Skocz do zawartości
paulool

Nierówna praca silnika 2.0tdi cr CBAB

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie u mnie sprawa ma się tak..

 

wgrany zostal nowszy wsad sterownika silnika, ale zmian zadnych nie bylo. Ostatecznie moja uwaga skupila sie na wtryskach. Wczesniej byly zamontowane 03L 130 277, kupilem i zamontowalem ponoc 100% kompatybilne 03L 130 277A.... i tu zaliczylem chyba zmoke bo dzis na zagranicznym forum znalazlem info ze wtryski z koncowka A są do tego silnika, ale na rynek amerykanski (inne normy emisji spalin) i roznia sie od europejskich mniejszą srednica dysz. To by wyjasnialo niska dawke paliwa na biegu jalowym. W poniedzialek jade do tunera ktory ma dopasowac mape do tych wtryskiwaczy.

 

Koledzy, powracam z tematem..

wgrany nowy soft, no i d...pa, silnik pracuje identycznie jak wcześniej. Jak się rozgrzeje obroty zaczynają skakać o ok. 100 w górę i w dół. Kasa wydana w błoto.

Nie mam już pomysłu co może być przyczyną..

A jak u Was sytuacja wygląda??

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie już auto 2 miesiące i 4 dni stoi, jeden diagnosta stwierdził jak pisałem, że 1 wtrysk zacięty,na stole stwierdzili, że 3 na 4 zacięte,wyczyszone ultradźwiękowo,za kolejne 500zl, wyczyszczony od nowa bak(wyjety)  listwy,przewody, zalany dieselem super extra dynamik power hyper plus jakiś warsztatowy środek do wtryskow. Poskladene... I co? I nic. TELEPIE DALEJ, parametrów nie trzyma. JEDNYM SLOWIEM 2.0tdi CR to jakaś kpina wg mnie złom. Auto na zyletki... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Kaczmarek współczuję Ci. Ja założyłem już kolejny temat na innym forum, jak na razie bez spektakularnych odkryć. Dodatkowo wymieniłem na wszelki wypadek bolec napędu pompy oleju bo auto ma 200 tys.km, ale okazał się w stanie idealnym, a jest oryginalny...

Sprawdziłem ładowanie alternatora, też jest ok.

 

Chciałbym jeszcze poszperać w tym silniku, ale naprawdę nie wiem za co się zabrać.. katastrofa z tym szarpaniem.

Kolego daj znak jakbyś na coś wpadł... może dostaniemy nobla za nasze osiągnięcia w dziedzinie CBAB...

Spokojnej nocy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema,

Nie wiem czy już się uporaliście z problemem ale dzisiaj przeczytałem ten temat i u mnie wygląda to tak jak na zdjęciach, silnik był zimny. Jak chcecie to mówcie jakie bloki wam powrzucać i sobie porównacie ze swoimi ;)

A jak uporaliście się z tym to napiszcie co było przyczyną ;)

 

IMG_20180625_082612.jpg

IMG_20180625_082647.jpg

IMG_20180625_082911.jpg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Tygrys dzieki za zaangazowanie. U mnie sprawa po czesci zostala rozwiazana w dziwny i nielogiczny dla mnie sposob.. otoz wpadłem  na pomysł aby wpisac kody ima wtryskow od sasiada ktory ma taki sam silnik.. i tu uwaga.. silnik zaczal o niebo lepiej pracowac! Nastepnie wpisalem powtornie moje kody i auto pracuje na wolnych obrotach praktycznie idealnie. Nadmienie że moje kody wpisane byly prawidlowo, sprawdzalem roznymi programami i byly poprawnie wpisane do sterownika. Sprawa jak dla mnie conajmniej dziwna, ale polecam Wam zabieg z wpisaniem cudzych kodow, nastepnie wlasnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, tygrys1111 napisał:

u mnie wygląda to tak jak na zdjęciach

Korekcje sprawdza się na ciepłym silniku i najlepiej po kilku minutach pracy na wolnych obrotach. Korekcje masz spore, a łącznie się zerują. Może problem jest w dwumasie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mkpol szczerze mówiąc to ja nie mam żadnych problemów z autem oprócz tego dpfa z którym cały czas walczę, chciałem tutaj jedynie pomóc chłopakom w rozwiązaniu problemu. Tak jak mówisz te korekcje to zrobiłem zdjęcie zaraz po zapaleniu silnika czyli całkowicie zimny silnik, a powiadasz że coś jest nie tak z wtryskami? Zrobię jeszcze raz na ciepłym i wstawię lepiej wcześniej wiedzieć że coś zaczyna się złego dziać ;)

paulool to fajnie że udało Ci się rozwiązać problem :)

Edytowane przez tygrys1111

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W korekcjach podstawą jest to żeby ich suma wychodziła na +-0. Wartości masz spore, ale skoro mieszczą się w granicach to nie ma co dramatyzować. Szczególnie że na zimnym silniku wyniki są całkowicie niemiarodajne. Skontroluj tylko przy rozgrzanym i jak wszystko działa to nie ma co dramatyzować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze policzyłem to wychodzi 0,09 na plusie

Sprawdzałem na ciepłym i mam tak:

 

Jeszcze co mnie zastanawia na kompie temperatura jest 75 stopni a na zegarach 90, może być taka różnica?

I tą synchronizację chyba dobrze by było przestawić na -0,6 tak jak gdzieś już pisałeś.

IMG_20180625_162418.jpg

Edytowane przez tygrys1111

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No synchronizację koniecznie popraw. Jest na granicy zakresu. Na bank poprawią się korekcje. Z tą temperaturą jest tak, że 90 na blacie pojawia się dużo szybciej niż w rzeczywistości :). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety nadal z telepaniem...teraz to już tak wali i trzęsie silnikoem, że dwumas się pewnie rozleci zaraz...aktualnie jestem na urlopie.Kilka razy nie chciał odpalić,coś zazgrzytalo i odpalił...

Więc u mnie to niby na pewno te wtryski znów zalatwione,ale jeżdżę aż nie padnie:(. Nie wydam kolejnych 5000-7000 na pseudo naprawy.

W lipcu jestem umówiony na serwis,zobaczymy co i za ile...Pozdrawiam! 

A może ktoś chce to kupić za jakieś naście tys? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustawiłem synchronizację tak jak mówiłeś i teraz mam takie korekty:

Wydaje mi się że lepiej ;)

IMG_20180626_135237.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę,że najwięcej problemów macie z powodu grzebania w ustawieniach,poprawiania czegoś co dobrze działa i potem są efekty.Dodam jeszcze,że wielu nie ma pojęcia o tym co robi,ale robi bo ma VW i VCDS :) Mkaczmarek jaki ma przebieg twoje auto,że są z nim takie problemy?

 

Edytowane przez Lucifer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, tygrys1111 napisał:

Ustawiłem synchronizację tak jak mówiłeś

 

57 minut temu, Lucifer napisał:

że wielu nie ma pojęcia o tym co robi,ale robi bo ma VW i VCDS

Jak ustawisz synchronizację vcds-em to wystąpię do prezydenta rp z wnioskiem o przyznaniu ci krzyża zasługi. A teraz prosiłbym żebyś dzielił się wiedzą, jeśli chcesz oczywiście, a darował sobie te prawdy objawione.

1 godzinę temu, tygrys1111 napisał:

teraz mam takie korekty

Nadal spore, ale też znowu na "zimnym" silniku :). Silnik powinien teraz pracować ciszej i lepiej odpalać. Obserwuj też apetyt na ropę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, mkpol napisał:

 

Jak ustawisz synchronizację vcds-em to wystąpię do prezydenta rp z wnioskiem o przyznaniu ci krzyża zasługi. 

Z niewiadomych względów  często  masz  jakieś  pomroczności i  dopisujesz sobie  w  wyobraźni  coś  czego  nie  ma. Wskaż  proszę  gdzie  napisałem  coś  o  synchronizacji  wtrysków? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie cytujesz żadnego posta to oczywistym jest, że odnosisz się do ostatniego, więc przeczytaj sobie na co odpowiedziałeś.... Jeśli o autach masz takie samo pojęcie jak o zasadach pisania postów na forum to może jednak lepiej nie dziel się swoją wiedzą. Nadal sugeruję, żebyś przestał się dzielić swoimi prawdami objawionymi.

I po raz ostatni radzę, grzeczniej trochę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejna pomroczność?Grzeczniej?A gdzie było niegrzecznie?Szantaż?Straszenie? :) Może trochę wyluzuj człowieku bo pseudo władza uderza ci do głowy.Coś co jest w twojej głowie oczywiste nie jest czymś absolutnie oczywistym,no ale ty lubisz sobie wyobrazić dość sporo :) I co zbanuejsz mnie?Ponieważ? Za chwilę i tak wyczyścisz to pisanie i pozostawisz tylko sobie wygodne wpisy (tutaj to norma).Jeśli masz życzenie to mnie zawieś na te trzy dni,tylko podaj konkretny i prawdziwy powód.Nie wydumany w twojej wyobraźni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Staram się nie odmawiać prośbom userów. Więc skoro prosisz o bana to bardzo proszę ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2018 o 17:56, Lucifer napisał:

Myślę,że najwięcej problemów macie z powodu grzebania w ustawieniach,poprawiania czegoś co dobrze działa i potem są efekty.Dodam jeszcze,że wielu nie ma pojęcia o tym co robi,ale robi bo ma VW i VCDS :) Mkaczmarek jaki ma przebieg twoje auto,że są z nim takie problemy?

 

Auto ma oryginał 270tys km,salon polska 1 właściciel (notabene znajomy,z sąsiedniej wsi,nie handlarz, u niego nowe b8 stoi już na podjeździe), więc... kupiłem. Jedyne co mówił, to że jak dopala dpf to wyższe obroty i trochę  wibruje. Kupiłem,zrobiłem może 200km,szybko wymienilem rozrząd (był już czas), zrobiłem z 10 km i zdechł. Holowanie, diagnoza opilki w filtrze,pompa zatarta, wtryski z opilkami. Czyszczenie, nowe wtryski, pompa i po złożeniu w sumie to samo...a nawet i gorzej...to tak w skrócie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Kaczmarek pompa CR trzyma ciśnienie czy mocno waha się?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności