Jump to content
niedzwiedzbb51

Problem vw passat b5 1.8t aeb 1999

Recommended Posts

Wracajac dzis do jednostki postanowilem zrobic logi kazda grupe pojedynczo. Janekg16 jak twoje passerati idzie bo moj na 3 jedzie do odciny a na 5 biegu niecale 5,5tys obrotow na liczniku ledwo  do 210 i nic dalej.

1529878031793_LOG-01-018-xxx-xxx.CSV

LOG-01-007-xxx-xx.CSV

LOG-01-025-xxx-xxx.CSV

LOG-01-007-xxx-xxx.CSV

LOG-01-002-xxx-xxx.CSV

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie cisnąłem go nigdy do końca może raz do 200, te silniki aebowskie w serii dużo nie pociągną ze względu na zużycie silnika. Myślę kupić gotowego chipa na 200 km bo to granica na standardowych gratach co można wycisnąć, jak chce się coś więcej to wtryski, turbo pompa paliwa, panewki pierścienie kute itd. 150kM ~ maks 222 km/h ; 180KM (AJL od audi ) ok. 235 km/h,

 

tu masz kolejne etapy tuningu 1.8T i co użyć

http://sprawdz.auto.pl/modyfikacje-1-8t/

Edited by janekg16
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Janekg16 moglbys zerknac na logi ktore jeszcze raz robilem. Jak ci dziala ssanie gdy silnik jest zimny chodzi mi jakie masz obroty bo mi dochodzi tylko do 1000. A w poprzednim awt dochodzilo do 1200 i powoli spadaly.

Widze ze trzeba bylo zostac przy awt. Aeb nie jet zbyt podatny na mody a raczej nie oplacalny w modowaniu . Tez doprowadze go do serii i zrobie tylko chipa. Za dwa lata kupil bym jakiegos naj mocniejszego 1.8t 225km np.s3 ale za dwa lata te silniki beda mialy ostatnie wydanie po 15 lat czyli znowu bede topic kase w starym gracie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, janekg16 napisał:

nie cisnąłem go nigdy do końca może raz do 200, te silniki aebowskie w serii dużo nie pociągną ze względu na zużycie silnika. Myślę kupić gotowego chipa na 200 km bo to granica na standardowych gratach co można wycisnąć, jak chce się coś więcej to wtryski, turbo pompa paliwa, panewki pierścienie kute itd. 150kM ~ maks 222 km/h ; 180KM (AJL od audi ) ok. 235 km/h,

  

tu masz kolejne etapy tuningu 1.8T i co użyć 

http://sprawdz.auto.pl/modyfikacje-1-8t/

fajne podsumowanie!

nie trzeba nic ruszać w silniku jak (kucizna) jak nie przekraczasz 400Nm/300ps ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a już miałem napisać "w AEB z logów widać jedynie czy coś działa czy nie działa (przepływka) i tyle..."

ale rzuć okiem na grupę 007. To wygląda jak sterowanie N75 (ale nie mogę potwierdzić, bo nigdy nie miałem na stole AEB, a wszystkie dokumentacje, które widziałem mówią, że 007 to temperatury, a u Ciebie jest coś zupełnie innego).

Zrób log 2000-6000 RPM z kanału 002 + 007 na jednym wykresie.

Jeśli ten log 007, który zrobiłeś faktycznie pokazuje N75 i jechałeś z pedałem w podłodze, to mamy dwie opcje:

1/ mechanika zaworu WG nie działa (albo grucha/sztanga, zaworek WG stoi w miejscu i nie ma żadnej regulacji, wastegate stoi w pozycji pół otwartej non stop albo w ogóle go nie ma) 

2/ N75 źle działa i nie reguluje sztangi tak jak powinien.

Do testów N75 bardzo fajnie przydaje się ręczny MBC, którym można sobie nastawić dowolne ciśnienie i po prostu ganiać... działa 0-1 i słabo się jeździ, ale przynajmniej pozwoli sprawdzić czy turbo wstaje i pompuje jak trzeba...  

Jak masz garaż, to możesz wyjąć turbinę i przyjrzeć się mechanizmowi. Jak najazd, to odkręcić katalizator/downpipe i sprawdzić czy WG w ogóle tam jest... i czy można go ręką otworzyć. Dostęp spod samochodu w miarę bezproblemowy, ale trzeba się ubrudzić...

Share this post


Link to post
Share on other sites

widzę że masz doświadczenie przy tuningu 1.8T, a teraz masz w8. Czy warto pakować się w W8, czy raczej chipować 1,8T

Share this post


Link to post
Share on other sites

marecek ja w grupie 7 widze tylko napis lambda i cykl roboczy,nie jestem taki polapany jak ty,ale lubie sie uczyc  od innych bardziej doswiadczonych. Dzis zamowie nowy n75 a w piatek zrobie loga. Mieszkam w bloku ,ale ogarne najazd,brud to dla mnie chleb powszedni co jakisz czas biegam po lesie 20km z bronia i oporzadzeniem. Westgate czyli ta okragla klapka po cieplej wtronie turbo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, janekg16 napisał:

widzę że masz doświadczenie przy tuningu 1.8T, a teraz masz w8. Czy warto pakować się w W8, czy raczej chipować 1,8T

bawiłem się 1.8T 10 lat temu :D ale organ nieużywany zanika, więc plzzz... ja tutaj tylko sprzątam. Zęby zjadłem na diagnozowaniu EJ257, ale to inny zestaw problemów... W8 teraz jako projekt na weekendy, bo mieszkam w takim miejscu, że tylko samolot i taksówka albo pociąg! zapytaj w tym wątku co Ci konkretnie chodzi po glowie ;) nie zaśmiecajmy tematu Niedźwiedziowi ;)

@niedzwiedzbb51, tak, chodzi mi o ten zaworek dokładnie:

Internalgate_vf39.jpg

Zobacz czy jesteś w stanie ruszyć sztangę przy turbo zanim zaczniesz się pod samochód pchać... powinno się dać to zrobić ręką (jak tam da się w ogóle łapę włożyć). I nie rób tego pod blokiem - jak upierdzielisz którąś z tych śrub, to trzeba będzie zdjąć całą turbinę żeby rozwiercić, a to już lepiej mieć zaplecze do tego. Dawać rady jest łatwo jak się mieszka po drugiej stronie świata - więc cedź przez sitko to co ja tu piszę... 

Edited by marecek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazda porada jest pomocna,a moze to wlasnie to,jestem bardzo wdzieczny.  Ta sztanga ma miec jakis konkretny skok ,chodzic delikatnie czy z oporem. Nie bede robic tego pod blokiem heh nie mam zamiaru jak fakir lezec na asfalcie pod autem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

powinieneś być w stanie wykonać prawie 90 stopni obrotu - rzuć okiem na ten obrazek na górze.

(3 min 6 s - gościu tym majta...)

Ponieważ to jest sterowane podciśnieniem, musi to chodzić w miarę lekko - tzn. będziesz to w stanie pchnąć i otworzyć bez dużego oporu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siema ja dalej walczę przejrzałem jeszcze raz przewody podciśnienia dalej mi podchodzi pod to że jak odepnę N75 to nie szarpie ale muli więc zanim poczytałem tu doszłem do wniosku że chyba szaleje n75 i zamówiłem MBC i manometr zobaczę co wyjdzie. Bo jeśli (poprawcie mnie jeśli myle sie) zaworek jest ok ale nawala jego sterowanie to albo by nie otwierał jak trzeba i muł, albo doprowadza do przeładowania i komp odcina paliwo i stąd szarpanie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwa korki od rury pcv jeden 7cm drugi 6cm wymiary mewnatrz weza+ wkrecany wentyl. Ja bedziesz slyszec syk,lub napapowane powietrze zaraz zleci to masz nieszczelnosc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam kolegów szczelność jest. Podłączyłem manometr i wyniki takie : bez obciążenia nie pompuje po puszczeni gazu -0.6. A teraz jazda po wciśnięciu gazu wskazówka do góry pompuje jak obroty rosną do o moje zdziwienie do 1.5 bara szarpanie pojawia się po przekroczeniu 1.1 bara ewidentnie przeładowuje ciśnienie cały czas rośnie tak jak obroty do góry. Teraz moje pytanie co jest powodem czyż by DV padł?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak 1,5 bara to n75 nie może wysterować turbo, albo grucha źle skręcona, ma się otwierać przy 0,6 bar , jak obroty maleją to ciśnienie w układzie ma spaść do -0,7 bar ( to jest prawidłowe podciśnienie, u ciebie -0,6) jak nie spada po wbiciu biegu na wyższy to wtedy DV jest uszkodzony bo nie upuszcza ciśnienia przed turbo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojeździłem jeszcze przy odpietym N75 0.3 bara max po puszczeniu jak piszesz -0.7 bara. Przy podpietym jak powoli deptać gaz to przyspiesza i na 0.6 idzie ładnie jak tylko mocno gaz w podłogę na 1.5 bara odrazu wbija noga z gazu na -0.7  spada po puszczeniu od razu.  Tak mysle jak by grucha źle skręcona to szalało by coś przy odpietym N75. Jak by DV to by nie spadało ciśnienie. Zostaje opcja że N75 nawala tyle że dwa już podmieniłem i to samo może sterowanie N75 nawala bo jak multimetrem sprawdzałem to na jednym pinie 5V a na drugim 12.cośV jeszcze czekam żeby przyszło zamówione MBC i na "ręcznym" sterowaniu zobaczę chyba dobry pomysł? ale chyba objawy jasno na N75 zaczynają wskazywać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam kolegów. Efekty po założeniu MBC stabilny przyrost ciśnienia turbo do podkręciłem na 0.8 bara po zdjęciu gazu natychmiastowy spadek na -0.7 bara. Małe szarpnięcie pozostało na LPG i delikatny mułek na Pb(bez większego znaczenia) Jest dużo lepiej. Przynajmniej turbo stabilnie ładuje podejrzewam jeszcze że któraś cewka pierdzieli i powinno być OK pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy