Skocz do zawartości
yacek71

Liczniki Zegary passat B3 B4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Pytanie odnośnie zegarów do passata B4.

Czy pasują takowe od passata B4 z obrotomierzem od benzynowego silnika 1.8 bez MFA do passata B3??

Gość mi powiedział, że obudowa taka sama ale wewnątrz wiązka się różni i zegary nie podejdą do B3.

Mam B3 z silnikiem 1.8 i zwykłe zegary.

 

Z góry wielkie dzięki.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będą pasowały, jednak dokonac będziesz musiał kilku przeróbek.

Wszystko zależy od tego jaki na jaki zamieniasz. Pamiętaj, że starsze zegary miały dwa wielozłącza, natomiast nowsze tylko jedno.

Najlepiej, gdybyś zamieścił fotki takich samych zegarów.

 

Do przeróbki:

1. kontrolki kierunkowskazów

2. zamontować czujnik halla w skrzyni biegów i położyć przewód do licznika

3. podłączyć obrotomierz

 

A jeśłi będziesz chciał uruchomic MFA, to trzeba będzie włożyć więcej pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowy na forum i przyznam sie, ze zanim cokolwiek napisalem dosc szczegolowo zajalem sie lektura tego forum (byc moze za malo szczegolowo). Jest tu wiele bardzo przydatnych rad ale jednej nieznalazlem.

Odswierze zatem temat. Mam passata B3 w wersji kombi 1.6 TDI z 1991 r. Po wymianie wszystkich eksploatacyjnych elementow przyszedl czas na naprawe zegarow. Niedzialaly w nich zegar paliwa i temperatury. Przy naprawie silnika zostal wyciagniety termostat (moze to jest przyczyna mojego problemu). Zegary zostaly naprawione u elektryka i oto ich wskazania, ktorych wczesniej nie bylo:

- wskazanie temperatury NIC

- wskazanie paliwa OK

- przy nagrzewaniu swiec trzy razy zapala sie lampka od temperatury

- zaraz po zaplonie silnika raz mignie lapka od oleju

Poradzcie mi co moze byc przyczyna takiego zachowana i jak je wyeliminowac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

- wskazanie temperatury NIC

albo czujnik w krućcu albo elektryka na drodze czujnik - zegary . Kolor czujnika odpowiadającego sygnałowi do wskaźnika znajdziesz na forum .

- przy nagrzewaniu swiec trzy razy zapala sie lampka od temperatury

to ze lampa od temperatury (poziomu) plynu miga przed lub w trakcie zaplonu to normalne

- zaraz po zaplonie silnika raz mignie lapka od oleju

To tez normalne .. o ile w trakcie jazdy nie miga to nie ma sie co martwic .

 

herflik-00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JAFO czy mógłbyś wyjaśnić na czym polegają te przeróbki

1. kontrolki kierunkowskazów

2. zamontować czujnik halla w skrzyni biegów i położyć przewód do licznika

3. podłączyć obrotomierz

o tyle o ile wiem na czym polega podłączenie obrotka, to tych pierwszych nie kumam za bardzo, a mam u siebie licznik na jedno wielozłącze. Bedę wdzięczny:provw::provw::provw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

A ze tak zapytam czy ktos probowal z b5 do b3 wsadzic i przerabiac instalacje??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie zależy z jakiego licznika chce sie zmienić na jaki i taki trzeba w to nakład pracy włożyć .

Ja w pasacie b3 z silnikiem ABS , licznik bez obrotka i kierunkami na górze (dwoma strzałkami ) podpiołem licznik od b4 z obrotkiem i zegarkiem pod temperatura i paliwem i UWAGA BEZ ŻADNYCH PRZERÓBEK OBROTEK DZIAłAł swoja droga teraz pokusił bym sie o zegarki z mfa oczywiscie z dodatkowa instalacja . A zegary od b4 są o niebo lepsze. polecam porównanie złącz z tyłu licznika będzie mniej problemów , a samych wersji zegarów do b3 było chyba z 5 jak nie więcej, wiec w totolotka nie polecam sie bawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cóż ja mam najprostsze kierunki to jedna dioda, bez obrotka, i zero elektroniki, i byłbym dzięczny gdyby ktoś podesłał isntrukcję co jak podłączyć, bo ze mnie elektryk jak z koziej pu.y trąba:662: i czy warto sie w to bawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Czytałem o tych zegarach troszeczkę, jednakże jest ich tak wiele, że chciałbym się Was poradzić. W moim passku B3 1.8RP mam zegary najprostsze z możliwych (1 dioda od kierunków + brak obrotka + VDO 950 + skala: 20-220) a korci mnie żeby wstawić sobie obrotek i MFA (wiem - bez modyfikacji się nie obejdzie) znalazłem zegary od passata b3 2.0 16v -> pełne MFA + dwa kierunki + skala: 20-260 firmy MotoMeter i teraz pytanie na które nie potrafię sobie odpowiedzieć: CZY TO WYPALI? Oczywiście, wiem że trzeba doinstalować kilka czujników, manetkę itd. Rozumiem że jeżeli to ma szanse powodzenia, to prawdopodobnie będę musiał gruntownie przerobić kostkę.

Ps. Przy okazji, rozumiem że jak już przeszedłbym na elektroniczne liczenie prędkości to o skalę martwić się nie muszę?

Edytowane przez Krzaczek
Błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam! Czytałem o tych zegarach troszeczkę, jednakże jest ich tak wiele, że chciałbym się Was poradzić. W moim passku B3 1.8RP mam zegary najprostsze z możliwych (1 dioda od kierunków + brak obrotka + VDO 950 + skala: 20-220) a korci mnie żeby wstawić sobie obrotek i MFA (wiem - bez modyfikacji się nie obejdzie) znalazłem zegary od passata b3 2.0 16v -> pełne MFA + dwa kierunki + skala: 20-260 firmy MotoMeter i teraz pytanie na które nie potrafię sobie odpowiedzieć: CZY TO WYPALI? Oczywiście, wiem że trzeba doinstalować kilka czujników, manetkę itd. Rozumiem że jeżeli to ma szanse powodzenia, to prawdopodobnie będę musiał gruntownie przerobić kostkę.

Ps. Przy okazji, rozumiem że jak już przeszedłbym na elektroniczne liczenie prędkości to o skalę martwić się nie muszę?

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/3426-MFA-jak-do%C5%82o%C5%BCy%C4%87 Wszystko znajdziesz w tym temacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam jak zdemontowac licznik w passacie b4 1.8 beznyna ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności