Skocz do zawartości
Gość KrisPASS

Klapka wlewu paliwa B5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jakiś czas temu wyłamałem klapkę wlewu paliwa. Jakoś to pokleiłem i było OK przez jakiś czas. Teraz klapka mi się nie domyka. Wydaje mi się, że wytarła się końcówka rygla (bolca) który jest podłączony do linki otwierania klapki. Da się go jakoś wymienić? Jak go zdemontować?

Kupiłem też klapkę wraz z kołnierzem ale okazało się, że kupiłem od benzyny i jest minimalnie inny układ otworu na wkęt mocujący niż w dieslu. Da się rozdzielić klapkę od kołnierza? Próbowałem ale pasowanie jest tak ciasne, że wydaje mi się, że wszystko skończy się połamaniem klapki.

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt . 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od strony bagażnika wchodzisz, odchylasz tapicerkę i ten rygiel jest razem z kawałkiem drucika. Wypinasz, na szrocie kupujesz drugi i wymieniasz :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, mam pewien problem. Próbowałem odszukać rozwiązanie poprzez wyszukiwarkę, ale odpowiedzi mnie niezbyt satysfakcjonują. Więc tak.

 

Klapka wlewu paliwa w B5 otwiera mi się za którymś razem. Na dniach planuję zamontować instalacje LPG z wlewem pod klapką paliwa, więc zależy mi na pewnej sprawności. Podejrzewam, że problem jest w zaśniedziałych stykach bądź trefnych przewodach. Mógłby mi ktoś powiedzieć, jak się do tego zabrać - jak dojść do rozebrania przycisku bez demontażu zbędnych elementów? Wyszukałem informacje nt. modułu komfortu, który znajduje się pod dywanikiem kierowcy(?). Czy w tym module może być rozwiązanie mojego problemu, czy konieczne jest przeczyszczenie styków? Jak tak, napiszcie mi co i jak lub wskażcie konkretny link do jakiegoś manuala.

 

Dziękuje i pozdrawiam. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witajcie, mam pewien problem. Próbowałem odszukać rozwiązanie poprzez wyszukiwarkę, ale odpowiedzi mnie niezbyt satysfakcjonują. Więc tak.

 

Klapka wlewu paliwa w B5 otwiera mi się za którymś razem. Na dniach planuję zamontować instalacje LPG z wlewem pod klapką paliwa, więc zależy mi na pewnej sprawności. Podejrzewam, że problem jest w zaśniedziałych stykach bądź trefnych przewodach. Mógłby mi ktoś powiedzieć, jak się do tego zabrać - jak dojść do rozebrania przycisku bez demontażu zbędnych elementów? Wyszukałem informacje nt. modułu komfortu, który znajduje się pod dywanikiem kierowcy(?). Czy w tym module może być rozwiązanie mojego problemu, czy konieczne jest przeczyszczenie styków? Jak tak, napiszcie mi co i jak lub wskażcie konkretny link do jakiegoś manuala.

 

Dziękuje i pozdrawiam. :)

 

U mnie był identyczny problem, czyli otwiera się losowo. W moim przypadku problem leżał po stronie przycisku otwierania klapki, okazało się że jeden styk był zaśniedziała a więc czyszczenie i trochę smaru w spreju do styków. Więc na początek wyjmij przycisk otwierania klapki, odepnij kostkę i obejrzyj piny na przycisku i kostkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie jak ty ale wina był rygiel tak jak danek75 napisał , pod tapicerka koło wlewu paliwa , 3 dni tak jezdziłem i co tankowanie to sie w....., a ludzie z boku stali i polewali . mysle ze masz to samo , w sklepie ponad 100 krzykneli na szrocie chyba 40 dychy dałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za radę. Oczyszczenie styków pomogło. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, nie otwieram nowego tematu, może tutaj pogadamy. Mam nietypowy problem. Generalnie wszystko zaczęło się od zepsutych czujników drzwi - pokazywały cały czas otwarte drzwi i nie mogłem zamknąć auta. Pojechałem do elektryka, który coś tam pogrzebał i zrobił tak, że wszystkie drzwi FIS pokazywał na zamknięte, więc mogłem z powrotem zamykać paszteta, z jedną usterką - klapka wlewu paliwa była cały czas otwarta,a guzik od otwierania bagażnika nie działał. Po roku czasu naprawiłem czujniki w drzwiach i FIS pokazuje wszystko jak należy, ale niestety nie działają mi guziki bagażnik/wlew paliwa.

 

Może ktoś z was podrzuci pomysł, gdzie ten genialny elektryk namieszał, że to nie działa ? Ściągnąłem dzisiaj całe poszycie drzwi, bo myślałem, że gdzieś tam są zwarte kable czy coś i dlatego klapka jest cały czas otwarta, ale cała instalacja elektryczna wygląda na nieruszaną, kostki też wyglądają na ok. Może jakiś pomysł ? Generalnie samoróbka elektryka jest powiązana z guzikami od wlewu i otwierania bagażnika, bo obydwa guziki nie działają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikomu nic do głowy nie przychodzi ? Gdzie grzebać ? :dupablada

 

Dodam, że do guzików napięcie dochodzi, bo są podświetlone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego a czysciles styki w tych kostkach od otwierania wlewu paliwa i otweirania klaspy?? ja mialem podobny problem podswietlenie bylo napiecie dochodzilo ale nie otwierala klapka od paliwa. rozebralem ten włącznik na czesci pierwsze i tam gdzie sa styki blaszek metalowcyh wyczyscilem nozem poskrobalem nozem pomeidzy nimi i problem jak ręką odjął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko u mnie problem nie polega na tym że przestało działać a na tym że elektryk gdzieś coś rozpiął

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wydaje mi się że to najlepsze miejsce żeby poprosić o pomoc. Nie odbija mi klapka wlewu paliwa, siłownik działa bez zarzutu i ręcznie da się ją otworzyć po wciśnieciu otwierania wlewu wewnątrz samochodu, nigdzie nie moge znaleźć co jes odpowiedzialne za wypchnięcie klapki, jakaś sprężynka, blaszka czy coś, nie mam pojecia bo u mnie to nie działa i możliwe że tegonie ma, gdzie ona sie znajduje, prosze o pomoc i jeśli możliwe proszę o zdjęcia jak to jest zamontowane, możliwe że to ta sama blaszka która odpowiada za otwieranie i zaczepia o siłownik ale pewności nie mam. dziękuje i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego buggie są podświetlone przyciski bo to osobny obwód, na ok 6V.A otwieranie klapki jest sterowane 12V przewód czerwono - niebieski , drugi to przewod czerwono zielony.W moim passacie problemem była przerwa na przewodzie czerwono niebieskim między drzwiami a karoserią w tej osłonie gumowej.polutowałem urwany przewód i wszystko jest ok.Warto zacząć od sprawdzenia na kostkach pod bezpiecznikami na samym dole czy jest napięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpowiem, że u mnie pomogło rozebranie włącznika i podgięcie, regulacja odległości styku. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Trochę odgrzeję temat - mnie też przytrafił się ten przypadek.

Pokusiłem się o stworzenie manuala - może komuś na przyszłość się przyda.

Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w Nowym Roku 2016!

włącznik otwierania klapki wlewu paliwa.pdf

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Manual profeska. Normalnie jak z ASO :).

Napewno się przyda komuś. Może Admin pidwiesi w Warsztacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za różne podpowiedzi dotyczące awarii otwierania klapki. U mnie na stykach napięcie wzrastało po naciśnięciu guzika, ale niestety klapka się nie otwierała. Sam silniczek po podłączeniu na stałe działał jak szalony. Więc korzystając z różnych porad zabrałem się za te kable przy module. Faktycznie po prawie 18 latach wszystkie łącza były bardzo słabe, jednak chyba te na zdjęciu było za to odpowiedzialne. Po lekkim dotknięciu rozpadło się na dwie części. Widocznie u mnie napięcie jeszcze płynęło na kable lecz prądu już nie było na tyle żeby to zadziałało.

CAM01098.jpg:ok

Edytowane przez mario_m74

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

troszeczke odkopie

mianowicie mam problem z klapka wleu paliwa nie otwiera z przycisku w aucie kolejny problem nie dziala wycieraczka tyl i otwieranie klapy

i moje pytanie brzmi gdzie szukac w miemaniu przerwanego przewodu ??? + badz tez - bo podejrzewam to wlasnie za przyczyne moich usterek patrzylem przelotki ale trudno tam dostrzec bo ciasne o nie da sie ich na tyle odslonich (przewodow w przelotce) by namierzyc przerwany przewodzik gdzies jeszcze mam szukac ??? moze mcie jakis sposob na przelamane przewody w przelotce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też mam problem otwieraniem wlewu elektryka działa ale tak jak by brakowało czegoś co odpycha klapkę czy jakaś sprężynką?

gdzie tego szukać może macie jakieś fotki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do klapki wlewu paliwa, w moim pasku przyczyną była odgięta blaszka przycisku włącznika / po prostu za mocno przyciskamy przy otwieraniu/ przywróciłem blaszkę do stanu, tak aby się stykały. Z przerwanymi kablami idącymi do tylnej części samochodu miałem w miejscu /na progu kierowcy/ są połączenia lutowane które się utleniają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siłownik w bagazniku. Mam na sprzedaż jakby co.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności