1285 Zgłoś #321 Napisano 19 Października 2019 44 minuty temu, Tomekk73 napisał: Jeździłem dzisiaj trochę B8FL A czy zawieszenie nadal gra na progach zwalniających itp?Zrobiono coś żeby z tyłu było ciszej?Ja w zeszłym tygodniu umyłem auto i w nocy przyszedł mróz,teraz na każdym progu i na większych nierównościach skrzypi sobie jak chce...dramat.Przedtem słyszałem to tylko na torach kolejowych i to zwykle na początku jazdy.Czy coś poprawiono? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomekk73 Zgłoś #322 Napisano 20 Października 2019 9 godzin temu, 1285 napisał: A czy zawieszenie nadal gra na progach zwalniających itp?Zrobiono coś żeby z tyłu było ciszej?Ja w zeszłym tygodniu umyłem auto i w nocy przyszedł mróz,teraz na każdym progu i na większych nierównościach skrzypi sobie jak chce...dramat.Przedtem słyszałem to tylko na torach kolejowych i to zwykle na początku jazdy.Czy coś poprawiono? Nie jechałem przez progi zwalniające, żadnego skrzypienia nie słyszałem. Wykończenie wydaje mi się trochę lepsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #323 Napisano 31 Grudnia 2019 Dziś widziałem lift na żywo. Co mi się mega nie spodobało to przednie reflektory. W poprzedniej wersji czy to Led BASIC czy full Led wyglądały spoko full Led super.Po lifcie światła BASIC mają do jazdy dziennej 3 lub 4 diody.Zapewne świecą super ale wygląd lipa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #324 Napisano 8 Stycznia 2020 Wczoraj walczyłem z DM MIB3 z 2h, bo po aktywacji WCPlus, albo się zawieszala albo nie widziała głównego użytkownika albo nie działał dotyk albo rozłączała usługi. Wraz z odpaleniem auta, mielila i ani radia, ani navi, ani niczego. Po 300km, padł Lane assist i Travel assist, a przez to ACC się wyłaczyło. Ma szczęście że mam sentyment do tej marki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablosik73 Zgłoś #325 Napisano 16 Kwietnia 2020 Cześć Wszystkim, jako, że jest teraz trochę więcej czasu ?, przeglądam też niektóre starsze wątki i tak trafiłem tutaj. Po lekturze kilkudziesięciu ostatnich wpisów, utwierdzam się w przekonaniu, że zakup mojego auta w listopadzie 2018, był całkiem dobrą decyzją... Za niespełna 111800 PLN (po rabacie z kwoty 135660) zakupiłem wersję HL z silnikiem 1.8 180KM i skrzynią manualną. W tej cenie m.in.: - Fotele Ergo-Comfort, Alcantara+Vienna - Pakiet Business - Autoalarm z niezależnym zasilaniem (Back - up-Horn), funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu - System Easy Open - System nawigacji satelitarnej Discover Media - System Dynamic Light Assist - automatyczne światła drogowe - Reflektory LED Top - System rozpoznawania znaków drogowych - Car-Net: Guide & Inform (bezpłatnie przez 3 lata) dostęp do mobilnych usług on-line w samochodzi - Karta SD z mapą Europy - Obręcze aluminiowe Nivelles 7J x 17 - pełnowymiarowe koło zapasowe - komplet opon zimowych Dunlop WinterSport (wartość ok.2400zł) - aktywny tempomat - czujniki parkowania przód i tył - oświetlenie Ambiente i podświetlenie nóg - Czytnik CD + SD Bardzo podobnie wyposażona wersja po liftingu (Elegance + dopłata do porównywalnego wyposażenia), tyle że z silnikiem 1.5 150KM, Led Basic i bez CD - kosztuje cennikowo 135210 PLN. Wersja z silnikiem 2.0 190KM ma od razu DSG, ale kosztuje o 21000 PLN drożej, co daje ponad 156000PLN. Pytanie ile rabatu można by aktualnie uzyskać? Zakładając 20000 rabatu, daje to kwotę 136000PLN po rabacie - porównywalnie do mojej kwoty zakupu przed rabatem. Odejmując 9000 za DSG (gdyby można było odjąć) i dodając 2400 za opony zimowe, które dostałem gratis - wychodzi cena ok.129500 PLN. Czyli teoretycznie ok.17500PLN drożej za auto prawie takie samo, ale posiadające reflektory Led Basic i bez CD/czytnika kart SD ... Faktycznie podrożało "odrobinę" ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arken Zgłoś #326 Napisano 16 Grudnia 2020 Odbyłem ostatnio jazdy testowe Superbem i Passatem z Matrixami. Podczas testów miałem wrażenie, że w Superbie LEDy świecą mocniej/jaśniej niż w Passacie. Ma ktoś może podobne spostrzeżenia? Czyżby jednak rezygnacja ze spryskiwaczy reflektorów po liftingu miała drugie dno w postaci obniżonej mocy LEDów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
saper_wroc Zgłoś #327 Napisano 16 Grudnia 2020 Tajemnica poliszynela ;) Arteon i Passat FL dają teraz mniej światła ale bardziej skoncentrowanego bezpośrednio przed autem i sprawniejszego w działaniu, więc księgowi wyrzucili z listy niepotrzebny wydatek inżynieryjny :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #328 Napisano 17 Grudnia 2020 Już o tym pisałem. To, że nie ma spryskiwaczy wynika z interpretacji przepisów. Okazało się, że można obejść obowiązek poprzez rozpatrywanie każdej diody jako oddzielnego źródła i wtedy nie trzeba spryskiwaczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #329 Napisano 17 Grudnia 2020 4 minuty temu, radekrp90 napisał: To, że nie ma spryskiwaczy wynika z interpretacji przepisów. Czyli wymieniając Basic Led na top led z przed liftu także można nie mieć spryskiwaczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arken Zgłoś #330 Napisano 17 Grudnia 2020 27 minut temu, radekrp90 napisał: Już o tym pisałem. To, że nie ma spryskiwaczy wynika z interpretacji przepisów. Okazało się, że można obejść obowiązek poprzez rozpatrywanie każdej diody jako oddzielnego źródła i wtedy nie trzeba spryskiwaczy. Czytałem ten artykuł, ale zacząłem mieć wątpliwości po oględzinach. W Touaregu spryskiwacze jednak dodają przy Matrixach w standardzie - podobnie w Superbie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #331 Napisano 17 Grudnia 2020 Touareg wyszedł wcześniej nieco. Superb ma chyba inaczej skonfigurowane światła niż Passat czy Mercedesy (podwójne soczewki). 52 minuty temu, 1285 napisał: Czyli wymieniając Basic Led na top led z przed liftu także można nie mieć spryskiwaczy? Obowiązuje homologacja, a tam Top-LED był ze spryskiwaczami. Ogólnie jednak, nie wiem kto obecnie będzie w stanie udowodnić "na drodze" lub chociaż podczas badania jak ma być, gdy nawet ksenon nie jest powodem aby mieć spryskiwacze. Będzie to, więc kolejny martwy przepis i furtka do kombinacji. W USA nikt się tym nie przejmuje i jakoś jeżdżą od lat z ksenonami bez spryskiwaczy (bo nie jest to tam wymagane), a jednak ich instytucje odnośnie bezpieczeństwa ruchu są dość wyczulone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xellio Zgłoś #332 Napisano 22 Stycznia 2021 (edytowane) Jako użytkownik passata fl 2020 produkcja połowa grudnia oraz passata 2016 rok. Jeden wersja higline drugi elegance wypowiem się w kwestii różnic jakie zauważyłem po liftingu. Najpierw minusy. Passat fl na minus ewidentnie zabiegi księgowe tj plastik z tyłu pomiędzy siedziskiem a drzwiami. W starym jest miękki materiał. Łopatki od DSG nie są podświetlane w nowym. Opcjonalne pełnowymiarowe koło zapasowe przy zamówieniu dojazdowki gola blacha pod wykładzina bagażnika, brak spryskiwaczy reflektorów. Na plus nowego, wyciszenie, kierownica ma grubszy wieniec, światła matrix są dużo lepsze od top LED, zawieszenie nie tłucze, skrzynia 7 jest moim zadaniem szybsza, armia asystentów jest i działa jak należy ale to już bajer, schowek na smartfona jest ok, oświetlenie wnętrza jest w nowym bogatsze, doszły listwy w drzwiach oraz oświetlenie klamek i rączek.Gnizado 12v w nowym jest w lepszym miejscu. Osiągów silników nie porównuje stary ma 150KM nowy 200KM. Nowy silnik dużo ciszej pracuję. Ogólnie passat fl moim zdaniem nie jest warty pieniędzy które się za niego płaci ja kupiłem z wyprzedaży plus dobry rabat salonowy. Postaram się wrzucić fotki porównawcze rocznika 2016 i 2020. Edytowane 22 Stycznia 2021 przez xellio Literówki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wowo Zgłoś #333 Napisano 22 Stycznia 2021 Ja mogę nowego passata porównać do Golfa Varianta 2016. Mój to business 1,5. Golf był HL 1,4. I są przewagi golfa - jest bardziej bezpośredni w prowadzeniu i lepiej wygląda w środku (skóra, podświetlenie). Passat zaś jest cichszy, podstawowe Ledy są lepsze niż xenony, szczególnie na długich, więcej miejsca, lepsze ogrzewanie z tyłu, większy kufer. ACC jest super. Palą podobnie. I teraz najśmieszniejsze - wygląda na to, że za cenę tego passata nie dostał bym nowego golfa w podobnej specyfikacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arken Zgłoś #334 Napisano 25 Maja 2021 (edytowane) Trafiłem na ciekawostkę podczas wertowania instrukcji w oczekiwaniu na wyprodukowanie samochodu. Jest tam zapis, że zbiornik paliwa w wersjach przednionapędowych ma 59 litrów, a w 4x4 66 litrów. Czy ktoś posiadający polifta mógłby potwierdzić, ile paliwa może zatankować w wersji przednionapędowej (najlepiej 2.0 TSI 190 km). Edytowane 25 Maja 2021 przez Arken Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wowo Zgłoś #335 Napisano 25 Maja 2021 W moim przednionapędowym 1.5 tsi 2020 fl zbiornik ma 66litrów. No chyba, że 59 i 7 wchodzi we wlew. Prz pierwszym tankowaniu nawet więcej niż 66 wlałem 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FiCi Zgłoś #336 Napisano 27 Maja 2021 (edytowane) Ja mam 2.0 tsi 190km. Tych silników nie ma z napędem 4x4. Zbiornik ma 66 litrów. Regularnie tankuje powyżej 60 litrów. Najwięcej wlałem 64 na rezerwie. Edytowane 27 Maja 2021 przez FiCi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arken Zgłoś #337 Napisano 27 Maja 2021 To chyba instrukcja w takim razie kłamie. W danych technicznych i konfiguratorze wszędzie jest 66 l i tylko instrukcja wspomina o tych 59. Przeglądałem starsze wydania instrukcji i przed FL był podany zakres 59 - 66 litrów, co było prawdą (59 miały najmniejsze silniki). Natomiast w instrukcjach poliftowych (przeglądałem kilka różnych wersji) jest tylko wzmianka o 59l. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Freddie Zgłoś #338 Napisano 27 Maja 2021 Instrukcja sobie a rzeczywistość sobie. Do TSI 2.0 przed liftem spokojnie wchodzi 70l. Była o tym dyskusja tutaj: https://forum.vw-passat.pl/topic/54832-passat-b8-pomiar-spalania/page/67/?tab=comments#comment-1946704 poczytaj "wstecz" od tego komentarza z linku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #339 Napisano 27 Maja 2021 Do tankowców w postaci B3/B4 Variant i tak im daleko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach