Skocz do zawartości
paulool

Nierówna praca silnika 2.0tdi cr CBAB

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 136KM(CBA)
    Rok prod: 2010

    Witam, mam problem z moim passatem 2.0 TDI CR CBAB. Problem polega na tym, że zawsze gdy silnik osiągnie temperaturę 90*C pojawia się lekko nierówna praca silnika na biegu jałowym ze słyszalnym, delikatnym, nierównomiernym klekotaniem pod maską. Również po przegazowaniu, gdy obroty spadają już do 780 pojawia się wtedy chwilowe zafalowanie obrotów. Objawy mają miejsce tylko gdy silnik w pełni się rozgrzeje. Włączenie odbiornika typy np. podgrzewanie szyby lub foteli powoduje, że silnik natychmiast zaczyna pracować prawidłowo bez jakichkolwiek problemów, a z chwilą wyłączenia odbiornika pojawia się na nowo. Ciekawi mnie spalanie jakie pokazuje komputem po rozgrzaniu na biegu jałowym, wynosi ono tylko 0,4l/h.

    Pompa CR oraz wszystkie wtryskiwacze były wymieniane niedawno na nowe. Wg. VCDS pompa trzyma stabilnie ciśnienie ( nie ma znaczących wahań gdy obroty falują ), a max. odchyłka korekty wtrysków to 0,1mg. Rozrząd ustawiony prawidłowo. Sprzęgło i dwumasa wymieniona na nową.

    Z góry dzięki za wszystkie sugestie.

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG
    Rok prod: 2012

    Nic ci się nie dzieje. Ewentualnie możesz podjechać do mechanika, żeby zmienił kąt wyprzedzenia zapłonu. W CBAB najlepsze efekty daje kąt ok -0,6 stopnia. Ale nie ma reguły

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 136KM(CBA)
    Rok prod: 2010

    Problem jest taki, że ta nierowna praca wiąże się z "telepaniem" całego samochodu. Jest to uciążliwe. Nie czyscilem jeszcze egr, choć nie wydaje mi się żeby miało to sens tym przypadku.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG
    Rok prod: 2012

    Egr jest zamknięty kiedy auto stoi. Skoro piszesz, że po minimalnym dodaniu gazu wszystko znika to albo są za niskie obroty silnika albo za uboga mieszanka. Ponieważ obrotów silnika zmieniać nie wolno, to trzeba się przyjrzeć mieszance a to najprościej zrobić zwiększając spalanie na biegu jałowym. A to z kolei najprościej zrobić regulując kąt wyprzedzenia. Podepnij komputer i sprawdź w blokach pomiarowych silnika wartości w grupie 104 albo 108 (nie pamiętam dokładnie w której)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 136KM(CBA)
    Rok prod: 2010

    I jeszcze pytanie, jak ewentualnie sprawdzić synchronizację wałka w tym silniku za pomocą VCDS ??

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2010

    U mnie w cbab jest w grupie 51 blok 4 jeśli Ci chodzi o synchronizację wałka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 136KM(CBA)
    Rok prod: 2010

    Ok sprawdzę te bloki i wkleję wyniki.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 136KM(CBA)
    Rok prod: 2010

    Więc pomiary wskazanych bloków wyglądają następująco. Co sądzicie o tej wartości synchronizacji?

    xx.png

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2010

    Spróbuj ustawić tak jak pisał mkpol w okolice zera  

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 136KM(CBA)
    Rok prod: 2010

    A jaka macie wartosc tej synchronizacji w swoich autach z tym silnikiem?

    Albo inaczej spytam, jaką jest dopuszczalna wartość tego parametru?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG
    Rok prod: 2012

    Żeby pod obciążeniem było 0 to na "luzie" trzeba ustawić ok -0,6.  Jedna podpowiedź. Skoro wyświetla ci się na zielono to znaczy że mieści się w zakresie. Dla CR zakres regulacji jest duży bo od 4,8 do -4,8 (albo na wet 6,8 -6,8 nie pamiętam). Poza tymi wartościami mogą się zdarzyć problemy z odpaleniem. Swoją drogą rozrząd jakiś szewc wymieniał

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 136KM(CBA)
    Rok prod: 2010

    Ok, to już jest przynajmniej znana potencjalna przyczyna, przestawię górne koło i napiszę czy jest poprawa.

    Z góry dziękuję za podpowiedzi!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 136KM(CBA)
    Rok prod: 2010

    Panowie, wiec sprawa wygląda następująco...

    koło przestawione, synchronizacja ustawiona na -0,6*KW, silnik po osiągnięciu 90*C jakby trochę dłużej popracował bez szarpania, po czym zaczął pracować jak wcześniej.

    Spalanie na biegu jałowym wg. FIS jest nadal 0,4l/h, VCDS pokazuje od 0,21 do 0,41 l/h ( bez jakichkowiek zmian ). Włączenie podgrzewania szyby lub siedzeń eliminuje problem, silnik pracuje idealnie.

    Podsumowując, ręce opadają..

    Zastanawia mnie nadal te niskie spalanie na biegu jałowym. Może mapa sterownika silnika jest do d...py ??

    Co o tym sądzicie?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2010

    Podłączę się pod temat,bo mam prawie identycznie,tylko, że nic się  nie zmienia po włączeniu np.podgrzewania foteli :/ założyłem temat osobny,ale nic i nikt się nie chce wypowiedzieć...:/ coś z tymi CBAB JEST Chyba na rzeczy...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 136KM(CBA)
    Rok prod: 2010

    Kolego u CIebie też szarpanie pojawia się po osiągnięciu 90*C?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2010

    To delikatne wibrowanie/przerywanie to nawet na zimnym,a to mocne telepanie to zawsze po jakiejś dłuższej jeździe,  czyli ma 90st., z reguły jak na światłach stanę, i nawet jak dodaje powoli gazu np. do 1000/1400 obr.też ma taką czkawke. Dopiero ok.1800/2000 niby już nie czuć (na postoju) 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG
    Rok prod: 2012

    Kontrolnie LM2666 na pełen zbiornik. A potem jeszcze do sprawdzenia zawór i czujnik ciśnienia na listwie CR. Jeśli to nie pomoże to dobry mechanik, który będzie umiał zrobić porządną diagnozę

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 136KM(CBA)
    Rok prod: 2010

    Witam ponownie,

    Panowie kolejny dzień spędzony w garażu i następujące obserwacje..

    szarpanie silnika rozpoczyna się po przekroczeniu 63*C, gdy obroty biegu jałowego spadną z 820 na docelowe 780. Początkowo są to pojedyncze szarpniecia silnika ( jakby wybicie zapłonu), później już non stop. Jak zgaszę i odpale silnik, objawy ustają na ok. 30 sekund. Identyczne szarpanie jestem w stanie wymusić odpinając podczas pracy silnika kostkę przepływomierza. Odpinałem rurę spalin z EGR, zaworek zamyka sie prawidłowo. Sprawdziłem sitko pompy CR, wszytko czysciutkie.

    Jeśli macie jakieś pomysły co sprawdzić, napiszcie...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2010

    Dziś pojechałem pod kompa.Wywalilo jakiś błąd sondy na 1 gnieździe (coś takiego nr 031 chyba) mechanik podejrzewa coś jednak z dpf i z jego dopalaniem... Bo dpf dodałał się 300km wcześniej,i wtedy też na światłach jak stałem telepalo mocno...(weekend w Wiśle). JAK powinien sam z siebie dopalac się dpf? Czy coś się wyświetla? Czy tylko obroty wyższe?Z opisów wyżej mam chyba podobnie jak kolega paulool tylko nigdy aż tak nie mierzylem dokładnie.

    Ten zapłon mam ustawiony na ok.4,06 i nic nie zmienialimsy.

    Zostają jeszcze czujniki/zawory na listwie? Muszę znaleźć gdzieś na podmiankę...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 136KM(CBA)
    Rok prod: 2010

    Mnie zastanawia jeszcze zaworek na przewodzie powrotu z wtryskiwaczy. Ponoć ma utrzymywać 10bar.. Próbowałem dławienie ręką ale bez pozytywnych efektow.

    Co do dpf to u mnie podczas wypalania silnik szarpie bardzo mocno. 

    Kolego Kaczmarek a czy podczas nierównej pracy słyszysz u siebie nietypowe klekotanie silnika? I czy gdy dodasz gazu i puścić to obroty przez chwilę faluja wokół 780?

    Cholera masakra z tym autem..

    Ps. Podczas wypalania tylko obroty są wyższe, nic się nie powinno wyświetlać. 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności