szymondeck Zgłoś #41 Napisano 20 Lutego 2010 Witam mam pytanie odnośnie wymiany klapki paliwa w moim 3BG gdyż dziś podczas tankowania złamałem ją Nie wiem czy da rade to skleić czy lepiej może ją wymienić. A da radę ją odkręcić od przodu czy muszę to zrobić od środka bagażnika. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinL Zgłoś #42 Napisano 20 Lutego 2010 A da radę ją odkręcić od przodu czy muszę to zrobić od środka bagażnika jak otworzysz wlew paliwa to pojawi Ci się mała śróbka, ja odkręcasz i wyjmujesz klapkę z całym plastikowym wnętrzem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawskoc Zgłoś #43 Napisano 17 Kwietnia 2010 Witam serdecznie czytałem całe Wasze wypowiedzi i szczerze sam nie wiem teraz co robić u mnie w passacie mam taki problem że myślałem że spalił mi się silniczek do otwierania więc kupiłem nowy działał dokładnie 5 razy i stanął tak samo jak stary. Byłem u mechanika podłączyliśmy oby dwa pod osobne zasilanie 12V to chodził jak traktor czyli nie spaliły się. Byłem także u elektryka i sprawdził mi testerem dojście do silnika czyli dopiero jak naciskam przycisk od wlewu paliwa to dopiero płynie prąd 12V dopiero po wciśnięciu guzika i ta wartość się nie zmienia, czyli przebić żadnych i spadków nie ma a i tak nie chce działać. Ale zauważyłem takie coś że jak włożyłem przewód do silniczka to te całe urządzenie chodzi bardzo ciężko a jak jest wypięte to ten cały "cycek" chodzi lekko a tak czy jest w obudowie czy na zewnątrz to nie chce ruszyć go. Co teraz polecicie mi zrobić bo już dosłownie dostaje szału Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kema Zgłoś #44 Napisano 17 Kwietnia 2010 Mam identycznie jak ty . Podejrzewam że muszę i ja i ty polutować wiązkę która biegnie pod dywanikiem obok modułu komfortu (rozgałęzienie). Na pierwszy rzut oka wygląda że jest OK, ale trzeba te łączenia rozebrać z izolacji i dokładnie polutować. Robiłem to u teścia i pomogło. Tam kable są łączone (np. 1+3) na jakieś gówniane spoiwo i ono jest powodem spadku przepływu prądu, tak myślę. Też mam 12V na wyjściu, ale pewnie bardzo słabe i to jest przyczyna. W poniedziałek po pracy będę grzebał . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawskoc Zgłoś #45 Napisano 18 Kwietnia 2010 A jakbyś zrobił to dałbyś znać czy Tobie pomogło bo tak wiesz bylem i u elektryka i mechanika i mądrego na to nie było a człowiek zbytnio nie ma czasu i za dużo pracy aby tak cały dzień poświęcić na samochód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kema Zgłoś #46 Napisano 19 Kwietnia 2010 Daję znać jak obiecałem :fajny W moim przypadku okazało się że włącznik w drzwiach do naprawy :fajny, oczywiście naprawiam sam. Naprawa polega na wymontowaniu włącznika z drzwi bez demontowania boczku. Potem do domu i demontujemy przełącznik. Należy to robić delikatnie aby nie połamać, jest rozbieralny w całości na części pierwsze. Czyścimy stycznik bardzo dokładnie i składamy do kupy. Wracamy do auta i cieszymy się kolejnym sukcesem DIY :fajny. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawskoc Zgłoś #47 Napisano 19 Kwietnia 2010 No wiesz ja mam włącznik do otwierania klapki w samym środku samochodu koło hamulca ręcznego... to jak mam go wyciągnąć ale jak podważyć go? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kema Zgłoś #48 Napisano 19 Kwietnia 2010 W twoim przypadku Passat przed liftem szukaj pod dywanikiem, na 99% masz kiepskie przewodzenie na łączeniu wiązek. Rozcinaj izolację i zajrzyj w okolicach rozgałęzienia na moduł komfortu :fajny, tak było u teścia, jakieś 4-5 łączeń do poprawienia . Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #49 Napisano 27 Kwietnia 2010 No wiesz ja mam włącznik do otwierania klapki w samym środku samochodu koło hamulca ręcznego... to jak mam go wyciągnąć ale jak podważyć go? Poczytaj to: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8332&highlight=w%B3%B1cznik+klapki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawskoc Zgłoś #50 Napisano 30 Kwietnia 2010 Dobra sprawa rozwiązana opowiem to w całości jakby ktoś miał problem w przyszłości a miałby iść do elektryka i dużo kasiorki wydać na ściemach elektryka: A więc w pracy mam znajomego elektryka z miernikiem wzięliśmy sobie miernik i pełno kabelków do testowania i tak wyjąłem włącznik do klapki wlewu paliwa i sprawdziliśmy 4 kabelki który co daje i były 2 od akumulatora przez moduł komfortu(1,3) i 2 które szły do wlewu(2,4). Z tyłu koło wlewu zrobiliśmy obieg zamknięty i podłączyliśmy dodatkowe 2 kabelki do silniczka i do kostki przy włączniku na wyjętym włączniku rezultat był taki że przy bezpośrednim podłączeniu silniczek chodził jak traktor czyli przewody od akumulatora i modułu były ok tak samo te do wlewu paliwa bo zastosowaliśmy obwód zamknięty. Okazało się po rozebraniu włącznika że stało coś się z diodą w włączniku robiły się na niej jakieś przebicia i raz działała a raz nie - kiedy się dioda świeciła to zbiornik się otwierał a kiedy nie to 0 reakcji. Moim rozwiązaniem będzie kupienie nowego włącznika do wlewu paliwa a tak na przyszłość dla wszystkich lepiej jest najpierw wszystko sprawdzić na mierniku i zwykłych kabelkach a nie płacić za coś co mówią że jest niesprawne a tak naprawdę to zwykłe nabijanie w balona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TOMITAL Zgłoś #51 Napisano 2 Września 2010 (edytowane) Witam.Podpinam się do tematu.Mam problem z klapką wlewu paliwa.Od pewnego czasu zauważyłem że po wciśnięciu przycisku otwarcia klapki nie reaguje siłownik od klapki wlewu paliwa Sprawdziłem siłownik podłączając na krótko pod gniazdo zapalniczki i działa prawidłowo,sprawdziłem też napięcie dochodzące do siłownika po wciśnięciu przycisku i okazało się brak napięcia. Gdzie szukać przyczyny? Po przeczytaniu tematu przejżałem też pod dywanikiem od strony kierowcy i nic niepokojącego nie znalazłem. Edytowane 2 Września 2010 przez TOMITAL dodatkowe info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #52 Napisano 2 Września 2010 Sprawdź przycisk. Czy dochodzi do niego napięcie i czy przy wciśnięciu - przechodzi dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TOMITAL Zgłoś #53 Napisano 2 Września 2010 SPRAWDZIŁEM Napięcie jest ale po wciśnięciu PRZYCISKU spada do zera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #54 Napisano 2 Września 2010 Kolego .Pod siedzeniem kierowcy należało by wymontować moduł komfortu i posprawdzać fabryczne mostki które zrobił kiedyś VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #55 Napisano 2 Września 2010 Omiń przycisk i połącz te przewody od niego razem. Na krótko oczywiście. Jak siłownik przy klapce zadziała, to przycisk do wymiany. No i bezpieczniki sprawdź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TOMITAL Zgłoś #56 Napisano 2 Września 2010 Dzięki za radę .Ja też podejrzewam że to coś od modułu, jak znajdę trochę czasu i pogoda dopisze to wymontowuję fotel,dywaniki i przeglądam szczegółowo moduł komfortu i wszystkie kostki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #57 Napisano 2 Września 2010 W module za wiele nie zobaczysz. Jedynie to, że może być zalany. Wtedy trzeba go wysuszyć i popsikać kostki Contakt-sprayem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TOMITAL Zgłoś #58 Napisano 2 Września 2010 Teraz to już sam nie wiem co robić,jeśli nie w module to skąd idzie zasilanie na siłownik od klapki i gdzie jest podłączone może pod któryś przekaźnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #59 Napisano 3 Września 2010 Jeżeli zasilanie do przycisku dochodzi,a nie wychodzi dalej to odpowiedź sama się nasówa.Tak jak wspomniał Danio-podepnij na krótko (oczywiście tylko na moment zewrzyj kable) to dowiesz się co jest nie halo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #60 Napisano 3 Września 2010 jeśli nie w module to skąd idzie zasilanie na siłownik od klapki i gdzie jest podłączone może pod któryś przekaźnik? Skąd idzie zasilanie to nie wiem - trzeba na schemat spojrzec. Sprawdź co pisałem. Jak dochodzi napięcie do przycisku to sprawa jasna (jeśli za przyciskiem tego napiecia nie będzie). A jeśli na przycisku normalnie przejscie jest, to najpierw trzeba sprawdzic przewód od przycisku do klapki - czy jest przejście a jeśli jest, to juz w schemat elektryczny trzeba sie zagłębić - skąd zasilanie do przycisku idzie. I tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach