Jump to content
Panek666

1.8T AEB dławi się, brak mocy

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1998

    Witam.

    Od jakiegoś czasu miałem problem z gazem. Silnik nierówno pracował na gazie tak jakby pracował tylko na trzech garach. Po wymianie świec i cewek zapłonowych problem pozostał. Przeczyszczenie przepustnicy pomogło na jakiś tydzień i problem powrócił. W tym czasie silnik pracował idealnie na benzynie. Od wczoraj podczas jazdy zaczął się dławić również podczas jazdy na Pb. Obroty falują dość mocno, silnik się dławi po naciśnięciu gazu i po chwili wskakuje na wysokie obroty. Zauważyłem, że zaczęła wariować przepustnica, co chwilę otwiera się i zamyka na postoju (skrzynia automatyczna). Co może być przyczyną takiego zachowania? Poniżej przedstawiam skan błędów z vag-com'a. Z góry dziękuję za cenne rady.

    Pozdrawiam.

    VAG-COM Version: Release  311.2-N
    
    
    Chassis Type: 3B - VW Passat B5
    Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,47,55,56,57,58,75,76,77
     
    Address 01     -------------------------------------------------------
       Controller: 8D0 907 558 E  
       Component: 1.8L R4/5VT MOTR AT D03
       Coding: 04051
       Shop #: WSC 00001
    6 Znalezione:  
    18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
                P1602 - 35-10 - - - Intermittent
    16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
                P0116 - 35-00 - -
    00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded
                35-10 - - - Intermittent
    16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High
                P0103 - 35-10 - - - Intermittent
    00670 - Throttle Position Sensor (G127)
                06-10 - Signal to High - Intermittent
    16507 - Throttle Position Sensor (G69): Signal too High
                P0123 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: N/A
    
    Address 02     -------------------------------------------------------
       Controller: 8D0 927 156 BK 
       Component: AG5 01V 1.8l5VT RdW D70
       Coding: 00000
       Shop #: WSC 00000
    2 Znalezione:  
    00518 - Throttle Position Sensor (G69)
                27-10 - Implausible Signal - Intermittent
    00526 - Brake Light Switch-F
                27-00 - Implausible Signal
    
    Address 08     -------------------------------------------------------
       Controller: 3B1 907 044 B  
       Component: CLIMATRONIC     S 0.3.2
       Coding: 02000
       Shop #: WSC 05314
    1 Błąd Zapis.:
    01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF
                35-00 - -
    
    Skipping Address 15-Airbags
    
    Address 17     -------------------------------------------------------
       Controller: 3B1 919 880 B  
       Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V01 
       Coding: 04142
       Shop #: WSC 19411
       IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0W0938011       
    Nie ma błędów :)   .
    
    Address 46     -------------------------------------------------------
       Controller: 1J0 959 799 N  
       Component: 3C Zentral-SG Komf. 0002
       Coding: 04097
       Shop #: WSC 05311
    3 Znalezione:  
    00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
                27-10 - Implausible Signal - Intermittent
    00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)
                35-10 - - - Intermittent
    00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223)
                27-00 - Implausible Signal
    
    End   -------------------------------------------------------

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1998

    Wymieniłem dzisiaj przepustnicę i nadal jest ten sam problem. VAG-COM nadal pokazuje te same błędy, nic się nie zmieniło. Przypomniałem sobie, że w styczniu mechanik sprawdzał przy okazji wymiany hamulców szczelność układu podciśnienia i nie zauważył żadnych nieszczelności, choć narzekał na słabe podciśnienie i nie znalazł przyczyny. Jak myślicie, co mogło paść?

    Pozdrawiam.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1999

    zawór upustowy DV do wymiany, sprawdzić kompresje, czujnik temperatury do wymiany, przepustnica się adaptuje?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2001

    Zawór DV nie powoduje takich objawów, pod warunkiem że wszystko inne jest sprawne. Kolego Janek - zawór odpowietrzający do wymiany! 035 103 245A

     

    300x300_035103245a__00360__13664_std.jpg

    Edited by marecki3575

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
    Rok prod: 2003

    pokasuj błędy i zobacz co jeszcze zostanie... problemy typu "MAF signal too high" (jeśli to faktcznie błąd a nie zwarcie) to raczej bez nowej przepływki się nie da rozwiązać...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1998
    Dnia 15.04.2018 o 18:44, janekg16 napisał:

    zawór upustowy DV do wymiany, sprawdzić kompresje, czujnik temperatury do wymiany, przepustnica się adaptuje?

    Przepustnica się adaptuje, tylko nie wiem czy poprawnie. Po przekręceniu kluczyka słychać piszczenie z przepustnicy, która delikatnie się otwiera i w takiej pozycji pozostaje przez około 15 sekund. Później piszczenie ustępuje i przepustnica się zamyka. Adaptacja przez vag-com'a odbywa się dosłownie w 2 sekundy. Dzisiaj sprawdzałem przewody z przepustnicy idące do ECU i wyszło, że 4 z nich mają przebicie. Dziwne jest tylko, że stykają się parami. Jutro jak się uda, to zaprowadzę auto do elektromechanika, żeby naprawił tą usterkę, bo sam to tylko nawinę makaronu i dobrze to nie będzie ani wyglądać, ani działać.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1998

    Przepraszam, że post pod postem dodaję, ale problem się rozwiązał. Przyczyną złej pracy silnika na benzynie był po pierwsze mechanik, który pozamieniał mi miejscami przewody od podciśnienia, bo "hamulce są słabe". Przyczyną w tamtym czasie był niesprawny zawór podciśnienia - ezektor, a następnie padł przepływomierz powietrza. Po wymianie tych części auto na benzynie jeździło dobrze, ale na gazie nadal była lipa. Gazownik polecił zmienić listwę wtryskową, bo gaz palił tylko na trzy cylindry. Po zmianie nic się nie zmieniło, więc założyłem spowrotem starą listwę. Podczas tej operacji zauważyłem że dwa przewody gazowe idące od listwy wtryskowej gazu do kolektora są luźne. Na nieszczęście luźne nie było mocowanie wężyka na króćcu, lecz sam króciec wkręcony w kolektor. Po uszczelnieniu sylikonem wszystko śmiga jak trzeba :) Sylikon oczywiście jest rozwiązaniem tymczasowym i niedługo luźne króćce zostaną zamienione na inne z większym gwintem, a otwory zostaną powiększone pod ich rozmiar :) Myślę, że ta informacja przyda się dla innych osób borykających się z podobnym problemem. I jeszcze jedna rada... Dobrze dobierajcie sobie mechaników, albo róbcie wszystko sami. Partaczy nie brakuje i zamiast coś naprawić to potrafią odwalić chałturę przy okazji psując kilka innych rzeczy wokół.

    Pozdrawiam ;) 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy