Jump to content
s_limak

Uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania

Recommended Posts

Ostatnio silnik przy przyspieszaniu zamulił, odczytany błąd :

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
        P1557 - 35-10 - - - Intermittent

  Pierwsze podejrzenie padło na zmienną geometrię turbiny i zawór N75. Sprawdziłem sterowanie sztangą i przewody podciśnienia (basic settings -> grupa 011), wszystko pracuje bez zacięć.

Logi dynamiczne ujawniły dziwne odczyty: http://vaglogi.pl/log-011_001_Ul7e0MA.html 

Wygląda to tak, jak by czujnik ciśnienia doładowania nie podawał poprawnych danych (wykres):

  • poniżej 2000 mbar wskazuje ciągle prawie 3000 mbar,
  • powyżej 2000 mbar pokazuje prawdopodobnie poprawne dane. 

Po zakończeniu logowania wskazanie aktualnego ciśnienia wg wskazania czujnika ponownie powróciło do 3000 mbar (prawdopodobnie spadło poniżej wartości 2000 mbar).

 

wykres-01.thumb.png.4a37a4fb7ab6a8f6b57954859cde9bef.png

Pytanie do ekspertów, czy moje przypuszczenia, że padł czujnik to dobry trop?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem poziom ciśnienia przed odpalaniem silnika, pokazywała prawie  3000 mbar-ów, czujnik definitywnie uszkodzony.

Wymieniłem na nowy, problem usunięty :D

http://vaglogi.pl/log-011_001_k48d931.html

wykres-02.png.10c7c80a1ad03370032d4e50f3eb757c.png

 

 Podsumowując, jeżeli czujnik ciśnienia doładowania pokazuje wartość 2983,50  mbar-a (prawnie 3000 mbar), to oznacza, że pokazuje on swoją maksymalną wartość i na 99% jest uszkodzony.

Czujnik ma nr VAG 038 906 051 C, (BOSCH 0 281 002 401).

5af09685d6252_czujnik-cinienia-doadowania.png.72fda92d9bbbf4e90a65df0ffff8d64a.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

@s_limak

Jak wyglądało zamulenie auta?

Też dostawało zrywa od określonej liczby obrotów ?   U mnie było tak, że zwłaszcza na 4 i 5 biegu auto ma muła do 2300RPM a od tej granicy dostaje drugie życie i idzie jak należy.  Czy gaz lekko wciśnięty czy na maxa to przyśpiesza tak samo mułowato, a potem jeb i leci jak strzała.

Edited by StreamHD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muliło cały czas do momentu skasowania błędu, byłem wowczas w trasie i bez znaczenia było czy miałem 2 czy 3 tyś. obrotow.

Po skasowaniu błędu zrobiłem to co opisałem na początku posta. Podczas logów dynamicznych w momencie jak czujnik zaczął podawać poprawne dane, to silnik odzyskał moc. Było to jednak chwilowe, ponieważ po chwili czujnik ponownie podawał lipne wartości i błąd powrócił.

Edited by s_limak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 7.05.2018 o 21:53, s_limak napisał:

Muliło cały czas do momentu skasowania błędu, byłem wowczas w trasie i bez znaczenia było czy miałem 2 czy 3 tyś. obrotow.

Po skasowaniu błędu zrobiłem to co opisałem na początku posta. Podczas logów dynamicznych w momencie jak czujnik zaczął podawać poprawne dane, to silnik odzyskał moc. Było to jednak chwilowe, ponieważ po chwili czujnik ponownie podawał lipne wartości i błąd powrócił.

Witam ja mam podobne objawy , znalazłeś przyczynę? btw. auto odpala Ci normalnie na cieplym i zimnym silniku? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat rozwiązany, wymiana czujnika i gotowe. Więcej w poście #2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy