Skocz do zawartości
niedzwiedzbb51

Problem vw passat b5 1.8t aeb 1999

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za odp ??,wiem że stary silnik i auto nie nowe ale jest w dobrym stanie a nie mam parcia na to żeby jeździć czymś nowszym  i szkoda wydać mi 40 tys na 2.0tfsi i jeszcze zmieniać pierścienie.

Gdzies przeczytałem że wsadzają przepływkę od golfa3  2.8 idealnie pasuje.

Co masz na myśli że pokazuje maxa?

Doładowanie przekroczone z powodu turbiny że duże koło kompresji i fabryczny program sobie z tym nie radzi czy może zmienić n75 bo może nie domagać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fabryczny program sobie nie poradzi. MUSISZ to skorygować, bo za chwilę będziesz szukał nowego silnika...

Edytowane przez marecek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marecek co masz na myśli pisząc że będę musiał szukać nowy słupek?

Czyli ten błąd jest przez to że turbo jest większe czy może n75 nie daje rady?

Trochę mnie to dziwi bo gadałem na żywo z samym właścicielem tej firmy co składali te turbo i mówił że bez programu jeżdżąc nie będzie problemu bo gruszką i sztangą są seryjne i tak wyregulowane.

Bo w większych turbinach które robią na ponad 300koni dają już inna gruszkę skręcana i na takiej turbinie nie radzi jeździć bez programu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co właściciel firmy miał na myśli, ale raczej nie zrozumieliście się. MUSISZ mieć zrobiony program. Jak tego nie ogarniesz, to będziesz szukał za chwilę nowego silnika.

Zakres regulacji jest na tyle nieduży, że programem można dłubnąć do 170-180 w przypadku AEB, ale to na seryjnej turbinie. A Ty załadowałeś tutaj nieseryjną turbinę, która ma inną charakterystykę (i pewnie o wiele wyższą sprawność niż OE), to w jakim celu? Przecież to wszystko jest regulator sterowany elektronicznie, zakres regulacji pozostanie ten sam - czasem można "trafić" w konfigurację mechaniczną gruszka/n75/sztanga i pojeździsz dłużej bez wywalania błędu, ale program nie ma map na takie wartości doładowania i po chwili zrobi Ci takie korekty, że będzie jechać gorzej niż wcześniej. To w najlepszym przypadku, bo w najgorszym masz przepływkę, która nie potrafi zmierzyć tego co się dzieje w dolocie i narobisz sobie problemu jeżdżąc na zbyt ubogiej mieszance za długo. Zrób program i auto odżyje.

Różnica między seryjnym 1.8T a nawet takim po programie jest kolosalna z punktu widzenia kierowcy. Jak będziesz to miał dobrze wystrojone z poprawnym AFR i na przepływce, która to wszystko poprawnie mierzy, to auto będzie Ci służyć bezawaryjnie. Licz się tylko z tym, że nie będzie program z allegro za 600zł, bo masz niestety już customowy setup i trzeba będzie jeszcze chwilę nad nim posiedzieć, żeby wykręcić te obiecane bezawaryjne 200-220 koni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może właściciel firmy się mylil bo też nie mógł mi precyzyjnie powiedzieć jaka Max moc ma te turbo bo to pierwsza chybryda jaka robili do 1.8t wzdłużnego ,wszystko hybrydy jakie przedtem robili były do poprzeczbego.

Zamiast robić program na 180koni nie lepiej kupić komputer za 100zl od audi a4b5 180koni ajl i wyłączyć w nim immo za 100zl ,graty te same co w aeb tylko mapa fabryczna inna.

W jakim celu kupiłem te turbo ,hmm regeneracja fabrycznej turbiny kosztowała 699zl a ta hybryde zrobili mi też za 699 plus odesłałem im tylko muszle o starej turbiny żeby mogli roztoczyć do innej hybrydy,więc pomyślałem że za taką samą kasę lepiej kupić turbinę z większym potencjałem i pomyślałem że kupię ten prawy icek od bexa wtryski od saaba i jakąś większą pompę ,zadzwoniłem do tunera który mi go wtedy  hamowal jak wyszło 141 koni i powiedział że na takich gratach wystroi go na 230 koni tylko muszę zamontować zegar doładowania.

Ten tuner u którego byłem mówił ze za 650 zł wystroi mi auto

https://dynoset.business.site/

 

Czyli uważasz że jak zamontuje teraz nową fabryczna przepływkę też nie będzie dawać rady?

Polecisz mi jakąś wydajniejsza pompę paliwa ktora nie będzie kosztować 500zl?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pogadaj z gościem, który będzie stroił. Nie wrzucaj mu nowych gratów, tylko zdaj się na jego doświadczenie - w końcu to będzie nad tym pracował i za to odpowiadał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym senk że ten tuner zapytał mnie tylko o turbo jak duże ma kolo kompresji ,czy mam oryginalny zawór DV i n75 ,żebym zamontował intercooler od audi a4b6 bex bo do 230 -240 koni taki starczy no i żebym wsadził wtryski 360 od saaba i większą pompę paliwa i tu nam zagwostke jaka pompa będzie pasować ?

Dlatego zapytałem Ciebie marecek o tą pompę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmień tunera. Ktoś Ci napodpowiada w internetach, a gość później Ci powie, że złą pompę masz i musisz zmienić ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@marecek tu w ogóle wszystko nie tak się odbywa jak powinno. Silnik w jakiś sposób niedomaga, a naprawia się go poprzez jakieś turbiny i inne tuningi.

Dobry tuner nie powinien w ogóle brać się za niesprawne auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale też powinien od początku do końca poprowadzić właściciela, a tu właściciel ma kupę kasy na eksperymenty :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jihad autem jeżdżę już kilka lat i mnie nie zawiodl silnik nie jest jakimś trupem gdyby było inaczej nie inwestował bym w niego pieniędzy

marecek no niestety muszę sam zmieniać podzespoły w aucie bo tuner nie powiedział mi dokładnie jakiej firmy pod zespoły zamontowac mam na myśli np ta papę .

Ale nie mam co wybrzydzać bo to jedyny tuner w prowieniu 200 km od mojego miejsca zamieszkania który podjął się wystrojenia auta.

Kolega ma audi a4 b7 1.8t też stroił  u tego tunera jest bardzo zadowolony tak samo jak mój brat który też u tego tunera stroił swoje BMW E60

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności