Skocz do zawartości
konrad1987

Prośba o sprawdzenie logów - 1.8 20V 125KM AGN - wypadanie zapłonu

Rekomendowane odpowiedzi

Mój gruz:

  • Seat Toledo II 2000 rok


  • 1.8 20V 125KM AGN + LPG Landi Renzo Omegas, plastikowy kolektor ssący,


  • Olej Total Quartz 5W40


Objawy:

  • silnik pracuje jak stara k**wa,


  • pyrkocze z wydechu jak dwusuw,


  • wypada zapłon,


  • czuć niespaloną mieszankę paliwową,


  • więcej pali,




  • *objawy są identyczne na PB i LPG


Co było wymieniane/robione:

  • przepływomierz powietrza - mechanik podmienił na nowy a następnie zwrócił do sklepu, tym samym wykluczając te opcję,


  • czyszczenie przepustnicy - osobiście wyciągałem i czyściłem benzyną ekstrakcyjną,


  • uszczelki pod kolektorem ssącym,


  • fajka odpowietrzenia skrzyni korbowej,


  • cewka Beru, przewody NGK, świece NGK,


  • czujnik halla - położenia wału korbowego,


  • sonda lambda Max Gear przed katalizatorem - mechanik wstawił starą oryginalną bo jak twierdzi jest dobra,


  • komputer sterujący silnikiem + programowanie immobiliser'a, mechanik ostatecznie wstawił starego kompa,


  • kompresja w porządku sprawdzana przez mechanika, dodam, że silnik jest zalany pełnym syntetykiem i nie dolewam oleju,


  • brak katalizatora - sprawdzane było pod kątem zapchania katalizatora, ostatecznie okazało się, ze go nie ma,


Błędy odczytane VAG COM 311:
Ten drugi błąd drugi występuje sporadycznie, wykasowałem go i się nie pojawia, ale umieszaczam, być może to jakaś wskazówka w diagnozie.

00561 - Mixture Adaptation
        15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached
17936 - Camshaft Timing Adj. Bank1 (N205): Open Circuit
        P1528 - 35-10 - - - Intermittent


Logi statyczne:
Po powrocie z pracy 30 km, dobrze rozgrzany silnik:











Logi dynamiczne:
W drodze do i z pracy 4 bieg od około 3 do 5 tyś obrotów/minutę.


Proszę o wyrozumiałość, ponieważ są to moje pierwsze logi, w razie czego mogę wykonać inne. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W statycznych wiele nie wypatrzysz a dynamiczne zle grupy i zle logi.

Ogólnie zalany jest jak żul z pod sklepu po tygodniowym przepitku. Proponuje zacząć od najprostszego, wyjeździć gaz/zakrecic na butli i pojezdzić na benzynie. Bardzo możliwe że wtryskiwacze LPG leją. Jak nie to może coś z tym napinaczem nie tak, ale wątpię.

16 godzin temu, konrad1987 napisał:

sonda lambda Max Gear przed katalizatorem - mechanik wstawił starą oryginalną bo jak twierdzi jest dobra,

wymienia sie zawsze na orginalne, vagi w takich rzeczach nie toleruja raczej innych, a co do sprawnosci tej sondy nie byłbym pewien. Ale zacznij od powyzszego.

Jak chcesz robić logi to odepnij aku na dluzej, skasuj błedy nawet jak nie ma, sprawdz czy w grupie 008 są zera. Jedź na Pb, do zagrzania płynu. Logi robisz od 1500 do 6200 RPM, z butem w podłodze (podejrzewam ze w poprzednich go nie było), trójka, prosta droga itp. Grupy u Ciebie to 002+007, na początek wystarczy. Raz na Pb potem na LPG. Możesz zrobić 003+013 na Pb. 

Oprócz tego statyczny z pzrełaczaniem paliw co około 60s, 4minuty ciągłego logowania (4 przełączenia, zapamietaj od którego paliwa zaczałes). Zmiane paliwa znaczyć przyciskiem MARK. Pod koniec zabawy z logami 008, przez kilka sekund, obojetne na czym. 

 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, zwonko napisał:

[...]Proponuje zacząć od najprostszego, wyjeździć gaz/zakrecic na butli i pojezdzić na benzynie. Bardzo możliwe że wtryskiwacze LPG leją. [...]

Robiłem już test na lejącą listwę wtryskową.  Tzn. zakręciłem zaworek przy butli i wypaliłem gaz na pracującym silniku do zera. Niestety bez zmian.

Lecę odpiąć akumulator na parę godzin, natomiast późnym wieczorem postaram się wykonać logi według Twoich wskazówek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po restarcie komputera w grupie 008 są zera:

Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_nz9JK.html

 

Log dynamiczny PB, po restarcie, rozgrzewany na PB, 3 bieg:

Grupy 002, 007: http://vaglogi.pl/log-002_007_xfjy2.html

 

Log dynamiczny LPG, 3 bieg:

Grupy 002, 007: http://vaglogi.pl/log-002_007_5UD86.html

 

Statyczne wrzucę, jutro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

But był do oporu?

Przepływkajest walnieta albo masz dziurę w dolocie/odmie. Możesz zobaczyć czy na odpietym maf auto lepiej ciągnie choć w efekty raczej wątpię. Ale tak czy siak przepływ jest za mały i musi wrocic do normy. Co do reszty zobaczymy  jeszcze zobaczymy co że statycznych wyjdzie.

Edytowane przez zwonko
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

But był do oporu, chociaż w logu dynamicznym na PB miałem lekki łuk do pokonania, nie mniej było na pełnej k***ie.

Przepływomierz już wcześniej odpinałem na odpalonym silniku na biegu jałowym, odłączenie nie wpływało na poprawę "kultury" pracy. Ale spróbuję się przejechać.

Lewe powietrze, wcześniej wyciągałem odmę, umyłem w benzynie, i oglądałem pod kątem ewentualnych nieszczelności, nic takiego nie zauważyłem. Mało tego zamówiłem z alledrogo używany kolektor ssący i wymieniłem - co oczywiście nie przyniosło poprawy. Wymieniałem również uszczelki między głowicą a kolektorem ssącym. Bawiłem się również w test szczelności dolotu za pomocą dymu: test szczelności - metoda - film

Dym wydobywał się z grzybka nad kolektorem, ale zignorowałem to ponieważ chyba tak ma być - prawdopodobnie do tego służy ten grzybek.

Miejsce nieszczelności - film
Miejsce nieszczelności - zdjecie schemat

Logi statyczne, na rozgrzanym silniku, 60 km od restartu kompa. (naprzemiennie co 60 sekund  PB i LPG, odznaczone markerem - niestety w chwili przełączania na gaz musiałem dodać trochę gazu.)










Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, konrad1987 napisał:

Dym wydobywał się z grzybka nad kolektorem, ale zignorowałem to ponieważ chyba tak ma być - prawdopodobnie do tego służy ten grzybek.

ten silnik był też uturbiony... możliwe że słuzy to do wypuszczenia powietrza, ale bez turba... no nie wiem. chyba ze juz dobre cisnienie tego dymu sie zrobilo.

17 godzin temu, konrad1987 napisał:

Przepływomierz już wcześniej odpinałem na odpalonym silniku na biegu jałowym, odłączenie nie wpływało na poprawę "kultury" pracy. Ale spróbuję się przejechać.

Spróbuj, tak czy siak jest do wymiany. Tylko obawiam sie że nie jest on przyczyną wypadania zapłonów.

17 godzin temu, konrad1987 napisał:

(naprzemiennie co 60 sekund  PB i LPG, odznaczone markerem - niestety w chwili przełączania na gaz musiałem dodać trochę gazu.)

powiedz mi od którego paliwa zacząłeś logowanie. Jest zalany tylko nie wiem, czy to źle wyregulowany gaz... czy to na Pb jest zalany. Wiesz może gdzie w tym AGN jest N80 tudzież zwany EVAPem?

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1) Podczas testu szczelności dym pojawia się stosunkowo szybko.

2) Spróbowałem jazdy z odłączonym przepływomierzem, według mojego subiektywnego odczucia nie ma różnicy.

3) W każdym teście zaczynałem od PB.

4) Evap jest przy zbiorniczku na płyn chłodniczy, taka czarna skrzyneczka, próbowałem już odłączać podczas pracy silnika na biegu jałowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, konrad1987 napisał:

3) W każdym teście zaczynałem od PB.

no to na Pb mieszanka na wolnych jest prawie ideał. Na LPG zalany w 3d...

40 minut temu, konrad1987 napisał:

4) Evap jest przy zbiorniczku na płyn chłodniczy, taka czarna skrzyneczka, próbowałem już odłączać podczas pracy silnika na biegu jałowym.

odpiac wtyczke czy wezyk? tu bardziej mam na mysli odpiecie wezyka ktory idzie gdzies do dolotu. Dziure po wezyku zaslepic tymczasowo czyms i zobaczyc czy bedzie zmiana.

Nie mniej jednak trzeba na bank ogarnac gaz. Mimo że jeździłeś z zakreconym, istnieje szansa, choć to żadkość że zawór na butli nie trzyma i cewka też puszcza. Inna opcja to coś się $%*^*( w sterowniku LPG. Sterownik LPG bierze sygnał z wtryskiwaczy PB. Zdarzaja sie sytuacje ze puszcza dwa paliwa na raz, ze nie puszcza Pb itp...

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z Twoja wskazówką odpiąłem wężyk, który idzie z EVAP do przepustnicy, zaślepiłem wejście. Robiłem to na pracującym silniku, po odłączeniu obroty gwałtownie spadają ale motor nie gaśnie, elektronika sobie radzi i dalej pracuje. Czuć, że ciśnienie jest w dolocie, bo zasysa powietrze przez otwór, po zaślepieniu otworu dalej chodzi jak stara k**wa.

Dla świętego spokoju ponownie zakręciłem zawór w butli podtlenku LPG wypaliłem co zostało w reduktorze, automatycznie przełączyło mi na benzynkę. Dodatkowo zagiąłem wąż gumowy od parownika do listwy wtryskowej LPG, żeby wykluczyć lejący gaz. To samo dalej wypada zapłon.

W niedzielę pobawię się jeszcze w szczelność dolotu metodą na dym i kompresor. A jak nie to będę musiał oddać ten gruz do innego warsztatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurczę...może podejdź do ogarnietego gazmana... jak jest dobry to i nieczynne zdiagnozuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności