s_limak Zgłoś #1 Napisano 6 Maja 2018 Ostatnio silnik przy przyspieszaniu zamulił, odczytany błąd : 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent Pierwsze podejrzenie padło na zmienną geometrię turbiny i zawór N75. Sprawdziłem sterowanie sztangą i przewody podciśnienia (basic settings grupa 011), wszystko pracuje bez zacięć. Logi dynamiczne ujawniły dziwne odczyty: http://vaglogi.pl/log-011_001_Ul7e0MA.html Wygląda to tak, jak by czujnik ciśnienia doładowania nie podawał poprawnych danych (wykres): poniżej 2000 mbar wskazuje ciągle prawie 3000 mbar, powyżej 2000 mbar pokazuje prawdopodobnie poprawne dane. Po zakończeniu logowania wskazanie aktualnego ciśnienia wg wskazania czujnika ponownie powróciło do 3000 mbar (prawdopodobnie spadło poniżej wartości 2000 mbar). Pytanie do ekspertów, czy moje przypuszczenia, że padł czujnik to dobry trop? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s_limak Zgłoś #2 Napisano 7 Maja 2018 Sprawdziłem poziom ciśnienia przed odpalaniem silnika, pokazywała prawie 3000 mbar-ów, czujnik definitywnie uszkodzony. Wymieniłem na nowy, problem usunięty http://vaglogi.pl/log-011_001_k48d931.html Podsumowując, jeżeli czujnik ciśnienia doładowania pokazuje wartość 2983,50 mbar-a (prawnie 3000 mbar), to oznacza, że pokazuje on swoją maksymalną wartość i na 99% jest uszkodzony. Czujnik ma nr VAG 038 906 051 C, (BOSCH 0 281 002 401). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #3 Napisano 7 Maja 2018 (edytowane) @s_limak Jak wyglądało zamulenie auta? Też dostawało zrywa od określonej liczby obrotów ? U mnie było tak, że zwłaszcza na 4 i 5 biegu auto ma muła do 2300RPM a od tej granicy dostaje drugie życie i idzie jak należy. Czy gaz lekko wciśnięty czy na maxa to przyśpiesza tak samo mułowato, a potem jeb i leci jak strzała. Edytowane 7 Maja 2018 przez StreamHD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s_limak Zgłoś #4 Napisano 7 Maja 2018 (edytowane) Muliło cały czas do momentu skasowania błędu, byłem wowczas w trasie i bez znaczenia było czy miałem 2 czy 3 tyś. obrotow. Po skasowaniu błędu zrobiłem to co opisałem na początku posta. Podczas logów dynamicznych w momencie jak czujnik zaczął podawać poprawne dane, to silnik odzyskał moc. Było to jednak chwilowe, ponieważ po chwili czujnik ponownie podawał lipne wartości i błąd powrócił. Edytowane 7 Maja 2018 przez s_limak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adik3929 Zgłoś #5 Napisano 29 Czerwca 2018 Dnia 7.05.2018 o 21:53, s_limak napisał: Muliło cały czas do momentu skasowania błędu, byłem wowczas w trasie i bez znaczenia było czy miałem 2 czy 3 tyś. obrotow. Po skasowaniu błędu zrobiłem to co opisałem na początku posta. Podczas logów dynamicznych w momencie jak czujnik zaczął podawać poprawne dane, to silnik odzyskał moc. Było to jednak chwilowe, ponieważ po chwili czujnik ponownie podawał lipne wartości i błąd powrócił. Witam ja mam podobne objawy , znalazłeś przyczynę? btw. auto odpala Ci normalnie na cieplym i zimnym silniku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s_limak Zgłoś #6 Napisano 5 Lipca 2018 Temat rozwiązany, wymiana czujnika i gotowe. Więcej w poście #2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peryg Zgłoś #7 Napisano 17 Czerwca 2020 W dniu 7.05.2018 o 21:37, StreamHD napisał: @s_limak Jak wyglądało zamulenie auta? Też dostawało zrywa od określonej liczby obrotów ? U mnie było tak, że zwłaszcza na 4 i 5 biegu auto ma muła do 2300RPM a od tej granicy dostaje drugie życie i idzie jak należy. Czy gaz lekko wciśnięty czy na maxa to przyśpiesza tak samo mułowato, a potem jeb i leci jak strzała. Mozesz napisać co pomogło? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s_limak Zgłoś #8 Napisano 18 Listopada 2020 W dniu 17.06.2020 o 14:44, Peryg napisał: Mozesz napisać co pomogło? Proszę czytać ze zrozumieniem post #2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach