Skocz do zawartości
Mimam

Nie działa PDC parktronic. Brak połączenia z VCDS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kilka dni temu czyściłem nadmuchy powietrza pianka w spreyu ...

1 dzień po czyszczeniu przestała działać mi wizualizacja PDC ale czujniki przód tył działały i przycisk przy skrzyni biegów też działał.

2 dzień po tym zero reakcji. PDC Nie działa przycisk też nie VCDS może się połączyć z modułem PDC poz. 10.

 

Address 10: Park/Steer Assist (J446)       Labels: 3C8-919-475.clb
   Part No SW: 3C8 919 475     HW: 3C8 919 475 
   Component: PARKHILFE 8K  H07 0007  
   Revision: --------    Serial number: 97530821907103
   Coding: 100003
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: F1E2E2AE28B2BBB

2 Faults Found 
00447 - Function Limitation due to Over-Voltage 
            001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 5
                    Reset counter: 216
                    Mileage: 245956 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2018.04.02
                    Time: 22:11:58

             Freeze Frame:
                    Temperature: 7.0°C

16347 - Control Module - EEPROM Error 
            014 - Defective
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101110
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 0

             Freeze Frame:
                    Temperature: 22.0°C

 

3. Wypiłem ten moduł wysuszyłem, nie zaśniedział, nie zardzewiał, podłączyłem ponownie - dalej nie działał... odłączałem i podłączałem go kilka razy ... i tylko raz zaświeciła się dioda na przycisku przy skrzyni biegów i zapiszczało sygnalizując że OPC dalej nie działa. 

Proszę o pomoc. Poniżej logi.

Sprawdziłem bezpiecznik nr 19 ( 7,5) - sprawny, Czy odpowiada oprócz tego bezpiecznika jeszcze za to jakiś przekaźnik ?

Address 17: Instruments        Labels: 3C0-920-xxx-17.lbl
   Part No SW: 3C0 920 871 E    HW: 3C0 920 871 E
   Component: KOMBIINSTRUMENT VD1 2416  
   Revision: V0002000    Serial number: 00000000000000
   Coding: 0007105
   Shop #: WSC 11149 002 10485
   VCID: 264841F291FC2C3

1 Fault Found 
03075 - Parallel Parking Assistance Control Module (J791)  
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 25
                    Reset counter: 219
                    Mileage: 246040 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2018.04.03
                    Time: 00:36:16

 

Address 19: CAN Gateway        Labels: 3C0-907-530.lbl
   Part No SW: 3C0 907 530 H    HW: 3C0 907 951 
   Component: J533__Gateway   H13 0142  
   Revision:   H13       Serial number: 2600P0870504CC
   Coding: F9A17F064002022002
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 264841F291FC2C3

1 Fault Found 
03075 - Parallel Parking Assistance Control Module (J791)  
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 25
                    Reset counter: 219
                    Mileage: 246040 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2018.04.03
                    Time: 00:36:16

Address 37: Navigation (J794)       Labels: 1K0-035-27x-37.clb
   Part No SW: 3C0 035 279 H    HW: 3C0 035 279 H
   Component: RNS315-EU   H36 0263  
   Serial number: VWZAZ2M3944412
   Coding: 0000041104000F000001900C
   Shop #: WSC 00015 115 12345
   ASAM Dataset: EV_RNS315EUV2UDS A01004
   ROD: EV_RNS315EUV2UDS_VW46.rod
   VCID: 28544FCA53E83A3

   Data medium: 
   Subsystem 1 - Part No: 3AA 919 866 
   Component: EUR_W_0038  0038 

2 Faults Found 
1048634 - Antenna 2 for Radio 
          B111A 13 [008] - Open Circuit
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 11
                    Reset counter: 219
                    Mileage: 245956 km
                    Date: 2018.04.02
                    Time: 17:00:11

1048661 - Function Restricted due to Missing Message(s) 
          U1111 00 [008] - -
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 4
                    Reset counter: 219
                    Mileage: 246040 km
                    Date: 2018.04.03
                    Time: 00:36:18

4 podmieniłem ten swój zalany sterownik na inny ja mam 8K a podłączyłem 8P  z audi i też taki sam skutek VCDS dalej go nie widzi ani jednego ani drugiego.

Czy są jakieś dodatkowe bezpieczniki przekaźniki odpowiedzialne za to ? Jakieś pomysły ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie moduł zgłaszał błąd pamięci wew. co jest ponoć częstą przypadłością tych sterowników. Może po zalaniu a może przypadek - w takiej sytuacji moduł raczej do wymiany, bo raczej nie masz programatora, pamięci, lutownicy itd....

Nie wiem jaki konkretnie moduł 8P podłączałeś, ale być może starszą wersję, która pracuje na innej prędkości magistrali CAN i dlatego nie było z nim komunikacji.

Ciekawe dlaczego teraz nie masz komunikacji z twoim oryginalnym modułem - skoro była wcześniej? Może coś urwałeś? A te odłączanie/podłączanie modułu robiłeś tak "na żywca" czy odłączałeś aku/zapłon?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Tomku za odpowiedz. Lutownicy do tak małego układu nie mam ... ani programatora. Raczej nic nie urwałem gdyż starłem się to odpinać delikatnie. Aku podłączone, zapłon wyłączony. Oryginalny sterownik miałem o numerach 3C8 919 475 , 0007 h07, Valeo 604.059. znalazłem takowy niedaleko 50 km i chyba zadzwonię i podjadę. Jak będzie sprawny to kupię  jak nie skończy się chyba u mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A możesz wstawić zdjęcie elektroniki tego modułu - tak żeby dało się przeczytać numery na układach scalonych? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jasne. Jest widoczna, dość znaczna korozja na scalaku od magistrali CAN - obok dwóch srebrnych kondensatorów. To może być przyczyna braku komunikacji.

Pamięć EEPROM jest wewnątrz procesora (kwadratowy) - ponoć da się ją łatwo programować.

Prawdopodobnie moduł da się odratować - potrzebna ręka elektronika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie dziś rano spotkał mnie dziwny problem, wsiadłem do samochodu rano i od razu widzę, że przycisk czujników parkowania się świeci, po odpaleniu samochodu nie gaśnie. Gdy go wcisnę nic się nie dzieje. Świeci się non stop nawet jak wyjdę i zamknę drzwi. VCDS się nie łączy ze sterownikiem i dodatkowo razem z tym jest na gatewayu błąd 00470  Grupowa magistrala danych układu komfortu w jednoprzewodowym trybie pracy. A po południu widzę, że sporadycznie wyrzuca błąd tempomatu i nie działa a razem z tym towrzyszy na chwilkę błąd AFS czyli pojawia się też kontrolka spalonych żarówek i po sekundzie gaśnie a tempomat dalej nie działa. Sprawdzałem dziś bezpieczniki od klimy, modułu komfortu i parktronika oraz sterowników drzwi, mało tego nawet je wymieniłem i dalej nic. Spsiukałem kontaktem guzik i kostkę pdc, odłączyłem panel klimatronika żeby sprawdzić czy połączenie zmieni się na dwu żyłowe i błąd zniknie ale to nie pomogło. Jutro idę po kolei odłączać każde drzwi i patrzeć czy błąd ustaje, bo ktoś tu na forum pisał, że wiązka w drzwiach może powodować błąd zasilania, ale w tamtym przypadku nie było problemu z  PDC i to mnie zastanawia.

Dnia 13.04.2018 o 22:50, nTomek napisał:

Wszystko jasne. Jest widoczna, dość znaczna korozja na scalaku od magistrali CAN - obok dwóch srebrnych kondensatorów. To może być przyczyna braku komunikacji.

A czy uszkodzony moduł może powodować błąd gateway zasilania jedno żyłowego ? 

Edytowane przez boroskym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, boroskym napisał:

błąd gateway zasilania jedno żyłowego

Nie wiem co miałoby to znaczyć, ale generalnie uszkodzony moduł może blokować magistralę CAN i powodować błędy w innych modułach.

Odłącz ten podejrzany PDC i wtedy sprawdź komunikację na magistrali.

Możesz wkleić autoscan - będzie łatwiej analizować..

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie to była wina sterownika PDC, była tam woda i sterownik dosłownie leżał w wodzie, na płytce w środku zarósł grzyb i gołym okiem widać, że ścieżki są przerwane. Wyczyściłem go kontaktem i kostki, ale i tak nie ruszył. Szukam drugiego modułu i fabrycznie miałem 3c0919283c i widzę, że one są wyraźnie droższe od modułu np z końcówką B, różnica w cenie to aż 100zł, mogę założyć ten z końcówką B ? W sumie to nie wiem czym one się różnią 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, boroskym napisał:

. Szukam drugiego modułu i fabrycznie miałem 3c0919283c

Jak już masz moduł do zmiany to nie lepiej od razu zainwestować w moduł z ops? Pewnie nawet taniej byś go kupił jak ten co poszukujesz, niewielka przeróbka i byś miał wyświetlanie na radiu( jeśli posiadasz do tego przystosowane radio, jeśli nawet nie to przyszłościowy mod) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, let_me_b3 napisał:

Jak już masz moduł do zmiany to nie lepiej od razu zainwestować w moduł z ops? Pewnie nawet taniej byś go kupił jak ten co poszukujesz, niewielka przeróbka i byś miał wyświetlanie na radiu( jeśli posiadasz do tego przystosowane radio, jeśli nawet nie to przyszłościowy mod) ?

No wlansie taki bym też chciał bo mam rcd 510, ale przeraża mnie myśl podłączenia kabla do gatwaya bo tam jest tak cianso że miałem problem  wtyczke podłączyć a mowa coś pinowac, chyba że jest inne miejsce gdzie mogę się jeszcze wpiąć to z chęcią 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pod moduł ksenonów podłączyłem, trochę mniej kabla do przeciągnięcia i za schowkiem pasażera.

Sama podłączenie i zmiana pinów to 0.5-1h czasu, ale te dwa kable przepuścić przez całe auto to już dobre kilka godzin rozbierania i składania plastików.

No ale według mnie warto, zwłaszcza że kupujesz i tak moduł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tam trochę leżenia na plecach z nogami u góry, i wszystko idzie ogarnąć, polecam zrobić sobie taką przejściówkę, żeby z gateway wypiać 2 piny i wpiac je w przejściówkę z niej wyjście 2 przewody na gateway a 2 na pdc i monet załatwisz sprawę wpiecia w gateway. Ja nie mam ksenosow i tak zrobiłem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności