djmaro36 Zgłoś #1 Napisano 5 Kwietnia 2018 Czy ktokolwiek z was słyszał kiedyś takie dziwne "dzwonienie"? Gdy dodaje gazu nic nie słychać ale gdy dojdę do 3000RPM lub więcej i puszczę gaz to słychać dzwonienie i to dwa razy. Byłem u kilku mechaników, żaden z nich nie słyszał nic podobnego wcześniej i nawet hipotetycznie nie są w stanie powiedzieć co to jest. Rozkładają ręce bo dźwięk nie przypomina im nic znanego. Jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #2 Napisano 5 Kwietnia 2018 Trochę off top ale myślałem, że to diesel... dopiero po opisie co masz za furę i maksymalnych obrotach dotarło, że to benzyna..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmaro36 Zgłoś #3 Napisano 5 Kwietnia 2018 8 minut temu, rosol napisał: Trochę off top ale myślałem, że to diesel... dopiero po opisie co masz za furę i maksymalnych obrotach dotarło, że to benzyna..... Hehe:) Nie, nie diesel ale nagrywałem z mikrofonem położonym na silniku (dosłownie) więc silnik słychać aż za dobrze i fakt można odnieść takie wrażenie;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #4 Napisano 5 Kwietnia 2018 ten dźwięk to może się jakaś osłona poluzowała i wpada w rezonans przy tych obrotach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmaro36 Zgłoś #5 Napisano 5 Kwietnia 2018 12 minut temu, rosol napisał: ten dźwięk to może się jakaś osłona poluzowała i wpada w rezonans przy tych obrotach... Powiem Ci tak, dziś pierwszy raz w życiu widziałem w użyciu coś takiego:)) CI mechanicy byli już tak zdesperowani i zaskoczeni, że zaczęli używać stetoskopu aby zlokalizować co to jest i nawet używając tak "zaawansowanego sprzętu" nie byli w stanie. I to nie jeden a kilku i to w kilku warsztatach:) Jak odpalę silnik i dodam gazu właśnie do 3000RPM w ciągu 10 sekund od odpalenia to nie będzie tego dźwięku. Wszystko zaczyna się 10 sekund po odpaleniu. Co w ciągu 10 sekund może działać by po 10 sekundach już nie działać?:) Wiec taka oczywistość jak blachy czy blaszki to była pierwsza oczywistość ale to nie to...heh. Jak nic nikt nie wykmini to zostaje ASO...ale tam mi pół samochodu rozbiorą pewnie i wyjdzie, że silnik do wymiany:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #6 Napisano 5 Kwietnia 2018 to szukaj i daj znać co to było 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #7 Napisano 6 Kwietnia 2018 Nie wiem czy w benzynie jest łożysko jednokierunkowe alternatora. Ściągnij pasek z rolki i spróbuj. Może to jest to. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmaro36 Zgłoś #8 Napisano 6 Kwietnia 2018 Godzinę temu, lysy78_03 napisał: Nie wiem czy w benzynie jest łożysko jednokierunkowe alternatora. Ściągnij pasek z rolki i spróbuj. Może to jest to. O widzisz, wreszcie konkret gdzie można coś zasugerować mechanikowi i sprawdzić (o ile jest to łożysko:) Dzięki za podpowiedź! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmaro36 Zgłoś #9 Napisano 24 Kwietnia 2018 Tajemnica rozwiązania. Oto źródło problemu i jednocześnie rozwiązanie. Klips dostępny w ASO za 99zł lub na allegro za 40zł. To jest rozwiązanie fabryczne. Taki dzwięk wydawał drążek od turbiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex_K Zgłoś #10 Napisano 24 Kwietnia 2018 Mnie podobnie brzęczało w bmw 3.0 d na zimnym najbardziej i też fachowcy rece rozkladali a wkoncu wypatrzylem temat i rolki z paska pk i napinacz do kosza i byla gitara Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach