Skocz do zawartości
Panek666

1.8T AEB dławi się, brak mocy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od jakiegoś czasu miałem problem z gazem. Silnik nierówno pracował na gazie tak jakby pracował tylko na trzech garach. Po wymianie świec i cewek zapłonowych problem pozostał. Przeczyszczenie przepustnicy pomogło na jakiś tydzień i problem powrócił. W tym czasie silnik pracował idealnie na benzynie. Od wczoraj podczas jazdy zaczął się dławić również podczas jazdy na Pb. Obroty falują dość mocno, silnik się dławi po naciśnięciu gazu i po chwili wskakuje na wysokie obroty. Zauważyłem, że zaczęła wariować przepustnica, co chwilę otwiera się i zamyka na postoju (skrzynia automatyczna). Co może być przyczyną takiego zachowania? Poniżej przedstawiam skan błędów z vag-com'a. Z góry dziękuję za cenne rady.

Pozdrawiam.

VAG-COM Version: Release  311.2-N


Chassis Type: 3B - VW Passat B5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,47,55,56,57,58,75,76,77
 
Address 01     -------------------------------------------------------
   Controller: 8D0 907 558 E  
   Component: 1.8L R4/5VT MOTR AT D03
   Coding: 04051
   Shop #: WSC 00001
6 Znalezione:  
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
            P1602 - 35-10 - - - Intermittent
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
            P0116 - 35-00 - -
00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded
            35-10 - - - Intermittent
16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High
            P0103 - 35-10 - - - Intermittent
00670 - Throttle Position Sensor (G127)
            06-10 - Signal to High - Intermittent
16507 - Throttle Position Sensor (G69): Signal too High
            P0123 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A

Address 02     -------------------------------------------------------
   Controller: 8D0 927 156 BK 
   Component: AG5 01V 1.8l5VT RdW D70
   Coding: 00000
   Shop #: WSC 00000
2 Znalezione:  
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
            27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00526 - Brake Light Switch-F
            27-00 - Implausible Signal

Address 08     -------------------------------------------------------
   Controller: 3B1 907 044 B  
   Component: CLIMATRONIC     S 0.3.2
   Coding: 02000
   Shop #: WSC 05314
1 Błąd Zapis.:
01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF
            35-00 - -

Skipping Address 15-Airbags

Address 17     -------------------------------------------------------
   Controller: 3B1 919 880 B  
   Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V01 
   Coding: 04142
   Shop #: WSC 19411
   IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0W0938011       
Nie ma błędów :)   .

Address 46     -------------------------------------------------------
   Controller: 1J0 959 799 N  
   Component: 3C Zentral-SG Komf. 0002
   Coding: 04097
   Shop #: WSC 05311
3 Znalezione:  
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
            27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)
            35-10 - - - Intermittent
00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223)
            27-00 - Implausible Signal

End   -------------------------------------------------------

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dzisiaj przepustnicę i nadal jest ten sam problem. VAG-COM nadal pokazuje te same błędy, nic się nie zmieniło. Przypomniałem sobie, że w styczniu mechanik sprawdzał przy okazji wymiany hamulców szczelność układu podciśnienia i nie zauważył żadnych nieszczelności, choć narzekał na słabe podciśnienie i nie znalazł przyczyny. Jak myślicie, co mogło paść?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawór upustowy DV do wymiany, sprawdzić kompresje, czujnik temperatury do wymiany, przepustnica się adaptuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawór DV nie powoduje takich objawów, pod warunkiem że wszystko inne jest sprawne. Kolego Janek - zawór odpowietrzający do wymiany! 035 103 245A

 

300x300_035103245a__00360__13664_std.jpg

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pokasuj błędy i zobacz co jeszcze zostanie... problemy typu "MAF signal too high" (jeśli to faktcznie błąd a nie zwarcie) to raczej bez nowej przepływki się nie da rozwiązać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.04.2018 o 18:44, janekg16 napisał:

zawór upustowy DV do wymiany, sprawdzić kompresje, czujnik temperatury do wymiany, przepustnica się adaptuje?

Przepustnica się adaptuje, tylko nie wiem czy poprawnie. Po przekręceniu kluczyka słychać piszczenie z przepustnicy, która delikatnie się otwiera i w takiej pozycji pozostaje przez około 15 sekund. Później piszczenie ustępuje i przepustnica się zamyka. Adaptacja przez vag-com'a odbywa się dosłownie w 2 sekundy. Dzisiaj sprawdzałem przewody z przepustnicy idące do ECU i wyszło, że 4 z nich mają przebicie. Dziwne jest tylko, że stykają się parami. Jutro jak się uda, to zaprowadzę auto do elektromechanika, żeby naprawił tą usterkę, bo sam to tylko nawinę makaronu i dobrze to nie będzie ani wyglądać, ani działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że post pod postem dodaję, ale problem się rozwiązał. Przyczyną złej pracy silnika na benzynie był po pierwsze mechanik, który pozamieniał mi miejscami przewody od podciśnienia, bo "hamulce są słabe". Przyczyną w tamtym czasie był niesprawny zawór podciśnienia - ezektor, a następnie padł przepływomierz powietrza. Po wymianie tych części auto na benzynie jeździło dobrze, ale na gazie nadal była lipa. Gazownik polecił zmienić listwę wtryskową, bo gaz palił tylko na trzy cylindry. Po zmianie nic się nie zmieniło, więc założyłem spowrotem starą listwę. Podczas tej operacji zauważyłem że dwa przewody gazowe idące od listwy wtryskowej gazu do kolektora są luźne. Na nieszczęście luźne nie było mocowanie wężyka na króćcu, lecz sam króciec wkręcony w kolektor. Po uszczelnieniu sylikonem wszystko śmiga jak trzeba :) Sylikon oczywiście jest rozwiązaniem tymczasowym i niedługo luźne króćce zostaną zamienione na inne z większym gwintem, a otwory zostaną powiększone pod ich rozmiar :) Myślę, że ta informacja przyda się dla innych osób borykających się z podobnym problemem. I jeszcze jedna rada... Dobrze dobierajcie sobie mechaników, albo róbcie wszystko sami. Partaczy nie brakuje i zamiast coś naprawić to potrafią odwalić chałturę przy okazji psując kilka innych rzeczy wokół.

Pozdrawiam ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności