Jump to content
Stach

Problemy z filtrem cząstek stałych passat b8

Recommended Posts

Ja co prawda od niedawna jestem w posiadaniu passata, ale zaraz po zakupie miał niedokończoną procedurę dopalania filtra i trzymał wolne obroty w okolicy 1000. Po pierwszym przejeździe do pracy (35km), obroty spadły na wolnych do około 700. Od tamtej pory spokój, jednak dzisiaj po pracy z ciekawości sprawdziłem olej i trochę go dużo było ponad maxa. Odciągnąłem dla bezpieczeństwa, a w sobotę wymiana oleju z filtrem. Przedterminowa, jak niektórzy piszą :), ale w niedzielę rano śmigam do Polski 1500km i nie chcę niespodzianek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś sprawdziłem przez OBD11 dpf.Mam przejechane 195 tyś km.Wie ktoś jakie są wartości graniczne?

20190815_143954.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

popiołu teoretycznie 60g ale spokojnie powyżej tej wartości jeździ się bez problemu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam w rodzinie inne auto które ma 68gr i nie ma żadnych problemów.Wychodzi na to że do 300 tyś powinien dojecjać??Choć dziś to już nie są duże koszta i z tego co piszą użytkownicy za niecały tysiąc ma się filtr jak nowy po czyszczeniu.Dzięki za odp.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie auto swieze 86k km, z czego ja mam zrobione dopiero 4k km w cyklu mieszanym i nic nie zauwazylem z wypalaniem oprocz moze 2 razy glosno chodzacych wentylatorow po zgaszeniu. Brat ma Superba 15' z tym samym silnikiem i ma tak samo z wentylatorami, pomimo ze robi wiekszosc dlugich tras, a zrobil juz 150k km od nowosci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy macie jakieś doświadczenia z wypalania sadzy, ale w GPF czyli filtrach montowanych w benzynie 1.5 FSI?

Czy podwyższone obroty lub wyższe spalanie chwilowe łatwo zauważyć i co ile km następuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam 2.0 tdi i podpowiem w kwestii podwyższonych obrotów. Miałem dosyć często obroty na biegu jałowym 1 tyś. Myślę że to dpf. Nie gasilem auta a jak mogłem to robiłem trasę na obwodnicę. Tylko to działo się naprawdę często. Kupiłem obd2 i aplikacje dpf i okazało się że wyższe obroty biegu jałowego  (1 tyś) nie były związane z wypalaniem dpf. Wychodzi na to że b8 podwyższa obroty również z innego powodu. Jakiego? Nie mam pojęcia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, ryba84 napisał:

Wychodzi na to że b8 podwyższa obroty również z innego powodu.

Kiedy klima jest włączona w upalne dni tak się dzieje. Podobnie jest w zimie kiedy w menu masz załączone tzw. dogrzewanie. Wtedy obroty są wyższe z powodu większego zapotrzebowania. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie o to chodzi aby wiedzieć na pewno, że podwyższone obroty to przyczyna wypalania GPF i żeby poczekać na zakończenie procedury. Z innych powodów to szkoda czasu, pieniędzy i środowiska. Znajduję aplikacje do diagnostyki DPF, ale tam są wymieniane tylko silniki TDI, a dla GPF dla silników benzynowych FSI/TSI nie znajduję. Może jeszcze ich za mało na rynku i za mało problemów z nimi.😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 4.08.2020 o 19:54, ryba84 napisał:

Ja mam 2.0 tdi i podpowiem w kwestii podwyższonych obrotów. Miałem dosyć często obroty na biegu jałowym 1 tyś. Myślę że to dpf. Nie gasilem auta a jak mogłem to robiłem trasę na obwodnicę. Tylko to działo się naprawdę często. Kupiłem obd2 i aplikacje dpf i okazało się że wyższe obroty biegu jałowego  (1 tyś) nie były związane z wypalaniem dpf. Wychodzi na to że b8 podwyższa obroty również z innego powodu. Jakiego? Nie mam pojęcia. 

Ja mam tak samo. Szukałem tego w necie i ****. 

Trochę ostatnio uspokoiła się ta sytuacja. Ale nie jest idealnie. Zaznaczam że przez pierwsze 9 miesięcy nie było takiego problemu. Za diabła nie mogę złapać reguły kiedy i dlaczego tak robi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już ktoś koniecznie chce wiedzieć kiedy mu się wypala DPF to jest tu na forum temat o urządzeniu wpinanym do gniazda  diagnostycznego ,które łączy się przez bluetooth z apką na telefonie i pokaże nam informacje związane z DPF-em .Ja przed wymianą oleju wymuszam przez VCDS-a procedurę wypalania podczas jazdy i mam spokój na cały rok .Mechanik zapewnił mnie też ,że gdy popiołu będzie na tyle ,że zapali się kontrolka to przyjedzie taka mobilna stacja czyszcząca do jego warsztatu i DPF będzie jak nowy za ok.500 zł .

Spokój w senie częstego wypalania bo pewnie się wypala tylko nawet nie wiem kiedy .

Nie ma podnoszenia obrotów na postoju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Screenshot_20201006_181910_com.applagapp.vagdpf.thumb.jpg.5ed313a26a97e1be655ff1a8c0de933f.jpgKolego.. 

Co ma wymiana oleju do wymuszenia wypalania. 

Jeżeli wymusisz to zyskasz tylko tyle że z poziomu '' x''  spadnie ci do poziomu około 22%  i 5g. 

I będziesz miał spokój na około 300 km (zależy jak jeździsz. 300 to codzienne używanie około 10 km pomiędzy rozruchami) 

Po tych 300km zbierasz 90% powiedzmy 19 gram i znowu włączy ci się wypalanie automatycznie. 

Poniżej jest 315 mil jakieś 500 km. To akurat było z przewaga większych tras i stabilna jazda. 

 

 

 

 

Screenshot_20201024_111106_com.applagapp.vagdpf.jpg

Edited by picia-sand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mówię o niezakończonych procedurach wypalania ,które są ponawiane bardzo często w celu dokończenia .Serwisowe wypalanie w czasie jazdy w wyższych temperaturach powoduje że (przynajmniej u mnie tak się dzieje ) tych niedokończonych prób wypalania jest bardzo mało .U mnie pojawiła się dopiero po 5 miesiącach chociaż jeżdżę raczej krótkie trasy .Wspominałem o wymianie oleju bo wielu forumowiczów pisało że po serwisowym wypalaniu w czasie jazdy podniósł im się poziom oleju z powodu przedostania się do oleju niespalonego paliwa rozrzedzającego olej . Podsumowując ,ta serwisowa procedura wypalania w czasie jazdy wydaje mi się bardziej skuteczna i po zakończeniu DPF jest w lepszej kondycji niż po wypalaniu standardowym ,często niedokończonym . Niestety problem przedostawania się niespalonego paliwa do oleju ogranicza częstotliwość tej procedury do czasu bezpośrednio przed wymianą oleju .To tylko takie moje spostrzeżenia dotyczące DPF-a .Co rok przed wymianą oleju wypalam DPF i widzę różnicę .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe czy da się wyłączyć proces regeneracji dpfa z apki lub obd11 bo chodzi mi o to, że chcę przerwać wypalanie przed zgaszeniem auta żeby obroty opadły i nie zalewało silnika paliwem.

Robię krótkie odcinki i często przerywam mu wypalanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nas ciągle brak szczególnych problemów z DPF mimo krótkich tras, przebieg 64tys km. Tzn, kiedy auto ma swoje typowe objawy próby regeneracji to wtedy dłuższa trasa i jest ok. Ostatnio zapaliła się juz kontrolka od filtra, to juz musowo trzeba było jeździc pół godziny. Trochę S8, trochę drogo lokalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy