Skocz do zawartości
Clipp3r

Prośba o sprawdzenie logów - Passat B5 1.6 AHL

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B5(3B) 1.6 101KM (AHL)
    Rok prod: 1999

    Cześć, 

    mam problem z moim Passatem. Na klimatyzacji odczuwam znaczne obniżenie mocy szczególnie od dolnego zakresu obrotów. Potrafię ze skrzyżowania ruszać gorzej niż maluch a na dodatek słychać podczas ruszenia 2 cyknięcia choćby przekaźnik. Bez klimatyzacji chodzi bez problemu jeżeli chodzi o ruszanie. Ruszyć na klimie dynamiczniej można jeżeli się go wkręci na obroty przed ruszeniem. Druga sprawa to szarpnięcie podczas jazdy (niezależnie czy na AC czy bez). No i ostatnia rzecz to nieregularne wkręcanie się na wysokie obroty. Robi się taki efekt jakby falowania. Powiedzmy, że wkręcam się z 3 biegu od 2k obrotów to potrafi przy ok 4k lekko przydusić i znowu się wkręca.

    Kable WN wymienione ok 20k tys temu razem ze świecami (NGK), cewki nie ruszałem. Vag bez błędów. Auto posiada instalację LPG (roczną, STAG QBOX). Przebieg auta to 300kkm

    Niżej podaję logi do wglądu (logi rejestrowane bez klimy, elektryki (tylko światła) i na PB).

     

    http://vaglogi.pl/log-000_001_002_9r8CTu.html

    http://vaglogi.pl/log-004_005_007_C2Y08C.html

    http://vaglogi.pl/log-009_010_098_2OKRjRC.html

    http://vaglogi.pl/log-099_001_Xb9o0V.html

     

    Jeżeli czegoś brakuje bądź zrobiłem źle to dajcie znać a zrobię kolejne logi.

     

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    Logo w Pb robi się do 6200rpm

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.6 101KM (AHL)
    Rok prod: 1999

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    delikatnie jakby niedogrzany, może termostat, kontroluj temperatury w VAGu. Poza tym raczej ok to wygląda. No może troche inaczej powinien wyglądać początek logu w 009. Dorzuć 011 i 006 statycznie.
    Dodatkowo strasznie dziwny jest log 000, wrecz powiedzilbym ze nie mozliwy. Grzebałeś coś w plikach CSV? Nie masz czasem skombinować ECU do podmianki?

    Edytowane przez zwonko

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.6 101KM (AHL)
    Rok prod: 1999

    Zauważyłem właśnie, że temperatura podczas jazdy to ok 82 stopni, na postoju wzrasta do 84-86. 

    Przy logach nic nie  grzebałem, nawet ich nie otwierałem.

    Co Ci w nich nie pasuje?

    Czy wg logów przepływomierz jest ok? Miałem co do niego małe wątpliwości i zamierzałem go wymienić.

    Zrobię jeszcze log 011 i 006 statycznie i dam znać.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    No zobacz że wartości sa totalnie rozjechane. Moge Ci podesłać serwisówke na mail to sobie zobaczysz. ZObacz:
    http://vaglogi.pl/log-000_001_002_kU3V9.html
    000, kolumna 4. raz są wartości powiedzmy miedzy 60-80 a raz zapis zero-jedynkowy (zazwyczaj w VAGach odnosi się on do oczytu stanów,coś działa nie działa, jest aktywne, nie jest itp). W kolumnie 1 też jest coś pomieszane, raz koło 90 raz prawie 3000. Dlatego podejrzewam ECU. Trzeba by sprawdzić CSV żeby zobaczyć czy to nie strona coś źle zinterpretowała.
    Przepływomierz niby wg logu z masą powietrza pokazuje to co powinien. Choć jeśli wierzyć serwisówce to na wolnych pokazuje źle. Problem w tym że nie jestem pewien czy serwisówka jest do tego silnika, na pewno jest do tego sterownika (SIMOS 2)

    Edytowane przez zwonko

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.6 101KM (AHL)
    Rok prod: 1999

    Przesłałem jeszcze raz log na stronę ale widzę, że jest to samo. http://vaglogi.pl/log-000_001_002_GFO4Fn.html

    Miałem podejrzenia co do przepływki ponieważ jak ją odpiąłem i jeździłem jakiś czas dla sprawdzenia jak chodzi auto to na biegu jałowym silnik pracował równo, jak jest przepływka podłączona i włączę klime to trochę silnikiem narywa.

     

    Dodam jeszcze, że zaglądając do pliku to tam też jest binarka w tej kolumnie więc nie jest to wina implementacji.

    Edytowane przez Clipp3r

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    Nie jest wykluczone, że wartość na obrotach MAF będzie miał dobrą a na wolnych zawyża i będzie kiszka. Jak lepiej pracuje na odpiętym to jest dodatkowa wskazówka na niego. Dodatkowo przy takiej sytuacji (zawyżanie) serwisówka każe spr okablowanie do ECU i MAF. Przy odpiętym MAF komputer korzysta z wartości zastępczej.

    Edytowane przez zwonko

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.6 101KM (AHL)
    Rok prod: 1999

    Zrobię jeszcze dzisiaj statyczne logi i zobaczysz jak to wygląda. Powiedz mi jeszcze czy na podmianę ECU musi być ten sam sterownik? Mam znajomego który ma też 1.6 ale nie znam konkretnego symbolu silnika i ECU.

    Okablowanie wyglądało na ok bo sprawdzałem je jak wyciągałem silnik z wycieraczek.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    nie wymieniałem nigdy więc pewien nie jestem, ale z tego co się orientuje mogą się różnic wersją softu , ale numer ECU powinien być ten sam. Nie wiem tez jak jest z IMMO
    https://store.034motorsport.com/checking-ecu-tcu-box-code-software-version-audi-volkswagen/

    SPrawdzisz to też w logu. Jest to tzw. numer cześci czyli u Ciebie: 3B0 907 557 C (ta literka ostatnia chyba tez moze być różna)
    Na pewno nowsze 1.6 nie mają już SIMOS2 i takie przepięcie nie będzie działać.

    Skoro to 1.6 to może przeplywka też spasuje. 

    Edytowane przez zwonko

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.6 101KM (AHL)
    Rok prod: 1999

    Ok, zrobiłem log statyczny na kanałach jakie podałeś, wrzuciłem jeszcze kanał 001 dla wglądu temp silnika. Na postoju on się dogrzewa jak powinien, przy jeździe temp spada.

    http://vaglogi.pl/log-011_016_001_6oPuivp.html

     

    Sprawdziłem jeszcze pracę silnika przy odpiętej przepływce i jednak trochę nim szarpie tak jak z podłączoną.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności