kain047 Zgłoś #1 Napisano 6 Maja 2018 (edytowane) Witam, Szukam i szukam i wertuje forum ale widze że bez założenia tematu sie nie obędzie...ale do rzeczy. Jestem w trakcie zakładania klimatyzacji do mojego passtucha i wszystko szło ładnie do momentu położenia wiązek.Okazało sie bowiem że brakuje mi wtyczek,a innych jest za dużo.Np brakuje mi wtyczki niebieskiej która ma dawać sygnał do ECU o włączonym kompresorze,brakuje również wtyczki X (tak została opisana w instrukcji) natomiast mam za to 2 dodatkowe wtyczki zółte (kable nibieski i zielony) i na dodatek identyczne to znaczy pasujące w to samo wejscie ale nie do siebie. I tak sie zastanawiam- czy w możliwe jest że pan nieuczciwy sprzedawca wysłał mi wiązke klimy z diesla?Czy może po prostu pochodzi z jakiegoś VR6 bo one sie najwiecej różnia od wszystkiego. Chłopcy ratujcie, bo zachciało mi sie klimy ale jak jej teraz nie złożę to na wakacje pojade pociągiem... Miałbym możliwość nabyć wiązke z Passata B4 z 1994 roku-czy bedzie pasować? wiem że różni sie wtyczkami np na kompresorze ale to jeszcze bym sb ogarnał Edytowane 6 Maja 2018 przez kain047 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #2 Napisano 7 Maja 2018 Sygnał do ECU to jest ten sam sygnał jaki idzie do przekaźnika kompresora - to więc można sobie zdublować. Co do dodatkowych wtyczek - napisz lepiej jakie są kolory przewodów i od jakiego to niby było auta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kain047 Zgłoś #3 Napisano 7 Maja 2018 w zasadzie to juz nieaktualne,bo w międzyczasie jak czekałem na odpowiedź,pokopałem jeszcze w necie i okazało sie że pan który to zapewniał mnie przy sprzedaży że wiązka na pewno pochodzi z B3 2.0 tak na prawde pochodzi z jakiegoś diesla.Także jednak nie jest wszystko jedno benzyna a diesel. Jako że wiązki z b3 w ładnym stanie nie mogłem ogarnąć poskładam wszystko na wiązkach z b4,poza tym kompresor i przewody już i tak mam na r134. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #4 Napisano 8 Maja 2018 Wiązka z diesla ma przede wszystkim gniazdo przekaźnika odciążającego (kick-down) jeśli pochodzi z TDI, a jeśli jest z TD lub D to nie ma sygnału do ECU, bo i ECU nie ma w tych silnikach - jest tylko sygnał do podniesienia obrotów zaworkiem podciśnieniowym. Poza tym w AAZ jest sterownik wentylatorów 3-biegowy (taki sam jest w VR6). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kain047 Zgłoś #5 Napisano 8 Maja 2018 zabrałem sie w końcu za składanie wiazek z b4 i znowu schodki- zostało mi 4 wtyczki lecace z wiązki z pod maski do skrzynki bezpiecznikowej: 1: biała 2 piny -gruby czerwony i czarny z białym paskiem 2: żólta 1kabel czarny z białym paskiem 3:niebieska na 2piny ale tylko 1 brazowy kabel 4:czarna wraz z szarą po 1 pinie brązowy z białym przechodzące w brazowy z niebieskim Na pozostałe znalazłem juz miejsce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kain047 Zgłoś #6 Napisano 6 Czerwca 2018 Wczoraj poskładałem cały układ i niestety po ogrzaniu auta do 110st wg zegarow wentylator ani drgnął! Pacjent to: 1991 Passat GT 2E 8V wiazka plus cale flaki z pod maski z Passata b4( wersja zesterownikiem wentylatorów) pierwsza myśl uwalony czujnik w chlodnicy ale okazuje sie że w ogóle nie ma we wtyczce do czujnika zasilania!A chyba powinno być non stop zasilanie , nie? niezależnie od silnika i kluczyka w stacyjce. Wentylator wstaje wylacznie wtedy gdy podam 12v w kostce czujnika w chlodnicy na kabel czerwony z białym paskiem.Reszta cisza. W sterowniku zasilanie jest,bezpiecznik jest dobry,ciągłość obwodu pomiedzy wtyczka sterownika (dużą)a wtyczkami do czujnika temp też jest ok. Pomocy bo już nie mam pomysłu jak to ugryźć... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #7 Napisano 6 Czerwca 2018 Oryginalnie czujnik jest zasilany chyba poza sterownikiem z bezpieczników 10A i 30A. Sprawdzę później dokładniej z konkretnym schematem. Z czego finalnie była ta wiązką (silnik)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kain047 Zgłoś #8 Napisano 6 Czerwca 2018 z 2e ale z b4 Najbardziej mnie interesuje co steruje wentylatorem ? Bo przy zakladaniu klimatyzacji zastepujemy wiazke wentylatorow inną-tą ze sterownikiem wentylatorów.”Stara” wiazka jest zasilana ze skrzynki z bezpiecznikami.a nowy sterownik jest zasilany prosto z aku i mase ma prosto z aku.Czyli winny byłby sterownik? Ma ktoś może pinout do tego sterownika? co to jest T2 T3 X itp Rozwiazałem problem doraźnie- za skrzynka z bezp. w kabinie znalazłem jeszcze jedną niepodłączoną kostkę: białą dwupinową-kable czerwony grubszy i czarny z białym paskiem.Metoda dedukcji doszedłem że skoro nie ma w czerwonym zasilania to raczej powinno tam być-i okazuje sie że to właśnie ten czerwony ktory leci do kostki termowłacznika w chlodnicy. Natomiast drugi kabel w tej kostce to wyjscie ze sterownika pin MK. I tu pytanie kolejne: co to za MK i dlaczego sygnal z MK zmierzony miernikiem to jakies 3V i opada do 0?No i do czego w be czworkach ta kostka jest wpięta?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #9 Napisano 6 Czerwca 2018 MK to sprzęgło kompresora. W załączniku schemat wprawdzie dla Golfa TDI ale w obrębie sterownika wentylatorów jest to samo. AC_dec95.zip Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kain047 Zgłoś #10 Napisano 9 Czerwca 2018 Dnia 6.06.2018 o 23:53, radekrp90 napisał: MK to sprzęgło kompresora. AC_dec95.zip Czyli rozumiem że to jest sygnał DLA serownika że układ klimatyzacji został uruchomiony i teraz sterownik steruje wiatrakami tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #11 Napisano 9 Czerwca 2018 To powinno być wyjście na sprężarkę ze sterownika - czyli jeśli jest ciśnienie, jest temperatura zewn. pow +5*C i sygnał z panela to wtedy powinno się tam pokazać 12V. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kain047 Zgłoś #12 Napisano 9 Czerwca 2018 Do sprzęgła kompresora, tak? Hmm wtyczka do kompresora jest wpieta,a sygnał bezpośredni do wystartowania sprzegła ma sie pojawić na pinie MK ze sterownika to znaczy że trzeba ten sygnał doprowadzić do kompresora i ma działać:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach