Skocz do zawartości
zandhoven

Brak klimy, sprzęgło nie załącza

Rekomendowane odpowiedzi

Koła pasowego nie ściągasz. Demontujesz tylko sprzęgło! 4 śruby torx i powinno łatwo zejść. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie mianowicie klima działała jak należy, wszystko grała. Kilka dni temu wracając z pracy zatrzymałem się pod sklepem. Kiedy ponownie ruszyłem coś w rejonie alternatora zaczęło dziwnie dzwonić. W pierwszym momencie myślałem że to alternator ale jak się okazało padło sprzęgło sprężarki klimatyzacji tzn. pourywały się te blaszki. Zawiozłem samochód do mechanika aby wymienił mi to sprzęgło jednak jak się okazało po wykonanej diagnostyce zatarła się sprężarka klimatyzacji. Moje pytanie czy według Was faktycznie sprzęgło się zepsuło na skutek zatarcia kompresora? Czy awaria sprzęgła klimy ma związek z zatarciem kompresora? Czy mechanik który twierdzi że rzekomo dobił mi oleju do kompresora oraz czynnika ma racje twierdząc iż kompresor trzeba wymienić? Dziwne dla mnie jest to że kiedy zacząłem się wahać czy teraz będę z tym robił  stwierdził że może zostawić mi to sprzęgło i może się to wszystko ,,jakoś rozrusza". Zadzwoniłem z kolei do innego mechanika i ten stwierdził że tylko muszę wymienić to sprzęgło i wszystko będzie ok.  Co byście mi radzili- kupować sprężarkę tak jak radzi mi pierwszy mechanik czy może  skonsultować to jeszcze z kimś? Ogólnie nie chce się dać wyrolować na kasę. Czy  sprawdzę organoleptycznie wizualnie czy faktycznei dolał tego oleju do sprężarki? Ewentualnie po czym poznam że tam zaglądał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana sprzęgła to godzina roboty. Cena w zamienniku 50..70zł. Wymiana ma sens gdy ośka sprężarki da się obracać w palcach.

Olej w sprężarce wymienia się razem z czynnikiem/gazem. Bez profesjonalnej maszyny tego (czy ”dolał”) nie sprawdzisz. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy wydruk z maszyny coś mi da. Mechanik jak stwierdził zrobił wydruk na okoliczność dobicia czynnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To raport maszyny - teoretycznie  można na tym polegać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jak mam bez demontazu to sprzeglo zmienic jak mi sie na walku obraca??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkręć te trzy śrubki od ramion sprzęgła, potem wsuń płaski śrubokręt pomiędzy sprzęgło i koło pasowe, podważ z wyczuciem z jednej strony tak żeby trochę skosić całe sprzęgło - w ten sposób przyblokujesz wałek sprężarki i będziesz mógł wykręcić śrubkę centralną. 

Tu masz jeszcze temat pokrewny. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Klima nagle z dnia na dzień przestała działać. Kompresor w ogóle się nie załącza. Nie słychać go i nie widać różnicy w spalaniu na jałowym biegu (wcześniej różnica była 0,2 l/h).

Sprawdziłem miernikiem wszystkie bezpieczniki, chciałbym sprawdzić jeszcze przekaźnik ale nie wiem gdzie go zlokalizować. 

Gdzie jest przekaźnik i co mogę jeszcze sprawdzić domowym sposobem zanim pojadę do serwisu?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@maany1 Jest tu już podobny temat więc twój przeniosłem. Dodatkowo możesz sprawdzić czy nie masz rdzawego nalotu na sprzęgle i w okolicy - patrz post.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podpinam się od tematu.

W trakcie podrozy nagle przestała działac klima w moim pasku. wysztko było ok. Zajechałem na stacje zatankować - auta nie gasiłem bo synek spał w srodku a gorąco było jak cholera - odjechałem na chwile na parking. jak wrociłem z toalety to auto było zgaszone i po odpaleniu klima juz nie zadziałała. ( nie wiem czy dziecko wyłączyło auto czy mogło samo zgasnąć - start stop był wyłączony).

tak czy inaczej klima nie działa , dmuchawy pracują, w srodku koła pasowego spreżarki widać brązowy nalot i nie wiedzie sruby w srodku sprężaki a wydaje mi się ze powinna być...

Czy to może być objaw zerwanego sprzegła? czy może jakiś bezpiecznik? 

ok 3 lata temu sprzegło spreżarki było wymieniane. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Wojtek Passat B7 177KM napisał:

Czy to może być objaw zerwanego sprzegła? czy może jakiś bezpiecznik? 

Brakuje śrubki... Zdjąć sprzęgło i sprawdzić jego stan. Prawdopodobnie będzie do wymiany. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok. dzieki na odpowiedz.

a to normalne ze sprzęgło sie zerwało? moi rodziece mają vw bora i golf VI i nie mieli nigdy problemów ze zerwawnym sprzęgłem. a ja jak pisałem wczesniej wymieniałem juz 3 lata temu. chyba że ten typ tak ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ono się nie zerwało tylko wyrobiło (przynajmniej u mnie i kilku innych). Taka ich wada. Zrywać się ma gdy zablokuje się oś kompresora ale wtedy cały kompresor wraz ze sprzęgłem jest do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Macie może jakiś pomysł na to? Po odpaleniu auta na chwilę wszystko działa przez jakieś parę sekund po czym wentylatory się wyłączają i wraca błąd. Po ponownym odpaleniu podobna sytuacja. Passat b6 2007 tdi 

received_1227145410966576.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kable między klimatronikiem i wentylatorem sprawdzone? Zdaje się że robiłeś przekładkę modułu z B7? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak był przekładany panel z b7 ale i przepięcie kabli też było robione. To szwgra auto więc jeszcze przekładałem swój panel do niego a jego do siebie i u mnie wszystko śmiga a na moim u niego jest to samo tzn. 30sek pracy kilimy i wentylatory oba stoją. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stało się bez powodu czy od przekładki taki problem? Może szwagra wentylator (kabinowy) ma już dość... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno wszystko było ok przed zmianą panelu( niby) jeżeli chodzi o dmuchawę w środku to wymieniał na zamiennik nowy ale czy przy tej dmuchawie nie było by dopiski v2? Po prostu po odpaleniu auta na chwilę włączają się wentylatory chłodnicy i na tym koniec ale dmuchawa cały czas działa w środku normalnie. Nie wiem też dlaczego ale w panelu w kodowaniu nie idzie w ogóle zmienić w jakim aucie jest panel tylko jest normalną ustawione czy 00. a jak się ustawi Passat 365 jakoś tak to polecenie odrzuca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, robert_s napisał:

Po prostu po odpaleniu auta na chwilę włączają się wentylatory chłodnicy i na tym koniec

Nawet najstarsza manualna klimatyzacja miała blokadę załączenia kompresora gdy wentylator kabinowy był ustawiony na "0" bo grozi to zamarznięciem parownika i dostaniem się fazy ciekłej freonu do kompresora, a jak wiadomo ciecz nie jest ściśliwa.

W tym wypadku wyłączanie się klimatyzacji pewnie wynika z braku kontroli parametrów tego wentylatora - tak się domyślam... Coś musi być w nim nie tak, skoro na dwóch panelach wyskakuje ten sam błąd.

Co do kodowania bajtu 0 to ja też mam tam 00 a klima fabryczna. Tym się nie martw...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niski soft w panelu dlatego Ci odrzuca kodowanie dla Passata i zostaje tylko opcja "via can".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności