zandhoven Zgłoś #1 Napisano 30 Czerwca 2015 Witam.. Mam Passata b6 2007rok 1.9tdi... Otoz nie dziala mi klimatyzacja...wcale sie nie zalacza sprezarka..ani wentylatory...prad dochodzido sprezarki....a nic nie dziala..powietrze leci cieple...czy to sprezarka????kupic nowa czy bawic sie w wymiane sprzegielkai cewki?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #2 Napisano 30 Czerwca 2015 Witam.. Mam Passata b6 2007rok 1.9tdi... Otoz nie dziala mi klimatyzacja...wcale sie nie zalacza sprezarka..ani wentylatory...prad dochodzido sprezarki....a nic nie dziala..powietrze leci cieple...czy to sprezarka????kupic nowa czy bawic sie w wymiane sprzegielkai cewki?? Twoja sprężarka klimatyzacji nie posiada cewki.Jej pracą steruje zawór N280 i to właśnie on może być winowajcą całego zamieszania.Bez odpowiedniego sprzętu nie sprawdzisz go , jest on sterowany sygnałem PWM. Sprężarka posiada jednak sprzęgło zrywalne i w środku koła pasowego /sprężarki/ powinna być śruba , zwróć uwagę podczas pracy silnika czy się obraca wraz z obrotami silnika. Koszt samego zaworu N280 150 - 200 zeta do tego recykling , wymiana zaworu i ponowne nabicie klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zandhoven Zgłoś #3 Napisano 30 Czerwca 2015 mam jeszcze jedno pytanko... jak to jest ze wszystko dzialalo jak trzeba a tu nagle bez absolutnie zadnych objawow przestalo dzialac????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #4 Napisano 30 Czerwca 2015 mam jeszcze jedno pytanko... jak to jest ze wszystko dzialalo jak trzeba a tu nagle bez absolutnie zadnych objawow przestalo dzialac????? Gdybym Ci to diagnozował to może znał bym odpowiedź na Twoje pytanie. Ogólnie zawory sterujące są wadliwe znajdziesz na forum tematy z tym związane. Jak masz dostęp do vaga sprawdź jakie jest ciśnienie w układzie AC może gazu brakło? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zandhoven Zgłoś #5 Napisano 1 Lipca 2015 gaz jest pelny....bylem doladowac i powiedzieli ze nie trzeba doladowywac bo jest tylr ile byc powinno....kurw.....; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bystra Zgłoś #6 Napisano 1 Lipca 2015 Jeżeli masz taki objaw cały czas - niezależnie od temperatury silnika, to udaj się do jakiegoś specjalisty - powinien sobie z tym tematem poradzić. Jeżeli problem pojawia się tylko na zimnym silniku - do wymiany przeważnie jest zawór sterujący kompresora - lubi się wieszać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlik Zgłoś #7 Napisano 1 Lipca 2015 A u mnie nie działa nawiew na środku. NIe działa klim a i zwykły nawiew. Jak ustawię na "Auto" to coś jakby chciało się przebić ,ale jest niewydajna. Po bokach dmucha ale ,wydaje mi się że też słabo. W ogóle jakoś głośno mi się wydaje że to wszystko pracuje. Nie wiem czy nie miałam dokładanego climatrnica, np. mam halogeny które też nie świecą bo muszę wymienić confort. czy to może mniec również wpływa na klimę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cybi101 Zgłoś #8 Napisano 1 Lipca 2015 U mnie było podobnie, klimatolog sprawdził ciśnienie za zaworem i ponieważ nie było, próbował odwiesić zawór jakimś ustrojstwem. Z tego co zrozumiałem, generuje on różnej mocy impulsy do otwarcia. U mnie to nie zadziałało. Używka sprężarka. Szału nie ma ale coś tam chłodzi, w starym mondeo waliło mrozem, teraz na LO mam chłodne powierze. Może dlatego, że DSG na D nie daje za wysokich obrotów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlik Zgłoś #9 Napisano 1 Lipca 2015 U mnie powietrze tnz bez klimy sam nawiew w ogóle nie leci. Jak załączę klimę to bardzo słabo wyczuwalne. Ktoś, coś kiedyś mi tłumaczył że tam są jakieś silniki sterujące tym nadmuchem i że to moze to być do wymiany/ regeneracji. Może ktoś miał podobna sytuację. I czy komfort tzn moduł BORNETZA może za to odpowiadać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thomeck Zgłoś #10 Napisano 1 Lipca 2015 (edytowane) u mnie był gaz, wszystko było... na vcdsie wywalało błąd zwarcie z masą czy coś w ten deseń. Chciałem wyciągnąć wtyczkę od elektrozaworu i wyszła razem z wnętrznościami cewki przerdzewiało. Wymieniłem elektrozawór i chłodzi jak szalona rok wcześniej słabo chłodziło, załączało się pod dłuższym czasie aż zdechło. Przyszła zima i nie chciało mi się z tym bawić. Zacznij od elektrozaworu w sprężarce. Jak masz stary typ to mogło z nim się stać to samo co z moim. Nowe są trochę dłuższe i podobno szybciej włącza klimę (na własnej skórze przekonałem się że jest lepiej niż na starym jak jeszcze działał). Edytowane 1 Lipca 2015 przez thomeck Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cybi101 Zgłoś #11 Napisano 2 Lipca 2015 @karlik Robiłeś autotest/reset klimy? Jest jakiś błąd (stan inny niż 00 na obu wyświetlaczach)? Reset to chyba ECON/AC + nawiew na twarz. Trzeba też sprawdzić błędy z kompa. Tam na pewno jest odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #12 Napisano 18 Maja 2017 Pytanie może głupie a może i nie. Czy do wymiany sprzęgła trzeba wyciągać kompresor czy nie?? Wysłane z mojego LG-K220 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #13 Napisano 18 Maja 2017 Czy do wymiany sprzęgła trzeba wyciągać kompresor czy nie?? Nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #14 Napisano 18 Maja 2017 Thx. Tzn ze poprzedni "klimatolog" leci w kulki. Wysłane z mojego LG-K220 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #15 Napisano 18 Maja 2017 Ja nie demontuje. I mowa o passacie B6/7. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #16 Napisano 11 Kwietnia 2018 Czy ktoś wie, jakie dokładnie muszą być spełnione warunki do uruchomienia sprężarki? Przestała mi po zimie działać klima, pasek napędza kółko, ale widzę, że docisk się nie kręci, czyli sam wałek nie kręci i nie ładuje klimy. Po podłączeniu VCDS mam tak, jak w załączniku, może ktoś pomoże, co może być nie tak? Jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #17 Napisano 11 Kwietnia 2018 W B7 nie ma sprzęgła elektromagnetycznego. Ośka kompresora powinna się kręcić cały czas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #18 Napisano 11 Kwietnia 2018 7 minut temu, nTomek napisał: W B7 nie ma sprzęgła elektromagnetycznego. Ośka kompresora powinna się kręcić cały czas. No własnie też tak mi się wydawało, ale wolałem się upewnić. No dobra, to co w takim razie jest, że koło pasowe kręci się z paskiem, a element wewnątrz koło (blaszki plus w środku śruba stoi w miejscu)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #19 Napisano 11 Kwietnia 2018 Tam jest "sprzęgło zrywalne". Jeśli stoi w miejscu to znaczy, że oś sprężarki jest zablokowana, a sprzęgło zerwane. Chyba, że po prostu sprzęgło się rozleciało, a jak kompresor zwiększ obciążenie (robi to ponoć w zakresie ~2..100%) to się zatrzymuje. Sprawdź czy możesz pokręcić ośką, na wyłączonym silniku rzecz jasna Dla ciekawostki - tu masz mój przypadek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #20 Napisano 16 Kwietnia 2018 Dnia 2018-04-11 o 22:21, nTomek napisał: Sprawdź czy możesz pokręcić ośką, na wyłączonym silniku rzecz jasna W weekend sprawdziłem, Ośkę wraz z elementem "sprężystym" mogę kręcić, kręci się w miarę luxno, reką bez problemu mogę. Czyli rozumiem, że zerwane sprzęgło, pytanie co dalej? Jak dobrze rozumiem, może być zablokowana spręzarka? Czy po zdjęciu koło napędowego i dojściu do samej osi wychodzacej ze sprężarki jestem w stanie to zdiagnozować, tzn czy oś powinna się kręcić, czy nie jestem w stanie tego obrócić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach