Skocz do zawartości
biokd

Passat B8 FL w 2019

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, enriquez napisał:

W Skodzie też im na głowę padło z cenami.

Ale i tak jest taniej. Z tego co liczyłem to różnica jest większa niż przed liftingiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po co te całe  rabaty , 

podnieśc  cene o 10 tys ...by dac  rabat 9tys . i kazdy oczy - ale duzo !!!

zamiast odrazu zjechac z ceną  i    byc liderem to się  zastanawiają ile na tym zarobić 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Major napisał:

po co te całe  rabaty , 

podnieśc  cene o 10 tys ...by dac  rabat 9tys . i kazdy oczy - ale duzo !!!

zamiast odrazu zjechac z ceną  i    byc liderem to się  zastanawiają ile na tym zarobić 

Nie ma uniwersalnej metody.

Masz klientów którzy porównają suche ceny i odrzucą dany model, inny się przy nim zakręci sprzedawca da mu 20k wszystkich rabatów i klienta wciągnie. W końcu może zaoszczędzić 20k?

To samo masz przy umieszczaniu produktów na rynku, jak będzie tani z założenia to jest budżetowy, jak droższy to już nie jest budżetowy, jest lepszy, ale dasz rabaty i wygląda to ciekawiej.

Człowiek potrafi dużo wydać by trochę "oszczędzić", ilu mądrych "robi koszty" na siłę by nie zapłacić podatku.

 

Cenami VW chce z passata zrobić premium i wiele osób się może na to nabrać, ale głównie ci co nigdy premium nie mieli.

Edytowane przez dziki_pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.08.2019 o 19:50, dziki_pl napisał:

Cenami VW chce z passata zrobić premium i wiele osób się może na to nabrać, ale głównie ci co nigdy premium nie mieli.

No chyba tylko cenami.

Nie mam większych doświadczeń z markami premium, jedynie przelotną styczność, ale Passatowi do premium naprawdę brakuje. Miałem (nie)przyjemność jeździć dwa tygodnie zastępczą B klasą z koszmarnym silnikiem 1.5 dci z Renault (w dodatku w automacie - muł nad muły) i na koniec musiałem z goryczą stwierdzić, że w "premium" passacie mam tragiczne zawieszenie w porównaniu do vanowatego bujadła dla ciotki klotki z silnikiem dla wuja Janusza. Miecio był bardzo stabilny, cichy i mega komfortowy, tak robi się zawieszenie, a nie "jeb" na każdej dziurze z tylnej osi... Mój znajomy, który przerobił m.in. Volvo S80 i Mietka E200 w poprzedniej budzie miał zwyczaj mawiać, że Passat to całkiem wygodna... taczka.

Nie chcę być źle zrozumiany, jestem bardzo zadowolony z mojego samochodu. Uważam, że Passat jest najbliżej premium ze wszystkich marek "plebejskich", ale tego poziomu nie osiąga się poprzez podnoszenie ceny przy jednoczesnych żenujących oszczędnościach. Moje auto po katalogu było warte 156k, teraz za samochód posiadający te same cechy (plus dodatki, na których mi nie zależy, ale wciskają je w pakietach) musiałbym zapłacić 175k, a jednocześnie za felgi, które w Highline miałem w standardzie, musiałbym dopłacić 730 zł nawet w wersji Elegance, skasowali mi zegarek i zamiast niego dali zaślepkę rodem z Suzuki i zapewne zrobili kilka innych oszczędności, które zauważę dopiero na żywo. To jest naprawdę słabe.

Z drugiej strony i tak nie jest źle, ostatnio w salonie wsiadłem do T-Roca za prawie 150k i prawie posikałem się ze śmiechu. Wnętrze Golfa Trendline wygląda przy nim jak premium :-) Pytanie, jak będzie wyglądało wnętrze Golfa VIII. Moja żona jeździ Golfem VI Trendline i ma m.in. pakiet zimowy (w VII dostępny od Comfortline) oraz elektrycznie składane lusterka (w VII od Highline). Także ten proces obniżania wyposażenia w VW trwa już jakiś czas.

Problem polega niestety na tym, że jako konsumenci małymi krokami zgadzamy się na wpychanie nam coraz większej ściemy za coraz większą kasę. Jaramy się gównianym wyświetlaczem, mirror linkiem i innymi gadżetami rodem z Chin, które producenta kosztują grosze, a jednocześnie nie zauważamy, że pogorszyły się fotele, boczki drzwi są z plastiku a roletka nad miejscem na kubki wyparowała w dziale księgowości VW.

Marki premium też podrożały i ponoć obniżyły jakość. Mój kolega, fan Bawarii, będąc ze swoją 5-ką na serwisie wsiadł do nowej 5-ki i stwierdził, że to masakra jakaś jest. Także musimy chyba poczekać aż przyjdzie kryzys, trochę im sodówkę ostudzi i może znowu zaczną się starać o klienta.

 

 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Suytan napisał:

mega komfortowy, tak robi się zawieszenie, a nie "jeb" na każdej dziurze z tylnej osi

Też uważam że tył zwłaszcza w kombi to dramat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo jestem głuchy albo u mnie tył (jeszcze) nie zrypany. Albo tak klekocze, że nie słychać :) 

Modern problems requires modern solutions hehe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, enriquez napisał:

Albo jestem głuchy albo u mnie tył (jeszcze) nie zrypany. Albo tak klekocze, że nie słychać :) 

Modern problems requires modern solutions hehe.

Jadąc po łatkach itp.jest spoko.Ale już jakikolwiek uskok,dziura i za każdym razem huk.Mam nowe amory z tyłu.Z przodu jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy cenach nowy Passat  kombi 1.5 Highline  zahacza o Audi A4. Tylko, że w Audi jest silnik 2.0 a nie 1.5. Mi podobnie wyposażony Passat wychodzi około 180 tyś a Audi 190tyś. Rabaty w Audi o wiele większe. Nie porównuje rozmiarów bo wiadomo Passat większy ale ja nie potrzebuje do miast takiego potworka. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też jestem głuchy

Zawieszenie ciche

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Jak w passacie zawieszenie jest ciche... to ja jestem żółwiem błotnym:p 

jak ktoś napisze ze w środku jest cicho to tez walne .... u mnie skrzypi lewa strona drzwi od głośnika, tunel środkowy. Dramat 

ale żeby nie było ostatnio jak jeździłem A6 2017 to kamera była gorszej jakości niż u nas, skrzynia miała większe lagi, i fotel tez lekko skrzypiał na chopkach

Edytowane przez skoczek1213

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 3 letnim passacie tez nic nie słyszałem z tylnego zawieszenia, wersja combi.

co do rabatu to jest już w konfiguratorze. Idealnie bo przy złożonym zamówieniu w czerwcu odbiorę auto we wrześniu o 9000zl taniej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2019 o 21:28, Tomek85 napisał:

W 3 letnim passacie tez nic nie słyszałem z tylnego zawieszenia, wersja combi

Zależy zapewne od ucha kierowcy i pewnie od egzemplarza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcja tylnej belki w b8 jest wiotka jak w daci duster. Przednie wahacze wykonane z cienkiej blachy (B6 miał aluminiowe masywniejsze} wpadające w rezonans. Już o tym gdzieś pisałem  - w Audi jest konstrukcja o wiele solidniejsza. Konstruktorzy uznali widocznie że do Passata taka bieda wystarczy.  Na szczęście passatem jeżdżę tylko do pracy S-ką i dzieci do szkoły wożę.  Na zawieszenie mam pewien plan. Jak zrobię - napiszę co to dało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytuj
Cytuj

 

 

Co do jakości wykonania nowszych modeli w stosunku do starszych już mam jakieś rozeznanie. Poprzedni samoch. mojej żony  ( no i rodzinny) to a6C6 3.0 tdi  2011 r. Do lutego tego roku przelatała 457000 km i został sprzedany w rodzinie. Olej wymieniany co 15 tyś , wszystkie filtry co 30. Olej lany jaki był pod ręką, spełniający normę a czasem nawet nie np. Valvoline Durablend.  W skrzyni wymieniany statycznie co 90 kkm. Rozrząd fabryczny służy do dzisiaj i jest cichy. Poza wymianami eksploatacyjnymi  niewiele się zepsuło ( zamek drzwi kier np., łożysk piast przednich, wah górne przednie). Teraz żona lata od lutego nową A6 3.o tdi. ( 30 kkm już nabiegane) Nie widać pod względem wykonania żadnych różnic na minus. Spalanie realne niestety nie mniejsze   ( 240km stara vs 286 obecna). przez pierwsze 10 kkm może nawet większe. 

Premium to jest premium. Passat tu się nie zalicza a nawet Arteon . Chociaż na forum arteona są wyznawcy , którzy twierdzą ,że to prawie Rolls-Royce :D :D . 

Trzeba paskowi wybaczyć pewne bolączki- jest jaki jest bo taki miał być wg konstruktorów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W FL sterowanie klimą z tylu jest dodatkowo płatne. 2700 lub 1250 w zależności od wersji. Tak w ramach nowych opcji w cenniku ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak w Arteonie i w Passacie na rynku niemieckim. Tam od początku było to opcją. Polski importer zadecydował, że B8 będzie miał tylne sterowanie (bez podgrzewania tylnych siedzeń) już w standardzie jako dodatkowy argument na plus :-). Teraz wszystko wróciło do "normy". 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi tdi 190 dsg wychodzi 160 tyś

No trochę drogo

Alternatywą  dobrą byłaby Camry

Choć sedan

 

Z ciekawości  wycenilem lifting  mondeo

Wyszedł titanium 139 tyś  też kombi  i też 190 ps .

 Dorzucają  do ceny  5 lat gwarancji. 

Oczywiście wyposażenie passata

Jest wyraźnie gorsze.

Biorę pod uwagę mondeo także z tego powodu że mam 14 letnie mondeo tdci 2.2  

I to auto pod względem dynamiki

Wygrywa z passat  .

No ale przede wszystkim

Zawieszenie  i układ kierowniczy 

Jest lepszy do kierowcy.

Przy całkowitym odliczeniu VAT biorę pod uwagę e klasę

A6 kombi

Realnie między passatem  a tymi autami wyjdź ie różnicy maks po obliczeniach z 35 tyś.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.06.2018 o 21:03, kriss555 napisał:

W ustawieniach iphona w bluetooth tam gdzie masz zestaw vw zaznacz synchronizuj kontakty i powiadomienia. Powinno dzialac

brałbym po 3 latach doświadczenia zdecydowanie coś z wyższej półki ....nie dajcie się nabrać na premium Passata...

Edytowane przez skoczek1213

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.08.2019 o 21:23, brono napisał:

W FL sterowanie klimą z tylu jest dodatkowo płatne. 2700 lub 1250 w zależności od wersji. Tak w ramach nowych opcji w cenniku ;)

ciekaw jestem czego to faktycznie dotyczy, jakos trudno mi sobie wyobrazić klimatyzacje 3 strefową bez regulacji z tyłu.. wydaje mi sie, że opłata wynika z dodatkowych gniazd do ładowania.

są 2 pozycje w cenniku

  • Panel do sterowania klimatyzacją i dodatkowe gniazda do ładowania:  brak (essence); 2 690 (business); 1 260 (elegance) 
  • Klimatyzacja automatyczna Climatronic, trzystrefowa z filtrem antyalergicznym: 520 (essence); S (business); S (elegance)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności