/log-004_005_007_MAvlu.html http://vaglogi.pl/log-009_010_098_p0mmB9.html http://vaglogi.pl/log-099_IkeQAR9.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #4 Napisano 18 Maja 2018 (edytowane) delikatnie jakby niedogrzany, może termostat, kontroluj temperatury w VAGu. Poza tym raczej ok to wygląda. No może troche inaczej powinien wyglądać początek logu w 009. Dorzuć 011 i 006 statycznie. Dodatkowo strasznie dziwny jest log 000, wrecz powiedzilbym ze nie mozliwy. Grzebałeś coś w plikach CSV? Nie masz czasem skombinować ECU do podmianki? Edytowane 18 Maja 2018 przez zwonko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Clipp3r Zgłoś #5 Napisano 18 Maja 2018 Zauważyłem właśnie, że temperatura podczas jazdy to ok 82 stopni, na postoju wzrasta do 84-86. Przy logach nic nie grzebałem, nawet ich nie otwierałem. Co Ci w nich nie pasuje? Czy wg logów przepływomierz jest ok? Miałem co do niego małe wątpliwości i zamierzałem go wymienić. Zrobię jeszcze log 011 i 006 statycznie i dam znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #6 Napisano 18 Maja 2018 (edytowane) No zobacz że wartości sa totalnie rozjechane. Moge Ci podesłać serwisówke na mail to sobie zobaczysz. ZObacz:http://vaglogi.pl/log-000_001_002_kU3V9.html 000, kolumna 4. raz są wartości powiedzmy miedzy 60-80 a raz zapis zero-jedynkowy (zazwyczaj w VAGach odnosi się on do oczytu stanów,coś działa nie działa, jest aktywne, nie jest itp). W kolumnie 1 też jest coś pomieszane, raz koło 90 raz prawie 3000. Dlatego podejrzewam ECU. Trzeba by sprawdzić CSV żeby zobaczyć czy to nie strona coś źle zinterpretowała. Przepływomierz niby wg logu z masą powietrza pokazuje to co powinien. Choć jeśli wierzyć serwisówce to na wolnych pokazuje źle. Problem w tym że nie jestem pewien czy serwisówka jest do tego silnika, na pewno jest do tego sterownika (SIMOS 2) Edytowane 18 Maja 2018 przez zwonko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Clipp3r Zgłoś #7 Napisano 18 Maja 2018 (edytowane) Przesłałem jeszcze raz log na stronę ale widzę, że jest to samo. http://vaglogi.pl/log-000_001_002_GFO4Fn.html Miałem podejrzenia co do przepływki ponieważ jak ją odpiąłem i jeździłem jakiś czas dla sprawdzenia jak chodzi auto to na biegu jałowym silnik pracował równo, jak jest przepływka podłączona i włączę klime to trochę silnikiem narywa. Dodam jeszcze, że zaglądając do pliku to tam też jest binarka w tej kolumnie więc nie jest to wina implementacji. Edytowane 18 Maja 2018 przez Clipp3r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #8 Napisano 18 Maja 2018 (edytowane) Nie jest wykluczone, że wartość na obrotach MAF będzie miał dobrą a na wolnych zawyża i będzie kiszka. Jak lepiej pracuje na odpiętym to jest dodatkowa wskazówka na niego. Dodatkowo przy takiej sytuacji (zawyżanie) serwisówka każe spr okablowanie do ECU i MAF. Przy odpiętym MAF komputer korzysta z wartości zastępczej. Edytowane 18 Maja 2018 przez zwonko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Clipp3r Zgłoś #9 Napisano 18 Maja 2018 Zrobię jeszcze dzisiaj statyczne logi i zobaczysz jak to wygląda. Powiedz mi jeszcze czy na podmianę ECU musi być ten sam sterownik? Mam znajomego który ma też 1.6 ale nie znam konkretnego symbolu silnika i ECU. Okablowanie wyglądało na ok bo sprawdzałem je jak wyciągałem silnik z wycieraczek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #10 Napisano 18 Maja 2018 (edytowane) nie wymieniałem nigdy więc pewien nie jestem, ale z tego co się orientuje mogą się różnic wersją softu , ale numer ECU powinien być ten sam. Nie wiem tez jak jest z IMMOhttps://store.034motorsport.com/checking-ecu-tcu-box-code-software-version-audi-volkswagen/ SPrawdzisz to też w logu. Jest to tzw. numer cześci czyli u Ciebie: 3B0 907 557 C (ta literka ostatnia chyba tez moze być różna) Na pewno nowsze 1.6 nie mają już SIMOS2 i takie przepięcie nie będzie działać. Skoro to 1.6 to może przeplywka też spasuje. Edytowane 18 Maja 2018 przez zwonko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Clipp3r Zgłoś #11 Napisano 18 Maja 2018 Ok, zrobiłem log statyczny na kanałach jakie podałeś, wrzuciłem jeszcze kanał 001 dla wglądu temp silnika. Na postoju on się dogrzewa jak powinien, przy jeździe temp spada. http://vaglogi.pl/log-011_016_001_6oPuivp.html Sprawdziłem jeszcze pracę silnika przy odpiętej przepływce i jednak trochę nim szarpie tak jak z podłączoną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach