Skocz do zawartości
Gość KrisPASS

Klapka wlewu paliwa B5

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bady48

Drodzy Użytkownicy, ponownie zwracam się do Was z prośbą o pomoc. I mnie dopadła awaria nieszczęsnego wlewu paliwa, który się przestał otwierać z dnia na dzień. Byłem u mechnika i z braku czasu na szybko sprawdził moduł obsługujący klapkę wlewu (podpiął pod zewnętrzne źródło napięcia) i urządzenie działa bezproblemowo.

Prawdopodobnie klapka nie otwiera się ponieważ na kabelku dochodzącym do modułu jest zbyt niskie napięcie - po zmierzeniu wyszło ok. 6,5 V.

Czy przyczyną tego stanu rzeczy mogą być już wcześniej wspomnianie przez innych użytkowników zaśniedziałe styki przy przycisku otwierającym wlew? Czy może ma ktoś pomysł gdzie szukać innego źródła awarii? W każdym razie przycisk otwieranania wlewu jest podświetlony...

Jak ewentualnie dostać się do tych styków aby je przeczyścić?

Z góry bardzo dziekuję za ewentualną odpowiedź i pomoc.

Pozdrawiam.

 

 

EDIT: usterka usunięta. Elektryk po żmudnym szukaniu przyczyny z m.in. użyciem komputera (brak jakichkolwiek problemów) znalazł przyczynę, która była usytuowana w okolicach dywanika kierowcy. W wyniku wilgoci częściowemy zniszczeniu uległ jeden z kabli znajdującej się tam zielonej wiązki. Pora na gumowe dywaniki aby na przyszłość uniknąć podobnej nieprzyjemnej wpadki...

Edytowane przez bady48

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety ja też mam podobny problem. Do niedawna klapka działała bez zarzutu, kilka dni temu zaczęło się coś przycinać i musiałem kilka razy naciskać przycisk otwierania wlewu żeby zaskoczyło a teraz w ogóle nie reaguje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W wyniku wilgoci częściowemy zniszczeniu uległ jeden z kabli znajdującej się tam zielonej wiązki

 

Mozesz to bardziej rozwinac ? Problem byl na kostce czy samych przewodach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam . u mnie tez nie dziala klapka otwieram na stacji ja recznie . pomozcie mi czy to wina silownika czy wlacznika ?? zupelnie sie nieznamn ma tym . spradzalem prad przy wciznieciu guzika to zaroweczka w probowce sie pali ale jakie jest napiecie i czy ono spada to niewiem . prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do tematu, a mianowicie nie działa otwieranie klapki wlewu paliwa, napięcie dochodzi do siłownika i jest 12V gdy naciśnie się przycisk otwierania, jednak siłownik tylko ledwo co się odzywa i nie otwiera, dodam że siłownik jest nowy(kupiony z myślą że to on padł -na starym taka sama reakcja) . Podejrzewam gdzieś kabel... tylko ktorędy on idzie do przełącznika???? Proszę o wskazówki . Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany... okazało się, że przełącznik uszkodzony od wlewu paliwa... styki w przełączniku zaśniedziały, wystarczyło przeczyścić styki i już wszystko działa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepne sie do tematu. U mnie też przestała dziełąć klapka paliwa. Czytając posty na ten temat ,sparwdzałem i doszłem do tego że brak napięcia w włączniku klapki. Po podłączeniu na krótko (wzięłęm prąd z oświetlenia przyciska) klapka działa bez zarzutu. Więc moje pytanie gdzie jest przyczyna braku napięcia we włączniku. Może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam takie pytanie - jak zdemontować uchwyt na apteczkę z tyłu w kombii, żeby dostać się do siłownika wlewu paliwa? wykręciłem śrubę górną a uchwyt nawet nie drgnie. pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klapka wlewu znów działa :) niestety powód awarii był o wiele bardziej poważny niż opisywane do tej pory. Do wnętrza drzwi kierowcy dostała mi się woda i kapała na wtyczkę modułu komfortu powodując zaśniedzenie styków. Całe szczęście że udało sie uratować ten moduł.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wciskam przycisk od wlewu paliwa i zero reakcji ! ;/ Musże parę razy po wciskać tak go na boki i za którymś razem dopiero załapie... Strasznie denerwujące to jest i gdzie mam szukać problemu? w samym przycisku od otwierania czy moze w siłowniku czyli dobieranie się od strony bagażnika do niego ? ;| Powoli mam dość już tego passata bo ostani czasy wszystko na raz zaczyna się psuć ;/ :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg Twojego opisu przyczyny szukałbym w przycisku.Skoro niema żadnej reakcji i po którymś razie załapie-może niema styku w przycisku.Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja przewalilem cala instalacje od przyciksku silownik kable itp. a na koncu sprawdzilem blaszke w wlaczniku i co sie okazalo?? nie stykala dobrze wiec na allegro za 10 zl uzywany wlacznik i dziala elegancko:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WINA BYŁA W PRZYCISKU !

Przycisk od otwierania klapki jest ROZBIERALNY trzeba go aby wyciągnąc z miejsca w którym jest umieszczony, a by go wyciągnąc nalezy tylko jakimś cienkim nożykiem najpierw z lewej strony podważyć następnie z prawej i wyciągnąć go do góry, później będzie potrzebny jakiś cienki i płaski śrubokret by go rozebrać (nalezy z jednej strony delikatnie podważyć obudowe i rozczepić od siebie). Jak juz go rozbierzemy na dwie części nalezy podważyć delikanie blaszkę i ewentualnie skrobnąc między nimi śrubręcikiem po ty by miały lepszą styczność złożyć i zamontować z powrotem i po problemie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no jednak mialem racje he:D

ale kup nowy wlacznik ten ci juz nie pochodzi znowu po jakims czasie zacznie ci nie reagowac na otwarcie. pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no jednak mialem racje he:D

ale kup nowy wlacznik ten ci juz nie pochodzi znowu po jakims czasie zacznie ci nie reagowac na otwarcie. pozdro

Bez przesady ;) Jak jest dobrze zrobiony to długo jeszcze posłuży-podobnie jest z wyłącznikiem awaryjek i kierunków...Ale niektórzy od razu wymieniają ;) A po co...Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie krotko pochodzil niestety po czyszczeniu . wiec musowo bylo nowy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bez przesady Jak jest dobrze zrobiony to długo jeszcze posłuży

Mam taką nadzieję przejżałem go dokładnie i te blaszki podiąłem tak jak należy ;) Podejrzewam, ze powinien trochę pochodzić. Jak nigdy moze nie był wymieniany to chyba miała prawo ta blaszka po takim czasie użytkowania się odgjąć troche... A jak nie to kupi się nowy ;) koszt tego akurat nie jest duży, ale po co wydawać na darmo pieniądze jeśli coś jest do zrobienia.

 

podobnie jest z wyłącznikiem awaryjek i kierunków...Ale niektórzy od razu wymieniają

 

Z awaryjnymi czy też kierunkami nigdy nie miałem jesczze problemów, a działają na podobej zasadzie? Też jakieś blaszki mają, które się odginają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie,też są blaszki,z tym że takie malutkie :D Ale da się zrobić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, podepne sie do tematu. U mnie też przestała dziełąć klapka paliwa. Czytając posty na ten temat ,sparwdzałem i doszłem do tego że brak napięcia w włączniku klapki. Po podłączeniu na krótko (wzięłęm prąd z oświetlenia przyciska) klapka działa bez zarzutu. Więc moje pytanie gdzie jest przyczyna braku napięcia we włączniku. Może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał? Pozdrawiam.
mamy identyczne auta z tego co widzę. ja rozwiązałem swój problem z otwieraniem klapki. rozebrałem osłonę kabli przy nogach kierowcy, a następnie plastikowy próg od kierowcy i podwinąłem trochę wykładzinę. w ten sposób dostałem się do wiązki kabli idącej od modułu komfortu. okazało się, że dwa lub trzy kable były zaśniedziałe. jeden podwójny czerwony i jak dobrze pamiętam biały z czarnym paskiem lub niebieski. wyciąłem uszkodzenie i w lutowałem nowe kable o identycznych kolorach i wszystko chodzi. dodam, że oprócz klapki nie chodziła mi szyba od pasażera przód, centralny w przednich drzwiach i nie mrugała dioda w drzwiach kierowcy. po tym zabiegu śmiga wszystko. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WITAM Panowie ja mam ten sam problem co niektórzy, nie działa mi otwieranie wlewu.. Odnośnie przełącznik działa (sprawdzałem na mierniku).

Po podłączeniu zewnętrznego zasilania,,+" pod kostkę(ta co jest zamontowana razem z włącznikiem) siłownik działa bez zarzutów. Dodam ze w kostce(jest ponumerowana od 1 do 4) są cztery przewody i z tego co ustaliłem to nr.2 i 3 są od podświetlania ,a nr1 i 4 od siłownika otwierającego wlew. Mój problem polega na tym ze zasilanie wchodzące na kostkę (nr1) wynosi 12v(mierzone miernikiem) i niby ok, a jak podłącze żarówkę to nie świeci! Jest to zanik napięcia pod obciążeniem,więc gdzie to mogę szukać?

Mam pytanko orientujecie się koledzy który to bezpiecznik?

to spróbuje sprawdzić między bezpiecznikiem a kostką!

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności