Skocz do zawartości
studzien

Bloki pomiarowe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem chciałem sprawdzić sobie synchronizację wałka rozrządu , w cr jest to blok 191 . Problem jest taki że nie ma u mnie tego bloku a sterownik łączy się po can a powinien chyba po uds ,kabel niby ryżowy ale inne sterowniki łączą się po uds ,jest ktoś z KRK lub okolicy z pewnym vcds żebym sobie podjechał sprawdzić na innym sprzęcie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VCDS w pierwszej kolejności próbuje łączyć się protokołem KWP2000 - jeśli się mu nie uda wtedy próbuje po UDS - w obu przypadkach przez magistralę CAN. Po czym wnosisz, że twój sterownik nie działa w protokole UDS? Po połączeniu ze sterownikiem masz aktywny klawisz "Meas. Blocks" czy "Adv. Meas Values"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten i ten jest aktywny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli to nie jest UDS. Ale skoro masz aktywne Adv... to szukaj tam pozycji "Synchronous angle" lub coś podobnego. W przypadku twojego sterownika obie funkcje (Meas.. i Adv...) wyświetlają te same dane tylko w innej formie/oknie. 

...dla starszego sterownika (nie UDS) to chyba kanał 004, pozycja 4 - "torsion value".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki jak wrócę  z pracy to sprawdzę bo tego synchronus angle nie ma 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem zdjęcie 4 .4 to jest ciśnienie na szynie ale znalazłem takie coś blok 51.4

20180423_200224.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten parametr "Idle Stabilization" zdaje się być tym czego szukasz.

Tu znalazłem przypadek z takim samym silnikiem jak twój. Gość opisuje, że ten parametr "rozjeżdżał się" nawet do -6 na zimnym silniku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli powinienem to ustawić jak najbliżej zera ze wskazaniem na minus tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym silniku to nie wiem czy jest sens takiego pomiaru. Ale -5 to chyba zbyt wiele.

Ja testowałem na "0" i jakoś koślawo silnik pracował, więc wróciłem do tego co miałem wcześniej czyli -2,9(mój silnik to BLS) i tak zostawiłem bo nie chciało mi się eksperymentować. Ale jeżeli masz chęć i czas to metodą prób i błędów szukaj optymalnych ustawień. Z drugiej strony, jeżeli silnik pracuje jak należy to może lepiej dać sobie spokój?

A masz może podpowiedzi w "dymkach"? U mnie gdy najadę na okienko to wyświetlają mi się parametry dopuszczalne.

Edytowane przez bbbb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności