Skocz do zawartości
sfra

TSI 1.8 180 vs TSI 2.0 190

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy,

Jesteśmy na etapie prawie-zakupu i oczywiście wersja, która nas interesuje (Variant, 180 TSI, Highline, Panorama) jest w zasadzie nieosiągalna z placu, a też się dowiedzieliśmy, że do produkcji 1.8 już nie można. Z najnowszego info (od @kriss555 z forum, a także z salonów), ma być wprowadzony 2.0 190 (nie wiadomo tylko czy z DPF, czy nie).

Pytanie do was, jakie +/- należy rozpatrzeć w wyborze pomiędzy tymi dwoma silnikami? Pierwsza główna różnica, to skrzynia sucha dq200 vs mokra dq380. Tu + na korzyść 2.0 190. 

Coś jeszcze na co warto zwrócić uwagę? Wyciszenie, spalanie, rozrząd etc?

 

Edytowane przez sfra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

w zasadzie diametralnych różnic nie będzie bo nowy silnik 2.0TSI 190 (nazwa EA888 Gen3b) to rozwojowa wersja obecnego 1.8TSI 180 (EA888 Gen3) - więc będzie bardzo podobnie (niezła kultura i niezła trwałość) ale wszystkie usprawnienia które przynosi nowsza wersja - są zdecydowanie na plus. 

Zmiany techiniczne:
Obecny silnik 1.8TSI ma dwa różne rodzaje krzywek na wałku rozrządu - przy nałym obciążeniu jest używana krzywka powodująca niewielki wznios zaworów (mniejsze opory). Przy dużym obciążeniu - krzywka powodująca duży skok (umożliwia lepsze napełnienie komory powietrzem).

Nowy silnik również ma dwie krzywki - z tym że jedna z nich ma profil, który powoduje że zawór dolotowy zamyka się zanim tłok osiągnie dolne położenie. Skutkuje to tym, że silnik w rzeczywistości ma dłuższy skok rozprężania (gdy odbiera energie z gazów) niż sprężania. Przynosi to wymierne korzyści w postaci wyższej sprawności procesu spalania. Nazywa się to Budack Cycle.
Druga krzywka ma nazwijmy to tradycyjny profil - zapewniający najlepsze możliwe wyspełnienie cylindra i wysokie osiągi.

Różnica pomiędzy tymi silnikami - VW twierdzi że nowszy ma zużywać do 8% mniej paliwa, przy czym ma dysponować  wyższym momentem (320 vs 350Nm) co poprawi osiągi. (350Nm to już sporro :D, to odpowiednik ponad 400Nm w dieslu)
Sporo na temat jazdy tym silnikiem jest na forum Arteona. Porównywałem spalanie Passata 1.8TSI z tym co podają użytkownicy Arteonów z 2.0 190KM - jest podobnie, z tym że ciężko porównywać dwa różne modele aut. Arteony zapewne bardziej wypasione będą miały statystycznie większe felgi. 

Co do skrzyni - zmiana również na lekki plus - nowa skrzynia jest zaprojektowana do przenoszenia wyższych obciążeń (a więc koniec z ogrniczeniem do 250Nm jak w DQ200).
Plustem jest również to (jak dla mnie), że nowa skrzynia ma delikatnie dłuższe przełożenia (2500 obr przy 140km\h w Arteonie vs 2850obr przy 140km\h w Passacie dla 1.8TSI DSG). Daje to większy komfort w kabinie przy wysokich prędkościach oraz mniejsze spalanie. Spadku osiągów w tym przypadku nie będzie ze względu na większy moment.
Jak z trwałością nowej skrzyni DQ380 - tego jeszcze nie wiadomo, bo skrzynia jest stosunkowo krótko na rynku - ale na razie nie ma negatywnych opini.

Reasumując - wszystkie zmiany na plus dla nowego silnika :P

Co do kosztów nowego silnika... na pewno tanio nie będzie. Do tej pory silnik 2.0TSI 220KM był o ok 10tys zł droższy niż 1.8TSI.
VW do niedawna dawał wybór dla diesli pomiędzy skrzynią sześciobiegową a nową siedmiobiegową i już to wymagało dopłaty kilku tys zł.

Osobiście uważam, że VW zastąpi cennikowo silnik 1.8TSI 180KM silnikiem 1.5TSI 150KM, a obecny silnik 2.0TSI 220KM nowym - omawianym tutaj 2.0TSI 190KM. Lub będą to zbliżone proporcje. Pożyjemy zobaczymy.:)

 

 

  • Like 3
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności