Skocz do zawartości
irekbr

Passat B6 2.0 TDI BMR dymi

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam taki oto problem. Auto jak w tytule. Chodzi o dym na wolnych obrotach. Dymi raczej na biało, no może trochę szaro. Obecnie przejechane 330 tyś km, po 150 na akcji serwisowej wymienione wszystkie wtryskiwacze. Został także w tym czasie profesjonalnie usunięty DPF. Auto jak postoi na wolnych to poddymia, potem przestaje, potem znów poddymia....dym jest lekko gryzący. Podobno typowy zapach diesla nieprzepalonego. jak na wolnych dam mu w kitę to wychodzi chmura biało/szaro/czarna. Błędów żadnych. Natomiast na korekcjach na 2 cylindrze wtyskiwacz ma odchył  w grupie 013, a mianowicie 1cyl 0.00 2 cyl 0.80 3 cyl  -0.45 4 cyl -0.34. dodatkowo podobno jak widać na zdjęciu pozycja wartość odniesienia przepływu powietrza przez EGR jest znacznie za wysoka wynosi 1388  po przygazowaniu a  czasem spada do 280 mg/h. Moje pytania:

1. Czy możliwe jest że te dymienie na wolnych (nie jest to jakieś super dymienie ale uciążliwe) może byś spowodowane uszczelniaczami na pompowtryskach?

jeden ze znawców diesli namawia mnie na wymianę uszczelniaczy bo może to pomóc a le ja nie chce wróżyć z fusów - usługa około 800 zł (w cenie zestawy naprawcze).

2. Co oznacza na zdjęciu- 3 pozycja od końca ta zawyżona wartość  - zawalony EGR?

Proszę o pomoc bądź namiar na sensownego mechanika ze Szczecina.

 

IMG_2195.JPG

Edytowane przez irekbr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, niestety nie wyniosę wiele do tematu, ale mam ten sam silnik, te same objawy, dymi i śmierdzi, będę się bacznie przyglądał rozwojowi tematu. O ile ruszy z miejsca. Pozdrawiam

 

Dzisiaj zaglądałem do synchronizacji wałków, w BS w grupie 4 w 4 okienku miałem 3.75 na plusie, u Ciebie jest to chyba jako kąt wtrysku, masz 3.72, w każdym razie u mnie napinacz paska nie był ustawiony na znak, więc pasek był za luźny. Napiąłem pasek jak należy i zacząłem przestawiać synchronizacje na wałku ssacym, po drugiej próbie synchronizacja w bloku pomiarowy wyświetlila piękne 0.00, więc dostroilem wałek wydechowy blokując ssacy itd. Samochód pali na strzał, lepiej reaguje na gaz, zrobiłem test egr i on chyba jest winny nadmiernemu dymieniu i smrodu test wykazał bardzo małe wahania miedzy włączonym a wyłączonym egr, więc wedle poradnika jaki znalazłem, może to wskazywać na jego nie prawidłowe działanie. Do tego wskazania przeplywomierza wahają się w okolicy 460mgs a powinno być 250mgs...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć. 

Egr i przepływomierz sprawdza się w 3 grupie wartości mierzonych (vag i Delp...) Druga pozycja za obrotami silnika to oczekiwany przepływ powietrza .trzecia rzeczywisty przepływ. Obie wartości przy sprawnym EGR powinny być zbliżone np, 280- 275(285). Jeżeli trzecia pozycja mocno różni się od drugiej np.465 może to oznaczać uszkodzenie (zamknięty nie daje spalin) lub wyłączenie EGR. Ostatnia pozycja mówi o procentowej ilości spalin i powietrza. Wartość ta na biegu jałowym może wynosić 40-60%. W trakcie jazdy powinna rosnąć do 100.6 %. Wtedy EGR jest wyłączony i nie puszcza spalin. Jeżeli wartość jest mała to egr puszcza spaliny a nie powinien. Powinien wyskoczyć błąd.

Przepływomierz sprawdza się w czasie jazdy też w 3 grupie. Trzeci bieg obroty 1500 i pedał w podłogę, Np wartość oczekiwana wynosi 850 a rzeczywista musi by co najmniej równa 850 lub wyższa nawet do 1275. Im wyższa wartość tym przepływomierz w lepszej kondycji.

Pompowtryskiwacze widać w grupie 13. Norma to -3.0 do +3.0. Oczywiście najlepiej w okolicach 0,0. Dużo na plusie oznacza lanie pompowtryskiwacza.

Synchronizacja wałka rozrządu (kąt wtrysku) jest w grupie 4. Norma to -6 do +6. Najlepiej w okolicach 0 lub  trochę na minus.

Skoro wycięty jest dpf to przecież nic nie filtruje spalin i w zależności od kondycji silnika jest dym. Mam kolegę i w passacie 2.0 TDi CR ma wycięty DPF i brak dymienia.

Przy wyłączeniu systemowym DPF czy EGR czyści się tablicę błędów związanych z nimi. 

Uszczelniacze na pompkach mogą powodować po dłuższym postoju problemy z rozruchem i przydymienie na siwo niebiesko.

Może przy okazji wyłączenia DPF macie wyłączone EGRy. Ja mam wylączony EGR i grupa 3 na  jałowym wygląda tak

obroty-861, 

-235,0 mg/h

-450 mg/h

-100.1%

 

  • Thanks 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

U mnie te samie objawy co u irekbr.

DPF nie jest wycięty i nic nie było grzebane.

Co z tym zrobić, żeby przestał dymić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów. 

Od około pół roku borykam się z problemem w moim Passacie (B6 2.0 Tdi CR 140km). Problem polega na nadmiernym kopceniu i wysokim spalaniu w granicach 12 litrów w cyklu mieszanym 40%miasto 60% trasa jazda spokojna. Z rury wydobywa sie biało szary bardzo gryzący dym. Oleju ani innych płynów nie ubywa. Nie ma spadków mocy. Nic nie szarpie przy przyspieszaniu, odpala idealnie. Kopcenie zaczyna się zawsze po przejechaniu około 1km gdy silnik był zimny. Gdy jest ciepły nie przestaje dmuchać biało szarym dymem. Najgorzej jest gdy jeżdżę po mieście, z tyłu za szybą dym bardzo się kłębi. Przy postoju na światłach to samo. W trasie kopci na każdym biegu. Kopcenie ustaje przy prędkości powyżej 130km/h. Najczęściej dzieje się to jednak gdy utrzymuje stałą prędkość jazdy przy około 40km/h obroty około 2000. Gdy gasze auto na parkingu i wysiadam to prawie zawsze czuć ten gryzący dym. Dpf był sprawdzany i nie wymaga czyszczenia. Wymieniony czujnik ciśnienia spalin bo był niesprawny. Wymieniony kolektor dolotowy oraz nastawnik klapek bo nie działał. Po wymianie odziwo przez około 400km nie kopcił i palił w okolicach 8 litrów ale później problemy wróciły. Zauważyłem też że gdy zrobię po mieście około 10km to wydech jest cały mokry, nie jest to raczej woda ale po jakimś czasie wysycha. Kopcenie co jakiś czas ustaje z nieznanego mi powodu. Spalanie oscyluje od 7 do 12 litrów. Tankuje cały czas na tym samym orlenie effecta diesel. Pare razy zalałem na innej stacji ale było to samo. Średnie spalanie na komputerze zawsze w granicach 6.5 litra. Bardzo rzadko powyżej nie przekłada się to jednak na faktyczne spalanie które wychodzi z ilości przejechanych kilometrów. Macie jakieś pomysły? 

IMG_20200117_154808.jpg.3199898f61527e4955d3abeb603ebfe5.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje temat, czy komuś się cos udało zrobić ?? 

Mam podobny problem ze na wolnych dymi ale lekko tez drzy silnik. Dym jest gryzący. 

Wymieniłem już egr, przepustnicę i dalej ten sam objaw. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takie sami objawy : gryzący dym ( nie dopalone paliwo ) . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem przepływomierz .Sprawdź też klapę gaszącą (jeśli jest w tym silniku przy EGR) czy jest na full otwarta jak silnik chodzi .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

U mnie dymi tylko jak jest zimny, i tylko na biegu jałowym a przy dymieniu telepie samochodem.

Jak nie telepie jak stoję na światłach to nie dymi.

Jeden z mechaników powiedział, że prawdopodobnie jeden cylinder nie dopala paliwa, czyli przelewa jeden wtrysk.

Przy tym jest tak gryzący dym, że aż mi wstyd wjeżdżać do mojego garażu.

Powiedziano mi, że należy wymontować wtryski i je zdiagnozować.

Zaznaczam, ze mój objaw jest tylko na biegu jałowym - dymienie i szarpanie ale nie zawsze.

Czy syciłem bak z sadzy i czyściłem cały EGR. EGR działa w porządku.

Wkurza mnie to, bo niby samochód jeździ ale ta wada jest irytująca.

Czy ma ktoś zaufanego mechanika od VW, aby ten temat ogarnąć. Usterkę wydaje się ogarnąć poprzez eliminację poszczególnych części.

Pozdrawiam i dajcie znać jak czegoś się dowiecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności