HTN Zgłoś #1 Napisano 4 Maja 2018 Cześć, orientuje się ktoś, czy jest opcja przekodować ustawienia, żeby po odpaleniu silnika i przerzuceniu na D od razu był tryb Sport? Podstawowy program skrzyni i jego zapędy do jechania oby tylko w okolicy 1.000obr/min to rychła śmierć dwumasy i łożysk skrzyni, a jestem z tych, co nie lubią klikać przy każdym wejściu do auta kilka razy przycisków zanim ruszy autem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #2 Napisano 4 Maja 2018 Ja już mam nawyk, nawet nie zauważam, kiedy przedstawiam na sport, także nie ma tragedii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HTN Zgłoś #3 Napisano 4 Maja 2018 Tak też można, ale wsiadasz do auta, klikasz: światła, Start-Stop, ryglujesz zamki, rozkładasz lusterka pokrętłem, klikasz Sport dla skrzyni... Przy wsiadaniu 4x dziennie lekko irytuje po pewnym czasie. Lubię sobie ustawić auto pod swoje preferencje - już Start-Stop deaktywowałem, ryglowanie zamków przestawione, lusterka się przestały składać, bo mnie to denerowało... Generalnie do szczęścia potrzebna mi tylko zmiana programu Sport jako default :). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #4 Napisano 5 Maja 2018 A nie masz przycisku mode i tam ustawic sport ? Ja ogolnie uzywam w bitdi zadko uzywam sport, i nie zauwazylem aby skrzynia trzymala jakos mega niskie obroty, lub z tego powodu cierpiala . Ba nawet w trybie manual nie pozwala za wczesniej wrzucic 7. Poprzednim wlascicel wolno nie jezdzic, a i tak dwu mas na gwarancji byl robiony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #5 Napisano 5 Maja 2018 Nie wiem co masz za wersję ale światła, ryglowanie zamków, czy lusterka u mnie działa wszystko automatycznie, takze jak dla mnie są tylko 2 ustawienia, wogole o tym nie myślę po prostu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #6 Napisano 5 Maja 2018 On 5/4/2018 at 1:26 PM, HTN said: Cześć, orientuje się ktoś, czy jest opcja przekodować ustawienia, żeby po odpaleniu silnika i przerzuceniu na D od razu był tryb Sport? Podstawowy program skrzyni i jego zapędy do jechania oby tylko w okolicy 1.000obr/min to rychła śmierć dwumasy i łożysk skrzyni, a jestem z tych, co nie lubią klikać przy każdym wejściu do auta kilka razy przycisków zanim ruszy autem. Hej, a nie trzyma Ci ostatnich ustawień samochód? Mi się wydaje, że u mnie trzyma to co na ekranie ostatnie ustawię. Ostatnio jeżdzę cały czas na ustawieniu ECO, na początku miałem problem z tym, że skrzynia trzymała obroty poniżej 1500 ale wszyscy w koło mi powtarzali, że muszę się nauczyć sterować skrzynią poprzez pedał gazu - i faktycznie, zacząłem przyspieszać dużo głębiej wciskając pedał. Kilka tygodni i nauczyłem się tak jeździć, że już nie dochodzi do sytuacji kiedy mam za niskie obroty i buczenie męczonej dwumasy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #7 Napisano 5 Maja 2018 (edytowane) Dnia 4.05.2018 o 13:47, HTN napisał: Tak też można, ale wsiadasz do auta, klikasz: światła, Start-Stop, ryglujesz zamki, rozkładasz lusterka pokrętłem, klikasz Sport dla skrzyni... Przy wsiadaniu 4x dziennie lekko irytuje po pewnym czasie. Lubię sobie ustawić auto pod swoje preferencje - już Start-Stop deaktywowałem, ryglowanie zamków przestawione, lusterka się przestały składać, bo mnie to denerowało... Generalnie do szczęścia potrzebna mi tylko zmiana programu Sport jako default :). No nie, to jednak nie jest to samo: gałką skrzyni i tak musisz ruszyć. Wystarczy zostawić rękę na ułamek sekundy dłużej i "dojechać" do S. Edytowane 5 Maja 2018 przez Macmaciek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HTN Zgłoś #8 Napisano 6 Maja 2018 (edytowane) 21 hours ago, SeBa_ said: Hej, a nie trzyma Ci ostatnich ustawień samochód? Mi się wydaje, że u mnie trzyma to co na ekranie ostatnie ustawię. Ostatnio jeżdzę cały czas na ustawieniu ECO, na początku miałem problem z tym, że skrzynia trzymała obroty poniżej 1500 ale wszyscy w koło mi powtarzali, że muszę się nauczyć sterować skrzynią poprzez pedał gazu - i faktycznie, zacząłem przyspieszać dużo głębiej wciskając pedał. Kilka tygodni i nauczyłem się tak jeździć, że już nie dochodzi do sytuacji kiedy mam za niskie obroty i buczenie męczonej dwumasy. Jeźdżę automatami od kilku lat, wiem jak operować gazem, żeby skrzynia wyżej kręciła. Problem w tym, że te zbędne "głębsze wciskanie gazu" zawala z kolei DPF, szczególnie na zimnym silniku - efekt bąka; jak wciskasz gaz zbyt powoli, to skrzynia też nie jest chętna do redukcji - wynika to z programu dzisiejszych skrzyń. Nie ma potrzeby jednak bardziej butować, skoro jest tryb Sport i można łagodniej operować gazem przy optymalnych obrotach. 21 hours ago, paolokos said: Nie wiem co masz za wersję ale światła, ryglowanie zamków, czy lusterka u mnie działa wszystko automatycznie, takze jak dla mnie są tylko 2 ustawienia, wogole o tym nie myślę po prostu. Podałem tylko przykład. Jak jest opcja coś przekodować, to po prostu to robię i nie zawracam sobie głowy klikaniem czegokolwiek po wejściu do auta. 22 hours ago, dirve said: A nie masz przycisku mode i tam ustawic sport ? Ja ogolnie uzywam w bitdi zadko uzywam sport, i nie zauwazylem aby skrzynia trzymala jakos mega niskie obroty, lub z tego powodu cierpiala . Ba nawet w trybie manual nie pozwala za wczesniej wrzucic 7. Poprzednim wlascicel wolno nie jezdzic, a i tak dwu mas na gwarancji byl robiony Nie mam przycisku mode i nie mam opcji przestawienia tego na stałę. Proces uszkadzania skrzyni, czy dwumasy jest na tyle długi, że nie masz opcji tego "zauważenia". Niestety DSG6, tak samo, jak w żony S-Tronic w A3 skrzynia bardzo szybko przerzuca bieg i często przy 70km/h toczy się na 1.100obr/min, po czym jak się doda niewystarczająco głęboko i szybko gazu, to jest irytująca zamuła. Z kolei takie kopanie gazem wpływa też na komfort, bo po tym ułamku sekundy po redukcji jest nagły skok mocy + wywołujemy efekt bąka zabijający DPF, gdyż podając dużą ilość paliwa, powietrze dostarczane jest z opónieniem. Dwumas był robiony, bo butował. Automaty mają to do siebie, że redukują i po redukcji jest nagły wzrost mocy na niższym przełożeniu, następuje zasprzęglenie i dwumas, silnik, jak i sama skrzynia dostaje kopniaka. Dlatego jak wiesz, że będziesz za chwilę mocno przyspieszał, warto łopatką zredukować, żeby moc dalej była przekazywana bez redukcji. Ten sam efekt niszczy konwertery w klasycznych automatach. Rozumiem jednak, że jeszcze nikt sobie tym głowy nie zawracał. Poszukam w VCDS. Może znajdę jakąś opcję, żeby to pernamentnie sobie przekodować. Edytowane 6 Maja 2018 przez HTN 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #9 Napisano 6 Maja 2018 42 minuty temu, HTN napisał: Dlatego jak wiesz, że będziesz za chwilę mocno przyspieszał, warto łopatką zredukować, żeby moc dalej była przekazywana przez redukcji Cenna uwaga i dobrze wiedzieć, ale z drugie strony to popadanie w paranoje. Po to kupuje automat , aby nie myśleć o biegach. Jak bym chciał szukał bym manuala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HTN Zgłoś #10 Napisano 6 Maja 2018 (edytowane) 8 minutes ago, dirve said: Cenna uwaga i dobrze wiedzieć, ale z drugie strony to popadanie w paranoje. Po to kupuje automat , aby nie myśleć o biegach. Jak bym chciał szukał bym manuala. Trochę racji masz. Ja jestem po prostu z tych szukających perfekcji i czepiam się, jak coś nie do końca działa tak, jakbym chciał. Niedociągnięcia, stukania, brzęczenia itp. powodują we mnie reakcję szukania jak temu zaradzić. Edytowane 6 Maja 2018 przez HTN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #11 Napisano 6 Maja 2018 57 minut temu, HTN napisał: Trochę racji masz. Ja jestem po prostu z tych szukających perfekcji i czepiam się, jak coś nie do końca działa tak, jakbym chciał. Niedociągnięcia, stukania, brzęczenia itp. powodują we mnie reakcję szukania jak temu zaradzić. ja też fioła dostaje jak u mnie coś nie tak, ale już wszyscy mówią, że to się leczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #12 Napisano 6 Maja 2018 Dnia 4.05.2018 o 13:26, HTN napisał: Cześć, orientuje się ktoś, czy jest opcja przekodować ustawienia, żeby po odpaleniu silnika i przerzuceniu na D od razu był tryb Sport? Podstawowy program skrzyni i jego zapędy do jechania oby tylko w okolicy 1.000obr/min to rychła śmierć dwumasy i łożysk skrzyni, a jestem z tych, co nie lubią klikać przy każdym wejściu do auta kilka razy przycisków zanim ruszy autem. Jest taka opcja o jakiej piszesz ... Udać się do tunera i wydać ok 800-1000zł 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #13 Napisano 6 Maja 2018 Myślę, że nawet nie tyle. W Katowicach chcą za chip silnika 800-1200zł plus bodaj 300zł za zmianę programu skrzyni, tak aby nie trzymała zbyt nisko obrotów. Może wystarczy poprosić o zmianę oprogramowania DSG. Jeśli kolega HTN nie znajdzie możliwości zakodowania trybu sport na stałe przez złacze diagnostyczne - to wtedy powinien się zainteresować ofertą tunerów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #14 Napisano 8 Maja 2018 @HTN TAKIE INFO "olkswagen postarał się bardziej i opracował specjalnie dla nowego Passata B8 2.0 TDI nowe koło dwumasowe, które umożliwia eksploatację napędu przy bardzo niskich obrotach" 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HTN Zgłoś #15 Napisano 10 Maja 2018 (edytowane) Wydaje mi się, że to jednak nie VW zrobił, tylko LuK lub Sachs na wniosek VW. Niemniej jednak ciekawa informacja. Poszukam o niej informacji. On 6.05.2018 at 3:34 PM, Marek3 said: Jest taka opcja o jakiej piszesz ... Udać się do tunera i wydać ok 800-1000zł O, to fajna opcja. A może jest gdzieś info jak to robią? Edytowane 10 Maja 2018 przez HTN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach