Jump to content
niedzwiedzbb51

Problem vw passat b5 1.8t aeb 1999

Recommended Posts

@niedzwiedzbb51 napisz co tam nowego wyszło? Turbo pompuje 0.6 bara - to znaczy,że żyje :D

tylko te seryjne doładowanie to jakby go nie było...

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz na mysli wszystkie weze od podcisnienia czy ten ezektor z zaworkami ktory znajduje sie przy przepustnicy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marecek tip wymieniony na nowy ,wszystkie wezyki od turbo nowe tak jak radziles,nowy n75 zamiennik. Waskimi szczypcami sprawdzilem wirnik zero luzu. Na trzecim biegu gdy mam 3tys obrotow jest cisnie okolo 0.6 ,jak zapne 4 i mam te same obroty trzyma 0.6.  Lecz nie czuje zeby auto bylo bardziej zwawe. Masz jakis pomysl co jeszcze mogl bym sprawdzic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pojechać na hamownię? ;) seryjny 1.8T zbiera się jak dzisiejsze clio 1.2... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh no tak 1.2 tce 8.9 do setki. Chcialem jechac w tym tygodniu,wykonalem dwa telefony do tunerow zeby zweryfikowac cene hamowania i chipa. Jeden tuner powiedzial mi ze skoro przeplywka trzyma 120g /s i turbo bez luzu, trzyma 0.6 to mozna spodziewac sie 180 pare -190 km 290nm a drugi tuner stwierdzil ze silniki ****.we nie trzymaja serii i max moze zrobic 180km ale nie mam sie co nastawiac. 

Hamowanie 100zl a chip 600zl

Jest sens hamowac auto z intercoolerem seryjnym gdy temperatura otoczenia to 33 stopnie?

Marecek co myslisz o gotowej kosci ktora musial bym sobie wlutowac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauwazylem ze najwieksze doladowanie mam jak jest 1600 obrotow i wcisne gaz do konca tylko raz mam przy 2200 obrotow 0,6 a raz ponad 0,6 powyzej 3100 doladowanie maleje

Share this post


Link to post
Share on other sites

zrób program i przehamuj przed i po. Niech tuner popracuje... może logi podpowiedzą że trzeba trochę zmienić charakterystykę w dole obrotów bo jest za bogato lub za ubogo - zawsze lepiej skorygować pod konkretny samochód, a nie pchać gotowca... Ja miałem 2 identyczne 1.8T na programie u tego samego tunera - jeden wyszedł 172, drugi jakoś 180... w Unitronicu (ale ich MAHA była bardzo negatywną hamownią i to było DAWNO temu :P).

Pochwal się co wyszło...

Share this post


Link to post
Share on other sites

MARECEK jestem juz umowiony za tydzien na chipa zobaczymy co wyjdzie mam nadzieje ze nie 120 pare km.  Moj poprzedni awt mial ponad 240tys realnego przebiegu jak robilem chipa a wyskoczylo 155 i 216Nm. 

Wstawie zdjecie wykresu serii i po chipie

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i jestem juz po chamowaniu . Tuner u ktorego mialem robic chipa znalazl dzis termin . 

No i mialem robic chipa a wyszla lipa! Czesci za ponad 3 tys wpakowane w auto warte 6 tys tore nawet nie trzyma serii  ?

Marecek masz jakis pomysl? Mam zamiennik dv i n75. Tuner powiedzial mi ze turbo za pozno wstaje i ze powinno byc minimum 215Nm a u mnie tylko 200.  Moj wykres z dzisiejszego dnis

20180806_213629.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

( @niedzwiedzbb51 użyj @ przed nazwą użytkownika, którego wspominasz to dostanie powiadomienie )

no lipa wyszła, cóż więcej powiedzieć... 20-letnie auto, może silnik już swoje przeszedł. Możesz zrobić standardowy pomiar kompresji, porównać z serią, a jak wszystko jest OK, to przymierzyć się do wymiany turbo. Niestety ale auto warte 6000 będzie Ci gotować takie właśnie niespodzianki, więc musisz być cierpliwy w diagnozowaniu czegokolwiek... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto jest z wiarygodnego zrodla pierwszy wlasciciel pl salon .  Sprawdzalem kompresje na kazdym cylindrze 12,2 ,bylem na badaniu spalin wszystko ok. Jakie wartosci powinnien posiadac 1.8t odnosnie kompresjii. Zrobie jeszcze probe olejowa.

Planuje wstawic turbo od bexa( ile mozna km na nim ugrac)  ,mam juz wtryski od 2.3t ,dv od tt,rury pod fmica juz powyginane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na moje oko problem paliwo-powietrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego MuciV mozesz bardziej rozwinac swoja mysl. Jesli chodzi o paliwo to pompa byla juz na stole i podlaczalem manometr i trzyma cisnienie katalogowe ale gdy mam  paliwo na jednej kresce okolo 10l w baku to auto zaczyna szarpac nie wiem czemu,gdy sprawdzalem spaliny pod kontem oleju w spalinach diagnosta stwierdzil ze spaliny sa ok lecz mam caly okopcony wydech jak by cos bylo nie tak z mieszanka .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 1.11.2018 o 18:02, MucikV napisał:

Na moje oko problem paliwo-powietrze

nie ma to jak merytoryczna odpowiedź....

 

  • Don't like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy