Skocz do zawartości

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    Witam wszystkich ,zwracam sie z prozba do doswiadczonych urzytkowniow forum o porade ,podpowiedz,lub podanie adresu specjalisty ktory pomoze uporac mi sie z autem. Zakupilem vw passata b5 1.8t aeb 273tys przebiegu na dojazdy do pracy od 2  wlasciciela, pierwszym wlascicielem byla siostra pana od ktorego kupilem auto. Auto w orygilalnym lakierze lc9z sedan ,z polskiego salonu,ksiazka ,mnostwo faktur za serwis itp. Lecz wracajac do domu autostrada auto slabo przyspieszalo. I moja batali z passatem trwa do dzis juz kilka miesiecy mianowicie co zaopserwowalem podczas dluzszego uzytkowania auta :

    Slyszalny syk po stronie pasarzera podczas odpalania zimnego silnika,po chwili syczenie znika. Falujace obroty na biegu jalowym,wibracje ,dlawienie sie podczas gwaltownego dodania gazu,wysokie spalanie okolo 14l w miescie podczas zmiany biegu 2500 -3000 ,czarna proszkowa sadza w tlumiku koncowym ,brak mocy.  Caly czas pojawiaja sie te same bledy maxymalne cisnienie doladowania przekroczone,przeplywomierz powietrza za wysoki sygnal,auto nie pobiera oleju.  


    Wymienione czesci, kompletny rozrzad firmy continental, zawor dv oryginalny bosch,sonda lambda oryginalna bosch,napinacz lancucha wraz z lancuchem i uszczelkami firma febi,kompletna odma,nowe swiece filtry olej,wyczyszczona przepustnica, sprawdzone napiecie zaworu n75. Po wymianie tych czesci auto nadal dziala tak samo, na pierwszym i drugim biegu ladnie przyspiesza na wyrzszych praktycznie nie chce jechac.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1997

    Logi mogłyby pomóc, ale co do sadzy to być może rozleciał się wkład od katalizatora i blokuje wydech. Przepływkę próbowałeś podmienić na sprawną, ewentualnie odpiąć kostkę i sprawdzić czy jest jakaś różnica?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    Juz odpinalem przeplywke auto jezdzilo tak samo,nie mialo mocy, po odpieciu zamiast pokazac sie blad (przeplywomierz za wysoki sygnal taki blad mam caly czas) , po odpieciu pokazal blad przeplywomierz za niski sydnal.  Z desperacji oddalem auto do serwisu VW diagnoza usterek miala kosztowac 500 za ta kwote mialem miec wypisane czarno na bialym co jest nie tak ,no niestety dzis odebralem auto do zaplaty 700zl niby wyczyscili kostke od przeplywki i od kompa plus wymiana jakiegos bezpiecznika za 2zl podejrzewam ze wymienili tylko tez bezpiecznik( przeplywka niby 100% sprawna) po przejechaniu 50km auto dalej szarpalo przy dodawaniu gazu tak jak by nie dostawalo paliwa,obroty nadal falowaly,zrobilem awanture,wyjeli pompe paliwa ,przeczyscili ja kolejna jazda probna z podlaczonym manometrem na szybie a pompa trzyma caly czas cisnienie katalogowe 3,5bara przy dodawaniu gazu cinienie ladnie rosnie a auto nadal sie dusi i faluje na jalowym( obroty spadaja do 400 po czym podskakuja do 1,5 tys gdy tak sie dzieje silnik wibruje jak diesel i strasznie smierdzi benzyna) . Zostawilem auto w serwisie ,zobaczymy co jutro powiedza.Jakies pomysly co to moze byc?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Co prawda zajmuje się tylko dieslami, ale kiedyś kumpel do mnie przyjechał z podobnymi objawami tyle że golfem bez turba, też mu się dławił obroty falował przepustnice 2 razy zmieniał na używkę i chciał już nową kupować bo mu jego mechanik poradził, pierwsze co sprawdziłem to kompresja i to był strzał w 10. Motorownia była już przykatowana nie pamiętam już dokładnie ale miał chyba po wypalane gniazda zaworowe po remoncie był spokój jak ręką odjął.

    Jeśli serwis nie znajdzie to sprawdź kompresje.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    Kiedys z czystej ciekawosci wracajac z dziewczyna z CH sprawdzilem na pustej drodze jak przyspiesza,pomiar moze nie profesjonalny bo stoperem w zegarku ale pokazalo 8,44 s.   Myslisz ze pomimo takiego czasu silnik moze byc kaput?  Dzis dwonili do mnie z serwisu Vw ze nie maja pojecia czemu auto tak sie zachowuje ,mala wymiana zdan i uslyszalem tekst mozemy spotkac sie na drodze sadowej ,odpowiedzialem czemu nie zobaczymy kto wygra,po czym pan doraca zmiekl i odpowiedzia ze doloza wszelkich staran zeby zdjagnozowac usterke lecz nie wie kiedy ile to zajmie moze za dzien dwa lub tydzien, zenujace jest to ze ciezko o speca ktory ogarnie 19 letni silnik w auto wpakowalem 4tys i nadal nie dziala. Zna moze ktos mechanika w Kujawsko -Pomorskim,Pomorskim,Warminsko-Mazurskim ktory by to ogarnol? Mogl bym go sprzedac ale po pierwsze nie oddam go za grosze po tym jak wpakowalem w niego 4 tys dodatkowo kupilem fegi od audi a6 c6 ,chromy szyb od 5fl,lampy soczewki,tlumik itp. A po drugie nie jestem ****.m zeby kogos wpakowac na mine zeby wkurwi.l sie tak jak ja.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16487/P0103/000259,

    jeżeli masz za duży sygnał na przepływomierzu to raczej przepływka nie działa jak ma, bo komp dostaje sygnał że dostaje tyle i tyle powietrza podlewa benzyną a tak naprawdę to zalewa silnik bo nie dostaje takiej ilości powietrza. Jeżeli jesteś pewien że przepływomierz jest 100% sprawny a przewody i wtyczki są OK, podaj mi numer jaki masz założony tej przepływki oraz vin, w aeb są 2 przeływki i są nie zamienne ze sobą jeden kosztuje w aso koło 1300zł a drugi 700zł (stary, nowszy model), fajnie by było jakbyś miał inną na podmiane. Co do tego syku powierza to wskazywało by że masz jakąś dziure od strony filtra, może na weżu od turbo i może tam za przepływomierzem dostaje się lewe powietrze

    logi dynamiczne przepływki by się przydały

     

    numery przepływek

    058 133 471A , do 3B-WE175 000 (3B-WP150000)
    037 906 461C , od 3B-WE175 001 (3B-WP150001)

    Edytowane przez janekg16

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    No i Tu jest lipa nie mam kabla do auta nigdy nie pracowalem na programie VAG wiec nie wiem w jakie bloki wejsc itp. A jesli chodzi o mechanikow i serwis VW to nikt z nich nie czaji co to logi dynamiczne i statyczne ,kasowali mi tylko bledy i sprawdzali jak dziala przeplywka i sonda. Nie mam pewnosci ze przeplywka jest 100% sprawna tak powiedzieli mi  w serwisie. No to teraz kolejna niewiadoma moj num przeplywki 0280 217 117 taki num z mialem na przeplywce oryginal Bosch  (WVWZZZ3BZXX038248)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    Mam na przeplywce dwa numery 0280 217 117, 037 906 461c

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    Masz dobrą przepławkę założoną, teraz logi od niej by się przydały i trzeba obejrzeć wąż od turbo harmonikę (TIP), najlepiej wykonać test szczelności od razu wyjdzie gdzie jest dziura na dolocie

    9509c8bf99a6ea0aff4d346855528972.thumb.jpg.cf1516b8420987f36cc20b735c290ce4.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    A jak wykonac ten test szczelnosci?

    Pisales ze jedna  przeplywka ktora wystepowala w aeb jest drozsza a druga tansza , moja to jest ta drozsza czy tansza?  Zeby miec dobry dostep do tego weza pewnie trzeba zdemontowac przod auta?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    A jak myslisz od czego moze byc ten blad (blad cisnienia doladowania ,cisnienie za wyskokie,poziom krytyczny), auto na 1 i 2 biegu jest zwawe a na dalszych biegach jest mulowate

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    Witam udało Ci się wygrać masz może namiar na jakiegoś speca z kuj pom?

    mam podobny problem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    Siema,na speca nie masz co liczyc nikomu nie chce sie bawic w odkrywce i szukac co trapi starego grata,wola wymienic np.hamulce i zarobic wiecej w krotszym czasie,oddalem auto do serwisu VW w Grudziadzu ,i jedyne co zrobili to wzieli ode mnie 700zl ktore teraz staram sie odzyskac i uszkodzili mi abs. Kupilem uzywany oryginalny przeplywomierz, wymienilem waz od zaworu DV ,nowa sade oryginal bosh,sprawdzilem szczelnosc dolotu kompresorem,prace pompy paliwa manometrem i prace cewek. Bledy juz nie wywalaja(polecam zakup kabla vag ,zeby nie placic 50 dych jakiemus papudrakowi za sprawdzenie),ale auto nadal nie ma mocy i pali 13l po miescie-spokojna jazda. Teraz bede podlaczac manometr pod waz od zaworu dv zeby sprawdzic turbo. Zacznij od sprawdzenia tego co ja.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
    Rok prod: 2003

    @niedzwiedzbb51 bez paniki. Idziesz w dobrą stronę. Sprawdź co siezdzi w 032. Jakie wartości są zapamiętane. Poza przepływomierzem masz jeszcze sondę, przepływka i sonda działają razem i razem się starzeją. WIele razy widzieliśmy przykłady kiedy ktoś tylko wspominał, że "podmienił przepływkę i nie było efektu", a tak naprawdę podmieniał na inną - również padniętą... niestety, ale przepływomierz to zawsze pierwszy winowajca. Jak odpiąłeś i nie było różnicy to sam widzisz... różnica będzie kosmiczna pomiędzy tymi dwoma stanami.

    BTW. z obserwacji własnych - jak odepniesz przepływkę to auto będzie słabo odpalało (niskie obroty, trochę poszarpie). Start z przepływką na zimno to zawsze 1200obr i powolne opadanie do 900obr/min. Zrób te logi jak trzeba (3 bieg, pedał w podłodze, zobacz czy widać te 120g/s przy 5000 RPM).

    A... jeszcze jedno - jak dobrze pamiętam (miałęm AWT 10 lat temu :P) to ciśnienie paliwa jest na 3 barowy regulatorze, owszem... ale zwróć uwagę, że regulator jest podpięty do kolektora... podczas jazdy ciśnienie paliwa powinno rosnąć również z ciśnieniem powietrza... Czasem taka pierdoła jak ten krótki wężyk między regulatorem ciśnienia paliwa na listwie a kolektorem (on ma z 5 cm) jest sparciały i zaczyna puszczać - to dramatycznie wpływa na bieg jałowy i moc...

    Próbowałeś mierzyć ciśnienie doładowania w ogóle? Wspominałeś nanometr - może najprostszy autogałgan za 50pln by się przydał?

    8.5s do setki to marny wynik, ale z drugiej strony mierzysz sam, w oparciu o wskazania prędkościomierza, z potencjalnie rozjechanymi korektami... to tak można powiedzieć 8.5sekundy +/- 2sekundy błędu pomiarowego ;)

    Daj znać jak idzie i nie przejmuj się. W ASO Nie ma specjalistów, nie opłaca się. Nikomu się w zasadzie już nie opłaca tych silników diagnozować... sam napisałeś. Dlatego mamy fora takie jak to.

    Edytowane przez marecek

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    Siemka ja już turbo wymieniłem, kupiłem kabel i Vaga, n75 też poszedł do wymiany.Nowe przewody od n75 nowy przewód na DV. Cewki 3 kupiłem i po kolei podmieniam. Teraz czekam na przepływkę. A i znalazłem parę obdartych kabli z izolacji.  A po odpięciu przepływki na PB chodził jak ta lala choć trochę zalatywał benzynką za  to na gazie do 5000 się wkrecił i dławił się . Na razie efekt taki że idzie w miarę ok 2800 obrotków szarpnie i przyspiesza ja trzeba ale te szarpnięcie mi się nie podoba. Błędów też mi nie wywala. Będę grzebał dalej daj znać jak na coś wpadniesz pozdrawiam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
    Rok prod: 2003
    3 godziny temu, Darek84 napisał:

    A po odpięciu przepływki na PB chodził jak ta lala choć trochę zalatywał benzynką za  to na gazie do 5000 się wkrecił i dławił się

    to znaczy że przepływomierz jest totalnie skopany... po odpięciu przepływomierza chodzi Ci jak "ta lala w trybie awaryjnym", czyli pewnie ze 200Nm i 120 koni... ciekawe co jest na uszkodzonym przepływomierzu 🤦‍♂️

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    na vagu pokazało do120 dane z przepływki nowa zamówiona czekam na dostawę zobaczę co pokaże jak podmienię

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    Marecek bez obaw to nie powod do paniki ,lecz nie lubie jak cos nie jest w pelni sprawne. Jesli chodzi o logi to wlasnie tak zrobilem 1,5tysz obrotow i gaz w podloge przeplywka pokazala 112g/s przy 5040 obrotach, rozpedzilem auto do 170 ,pisales ze ma pokazywac 120g  +,-  5% czyli pokazywala 118g/s. Bede wdzieczny za udzielenie instruktazu w kwestii poprawnego wykonania loga dynamicznego,robilem wszystko zgodnie z instrukcjami lecz nikt nie jest omylny i mozliwe ze cos pominolem. Sade mam nowa oryginal bosch po numerach fabrycznej. Jak jezdzilem z manometrem za wycieraczka to cisnienie paliwa roslo przy dodawaniu gazu,a na jalowym trzymalo katalogowe cisnienie podane w ksiazce ktora dawali przy zakupie auta.Jutro zweryfikuje stan tego wezyka. Katalogowo podaja 8,8 do 100 . Ja waze 130kg przy wzroscie 190cm ,moja dziewczyna 66kg  plus zakupy ,wiec pomiaru nie dokonywal 75kg suchar tylko na pokladzie bylo ponad 200kg. Twoim zdaniem 1.8t aeb jaki powinien osiagac czas do 100?  Propo aso bylem tam dwa razy -pierwszy i ostatni ,ale niestety polak modry po szkodzie. Jutro podlacze manometr, jak maxymalnie powinno pokazywac turbo 0,5 bara?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
    Rok prod: 2003

    jak podepniesz manometr to zobaczysz ciśnienie takie, jakie jest w kolektorze dolotowym - spodziewaj się tam 0.5 bara przy 3500 RPM spadające do 0.4-0.3 przy końcu skali. Tylko nie podpinaj czujnika do wężyka łączącego kolektor do regulatora ciśnienia paliwa - ten ma być idealny, najkrótszy jak się da i niełączony z niczym innym. Masz multum innych wężyków do zabawy (tak jak napisałeś - przewód od DV jest dobrym kandydatem).

    Logi przy IV biegu trzeba robić na autostradzie i nie jest to wskazane (szkoda prawka 😜 ). Trójka wystarczy. Odpalasz aplikację, wybierasz measuring blocks, znajdujesz kanał (jeden max, bo robiąc dwa gubisz rozdzielczość pomiaru), klikasz LOG, i jazda. Jak skończysz, to albo samodzielnie edytujesz plik żeby znaleźć sekcję, która Cię interesuje, albo wrzucasz na vaglogi.pl żeby udostępnić (albo załączasz do wątku, ale to się słabo czyta wtedy).

    ale jeszcze raz - zanim zaczniesz mierzyć... rzuć okiem na bloki pomiarowe swojego silnika: odpal silnik, poszukaj bloku 032. Zobacz jakie wartości tam są. Będą dwie cyfry. Pokaż co tam masz...

    image.php?di=K6E4

    One się nie powinny zmieniać, to są wartości, których sterownik "uczy się" za każdym razem razem jak usuniesz błedy.

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    To wyjasnilo szie co robilem zle w kwestii logow zaznaczylem 3 kanaly na raz i robilem tak jak napisales-1,5tys i gaz w podloge

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności