Skocz do zawartości
HTN

Jak wyłączyć ACC, ale dalej korzystać z tempomatu?

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B8 2.0 TDI 190KM DSG6
    Rok prod: 2015

    Kompletnie mi nie pasuje jak działa aktywny tempomat przy większym ruchu, także szukam możliwości jego wyłączenia. Jest jakiś sposób? W instrukcji nic nie znalazłem, poza tym, że generalnie można to deaktywować, choć nie wiem, czy tempomat w ogóle będzie wtedy działał - według moich prób albo włączam tempomat i jestem zmuszony do bardzo asekuracyjnej jazdy z niekontrolowanym samohamowaniem się samochodu albo nie włączam tempomatu w ogóle (sam nie wiem co gorsze :crazy:).

    Edytowane przez HTN

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM DSG6
    Rok prod: 2017

    mam obawę, że albo acc albo nic

    ostatnio też miałem takie przemyślenia, że trochę lipa kiedy radar przestaje działać (śnieg) i nie ma możliwości uruchomienia tempomatu w wydaniu "tradycyjnym"

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 2.0 Bi-TDI 240KM DSG7 4x4
    Rok prod: 2014

    I bardzo dobrze że nie ma, mniej ofiar na drodze. 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM
    Rok prod: 2015

    to ludzie tu (w tym i ja) szukają sposobu by aktywować ACC a ty chcesz wyłączyć :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM
    Rok prod: 2016

    heh, też ostatnio mi przyszło to do głowy jak leciałem po autobanach na dalszą trasę. Generalnie lipa jest z tym, że gdy się leci lewym pasem i ktoś zjeżdża na nasz z prawego nawet gdy jeszcze dość daleko to zamiast łagodnie przyhamowywać to czeka do ostatniej chwili i dopiero daje po hamulcu jak siedzie komuś na du...  Nawet jak ustawię na najdalszą odległość . Miałem wiele razy tak, że nie wytracał prędkości stopniowo  tylko w ostatniej chwili i potem kazał użyć mojej nogi gdy zbliżyłem się do np. TIRa.  Więc nie jest to dopracowane do końca i raczej bardziej niebezpieczne niż tradycyjny bo można się przyzwyczaić, że ktoś niby nad nami panuje. Ale ogólnie nie jest taki zły.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 1.8 TSI 180KM DSG7
    Rok prod: 2016

    Też chciałem aktywować bo mam zwykły, ale się zastanawiam, czy jednak drążyć temat. Ktoś z forum mówił, że najgorszym mankamentem ACC jest to, że jak lecimy z jedną prędkością prawym pasem i nagle z daleka widzimy, że ktoś jedzie wolniej to na zwykłym tempomacie zmieniamy pas i jedziemy non stop naszą prędkością, a ACC zwalnia przez co manewr nie jest już tak płynny i oczywisty.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM DSG6
    Rok prod: 2017
    2 godziny temu, Dean napisał:

    a ACC zwalnia przez co manewr nie jest już tak płynny i oczywisty.

    Wystarczy włączyć kierunkowskaz i nie zwalnia. 

    • Like 2

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM
    Rok prod: 2016

    No ale  dupe człowiekowi ratuje

     

    Faktycznie płynnie to nie pracuje

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
    Rok prod: 2003

    też szukałem bo miałem ten sam problem - kiedyś mi przed nosem przefrunęła plastikowa torebka na autostradzie przy 140km/h i... dość powiedzieć, że przekląłem jak miałem awaryjne hamowanie... ACC często nie ogarnia tematu jak przy autostradzie coś stoi (np. słup) albo jedzie się wzdłuż nierówno położonej metalowej barierki lewym pasem...  Albo ACC albo nic. Przekodowanie ACC=OFF wyłącza zupełnie tempomat, założenie czegoś żeby zasłaniało radar - to samo, przestaje działać z błędem, śniegiem to zalepić - tak samo = błąd... :|

    Ogólnie trzeba się przyzwyczaić albo nie korzystać.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 2.0 TDI 190KM DSG6
    Rok prod: 2015

    Heh, kurna... Tego właśnie się obawiałem...

    On 11.05.2018 at 4:16 PM, paolokos said:

    I bardzo dobrze że nie ma, mniej ofiar na drodze. 

    Moje osobiste odczucia są takie, że bardziej to niebezpieczne urządzenie, niż wpływa na bezpieczeństwo. Jak mi taką manianę z hamowaniem odwali na śliskiej nawierzchni, to rów murowany. Po kilku akcjach, jakie mi odwaliło, czasami boję się tego używać.

    Edytowane przez HTN

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM
    Rok prod: 2016

    W jeździe miejskiej i podmiejskiej, ACC w połączeniu z automatem jest bardzo wygodne. Na autobanie trzeba jednak tego pilnować.  

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2018

    Bo ACC w B8 średnio działa w porównaniu do konkurencji, wykrywa fałszywe przeszkody to jedno, ale mi potrafił przestać widzieć samochód w korku. Sytuacja taka: jedziemy za innym samochodem, zwalniamy praktycznie do zera, samochód przed nami zmienia pas, przed nami stoi kolejny a ACC daje ostro gazu nie widząc kolejnego. Mniej też płynnie działa na autostradzie przy zmianie pasów. Znam dużo lepiej działające systemu.

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 1.8 TSI 180KM DSG7
    Rok prod: 2016
    Dnia 11.05.2018 o 20:56, motomouse napisał:

    Wystarczy włączyć kierunkowskaz i nie zwalnia. 

    Tylko trzeba to zrobić 5-6 sekund przed dojechaniem do tira a to przy większych prędkościach robi się dużą odległością

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 1.8 TSI 180KM
    Rok prod: 2017

    System to nie człowiek, niestety nie przewiduje różnych sytuacji. Nie dostrzega z daleka czerwonego światła na sygnalizatorze i nie zwalnia...(jeszcze) ;). To tylko kamera i czujniki. Skonstruować to tak, aby było bezpiecznie i przy okazji auto zachowywało jak właściciel je normalnie prowadzi jest trochę trudne... Jednak ACC zawsze będzie lepszy, wygodniejszy i bezpieczniejszy od zwykłego tempomatu pomimo swoich niedoskonałości. Można się do niego (i jego słabości) przyzwyczaić i spokojnie korzystać... Pierwsze tempomaty w samochodach, 50 lat temu, też zapewne niektórych przerażały i denerwowały, bo można przecież było komuś w tył niechcący wjechać przez nieuwagę. W tamtych czasach to był szatański wynalazek ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM DSG6
    Rok prod: 2017
    Dnia 14.05.2018 o 10:17, Jarod84 napisał:

    Tylko trzeba to zrobić 5-6 sekund przed dojechaniem do tira

     

    Nope. Ja mam ACC ustawiony na drugą najmniejszą odległość, i w przypadku o jakim mówisz to zaczyna zwalniać jakieś 100 m. przed pojazdem z przodu. Czyli jak na prędkości autostradowe to odpowiednio. Włączenie kierunkowskazu powoduje przerwanie zwalniania i przyśpieszanie od zadanej prędkości. 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 2.0 TDI 190KM DSG6
    Rok prod: 2015

    motomouse, mi się wydaje, że ze zwiększaniem prędkości mierzona "bezpieczna" odległość jest zmieniana.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM DSG6
    Rok prod: 2017
    Godzinę temu, HTN napisał:

    mi się wydaje, że ze zwiększaniem prędkości mierzona "bezpieczna" odległość jest zmieniana.

     

    Oczywiście - standardowe ustawienie to odległość od "przeszkody" w wymiarze połowy aktualnej prędkości - w metrach. Wraz ze wzrostem tej prędkości odległości bezpieczne rosną, a wraz z przesuwaniem granicy maleją, ale w dalszym ciągu mamy powiązanie prędkości / odległości. 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    W końcu ACC to w zasadzie Automatyczna Regulacja Dystansu (nie na darmo w Mercedesie nazwano to Distronic), a zmiana prędkości to efekt uboczny tej regulacji ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 1.8 TSI 180KM DSG7
    Rok prod: 2015
    5 godzin temu, radekrp90 napisał:

    W końcu ACC to w zasadzie Automatyczna Regulacja Dystansu (nie na darmo w Mercedesie nazwano to Distronic), a zmiana prędkości to efekt uboczny tej regulacji ;)

    lepiej bym tego nie ujął ... z jedną uwagą: z ograniczeniem maksymalnej prędkości

    • Like 1

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 2.0 TDI 190KM DSG6
    Rok prod: 2014

     Nie ma problemu, mozna odlaczyc acc i uaktywnic zwykly 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności