Skocz do zawartości
sPiDeK

diesel B6 1.9 zaczęło dymić po odpaleniu przy dodatnich temperaturach

Rekomendowane odpowiedzi

Zanim pojadę do mechanika może ktoś miał już taki nietypowy problem...Od kiedy zrobiło się ciepło czyli tak od ok 10c w GÓRĘ moje b6 1,9bxe bez dpf zaczęło kopcić przy odpalaniu. Rano dym jest zawsze, ale wystarczy gdzieś pojechać zostawić zgaszony na 20-30min i jest to samo...Kolor dymu brązowo-niebieski. Poniżej 10c a nawet w zimie nawet przy minus 20c nie było żadnego dymu. Wydaje mi się że im cieplej na dworze tak jak teraz np 25c to dymu jest jeszcze więcej. Taki duży bąk, 2-3sek i spokój. Odpala super czy minus czy plus 20c na obrót wałem. Płynów nie ubywa, przynajmniej tego nie idzie zauważyć. Przyspiesza super. W czasie jazdy nie kopci. Nie mam pojęcia o co chodzi. Ktoś sie spotkał z dymieniem przy dodatnich temperaturach ?

Edytowane przez sPiDeK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Sprawdź może uszczelkę na klawiaturze. Też możliwe że turbina zaczyna się pocic.jak byś miał dpf  to spaliny zawsze osadzaja się w nim i tak nie widać spalin. Jakby to była uszczelka pod głowicą tracilbys płyn chłodniczy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka klawiatury ma coś do bączka z tłumika ? Turbina lekko się poci ale dwóch niezależnych mechaników stwierdziło że ten typ tak ma, ale zerknę do ic'ka po przyjeździe. Na razie jestem w Chorwacji, sprawdzę przy okazji na takiej trasie jak z plynami dokładnie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Kilka nowych informacji.

Na filmiku pierwszym widać jak to wygląda. Drugi filmik to diagnostyka po wymianie rozrządu (wymieniany w styczniu czyli w zimie) a trzeci przed wymianą rozrządu. Kąt synchronizacji nie za wysoki (-3.9) ? Miałem go poprawić ale nie zauważyłem zmian w zimie więc zostawiłem. Może mieć to wpływ na puszczanie takiego bączka przy dodatnich temperaturach czy dać sobie spokój i szukać gdzie indziej ? Co do zapachu tych spalin to wydaje mi się że to niedopalona ropa. Z innych rzeczy to tak: turbina się poci, na łączeniach węży też aż do łączenia przy ic'ku, dwóch mechaników powiedziało że to norma no ale....Płynu chłodniczego nie ubywa. W czasie jazdy nie dymi, tylko przy ostrym depnięciu z miejsca czarny, mały bączek. Co do oleju to zrobiłem ostatnio 3500tyś po autostradach (140-160), troche jazdy po górach, reszta na drogach szybkiego ruchu czyli tak 120-130 i niewielka ilość miasta. Spalił na łącznie 5000tyś km pól litra oleju (mobil). Warunki b.trudne więc chyba tragedii tu nie ma ? Auto tak to chodzi super, przyspiesza itp itd tu nie ma do czego się doczepić. Najbardziej przeszkadza mi ten bąk przy odpalaniu. Na razie nie byłem u mechanika ale zacznę od:
Przestawienia synchro w okolice -1,-2 tak jak było przed wymianą rozrządu. Obejrzeć odme. Potem chciałem zajrzeć do ic'ka ile w nim oleju.
No ale czekam na wasze opinie i sugestie
p.s ten dzwięk chwilę przed odpaleniem to ręczny

31591060_209628759637866_1784775790156578816_n.mp4

31523089_201436267332432_6449062522166181888_n.mp4

31722949_2063738630535174_6811608549936857088_n.mp4

Edytowane przez sPiDeK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności