Mimam Zgłoś #1 Napisano 11 Kwietnia 2018 Witam, kilka dni temu czyściłem nadmuchy powietrza pianka w spreyu ... 1 dzień po czyszczeniu przestała działać mi wizualizacja PDC ale czujniki przód tył działały i przycisk przy skrzyni biegów też działał. 2 dzień po tym zero reakcji. PDC Nie działa przycisk też nie VCDS może się połączyć z modułem PDC poz. 10. Address 10: Park/Steer Assist (J446) Labels: 3C8-919-475.clb Part No SW: 3C8 919 475 HW: 3C8 919 475 Component: PARKHILFE 8K H07 0007 Revision: -------- Serial number: 97530821907103 Coding: 100003 Shop #: WSC 00000 000 00000 VCID: F1E2E2AE28B2BBB 2 Faults Found 00447 - Function Limitation due to Over-Voltage 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100001 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 5 Reset counter: 216 Mileage: 245956 km Time Indication: 0 Date: 2018.04.02 Time: 22:11:58 Freeze Frame: Temperature: 7.0°C 16347 - Control Module - EEPROM Error 014 - Defective Freeze Frame: Fault Status: 01101110 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 0 Freeze Frame: Temperature: 22.0°C 3. Wypiłem ten moduł wysuszyłem, nie zaśniedział, nie zardzewiał, podłączyłem ponownie - dalej nie działał... odłączałem i podłączałem go kilka razy ... i tylko raz zaświeciła się dioda na przycisku przy skrzyni biegów i zapiszczało sygnalizując że OPC dalej nie działa. Proszę o pomoc. Poniżej logi. Sprawdziłem bezpiecznik nr 19 ( 7,5) - sprawny, Czy odpowiada oprócz tego bezpiecznika jeszcze za to jakiś przekaźnik ? Address 17: Instruments Labels: 3C0-920-xxx-17.lbl Part No SW: 3C0 920 871 E HW: 3C0 920 871 E Component: KOMBIINSTRUMENT VD1 2416 Revision: V0002000 Serial number: 00000000000000 Coding: 0007105 Shop #: WSC 11149 002 10485 VCID: 264841F291FC2C3 1 Fault Found 03075 - Parallel Parking Assistance Control Module (J791) 004 - No Signal/Communication - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 25 Reset counter: 219 Mileage: 246040 km Time Indication: 0 Date: 2018.04.03 Time: 00:36:16 Address 19: CAN Gateway Labels: 3C0-907-530.lbl Part No SW: 3C0 907 530 H HW: 3C0 907 951 Component: J533__Gateway H13 0142 Revision: H13 Serial number: 2600P0870504CC Coding: F9A17F064002022002 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 264841F291FC2C3 1 Fault Found 03075 - Parallel Parking Assistance Control Module (J791) 004 - No Signal/Communication - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 25 Reset counter: 219 Mileage: 246040 km Time Indication: 0 Date: 2018.04.03 Time: 00:36:16 Address 37: Navigation (J794) Labels: 1K0-035-27x-37.clb Part No SW: 3C0 035 279 H HW: 3C0 035 279 H Component: RNS315-EU H36 0263 Serial number: VWZAZ2M3944412 Coding: 0000041104000F000001900C Shop #: WSC 00015 115 12345 ASAM Dataset: EV_RNS315EUV2UDS A01004 ROD: EV_RNS315EUV2UDS_VW46.rod VCID: 28544FCA53E83A3 Data medium: Subsystem 1 - Part No: 3AA 919 866 Component: EUR_W_0038 0038 2 Faults Found 1048634 - Antenna 2 for Radio B111A 13 [008] - Open Circuit Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 11 Reset counter: 219 Mileage: 245956 km Date: 2018.04.02 Time: 17:00:11 1048661 - Function Restricted due to Missing Message(s) U1111 00 [008] - - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 4 Reset counter: 219 Mileage: 246040 km Date: 2018.04.03 Time: 00:36:18 4 podmieniłem ten swój zalany sterownik na inny ja mam 8K a podłączyłem 8P z audi i też taki sam skutek VCDS dalej go nie widzi ani jednego ani drugiego. Czy są jakieś dodatkowe bezpieczniki przekaźniki odpowiedzialne za to ? Jakieś pomysły ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #2 Napisano 11 Kwietnia 2018 Ogólnie moduł zgłaszał błąd pamięci wew. co jest ponoć częstą przypadłością tych sterowników. Może po zalaniu a może przypadek - w takiej sytuacji moduł raczej do wymiany, bo raczej nie masz programatora, pamięci, lutownicy itd.... Nie wiem jaki konkretnie moduł 8P podłączałeś, ale być może starszą wersję, która pracuje na innej prędkości magistrali CAN i dlatego nie było z nim komunikacji. Ciekawe dlaczego teraz nie masz komunikacji z twoim oryginalnym modułem - skoro była wcześniej? Może coś urwałeś? A te odłączanie/podłączanie modułu robiłeś tak "na żywca" czy odłączałeś aku/zapłon? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mimam Zgłoś #3 Napisano 12 Kwietnia 2018 Dziękuję Tomku za odpowiedz. Lutownicy do tak małego układu nie mam ... ani programatora. Raczej nic nie urwałem gdyż starłem się to odpinać delikatnie. Aku podłączone, zapłon wyłączony. Oryginalny sterownik miałem o numerach 3C8 919 475 , 0007 h07, Valeo 604.059. znalazłem takowy niedaleko 50 km i chyba zadzwonię i podjadę. Jak będzie sprawny to kupię jak nie skończy się chyba u mechanika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #4 Napisano 13 Kwietnia 2018 A możesz wstawić zdjęcie elektroniki tego modułu - tak żeby dało się przeczytać numery na układach scalonych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mimam Zgłoś #5 Napisano 13 Kwietnia 2018 proszę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #6 Napisano 13 Kwietnia 2018 Wszystko jasne. Jest widoczna, dość znaczna korozja na scalaku od magistrali CAN - obok dwóch srebrnych kondensatorów. To może być przyczyna braku komunikacji. Pamięć EEPROM jest wewnątrz procesora (kwadratowy) - ponoć da się ją łatwo programować. Prawdopodobnie moduł da się odratować - potrzebna ręka elektronika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boroskym Zgłoś #7 Napisano 3 Września 2019 (edytowane) Witajcie dziś rano spotkał mnie dziwny problem, wsiadłem do samochodu rano i od razu widzę, że przycisk czujników parkowania się świeci, po odpaleniu samochodu nie gaśnie. Gdy go wcisnę nic się nie dzieje. Świeci się non stop nawet jak wyjdę i zamknę drzwi. VCDS się nie łączy ze sterownikiem i dodatkowo razem z tym jest na gatewayu błąd 00470 Grupowa magistrala danych układu komfortu w jednoprzewodowym trybie pracy. A po południu widzę, że sporadycznie wyrzuca błąd tempomatu i nie działa a razem z tym towrzyszy na chwilkę błąd AFS czyli pojawia się też kontrolka spalonych żarówek i po sekundzie gaśnie a tempomat dalej nie działa. Sprawdzałem dziś bezpieczniki od klimy, modułu komfortu i parktronika oraz sterowników drzwi, mało tego nawet je wymieniłem i dalej nic. Spsiukałem kontaktem guzik i kostkę pdc, odłączyłem panel klimatronika żeby sprawdzić czy połączenie zmieni się na dwu żyłowe i błąd zniknie ale to nie pomogło. Jutro idę po kolei odłączać każde drzwi i patrzeć czy błąd ustaje, bo ktoś tu na forum pisał, że wiązka w drzwiach może powodować błąd zasilania, ale w tamtym przypadku nie było problemu z PDC i to mnie zastanawia. Dnia 13.04.2018 o 22:50, nTomek napisał: Wszystko jasne. Jest widoczna, dość znaczna korozja na scalaku od magistrali CAN - obok dwóch srebrnych kondensatorów. To może być przyczyna braku komunikacji. A czy uszkodzony moduł może powodować błąd gateway zasilania jedno żyłowego ? Edytowane 3 Września 2019 przez boroskym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #8 Napisano 3 Września 2019 55 minut temu, boroskym napisał: błąd gateway zasilania jedno żyłowego Nie wiem co miałoby to znaczyć, ale generalnie uszkodzony moduł może blokować magistralę CAN i powodować błędy w innych modułach. Odłącz ten podejrzany PDC i wtedy sprawdź komunikację na magistrali. Możesz wkleić autoscan - będzie łatwiej analizować.. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boroskym Zgłoś #9 Napisano 4 Września 2019 Faktycznie to była wina sterownika PDC, była tam woda i sterownik dosłownie leżał w wodzie, na płytce w środku zarósł grzyb i gołym okiem widać, że ścieżki są przerwane. Wyczyściłem go kontaktem i kostki, ale i tak nie ruszył. Szukam drugiego modułu i fabrycznie miałem 3c0919283c i widzę, że one są wyraźnie droższe od modułu np z końcówką B, różnica w cenie to aż 100zł, mogę założyć ten z końcówką B ? W sumie to nie wiem czym one się różnią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
let_me_b3 Zgłoś #10 Napisano 5 Września 2019 9 godzin temu, boroskym napisał: . Szukam drugiego modułu i fabrycznie miałem 3c0919283c Jak już masz moduł do zmiany to nie lepiej od razu zainwestować w moduł z ops? Pewnie nawet taniej byś go kupił jak ten co poszukujesz, niewielka przeróbka i byś miał wyświetlanie na radiu( jeśli posiadasz do tego przystosowane radio, jeśli nawet nie to przyszłościowy mod) ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boroskym Zgłoś #11 Napisano 5 Września 2019 44 minuty temu, let_me_b3 napisał: Jak już masz moduł do zmiany to nie lepiej od razu zainwestować w moduł z ops? Pewnie nawet taniej byś go kupił jak ten co poszukujesz, niewielka przeróbka i byś miał wyświetlanie na radiu( jeśli posiadasz do tego przystosowane radio, jeśli nawet nie to przyszłościowy mod) ? No wlansie taki bym też chciał bo mam rcd 510, ale przeraża mnie myśl podłączenia kabla do gatwaya bo tam jest tak cianso że miałem problem wtyczke podłączyć a mowa coś pinowac, chyba że jest inne miejsce gdzie mogę się jeszcze wpiąć to z chęcią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
let_me_b3 Zgłoś #12 Napisano 5 Września 2019 Ja pod moduł ksenonów podłączyłem, trochę mniej kabla do przeciągnięcia i za schowkiem pasażera. Sama podłączenie i zmiana pinów to 0.5-1h czasu, ale te dwa kable przepuścić przez całe auto to już dobre kilka godzin rozbierania i składania plastików. No ale według mnie warto, zwłaszcza że kupujesz i tak moduł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #13 Napisano 5 Września 2019 A tam trochę leżenia na plecach z nogami u góry, i wszystko idzie ogarnąć, polecam zrobić sobie taką przejściówkę, żeby z gateway wypiać 2 piny i wpiac je w przejściówkę z niej wyjście 2 przewody na gateway a 2 na pdc i monet załatwisz sprawę wpiecia w gateway. Ja nie mam ksenosow i tak zrobiłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach