Skocz do zawartości
HTN

Pernamentny tryb Sport skrzyni DSG

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

orientuje się ktoś, czy jest opcja przekodować ustawienia, żeby po odpaleniu silnika i przerzuceniu na D od razu był tryb Sport? Podstawowy program skrzyni i jego zapędy do jechania oby tylko w okolicy 1.000obr/min to rychła śmierć dwumasy i łożysk skrzyni, a jestem z tych, co nie lubią klikać przy każdym wejściu do auta kilka razy przycisków zanim ruszy autem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już mam nawyk, nawet nie zauważam, kiedy przedstawiam na sport, także nie ma tragedii. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak też można, ale wsiadasz do auta, klikasz: światła, Start-Stop, ryglujesz zamki, rozkładasz lusterka pokrętłem, klikasz Sport dla skrzyni... Przy wsiadaniu 4x dziennie lekko irytuje po pewnym czasie. Lubię sobie ustawić auto pod swoje preferencje - już Start-Stop deaktywowałem, ryglowanie zamków przestawione, lusterka się przestały składać, bo mnie to denerowało... Generalnie do szczęścia potrzebna mi tylko zmiana programu Sport jako default :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 A nie masz przycisku mode i tam ustawic sport ? 

Ja ogolnie uzywam w bitdi zadko uzywam sport, i nie zauwazylem aby skrzynia trzymala jakos mega niskie obroty, lub z tego powodu cierpiala . Ba nawet w trybie manual nie pozwala za wczesniej wrzucic 7.

Poprzednim wlascicel wolno  nie jezdzic, a i tak dwu mas na gwarancji byl robiony

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co masz za wersję ale światła, ryglowanie zamków, czy lusterka u mnie działa wszystko automatycznie, takze jak dla mnie są tylko 2 ustawienia, wogole o tym nie myślę po prostu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 5/4/2018 at 1:26 PM, HTN said:

Cześć,

orientuje się ktoś, czy jest opcja przekodować ustawienia, żeby po odpaleniu silnika i przerzuceniu na D od razu był tryb Sport? Podstawowy program skrzyni i jego zapędy do jechania oby tylko w okolicy 1.000obr/min to rychła śmierć dwumasy i łożysk skrzyni, a jestem z tych, co nie lubią klikać przy każdym wejściu do auta kilka razy przycisków zanim ruszy autem.

Hej,

a nie trzyma Ci ostatnich ustawień samochód?
Mi się wydaje, że u mnie trzyma to co na ekranie ostatnie ustawię. 
Ostatnio jeżdzę cały czas na ustawieniu ECO, na początku miałem problem z tym, że skrzynia trzymała obroty poniżej 1500 ale wszyscy w koło mi powtarzali, że muszę się nauczyć sterować skrzynią poprzez pedał gazu - i faktycznie, zacząłem przyspieszać dużo głębiej wciskając pedał. 
Kilka tygodni i nauczyłem się tak jeździć, że już nie dochodzi do sytuacji kiedy mam za niskie obroty i buczenie męczonej dwumasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 4.05.2018 o 13:47, HTN napisał:

Tak też można, ale wsiadasz do auta, klikasz: światła, Start-Stop, ryglujesz zamki, rozkładasz lusterka pokrętłem, klikasz Sport dla skrzyni... Przy wsiadaniu 4x dziennie lekko irytuje po pewnym czasie. Lubię sobie ustawić auto pod swoje preferencje - już Start-Stop deaktywowałem, ryglowanie zamków przestawione, lusterka się przestały składać, bo mnie to denerowało... Generalnie do szczęścia potrzebna mi tylko zmiana programu Sport jako default :).

No nie, to jednak nie jest to samo: gałką skrzyni i tak musisz ruszyć. Wystarczy zostawić rękę na ułamek sekundy dłużej i "dojechać" do S. 

Edytowane przez Macmaciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 hours ago, SeBa_ said:

Hej,

a nie trzyma Ci ostatnich ustawień samochód?
Mi się wydaje, że u mnie trzyma to co na ekranie ostatnie ustawię. 
Ostatnio jeżdzę cały czas na ustawieniu ECO, na początku miałem problem z tym, że skrzynia trzymała obroty poniżej 1500 ale wszyscy w koło mi powtarzali, że muszę się nauczyć sterować skrzynią poprzez pedał gazu - i faktycznie, zacząłem przyspieszać dużo głębiej wciskając pedał. 
Kilka tygodni i nauczyłem się tak jeździć, że już nie dochodzi do sytuacji kiedy mam za niskie obroty i buczenie męczonej dwumasy.

Jeźdżę automatami od kilku lat, wiem jak operować gazem, żeby skrzynia wyżej kręciła. Problem w tym, że te zbędne "głębsze wciskanie gazu" zawala z kolei DPF, szczególnie na zimnym silniku - efekt bąka; jak wciskasz gaz zbyt powoli, to skrzynia też nie jest chętna do redukcji - wynika to z programu dzisiejszych skrzyń. Nie ma potrzeby jednak bardziej butować, skoro jest tryb Sport i można łagodniej operować gazem przy optymalnych obrotach.

 

21 hours ago, paolokos said:

Nie wiem co masz za wersję ale światła, ryglowanie zamków, czy lusterka u mnie działa wszystko automatycznie, takze jak dla mnie są tylko 2 ustawienia, wogole o tym nie myślę po prostu. 

Podałem tylko przykład. Jak jest opcja coś przekodować, to po prostu to robię i nie zawracam sobie głowy klikaniem czegokolwiek po wejściu do auta.
 

22 hours ago, dirve said:

 A nie masz przycisku mode i tam ustawic sport ? 

Ja ogolnie uzywam w bitdi zadko uzywam sport, i nie zauwazylem aby skrzynia trzymala jakos mega niskie obroty, lub z tego powodu cierpiala . Ba nawet w trybie manual nie pozwala za wczesniej wrzucic 7.

Poprzednim wlascicel wolno  nie jezdzic, a i tak dwu mas na gwarancji byl robiony

 

Nie mam przycisku mode i nie mam opcji przestawienia tego na stałę. Proces uszkadzania skrzyni, czy dwumasy jest na tyle długi, że nie masz opcji tego "zauważenia". Niestety DSG6, tak samo, jak w żony S-Tronic w A3 skrzynia bardzo szybko przerzuca bieg i często przy 70km/h toczy się na 1.100obr/min, po czym jak się doda niewystarczająco głęboko i szybko gazu, to jest irytująca zamuła. Z kolei takie kopanie gazem wpływa też na komfort, bo po tym ułamku sekundy po redukcji jest nagły skok mocy + wywołujemy efekt bąka zabijający DPF, gdyż podając dużą ilość paliwa, powietrze dostarczane jest z opónieniem.

Dwumas był robiony, bo butował. Automaty mają to do siebie, że redukują i po redukcji jest nagły wzrost mocy na niższym przełożeniu, następuje zasprzęglenie i dwumas, silnik, jak i sama skrzynia dostaje kopniaka. Dlatego jak wiesz, że będziesz za chwilę mocno przyspieszał, warto łopatką zredukować, żeby moc dalej była przekazywana bez redukcji. Ten sam efekt niszczy konwertery w klasycznych automatach.

 

Rozumiem jednak, że jeszcze nikt sobie tym głowy nie zawracał. Poszukam w VCDS. Może znajdę jakąś opcję, żeby to pernamentnie sobie przekodować.

Edytowane przez HTN
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, HTN napisał:

Dlatego jak wiesz, że będziesz za chwilę mocno przyspieszał, warto łopatką zredukować, żeby moc dalej była przekazywana przez redukcji

Cenna uwaga i dobrze wiedzieć, ale z drugie strony to popadanie w paranoje. Po to kupuje automat , aby nie myśleć o biegach. Jak bym chciał szukał bym manuala. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minutes ago, dirve said:

Cenna uwaga i dobrze wiedzieć, ale z drugie strony to popadanie w paranoje. Po to kupuje automat , aby nie myśleć o biegach. Jak bym chciał szukał bym manuala. 

Trochę racji masz. Ja jestem po prostu z tych szukających perfekcji i czepiam się, jak coś nie do końca działa tak, jakbym chciał. Niedociągnięcia, stukania, brzęczenia itp. powodują we mnie reakcję szukania jak temu zaradzić.

Edytowane przez HTN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, HTN napisał:

Trochę racji masz. Ja jestem po prostu z tych szukających perfekcji i czepiam się, jak coś nie do końca działa tak, jakbym chciał. Niedociągnięcia, stukania, brzęczenia itp. powodują we mnie reakcję szukania jak temu zaradzić.

ja też fioła dostaje :D jak u mnie coś nie tak, ale już wszyscy mówią, że to się leczy :D 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 4.05.2018 o 13:26, HTN napisał:

Cześć,

orientuje się ktoś, czy jest opcja przekodować ustawienia, żeby po odpaleniu silnika i przerzuceniu na D od razu był tryb Sport? Podstawowy program skrzyni i jego zapędy do jechania oby tylko w okolicy 1.000obr/min to rychła śmierć dwumasy i łożysk skrzyni, a jestem z tych, co nie lubią klikać przy każdym wejściu do auta kilka razy przycisków zanim ruszy autem.

Jest taka opcja o jakiej piszesz ...

Udać się do tunera i wydać ok 800-1000zł

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nawet nie tyle.

W Katowicach  chcą za chip silnika 800-1200zł plus bodaj 300zł za zmianę programu skrzyni, tak aby nie trzymała zbyt nisko obrotów.
Może wystarczy poprosić o zmianę oprogramowania DSG.

Jeśli kolega HTN nie znajdzie możliwości zakodowania trybu sport na stałe przez złacze diagnostyczne - to wtedy powinien się zainteresować ofertą tunerów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@HTN

 

TAKIE INFO "olkswagen postarał się bardziej i opracował specjalnie dla nowego Passata B8 2.0 TDI nowe koło dwumasowe, które umożliwia eksploatację napędu przy bardzo niskich obrotach"

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że to jednak nie VW zrobił, tylko LuK lub Sachs na wniosek VW. Niemniej jednak ciekawa informacja. Poszukam o niej informacji.

On 6.05.2018 at 3:34 PM, Marek3 said:

Jest taka opcja o jakiej piszesz ...

Udać się do tunera i wydać ok 800-1000zł

O, to fajna opcja. A może jest gdzieś info jak to robią?

Edytowane przez HTN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności