Skocz do zawartości
speed_maniac

B5 przedlift, kontrolki ładowania i temperatury wody

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanowną Ekipę

Parę tygodni kupiłem B5 przedlift końcówka 1999, rocznikowo 2000. Auto jest całe, nie pognite ale zostało mi do ogarnięcia kilka mankamentów a mianowicie:

 

1. Na stałe świeci się kontrolka ładowania - czerwony akumulator z prawej strony deski.

Alternator 120A został sprawdzony, zarówno szczotki jak i komutator przejadą jeszcze jakieś 80.000. Łożyska dają radę. Ładowanie jest w normie: 14.4V.

Akumulator VARTA wykazuje jeszcze jakieś 70% sprawności i fachman od alternatorów powiedział, że lato przejeździ.

Autem zrobiłem już prawie 1000km i chodzi elegancko, pali od ręki ciepły i zimny - tak samo było w mrozy.

Wiecie może gdzie szukać dalej? Wszystko działa jak należy, poza kontrolką. Może to być jakiś uwalony przewód czy raczej coś w desce rozdzielczej?

Czy to prawda że w tych deskach/zegarach jest immobilizer?

 

2. Praktycznie nie działa wskaźnik temperatury płynu chłodzącego na środku deski. Od święta podniesie się na jakieś 80 czy 90 stopni ale zwykle leży po lewej stronie, na minimum. Termostat wymieniłem przy pierwszej wizycie, silnik się nagrzewa, bo z nawiewu bucha ciepłe powietrze, chciałbym jednak wiedzieć kiedy się nagrzewa i trochę brakuje mi tego wskazania.

Macie jakieś pomysły? Gdyby wskazówka nie drgała wcale, znaczyłoby to że czujnik temperatury albo jakiś przewód są uwalone. A jeśli działa w kratkę, może to oznaczać że gdzieś nie ma styku i czasem się pojawia albo może czujnik dogorywa? Tak sobie gdybam, bo nie jestem fachowcem w tej dziedzinie.

Chętnie przyjmę sugestie odnośnie tego co wymienić w pierwszej kolejności żeby dojść do źródła problemu.

 

3. Czasami podczas jazdy zapala mi się pomarańczowy symbol koła z sześcioma zaokrąglonymi kreskami po bokach, trzy po lewej, trzy po prawej. Umiejscowiony jest na samej górze w środkowej części wyświetlacza z kontrolkami, na środku deski. Towarzyszy temu pojedynczy, długi pisk. Ma to może jakiś związek z klockami hamulcowymi a konkretnie z czujnikami na nich? Jeśli nie, może ktoś z Was wie co to za cudo?

 

Dzięki.

 

 

 

 

 

Edytowane przez speed_maniac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad. 2. Wymień czujnik temperatury cieczy chłodzącej-skacząca wskazówka też jest objawem jego uszkodzenia.

Ad. 3. Kończą się klocki hamulcowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krawcol82:

Dzięki za info. Klocków zostało 2/3. Czujnik wywalę i dam znać co wyszło.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm skoro masz ok alternator a się pali kontrolka to wymień regulator napięcia bardzo często pada , koszt kilka złotych a może problem uda się rozwiązać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adamus2006:

 

Dzięki za sugestię. Spec od alternatorów sprawdzał regulator napięcia - był sprawny.

Czy to możliwe że coś jednak dzieje się z akumulatorem i dlatego ta kontrolka nie gaśnie? Gość od alternatorów napomknął że coś w zegarach/desce może być uwalone. Jest to możliwe?

 

 

 

 

Edytowane przez speed_maniac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, speed_maniac napisał:

Adamus2006:

Dzięki za sugestię. Spec od alternatorów sprawdzał regulator napięcia - był sprawny.

Czy to możliwe że coś jednak dzieje się z akumulatorem i dlatego ta kontrolka nie gaśnie? Gość od alternatorów napomknął że coś w zegarach/desce może być uwalone. Jest to możliwe?

Jak dla mnie możliwe jedynie jakieś zwarcie na przewodzie od tej kontrolki..? Wątpię by w zegarze coś się pochrzaniło, aczkolwiek wykluczyć na 100% nie można..

Edytowane przez Frankoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Frankoo:

Dzięki za info. Będę drążył temat aczkolwiek jest jeszcze kilka drobiazgów o wyższym priorytecie.

Będę aktualizował temat jak dowiem się więcej lub coś ugram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, kontrolka temperatury cieczy już śmiga - winowajcą był uwalony czujnik przy bloku silnika. Nowy czujnik + O ring załatwiły sprawę.
 

Po wymianie przednich klocków oraz zwarciu na stałe przewodów które prowadziły do poprzednich klocków (z czujnikiem zużycia) kontrolka hamulców na desce rozdzielczej nadal włącza się od czasu do czasu. Ten temat zostanie jeszcze zbadany.

 

Kontrolka ładowania nadal jest włączona - na razie nie mam na to pomysłu, ale powrócę do tego tematu.

 

Edytowane przez speed_maniac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności