Skocz do zawartości
Dean

Wymiana oleju mechatroniki DSG7

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Na forum nie znalazłem żadnej informacji odnośnie wymiany oleju w mechatronice w skrzyni DSG7 (DQ200)

Jaki olej trzeba tam zalać i jak się go wymienia? No i czy trzeba robić adaptację po wymianie?

W internecie ciężko znaleźć info.

Wszyscy będziemy wdzięczni za pomoc.

Edytowane przez Dean
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej, to polecam Ci wpisać sobie np. sprawdzić sobie jakiegoś producenta oleju i dalej frazę "dobierz olej". Tam, po wpisaniu parametrów auta, wyskoczy Ci lista jaki olej do czego proponuje dany producent (skrzynia, silnik, dyferencjały, przekładnie itd.).

Tutaj masz jak się to wymienia. Na YouTube znajdziesz dużo więcej Tutoriali:

https://www.youtube.com/watch?v=lzPjXzWx5rI

 

Edytowane przez HTN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś już wymieniał samemu? Może podzielić się jakimiś spostrzeżeniami? Jakie oleje wybraliście?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej w mechatronice wymieniony. Są dwie możliwości wlania oleju. Albo przez odpowietrzenie które u mnie nie chciało zejść albo wymontowanie rozrusznika i wtedy jest dojscie do miałej śrubki wlewu. Olej taki jak wyżej na filmie. 

Edytowane przez norbi1
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do dwóch dużych serwisów skrzyń w Katowicach i oba odradzały wymianę:  "Tam się nic w tej skrzyni z olejem nie dzieje, nic tam nie opiłkuje, on nie podlega dużym obciążeniom. Wymieni się go przy pierwszym serwisie skrzyni."

Kolega mający Audi A3 dostał tą samą odpowiedź z innych serwisów.

I bądź tu mądry ?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może dlatego odradzają, że kiedyś do nich wrócisz tylko po coś innego? :D Ogólnie w tym temacie ile ludzi tyle opinii. Ja uważam, że wymiana w żaden sposób nie powinna zaszkodzić. Przy wymianie samemu można porównać jak wyglądają te oleje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już kilka osób wymieniło i mechatronic do regeneracji lub wymiany.

Po 150 k km i tak skrzynia do regeneracji, wtedy wymienię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie macie doświadczenia po wymianie oleju w dsg7 ? Chodzi mi o olej nie tylko w mechanotronice ale ogólnie w całej skrzyni. Coś ktoś jest w stanie coś powiedzieć ?? 

kilka serwisów aso odpowiedziało na zaytania dot. wymiany oleju - zdecydowana większość twierdzi że nie, ale na życzenie wymienią. sam już nie wiem co o tym mysleć? 

jak się to sprawują skrzynie po wymianie? czy macie jakiś sprawdzony warsztat w podkarpackim, ewentualnie małopolskim żeby podjechac?

Edytowane przez asterix_007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu masz zdjęcie olejów jak wyglądają po prawie 85tyś km:

Jak dla mnie olej jak każdy inny się zużywa i powinien zostać wymieniony. Czy zauważyłem jakąś mega poprawę? Nie, może jakby trochę płynniej zmienia biegi, ale ogólnie i tak nie miałem co narzekać wcześniej na pracę skrzyni. Po mimo wielu różnych opinii zdecydowałem się wymienić i nie żałuję, kolejną wymianę też planuję. Negatywnych skutków póki co nie zauważyłem, ale od wymiany zrobiłem na razie jakieś 2500km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem olej w swoim DQ200. Zarówno w skrzyni jak i w mechatronice.
Przebieg auta to 74kkm, rocznik 2016.

W celu wymiany należy zdemontować: łapacz powietrza (dwa torxy 20), puszkę filtra powietrza (na wcisk), akumulator (klemy klucz 10, mocowanie aku klucz 13), podstawę akumulatora (klucz nasadowy 10).
Potrzebny jest również narzędzie do rozpięcia rury ssącej od puszki filtra powietrza. Ja użyłem ściskacz stolarski. 
Pod samochodem należy zdemontować osłonę silnika (torx 20). Korki spustowe - skrzynia imbus 10 oraz mechatronika imbus 5.

Olej kupiony w ASO po VINie. Koszt 175zł ze zniżką więc przyzwoicie.

Przed wymianą dobrze jest podgrzać świeży olej po to aby był bardziej płynny.

Mechatronikę napełnia się poprzez odpowietrznik pod rozrusznikiem. Otwór do napełniania jest bardzo mały - ok 4.8mm. Ja użyłem... słomki takiej jak do drinków. Słomkę wkleiłem w korek butelki PET. Nic innego pod ręką nie miałem ale zdało to egzamin. Korek odpowietrznika schodzi bardzo ciężko. W zasadzie nie jestem pewien czy konstruktorzy w ogóle przewidzeli jego demontaż. Na szczęście udało się go zamontować z powrotem. Ktoś wcześniej wspomniał, że alternatywnie można zdemontować rozrusznik i pod nim znajduje się śrubka przez którą również można wlać olej.

IMG20211023132731-crop.thumb.jpg.99a1d7020e3bcb0b116d7f9329352543.jpg

W moim przypadku olej wylany z mechatroniki i nowy w zasadzie nie wiele się różniły. Nowy był trochę bardziej klarowny.

IMG20211023151556.thumb.jpg.00011939b8341ccff7a7f64069cdd039.jpg

Po prawej świeży olej.

W skrzyni DQ200 w mechatronice znajduje się filtr oleju. Niestety aby dobrać się do niego - należałoby zdemontować mechatronikę. Ja nawet nie rozważałem takiej opcji. Szczegóły poniżej.

 

Co do wymiany oleju w samej skrzyni - świeży nalewa się poprzez odpowietrznik tuż obok cięgna pozycji parkingowej. Otwór jest całkiem spory - ok 8mm.

IMG20211023124327-crop.thumb.jpg.5bccdd9b029bd01da1a4f9b2e59076e9.jpg

Do mojej skrzyni VW zaleca wlanie 1.7L. Firma zajmująca się naprawą skrzyń stwierdziła, że to jest za mało i zalecili mi wlanie 2.2L. Na dowód pokazano mi notę techniczną VW gdzie co roku zwiększają zalecaną ilość. Było 1.7L, później 1.8L i ostatni wypust 1.9L. Rosyjskie fora również zalecają ok 2.2L. Ja wlałem równe 2L ale doleję brakujące 200ml.

Do mechatroniki olej G 004 000 M2 - 1L
Do skrzyni - G 055 512 A2 - 2,2L


Stary olej był, moim zdaniem, mocno przepracowany. Śmierdział spalenizną i były w nim opiłki metalu.

IMG20211023140600.thumb.jpg.7dee358e6d23dbd2c51ebe03c92d7633.jpg

 

Reasumując, wymiana oleju w skrzyni była niezbędna. W mechatronice – tu chyba mogło by się obyć bez.

Zarówno przed jak i po wymianie skrzynia zmienia biegi bez szarpnięć, zawahania. Czyli operacja udała się. 

Przydatne linki:
https://koboguide.com/dq200-oil-change/

Gdyby ktoś chciał również wymienić filtr znajdujący się w mechatronice to poniżej wklejam tutorial:

 

 

 

Edytowane przez SeBa_
  • Like 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy możecie zweryfikować to co niżej napisałem.  

 

1.       Olej do mechatroniki skrzyni DSG DQ200 ma symbol G004000M2 kolor ZIELONY opisują go jako

Uniwersalny płyn hydrauliczny o wysokiej wydajności do kontroli poziomu zawieszenia pneumatycznego, amortyzatorów i wspomagania kierownicy. Nadaje się do wszystkich ekstremalnych temperatur otoczenia i gwarantuje pełną wydajność pracy od -40 ° C do 135 ° C. – CZY TO NA PEWNO JEST PRZEZNACZONE DO MECHATRONIKI DQ200?

https://allegro.pl/oferta/plyn-do-wspomagania-zielony-g004000m2-vw-audi-aso-9688030312

2.      Wlewamy około 2 - 2.2litra – miejsce wlewu, czyli odpowietrznik mechatroniki znajduje się koło rozrusznika ?  

3.      Marka samochodu nie ma znaczenia ? Passat, Octavia, Leon jeśli mamy 1.6 TDI + DSG DQ200 odpowietrzniki do wlewu są w tych samych miejscach ?

Przed wlaniem kontrolujemy ile udało się spuścić, spodziewać się zlania niecałych 2L?

 

4.       Miejsce wlewu oleju do skrzyni biegów tak samo w wersji manualnej jak i automatycznej znajduje się koło cięgła zmiany biegów?

 

5.       Czy wlewamy tam ten sam olej co do mechatroniki ? Nie trafiłem nigdzie na symbol oleju do skrzyni biegów? Czy analogicznie wersja z manualną skrzynią oraz automatyczna ma zastosowany ten sam rodzaj oleju ? Tam mamy około 1 litra oleju ? Jaki symbol ?

 

Pojazd ma przejechane 170kkm olej niestety nigdy nie serwisowany.

Mam w planie wymienić obydwa oleje, z czego w mechatronice powtórzę wymianę po przejechaniu 10 000km od wymiany. Skoro nie można bez wyciągania mechatroniki wymienić filtra oleju, to lepiej w taki sposób „wyczyścić - przepłukać” mechatronikę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@bolsfanwk

Ad 1
Poniżej to co ja zastosowałem - a zostało to dobrane przez ASO:
do mechatroniki olej G 004 000 M2 - 1L
do skrzyni - G 055 512 A2 - 2L
Podjedź do ASO i kup u nich. Raz, że wszystko potwierdzą Ci po VIN, dwa że chyba najtaniej 200zł bez rabatów. Trzy - masz gwarancję, że to nie jest leżak magazynowy albo podróbka itp itp...

Ad2
Do mechatroniki wchodzi tylko 1L.
Tak, wlewy są w okolicach rozrusznika - albo przez odpowietrznik (ten jednak jest ciężko zdemontować) albo pod rozrusznikiem (po jego odkręceniu) przez odpowiedni otwór.

Ad3
Wg mojej wiedzy marka pojazdu nie ma znaczenia. Odpowietrzniki są w tych samych miejscach. Zasadnicza różnica to ilość rzeczy które musisz zdemontować aby się tam dostać. 
Kontrola ilości spuszczonego oleju raczej tylko dla sportu. 

Ad4
Nie wiem gdzie jest wlew w wersji manualnej ale w automacie jest obok cięgna pozycji parkingowej.

Ad5
U mnie po VIN wyszedł olej G 055 512 A2 - 1.7L - ja wlałem 2L ze względów które opisałem powyżej. 
Jeśli chcesz mieć pewność - zapytaj ASO.
Broń Boże nie wlewaj oleju od mechatroniki do skrzyni. 

Moim zdaniem nie ma sensu dwa razy wymieniać olej w mechatronice. No ale zobaczysz w jakim stanie jest ten który spuścisz. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siema. jak się zachowuje skrzynia po wymianie oleju? były jakieś problemy w jej funkcjonowaniu? 

ja jestem umówiony w ASO na wymianę pod koniec kwietnia. ciekaw jestem jak będzie wyglądać oliwa po spuszczeniu (teraz mam 77t km) no i czy ASO będzie wlewać 1.7 ltr czy jednak bliżej 2. Ale to dopytam przy okazji wizyty ;)

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Zrobiłem już kilka tysięcy kilometrów od wymiany i skrzynia sprawuje się być zarzutu.

Z tego co zrozumiałem to zależnie od roku produkcji VW zalecał albo 1.7 albo 1.8 albo 1.9 litra. Im późnej tym więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja od wymiany już zrobiłem 30 tys i póki co skrzynia pracuje tak jak pracowała, więc lepiej zawsze wymienić olej. Teraz to jedynie sprzęgła się zbliżają do wymiany, bo coraz częściej błąd łapie, że się kończą. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i olej w ASO w skrzyni zmieniony. Jednak się da i nie było żadnego problemu. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz - panowie w ASO stwierdzili zapocenie na łączeniu obudowy obok mechanotroniki na skrzyni biegów. 
 

Widać ze to stare i mocno zabrudzone, być może ktoś coś z tym robil i tego nie umył. Zobaczymy co dalej. Każą obserwować. Bardziej to zapocenie niż wyciek. 
 

ewentualnie czy jest ktoś dobry na Podkarpaciu do serwisu skrzyń dsg? Bo ASO to raczej tanie nie będzie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile taka wymiana kosztowała ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.05.2022 o 18:13, skoczek1213 napisał:

Ile taka wymiana kosztowała ?

380zł w ASO w Mielcu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można zrobić podsumowanie odnośnie olei/ olejów (do Moderatora: obie formy są poprawne wg PWN) w DQ200:

1. Skrzynia, część mechaniczna: łącznie 2 litry. Olej oryginalny to G055512A2, zamiennik np. Febi  21829. Moment przykręcania korka spustowego 30 Nm. Olej przez odpowietrznik spływa swobodnie (pod warunkiem posiadania wężyka (zdaje się 8mm średnicy wewnętrznej).

2. Mechatronika: łącznie 1 litr. Olej oryginalny G004000M2, zamiennik np. Febi 06161 (syntetyczny). Moment przykręcania korka spustowego 5 Nm + obrót o 90 stopni. Odpowietrznik 'siedzi' dużo ciężej niż ten wyżej wspomniany. Najlepiej podważyć go kluczem płaskim 16. Wcisnąć z powrotem na miejsce aż do charakterystycznego kliknięcia. Tutaj napełniając przez odpowietrznik, który jest węższy, olej nie spływa swobodnie, ale wystarczy go lekko 'dopchnąć' przy użyciu strzykawki i litr po chwili będzie nalany.

Możliwa jest wymiana bez podnośnika, bez kanału, jeśli nie towarzyszą nam bóle stawów ;) Co do konieczności stosowania olejów z logo VW, to do uznania (obecnie za całość (3 L) można zapłacić: Febi ok. 122zł - vs 168zł oryginał). Wiele firm produkuje oleje właściwe dla G055512A2 i G004000M2 (Ravenol, Liqui Moly, Febi). Zapewne wśród zamienników jest mniejsze prawdopodobieństwo trafienia na podróbkę. Daty przydatności do użycia wskazane na opakowaniach zarówno oryginalnych olei jak i zamienników Febi to 4 lata od ich produkcji. Ciekawe, że już pracujące oleje miały wg VW zachowywać właściwości przez cały żywot skrzyni DQ200 i nie podlegać wymianie.

 

 

Edytowane przez Blitz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Garść przydatnych informacji o skrzyni DQ200 (schemat działania, trwałość, demontaż/montaż mechatroniki).
Btw w tym przypadku zalecają wlanie 2.5L oleju do części mechanicznej.

 

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności