Skocz do zawartości
viperpl

Buczenie przy wyższych prędkościach (Sedan)

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie  też kierownica piw do wymiany 

Powietrza

II spryskiwacz

Edytowane przez galux20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, galux20 napisał:

U mnie  też kierownica piw do wymiany 

Powietrza

II spryskiwacz

A tak po polsku Proszę :). Co to za część i gdzie ona się znajduje , jakieś zdjęcie tej części. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co i jak

Zgłosiłem  

A w serwisie  im ten temat był znany wcześniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam bardzo jestem ciekaw o który element to dokładnie chodzi, bo w chłodniejsze dni też coś u mnie buczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Było o tym już pisane, nawet obrazki były, poszukajcie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poszukałem i znalazłem, nie każdy ma czas posiedzieć na forum i poszukać 9_9 https://www.motor-talk.de/forum/passat-150ps-tdi-luefter-bei-hohen-geschwindigkeiten-t5695100.html w sobotę się dobiorę do tego i porozbieram i zobaczymy czy pomoże

 

i się jeszcze zapytam, bo po niemiecku nic nie rozumiem, czyli wszystko się rozchodzi o tą gumę nad chłodnicą? wystarczy ją jakoś uchronić tylko od wiatru, czy usztywnić i powinno być ok? nie tłumaczę w google translate bo durnoty wychodzą :D

Edytowane przez goalabek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu masz co koledzy z niemieckiego forum powklejali (tuup 1972 oraz Biker_man) . Na trzecim zdjęciu jak zaklejisz taśma to jest cisza. Ten element co na innym zdjęciu jest w całej okazałości jest do wymiany. 

208508207-w988-h741.jpg

208508206-w988-h741.jpg

208508205-w988-h741.jpg

208653947-w988-h755.jpg

208530073-w988-h741.jpg

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozumiem że ten problem tylko w TDI ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ja ją wywaliłem i jest ciszej :D ... ale nadal coś mi jeszcze buczy.. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jakiś serwis w PL wymienił wam ten element na inny, sprawny? U mnie serwis twierdzi, że nie ma mają żadnych informacji o tym problemie i nie wiedzą co z tym zrobić bo jest dostępna tylko ta sama guma z tym samym numerem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@broz po prostu ja wywal :) 5 min roboty 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwróćcie uwagę, że w zdecydowanej większości przypadków problem "dotyczy" letnich opon. Na zimowych jest względnie dobrze.

ALE tu nie chodzi o opony, ale o porę roku, a konkretniej o temperatury. Owa guma zobrazowana przez kolegę paolokos latem (wysokie temperatury) staje się bardziej miękka, czyli podatna na wibrowanie przy coraz mocniejszym naporze powietrza (prędkość auta). Zimą bardzo rzadko zdarza się, by auto stojąc na zewnątrz nagrzało ten element do tego stopnia, by podczas jazdy i 'ataku' zimnego powietrza był nadal na tyle elastyczny by wibrować (odgłos buczenia). Latem po postoju na słońcu i odpowiednim wietrze (pod wiatr na wprost lub pod pewnym kątem) wystarczyła prędkość ok 90 km/h i już buczało. Sprawdzałem nawet z pracownikami stacji VW (Piaseczno) i na początku wyszło, że wymyślam; problemem było to, że zanim ASO przyjechało, to auto wychłodziło się na parkingu pod budynkiem.

Na pewnym odcinku niemieckiej autostrady w centralnej Polsce (dla dobra nauki) osiągnęliśmy jakąś tam prędkość (dość napisać, że auto przestało już przyspieszać) i nie było buczenia. Cóż, ja z miną szaleńca, Panowie z ASO z politowaniem ale i triumfem na twarzach zjechaliśmy na węźle by wracać. Jak tylko zmieniliśmy kierunek, nawet nie wyjeżdżając jeszcze na nitkę autostrady, przy ok 90-100k m/h role szaleńca i triumfatora się odmieniły! Auto się nagrzało od słońca i do tego jechaliśmy pod wiatr i donośnie buczało.

Po tym auto stało miesiąc w serwisie mimo, że nawet podałem nr podejrzanych części wraz ze schematami - strumienice/kierownice powietrza dolna i górna (wtedy jeszcze nie miałem pewności, że chodzi o górną). W międzyczasie coś tam podklejali, coś tam podkładali... Ostatecznie wymienili to, o co prosiłem i problemu nie ma. Po moim przypadku, w firmie wymienili jeszcze to w 18 innych paskach zarówno trend-, comfort- jak i highline (generalnie większość osób w firmie myślała, że to normalny objaw szybkiej jazdy ;-) ).

W maju tego roku wymienili mi auto (poprzedni produkcja 03/2015, obecny 12/2017) i tego problemu nie ma już od nowości.

Problem więc jest znany i do rozwiązania. Nie dawać się spławić. Tu nie chodzi o inny nr części, ale o inną partię tej samej części (któryś poddostawca coś schrzanił).

To, że nie chcą od 2-3 lat wymieniać (tłumacząc się niewiedzą) jest niezrozumiałe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie ewidentnie wina opon, jadąc odcinkiem na słowacji z Bratysławy do czech była masakra. Specyficzna nawierzchnia chyba betonowa ale opony okropnie szumiały, a raczej hałasowały niemiłosiernie. Człowiek wraca po 600 km i jeszcze po uszach dostaje na maksa, potem było też kilka odcinków na czechach. W Polsce już nie było problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.05.2018 o 16:09, Gully napisał:

Też mam problem z buczeniem powyżej 140km/h. Dźwięk jakby gdzieś pod maską chodził głośny odkurzacz. Samochód nowy, 300km przebiegu dopiero. Co to może być? Opony mam założone Conti Premium.

Gumowa listwa nad chłodnicą, musi być przegięta w kierunku zewnętrznym auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie to buczenie ustało samoczynnie, nawet nie zauważyłem kiedy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie miałem podobny efekt przy prędkości około 150/160 km/H w VW Passat B8 TDi 150 KM przebieg 185 tys. Km. Po ściągnięciu listwy umocowanej nad chłodnicą. Wprawdzie kupiłem nową w ASO za około 12 zł Ale jej już nie zakładałem bo materiał ten sam co w zdemotowanej, więc nie ryzykowalem kolejnego rozkręcania. 10 min rozkręcania trochę plastiku z góry i mamy dostęp. Całą filozofią. Pozdrawiam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.06.2018 o 22:31, xintiliar napisał:

W maju tego roku wymienili mi auto (poprzedni produkcja 03/2015, obecny 12/2017) i tego problemu nie ma już od nowości.

Czyli mówimy tutaj o jakiej wersji rocznikowej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś z Was ma nr tej gumy?

Nie mogę namierzyć jej w etce

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopię temat. 

Te gumę wywalaliscie czy zaklejacie jak na zdjęciach i odginaliscie w kierunku komory silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności