robert_s Zgłoś #41 Napisano 6 Sierpnia 2020 4 godziny temu, nTomek napisał: Nawet najstarsza manualna klimatyzacja miała blokadę załączenia kompresora gdy wentylator kabinowy był ustawiony na "0" bo grozi to zamarznięciem parownika i dostaniem się fazy ciekłej freonu do kompresora, a jak wiadomo ciecz nie jest ściśliwa. W tym wypadku wyłączanie się klimatyzacji pewnie wynika z braku kontroli parametrów tego wentylatora - tak się domyślam... Coś musi być w nim nie tak, skoro na dwóch panelach wyskakuje ten sam błąd. Co do kodowania bajtu 0 to ja też mam tam 00 a klima fabryczna. Tym się nie martw... No to spoko, jutro może się uda włożyć oryginał bo na szczęście nie wyrzucił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #42 Napisano 15 Sierpnia 2020 Panowie jestem na etapie kupowania sprzęgła, czy ktoś z was zakładał te najtańsze do B7 w cenie około 40PLN i czy nie trzeba było tego ponownie wymieniać po krótlkim czasie? Drugie pytanie to czy rolka jest na wolnobiegu na osi sprężarki a dopiero przykręcenie jej do sprzęgła, które samo blokuje się na ośce powoduje działanie całości systemu? Jeśli tak, to co właściwie uruchamia sprężarkę jeśli nie ma tu elektormagnesu? Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #43 Napisano 15 Sierpnia 2020 Może nie najtańsze ale takie w rozsądnej cenie działa do dzisiaj. 4 godziny temu, jakbli napisał: co właściwie uruchamia sprężarkę jeśli nie ma tu elektormagnesu? Zawór sterowany prądem o zmiennym wypełnieniu (PWM) zmieniając wydajność sprężarki w zakresie od ~2 do 100% dlatego sprężarka działa cały czas - nawet w zimie 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #44 Napisano 15 Sierpnia 2020 W sensie cały czas nawet nie załączając chłodzenia z guzika, to masz na myśli? Czyli tak naprawdę to coś, to sprzęgiełko to najsłabsze ogniwo systemu i ma ono za zadanie poddać się czy to na aluminiowym gwincie czy na tych blaszkach w razie zatarcia sprężarki ale u możliwić dalszą pracę rolki na wolnobiegu i całego silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #45 Napisano 15 Sierpnia 2020 2 godziny temu, jakbli napisał: W sensie cały czas nawet nie załączając chłodzenia z guzika, to masz na myśli? Tak i tak. Sprzęgło ma się zerwać aby nie zrobił tego pasek wielorowkowy, gdy sprężarka wyzionie ducha. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #46 Napisano 16 Sierpnia 2020 (edytowane) Zatem jest mi teraz trudniej zdiagnozować dlaczego po włączeniu klimy zaczyna dobiegać przez wentylację taki niepokojący szum, rośnie w raz z obrotami . Zimno jest momentalnie, więc jeśli miało by być za mało czynnika muszę to sprawdzić przez VCDS jeśli możesz naprowadzić. Dziwne jest to, że jak tylko wyłącze klimę, dźwięk ustaje w tym samym momencie jakby po staremy wysprzęglało a tu mówisz jest tylko zawór regulacyjny. Edytowane 16 Sierpnia 2020 przez jakbli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #47 Napisano 16 Sierpnia 2020 Wszystko jedno czy sprężarka jest wyłączana elektrosprzęgłem czy elktrozaworem. W obu przypadkach ciśnienie w układzie spada w krótkim czasie do minimum i przestaje szumieć, a najczęstszą przyczyną szumu z nawiewu przy załączonej klimie jest, jak słusznie wspomniałeś, zbyt mała ilość czynnika. W VCDS w blokach pomiarowych lub nawet wprost na panelu klimatronika możesz odczytać ciśnienie jakie panuje w układzie podczas pracy. Polecam krótki poradnik napisany przez naszego kolegę @radekrp90 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol027 Zgłoś #48 Napisano 17 Czerwca 2021 Witam, podepnę sie do tematu słabego działania klimy. Czynnik nabity, układ szczelny, wentylatory pracują a klima dmucha jak by chciała a nie mogła. Po odpaleniu auta i włączeniu klimy z nawiewów wieje ciepławe powietrze przez kilka kilometrów jazdy. Dopiero jak silnik jest na wyższych obrotach to zaczyna lekko dmuchać zimnawe powietrze . Ale wystarczy ze wjadę w zabudowany albo jakieś światła i znowu słabiej chłodzi. Po przejechaniu ok 20 km żeby cos schłodzić trzeba gazować autko a mimo to jak sprawdzam przewód od klimy do nagrzewnicy tylko lekko chłodny. Jedyny błąd do czujnik świeżego powietrza bo klapy v158 i v159 zrobione. W starej A4 B5 na przewodzie szron już po 5 min pracy nawet na postoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KompotWroc Zgłoś #49 Napisano 17 Czerwca 2021 Podepnę się również pod temat . Podobnie jak u kolegi , wszystko nabite szczelne itp a powietrze leci ciepławe ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Balonik Zgłoś #50 Napisano 24 Kwietnia 2023 (edytowane) Witam posiadam passata b6 1.9tdi kilka dni temu rozpadło się sprzęgło dziś je wykręciłem i za tym sprzęgłem znajduje się taka blaszka oglądałem pół dnia filmiki i na jednym mechanik zakładał sprzęgło bez tej blaszki, czy może ktoś mi doradzić czy wystarczy założyć nowe sprzęgło bez tej blaszki ??? Edytowane 24 Kwietnia 2023 przez Balonik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris185 Zgłoś #51 Napisano Niedziela o 09:21 Witam, podczepię się pod temat. U mnie klima też przestała działać, rok temu wymieniłem chłodnice klimy + nowy czynnik. Ale do rzeczy mam zerwane sprzęgło kompresora(fotki poniżej). Reszta sprzęgła została na wałku i wałkiem da się obrać. Pytanie jakie sprzęgło proponujecie zakupić? może ktoś wymieniał i może coś polecić. Czy wymieć samo to sprzęgło czy razem z kołem? I najważniejsze pytanie czy odkręcenie resztek sprzęgła będzie dużym problemem. Sprężarka klimatyzacji to DENSO 1K0 820 808A Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach