Skocz do zawartości

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2001

    Witam wszystkich ,zwracam sie z prozba do doswiadczonych urzytkowniow forum o porade ,podpowiedz,lub podanie adresu specjalisty ktory pomoze uporac mi sie z autem. Zakupilem vw passata b5 1.8t aeb 273tys przebiegu na dojazdy do pracy od 2  wlasciciela, pierwszym wlascicielem byla siostra pana od ktorego kupilem auto. Auto w orygilalnym lakierze lc9z sedan ,z polskiego salonu,ksiazka ,mnostwo faktur za serwis itp. Lecz wracajac do domu autostrada auto slabo przyspieszalo. I moja batali z passatem trwa do dzis juz kilka miesiecy mianowicie co zaopserwowalem podczas dluzszego uzytkowania auta :

    Slyszalny syk po stronie pasarzera podczas odpalania zimnego silnika,po chwili syczenie znika. Falujace obroty na biegu jalowym,wibracje ,dlawienie sie podczas gwaltownego dodania gazu,wysokie spalanie okolo 14l w miescie podczas zmiany biegu 2500 -3000 ,czarna proszkowa sadza w tlumiku koncowym ,brak mocy.  Caly czas pojawiaja sie te same bledy maxymalne cisnienie doladowania przekroczone,przeplywomierz powietrza za wysoki sygnal,auto nie pobiera oleju.  


    Wymienione czesci, kompletny rozrzad firmy continental, zawor dv oryginalny bosch,sonda lambda oryginalna bosch,napinacz lancucha wraz z lancuchem i uszczelkami firma febi,kompletna odma,nowe swiece filtry olej,wyczyszczona przepustnica, sprawdzone napiecie zaworu n75. Po wymianie tych czesci auto nadal dziala tak samo, na pierwszym i drugim biegu ladnie przyspiesza na wyrzszych praktycznie nie chce jechac.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1997

    Logi mogłyby pomóc, ale co do sadzy to być może rozleciał się wkład od katalizatora i blokuje wydech. Przepływkę próbowałeś podmienić na sprawną, ewentualnie odpiąć kostkę i sprawdzić czy jest jakaś różnica?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2001

    Juz odpinalem przeplywke auto jezdzilo tak samo,nie mialo mocy, po odpieciu zamiast pokazac sie blad (przeplywomierz za wysoki sygnal taki blad mam caly czas) , po odpieciu pokazal blad przeplywomierz za niski sydnal.  Z desperacji oddalem auto do serwisu VW diagnoza usterek miala kosztowac 500 za ta kwote mialem miec wypisane czarno na bialym co jest nie tak ,no niestety dzis odebralem auto do zaplaty 700zl niby wyczyscili kostke od przeplywki i od kompa plus wymiana jakiegos bezpiecznika za 2zl podejrzewam ze wymienili tylko tez bezpiecznik( przeplywka niby 100% sprawna) po przejechaniu 50km auto dalej szarpalo przy dodawaniu gazu tak jak by nie dostawalo paliwa,obroty nadal falowaly,zrobilem awanture,wyjeli pompe paliwa ,przeczyscili ja kolejna jazda probna z podlaczonym manometrem na szybie a pompa trzyma caly czas cisnienie katalogowe 3,5bara przy dodawaniu gazu cinienie ladnie rosnie a auto nadal sie dusi i faluje na jalowym( obroty spadaja do 400 po czym podskakuja do 1,5 tys gdy tak sie dzieje silnik wibruje jak diesel i strasznie smierdzi benzyna) . Zostawilem auto w serwisie ,zobaczymy co jutro powiedza.Jakies pomysly co to moze byc?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Co prawda zajmuje się tylko dieslami, ale kiedyś kumpel do mnie przyjechał z podobnymi objawami tyle że golfem bez turba, też mu się dławił obroty falował przepustnice 2 razy zmieniał na używkę i chciał już nową kupować bo mu jego mechanik poradził, pierwsze co sprawdziłem to kompresja i to był strzał w 10. Motorownia była już przykatowana nie pamiętam już dokładnie ale miał chyba po wypalane gniazda zaworowe po remoncie był spokój jak ręką odjął.

    Jeśli serwis nie znajdzie to sprawdź kompresje.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2001

    Kiedys z czystej ciekawosci wracajac z dziewczyna z CH sprawdzilem na pustej drodze jak przyspiesza,pomiar moze nie profesjonalny bo stoperem w zegarku ale pokazalo 8,44 s.   Myslisz ze pomimo takiego czasu silnik moze byc kaput?  Dzis dwonili do mnie z serwisu Vw ze nie maja pojecia czemu auto tak sie zachowuje ,mala wymiana zdan i uslyszalem tekst mozemy spotkac sie na drodze sadowej ,odpowiedzialem czemu nie zobaczymy kto wygra,po czym pan doraca zmiekl i odpowiedzia ze doloza wszelkich staran zeby zdjagnozowac usterke lecz nie wie kiedy ile to zajmie moze za dzien dwa lub tydzien, zenujace jest to ze ciezko o speca ktory ogarnie 19 letni silnik w auto wpakowalem 4tys i nadal nie dziala. Zna moze ktos mechanika w Kujawsko -Pomorskim,Pomorskim,Warminsko-Mazurskim ktory by to ogarnol? Mogl bym go sprzedac ale po pierwsze nie oddam go za grosze po tym jak wpakowalem w niego 4 tys dodatkowo kupilem fegi od audi a6 c6 ,chromy szyb od 5fl,lampy soczewki,tlumik itp. A po drugie nie jestem ****.m zeby kogos wpakowac na mine zeby wkurwi.l sie tak jak ja.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16487/P0103/000259,

    jeżeli masz za duży sygnał na przepływomierzu to raczej przepływka nie działa jak ma, bo komp dostaje sygnał że dostaje tyle i tyle powietrza podlewa benzyną a tak naprawdę to zalewa silnik bo nie dostaje takiej ilości powietrza. Jeżeli jesteś pewien że przepływomierz jest 100% sprawny a przewody i wtyczki są OK, podaj mi numer jaki masz założony tej przepływki oraz vin, w aeb są 2 przeływki i są nie zamienne ze sobą jeden kosztuje w aso koło 1300zł a drugi 700zł (stary, nowszy model), fajnie by było jakbyś miał inną na podmiane. Co do tego syku powierza to wskazywało by że masz jakąś dziure od strony filtra, może na weżu od turbo i może tam za przepływomierzem dostaje się lewe powietrze

    logi dynamiczne przepływki by się przydały

     

    numery przepływek

    058 133 471A , do 3B-WE175 000 (3B-WP150000)
    037 906 461C , od 3B-WE175 001 (3B-WP150001)

    Edytowane przez janekg16

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2001

    No i Tu jest lipa nie mam kabla do auta nigdy nie pracowalem na programie VAG wiec nie wiem w jakie bloki wejsc itp. A jesli chodzi o mechanikow i serwis VW to nikt z nich nie czaji co to logi dynamiczne i statyczne ,kasowali mi tylko bledy i sprawdzali jak dziala przeplywka i sonda. Nie mam pewnosci ze przeplywka jest 100% sprawna tak powiedzieli mi  w serwisie. No to teraz kolejna niewiadoma moj num przeplywki 0280 217 117 taki num z mialem na przeplywce oryginal Bosch  (WVWZZZ3BZXX038248)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2001

    Mam na przeplywce dwa numery 0280 217 117, 037 906 461c

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    Masz dobrą przepławkę założoną, teraz logi od niej by się przydały i trzeba obejrzeć wąż od turbo harmonikę (TIP), najlepiej wykonać test szczelności od razu wyjdzie gdzie jest dziura na dolocie

    9509c8bf99a6ea0aff4d346855528972.thumb.jpg.cf1516b8420987f36cc20b735c290ce4.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2001

    A jak wykonac ten test szczelnosci?

    Pisales ze jedna  przeplywka ktora wystepowala w aeb jest drozsza a druga tansza , moja to jest ta drozsza czy tansza?  Zeby miec dobry dostep do tego weza pewnie trzeba zdemontowac przod auta?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2001

    A jak myslisz od czego moze byc ten blad (blad cisnienia doladowania ,cisnienie za wyskokie,poziom krytyczny), auto na 1 i 2 biegu jest zwawe a na dalszych biegach jest mulowate

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności