Panek666 Zgłoś #1 Napisano 9 Kwietnia 2018 Witam. Od jakiegoś czasu miałem problem z gazem. Silnik nierówno pracował na gazie tak jakby pracował tylko na trzech garach. Po wymianie świec i cewek zapłonowych problem pozostał. Przeczyszczenie przepustnicy pomogło na jakiś tydzień i problem powrócił. W tym czasie silnik pracował idealnie na benzynie. Od wczoraj podczas jazdy zaczął się dławić również podczas jazdy na Pb. Obroty falują dość mocno, silnik się dławi po naciśnięciu gazu i po chwili wskakuje na wysokie obroty. Zauważyłem, że zaczęła wariować przepustnica, co chwilę otwiera się i zamyka na postoju (skrzynia automatyczna). Co może być przyczyną takiego zachowania? Poniżej przedstawiam skan błędów z vag-com'a. Z góry dziękuję za cenne rady. Pozdrawiam. VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 3B - VW Passat B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,47,55,56,57,58,75,76,77 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 907 558 E Component: 1.8L R4/5VT MOTR AT D03 Coding: 04051 Shop #: WSC 00001 6 Znalezione: 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent 16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal P0116 - 35-00 - - 00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded 35-10 - - - Intermittent 16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High P0103 - 35-10 - - - Intermittent 00670 - Throttle Position Sensor (G127) 06-10 - Signal to High - Intermittent 16507 - Throttle Position Sensor (G69): Signal too High P0123 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A Address 02 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 927 156 BK Component: AG5 01V 1.8l5VT RdW D70 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 2 Znalezione: 00518 - Throttle Position Sensor (G69) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 00526 - Brake Light Switch-F 27-00 - Implausible Signal Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 3B1 907 044 B Component: CLIMATRONIC S 0.3.2 Coding: 02000 Shop #: WSC 05314 1 Błąd Zapis.: 01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF 35-00 - - Skipping Address 15-Airbags Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 3B1 919 880 B Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V01 Coding: 04142 Shop #: WSC 19411 IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0W0938011 Nie ma błędów :) . Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 959 799 N Component: 3C Zentral-SG Komf. 0002 Coding: 04097 Shop #: WSC 05311 3 Znalezione: 00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5) 35-10 - - - Intermittent 00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223) 27-00 - Implausible Signal End ------------------------------------------------------- Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Panek666 Zgłoś #2 Napisano 13 Kwietnia 2018 Wymieniłem dzisiaj przepustnicę i nadal jest ten sam problem. VAG-COM nadal pokazuje te same błędy, nic się nie zmieniło. Przypomniałem sobie, że w styczniu mechanik sprawdzał przy okazji wymiany hamulców szczelność układu podciśnienia i nie zauważył żadnych nieszczelności, choć narzekał na słabe podciśnienie i nie znalazł przyczyny. Jak myślicie, co mogło paść? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janekg16 Zgłoś #3 Napisano 15 Kwietnia 2018 zawór upustowy DV do wymiany, sprawdzić kompresje, czujnik temperatury do wymiany, przepustnica się adaptuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #4 Napisano 16 Kwietnia 2018 (edytowane) Zawór DV nie powoduje takich objawów, pod warunkiem że wszystko inne jest sprawne. Kolego Janek - zawór odpowietrzający do wymiany! 035 103 245A Edytowane 16 Kwietnia 2018 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #5 Napisano 16 Kwietnia 2018 pokasuj błędy i zobacz co jeszcze zostanie... problemy typu "MAF signal too high" (jeśli to faktcznie błąd a nie zwarcie) to raczej bez nowej przepływki się nie da rozwiązać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Panek666 Zgłoś #6 Napisano 16 Kwietnia 2018 Dnia 15.04.2018 o 18:44, janekg16 napisał: zawór upustowy DV do wymiany, sprawdzić kompresje, czujnik temperatury do wymiany, przepustnica się adaptuje? Przepustnica się adaptuje, tylko nie wiem czy poprawnie. Po przekręceniu kluczyka słychać piszczenie z przepustnicy, która delikatnie się otwiera i w takiej pozycji pozostaje przez około 15 sekund. Później piszczenie ustępuje i przepustnica się zamyka. Adaptacja przez vag-com'a odbywa się dosłownie w 2 sekundy. Dzisiaj sprawdzałem przewody z przepustnicy idące do ECU i wyszło, że 4 z nich mają przebicie. Dziwne jest tylko, że stykają się parami. Jutro jak się uda, to zaprowadzę auto do elektromechanika, żeby naprawił tą usterkę, bo sam to tylko nawinę makaronu i dobrze to nie będzie ani wyglądać, ani działać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Panek666 Zgłoś #7 Napisano 2 Czerwca 2018 Przepraszam, że post pod postem dodaję, ale problem się rozwiązał. Przyczyną złej pracy silnika na benzynie był po pierwsze mechanik, który pozamieniał mi miejscami przewody od podciśnienia, bo "hamulce są słabe". Przyczyną w tamtym czasie był niesprawny zawór podciśnienia - ezektor, a następnie padł przepływomierz powietrza. Po wymianie tych części auto na benzynie jeździło dobrze, ale na gazie nadal była lipa. Gazownik polecił zmienić listwę wtryskową, bo gaz palił tylko na trzy cylindry. Po zmianie nic się nie zmieniło, więc założyłem spowrotem starą listwę. Podczas tej operacji zauważyłem że dwa przewody gazowe idące od listwy wtryskowej gazu do kolektora są luźne. Na nieszczęście luźne nie było mocowanie wężyka na króćcu, lecz sam króciec wkręcony w kolektor. Po uszczelnieniu sylikonem wszystko śmiga jak trzeba :) Sylikon oczywiście jest rozwiązaniem tymczasowym i niedługo luźne króćce zostaną zamienione na inne z większym gwintem, a otwory zostaną powiększone pod ich rozmiar :) Myślę, że ta informacja przyda się dla innych osób borykających się z podobnym problemem. I jeszcze jedna rada... Dobrze dobierajcie sobie mechaników, albo róbcie wszystko sami. Partaczy nie brakuje i zamiast coś naprawić to potrafią odwalić chałturę przy okazji psując kilka innych rzeczy wokół. Pozdrawiam ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach