Skocz do zawartości
paulool

Nierówna praca silnika 2.0tdi cr CBAB

Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz co, jakiś większych klekotów nie słychać,ale takie lekkie cykanie jest cały czas (ponoć to norma w tych silnikach)

U mnie jak dodaje gazu to pomimo przyrostu obrotów ciągle jakby przerywa aż do ponad 1400/1600? min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego u mnie też zauważyłem, że dodając gazu na biegu jałowym silnik nadal szarpie aż do ok 1200 obr.. Przypuszczam że później szarpania są nieodczuwalne przez bezwładność.

Sprawdzę jutro jeszcze ten zaworek o którym wspominałem oraz ciśnienie . Kolego napisz mi proszę jaką masz wartość ciśnienia na rampie Cr po rozgrzaniu silnika do 90*C ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, postaram się, będę u mechanika we wtorek/środę, tylko on chyba nie ma VCDS tylko jakiś inny serwisowy program. Nie jestem aż tak w temacie mechaniki, coś tam kojarzę, parę razy klocki i olej wymieniłem, ale w nowszych autach to już łoo...) 

PS. Tak gdybam sobie: 

jeśli wymieniona pompa na nową, wtryski na nowe, układ wyczyszczony, bak też, pompki obie działają i pompują, to co, zostają albo te 2 czujniki/zawory na listwie, albo przyczyna gdzieś indziej...?

Tym bardziej,że za wiele błędów nie pokazuje.

PPS. wcześniej męczyłem się z v70 d5, którego za chiny ludowe nie byli wstanie zdiagnozować, a odpalało jak stary Żuk - kilka sekund lub na 2 razy, Wymieniłem pół auta, w wielu serwisach byłem (Bosch, Volvo,  sprawdzana elektroniki i sterownik silnika) i nic. Także widocznie nie trafiłem na jakiegoś super speca :( auto dalej jeździ, ale pali jak chce heheh.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze przepływomierz w blokach czy czasem nie zaniża wartości i możesz mieć przez to zbyt ubogą mieszankę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha jeszcze napiszę, że spalanie na postoju mam ok.0,6l/h, a jak zimny 0,7,jeśli coś to oznacza w ogóle...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.05.2018 o 12:04, paulool napisał:

Więc pomiary wskazanych bloków wyglądają następująco. Co sądzicie o tej wartości synchronizacji?

xx.png

A więc tak - ponownie sprawdzone i u mnie w 051 mam też - 4,1KW,  pomiar na szynie - zadana wartość ciśnienia 264bar, a ciśnienie zmierzone - waha się od 140 do prawie 400bar szybko i skokowo, :/ to chyba licho? Powinno być chyba w okolicy zadanego i się trzymać z grubsza tej wartości...?

PS. drgania duże silnika są ewidentnie związane z wypalaniem dpf, bo dziś zaczęło znów telepać na światłach, a na kompie potem pokazało, że ostatnie wypalanie 60km temu = tyle wstecz,i le miałem na liczniku wtedy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli u Ciebie Kolego bardziej klarowna sytuacja. Sprawdzić przede wszystkim n276 i czujnik i zawór na listwie wysokiego cisnienia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ten n276 to gdzie jest? bo na listwie to ten z lewej jak się patrzy tak (od strony pasażera)?. tylko sprawdzić,ale jak? Chyba znaleźć na podmianę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego n276 jest na listwie, ale teraz nie pamiętam czy z lewej czy prawej. Jego można wyzerowac i zaadaptować vagiem. Jest jeszcze n290 na pompie cr i on też może powodować takie wahania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompę kupiłem nową wraz z nowym ori zaworem/ czujnikiem w zestawie, wiec jego chyba można wykluczyć - to jest ten z sitkiem, co to opiłki się tam niby zbierają?( u mnie było czyściutko, a i tak wszystko szlag trafił) . Czyli tak jak majster mówił, zostaje na listwie 1 czujnik, bo ten drugi ponoć tylko odpowiada za powrót czy jakos tak, mniej ważny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy powracam z nierozwiązanym problem...

otóż sprawdzałem w sprawnym samochodzie o identycznym silniku CBAB i takim samym sterowniku, że w porównaniu do mojego auta na rozgrzanym silniku ..

- parametr "injection quantity"  u  mnie wynosi tylko 3,3mg/str.  , a tam 5,2mg/str.  na obrotach jałowych 870 obr./min., temperatura silnika 90*C    ( na zimnym silniku u mnie również dawki są o prawie połowe niższe)

- parametr "injection time" u mnie jest o połowę krótszy.

Pozostałe parametry ( tj. wartości z przepływki, egr, pompy common rail są podobne i zgodne z wartościami prawidłowymi ). Korekty wtrysków są również nieznaczne. 

 

Co ciekawe, mój sterownik pokazuje dawkę paliwa 5,2mg/str. dopiero przy 2000 obr./min. 

Zastanawiam się, czy problem nie leży czasem w mapie sterownika silnika. Co o tym sądzicie??

Mam również gorącą prośbę do Kolegów z CBAB o informację, jaki macie injection time i injection quantity na rozgrzanym silniku, lub może ktoś wie jaka powinna być wartość tych parametrów przy 90*C na biegu jałowym ??

 

Kolego Kaczmarek naprawiłeś auto???

 

Pozdrawiam Serdecznie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,jutro mam jechać jeszcze raz na kompa do innych magikow...Postaram się sprawdzić te parametry dla Ciebie.napiszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam was! 

U mnie sytaucja wygląda tak samo czyli na postoju delikatne drgania, a po trasie np. 150 km silnik przy ruszaniu telepie jakby mia ł „wyskoczyć”. Z tym że w moim przypadku silnik to benzyna 1.6 fsi BLF. Więc może nie dotyczy to tylko CBAB. Daj znać co wyszło. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę jak to u mnie wygląda i napiszę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Koledzy za zaangażowanie, będę czekał na informację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety dziś majster nie miał czasu, w poniedziałek auto jedzie, ale niestety mnie nie będzie na miejscu.Czekamy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę u mnie to tak wygląda

20180512_205245.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo Koledzy. Czyli jest już kolejne potwierdzenie że u mnie dawka paliwa jest znaczaco za mała.  Teraz pytanie dlaczego jest tak zanizina i jak można ją zmienić? Tylko poprzez wgranie nowej mapy? Jakies pomysly?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak tam sytuacja z tym szarpaniem rozwiązałeś problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, ja już załamka pełna. Po kolejnej diagnozie -czukniki ok, ale nowy wtrysk nr 4 niewłaściwa praca. Wtryski wyjęte - diagnoza na stole - 3 szt. z 4 zacięte...po prostu jaja opadają. Auto ma żyletki potnę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności