Skocz do zawartości
Clash

Mrugająca kontrolka świec żarowych w czasie jazdy

Rekomendowane odpowiedzi

Elo!

Jak w temacie.Dodatkowo przy przyspieszaniu ok. 2000obr/min niesamowicie głośne wycie.Wycie "ustępuje" gdy zaczyna mrugać kontrolka świec(odcina wtedy turbo).Po zgaszeniu/zapaleniu silnika "wraca" wycie turbo działa itd....Walczę już dwa miesiące.Wymieniłem przepustnicę i czujnik sterowania turbo i djupa.

VCDS wywalił takie błędy:


19225 - Regulacja ciśnienia doładowania
          P0299 00 [101] - Przekroczona granica regulacji
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 3
                    Przebieg: 98569 km
                    Data: 2018.04.30
                    Czas: 12:14:47

                    Prędkość obrotowa silnika: 1885.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 100.0 %
                    Prędkość pojazdu: 112 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 90 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 133 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 970 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 12.820 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Ciśnienie doładowania: wartość wymagana: 2170 hPa
                    Wejście chłodn.pow.doład.: czuj.ciśn.1 rząd 1: wart.nieprzetw.: 1718.0 hPa
                    Przepływ.powietrza 1 rząd 1 masa powietrza: wart.nieprzetw.: 681.8 mg/stroke
                    Zawór recyrk.spalin 1 rząd 1: inf.zwr.o położ.-wart.rzeczyw.: 0.00 %
                    Nastawnik przepustn.1 rząd 1: inf.zwr.o położ.-wart.rzeczyw.: 0.00 %
                    Nastawnik turbiny 1 rząd 1: inf.zwr.o położ.-wart.rzeczywista: 98.33 %
                    Średnia dawka wtrysku: 40.67 mg/stroke

19206 - Układ recyrkulacji spalin
          P0401 00 [101] - natężenie przepływu za małe
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 98988 km
                    Data: 2018.05.03
                    Czas: 11:41:54

                    Prędkość obrotowa silnika: 1918.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 82.7 %
                    Prędkość pojazdu: 114 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 90 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 131 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 970 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 12.940 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Zawór recyrkulacji spalin 1 rząd 1: wart.wymag.strumienia masy: 0.0 kg/h
                    Zawór recyrk.spalin 1 rząd 1: inf.zwr.o położ.-wart.rzeczyw.: 0.00 %
                    Zawór recyrkulacji spalin 2 rząd 1: wart.wymag.strumienia masy: 40.4 kg/h
                    Zawór recyrk.spalin 2 rząd 1: inf.zwr.o położ. - wart.rzeczyw.: 50.99 %
                    Nastawnik klapy spaliin 1 rząd 1: inf.zwr.o położ.-wart.rzecz.: 60.94 %
                    Masa powietrza na mierniku masy powietrza 1: 158.5 kg/h
                    Sonda lambda 1 rząd 1 przed kat.utleniającym: wart.nieprzetw.: 1.0361

4817 - Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza
          P2279 00 [096] - -
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 98924 km
                    Data: 2018.05.03
                    Czas: 10:58:48

                    Prędkość obrotowa silnika: 2707.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 98.0 %
                    Prędkość pojazdu: 160 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 93 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 153 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 12.760 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Przepływ.powietrza 1 rząd 1 masa powietrza: wart.nieprzetw.: 1572.3 mg/stroke
                    Unormowany stosunek strumienia powietrza przefiltrowanego: 0.5952
                    Zawór recyrk.spalin 1 rząd 1: inf.zwr.o położ.-wart.rzeczyw.: 0.00 %
                    Nastawnik przepustn.1 rząd 1: inf.zwr.o położ.-wart.rzeczyw.: 0.00 %
                    Ciśnienie doładowania: wartość wymagana: 2434 hPa
                    Wejście chłodn.pow.doład.: czuj.ciśn.1 rząd 1: wart.nieprzetw.: 2146.4 hPa
                    Średnia dawka wtrysku: 59.26 mg/stroke

Ktoś mądry może się wypowiedzieć.Będę wdzięczny.

Pozdroowka

Edytowane przez Clash

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się,że temat do zamknięcia.Wstawiłem dzisiaj rano auto do warsztatu na sprawdzenie turbo (demontaż-test sprężarki-montaż) i w trakcie odkręcania okazało się,iż jest luźna opaska na jednym z węży przy turbinie.Mam nadzieję,że to było przyczyną nieszczelności w układzie dolotowym i dalszych konsekwencji (błędów).GOLF VII 2.0 TDI CRLB.Pozdroowka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

passat b7 kombi tdi wersja komfort 200tys km przebiegu.

 

od jakiegos czasu pojawia sie problem, ze silnik jakby nie dostawal paliwa, przy dodawaniu gazu nie chce wejsc na obroty. Po chwili to mija i nie ma problemu.

Problem pojawia sie to ca czas, tzn co kilka dni. Kilka razy zapalila sie kontrolka tez swiec zarowych ale zgasla.

Wczoraj natomiast po uruchomieniu silnika praktycznie od razu gasl. Po jakims czasie udalo sie jednak odpalic i samochod jezdzi.

Dodatkowo zapalila sie kontrolka z silnikiem na zolto, kod bledu P0401. Jak zaparkowalem w garazu to bylo czuc specyficzny smrod spalin, inny niz zazwyczaj.

Prosba o pomoc co to moze byc.

 

Pozdrawiam,

Michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności