Skocz do zawartości
Miksior

Sprawny akumulator sie rozladowuje, miga kontrolka alternatora i pomaranczowa ABSu podczas jazdy

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczor wszystkim

dzis w moim passacie b5 pojawil sie problem. Wlasciwie to juz kilka dni temu na postoju "zdechl" mi aku, pomyslalem ze to dlatego ze stal kilka dni, mimo ze wczesniej zero problemow i to na mrozie (aku póltora roku), podladowalem, bylo wszystko okej, palil na dotyk, az do dzis, podczas jazdy nagle zegary mi znacznie pociemnialy, po chwili zaczela mrygac czerwona kontrolka od alternatora (nie tak ciagle, tylko co jakas chwile, i przy hamowaniu swiecila) plus swieci pomaranczowa kontrolka od ABSu, mimo ze hamulec sprawny, poziom plynu okej. Dojechalem do domu, zgasilem i przy probie odpalenia aku juz martwy (tak jakby krecil ulamek sekundy i potem juz nic) - podobnie bylo wczesniej - nie ze mial problemy z odpaleniem  i krecil tylko calkowicie "zdechł". Ktos moze pomoc? jakas porada? Według mnie to gdzies jest zwarcie, i w pewnym momencie gdzies przy zwarciu bateria sie calkowicie rozladowuje

Moze ktos mial podobnie? Jak i od czego zaczac sprawdzanie, ktore przewody czy elementy? W konfiguracji samochodu nic nie zmienialem, to samo radio od kilku lat, aku niecale dwa lata, jedynie co to ostatnio zarowki swiatel wymienilem. ale problem pojawil sie kilka dni temu. Probowac wogole cos samemu? Gdzies mam przewod do podlaczania kompa, moge sprobowac samemu z jakis VAG Lite sprawdzic, czy od razu uderzac do jakiegos elektronika? 

Pozdrawiam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podjedź np do punktu gdzie sprzedają same akumulatory i poproś żeby sprawdzili Ci ładowanie i sprawność akumulatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze aku nie jest tutaj winny, normalnie pali na dotyk

znalazlem stary interfejs KKL-usb, zainstalowalem na szybko VCDS lite, sprawdzilem modul ABS(Moge sprawdzic z tym vcds lite tylko kilka modulow, engine, abs, airbagi i to chyb tyle)

dostalem taki error 

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Friday, 06 April 2018, 23:26:23.
Control Module Part Number: 8E0 614 111 AB
  Component and/or Version: ABS 5.3 FRONT       D00
           Software Coding: 0273004281  
            Work Shop Code: BB 24548
                      VCID: 5ECF1D7BC92F
1 Fault Found:
00532 -  Supply Voltage B+
        07-10 -  Signal too Low - Intermittent
 

szybkie googlowanie powiedzialo mi ze to moze byc regulator napiecia albo cos z alternatorem

 

edit: przeskanowalem vag comem (tam juz nie ma bledow ze ktoregos modulu nie mozna) i brak konkretnych bledow

VAG-COM Version: Release 409.1-S


Chassis Type: 3B - VW Passat B5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,57,58,76
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
   Controller: 038 906 018 N
   Component:  1,9l R4 EDC  G00SG  1631
   Coding: 00002
   Shop #: WSC 00028
No fault code found.
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
   Controller: 8E0 614 111 AB
   Component: ABS 5.3 FRONT       D00
   Coding: 0273004281  
   Shop #: BB 24548
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments
   Controller: 3B1 919 860 C
   Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V01 
   Coding: 04140
   Shop #: WSC 00000
   IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0W1179784       
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.
   Controller: 1J0 959 799 Q
   Component: 38 Zentral-SG Komf. 0001
   Coding: 04097
   Shop #: WSC 00028
6 Faults Found:
01329 - Convenience System Data Bus in Emergency Mode
            35-10 - - - Intermittent
00943 - Heated Exterior Mirror: Driver Side (Z4)
            35-00 - -
00929 - Locking Module for Central Locking: Front Passenger Side (F221)
            27-00 - Implausible Signal
00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)
            35-00 - -
00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)
            27-00 - Implausible Signal
00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223)
            27-10 - Implausible Signal - Intermittent

End   --------------------------------------------------------------------------------------------------
 

tu juz nie pojawil sie blad z Supply Voltage B+ bo wczesniej go skasowalem, takze jak widac poza bledow z centralka nic wiecej sie nie dowiedzialem 

Edytowane przez Miksior

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Miksior napisał:

00532 -  Supply Voltage B+
        07-10 -  Signal too Low - Intermittent

Ten błąd nie oznacza, że winny alternator lub regulator. Błąd ten pojawia się jeśli napięcie spadnie poniżej pewnej wartości czyli między innymi jak akumulator jest zdechnięty a Ty próbujesz odpalić.

1. Akumulator ma już dość i to, że ma półtorej roku o niczym nie świadczy jedynie tyle, że możesz go reklamować.

2. Kończą się szczotki regulatora napięcia lub jest uszkodzony.

3. Uszkodzony/zużyty alternator (wytarte ślizgi po których poruszają się szczotki regulatora)

4. Sprzegiełko kierunkowe się rozyspuje.

5. Masz gdzieś zwarcie w instalacji.

Pkt. 1,2,3 - jeśli zrobisz jak mówiłem w moim pierwszym poście, będziesz wiedział czy one są przyczyną czy nie.

Pkt. 5 - bez weryfikacji pkt 1,2,3 może być ciężko sprawdzić bo mogą być zwarte cele na akumulatorze i napięcie będzie samo ciągle spadać i będzie pobór prądu.

Tyle ode mnie, takie jest moje zdanie w tym temacie jak się z czymś mylę niech ktoś poprawi.

Edytowane przez rekinek7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem multimetrem napiecie, przy odpalonym aucie spada na 11,2 V okolo, czyli nie ma ladowania, chwile pojezdzilem podnioslem maske i czuc swąd, okazalo sie ze alternator jest nadpalony, pozostaje szukac używki i wymienic

sprawdzilem tez napiecie na wyjsciu alternatora, 11,3 V czyli lipa

zastanawia mnie tylko czemu sie zepsul, moze uszkodzony regulator napiecia i to spowodowalo uszkodzenie alternatora?  da sie samemu sprawdzic regulator napiecia? wogole regulator to jest element alternatora wiec przy kupnie alternatora powinien byc i regulator?

Edytowane przez Miksior

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności