Skocz do zawartości
Gość Polmozbyt

Ogrzewanie nie działa

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli widzę że możliwości jest sporo nadal. W tym przypadku więcej gdybania niż konkretów. Masakra. Jak sobie myślę o rozbieraniu tego ustrojstwa to aż mnie mdlić zaczyna, porażka. Sam nie wiem co z tym robić. Już i tak wystarczy że mam kupe roboty przy nim na wiosnę, to jeszcze to nieszczęsne ogrzewanie. Bardzo nierówna walka ...

Aaaaa, i jeszcze jedno zauważyłem. Jak ustawione jest na climatroniku zimne powietrze, to powietrze przez kratki dmucha mocno, natomiast im ustawiona temperatura jest wyższa, tym powietrze leci coraz słabiej. Może to coś wskaże bardziej zaawansowanym, gdzie może być przyczyna ...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.03.2018 o 23:21, Adamus2006 napisał:

w moim przypadku kupiłem środek w motoryzacyjnym do płukania chłodnic bez kwasu ... , przepłukała mi tak że teraz mam mikro dziurkę i ubywa mi delikatnie płyn ;/ , 

Czyli była już przerdzewiała na wylot i środek przyśpieszył nieuniknione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodam że dziś ...... nie działa mi zupełnie dmuchawa .... , czytałem forum ale cięzko znaleść rozwiązanie ... , może ktoś miał taki przypadek ? , zamówiłem używany klimatornick panel ale wątpie aby coś dało , regulacja słuchać że działa ale nie mam nawiewu ani ciepłe ani zimne , dmuchawa stoi ;/     .  

Znajduje się pod schowkiem ? niby jakiś regulator rezystor pada gdzie on jest przy wiatraku pod schowkiem ?  ,   zrobiłem  test climatorika ale błędów brak , tak samo pod vagiem ;/ a dmuchawa nie działa , nie raguje ani na małą moc ani na maxa eh . 

 

sprawdzę jutro bezpiecznik :  25 -- 30 -- Dmuchawa świeżego powietrza, układ obiegu powietrza, urządzenie klimatyzacyjne chyba ten ? 

 

dodam że climatronic nie mruga ani nic ciągle pali się jak normalnie , błędów brak jak pisałem po tescie słychać że klapki pracują ale nawiewu ni ma ;/

 

 

 

edit : wymieniłem dmuchawę działa znowu ok  , ale mam problem z nastawami podstawowymi , nie działa mi grupa 001 ani test może ktoś wie o co chodzi ?    

29920864_1844163075658030_1863008051_n.jpg

Edytowane przez Adamus2006

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam pasat b5 99 1,6 benzyna. Climatronik. 

Kupiłem rok temu. Wcześniej był brak. Ogrzewania i została wymieniona uszczelka pod głowicą teraz po 20-25 km po ustawieniu 27/28 stopni Leci letko ciepłe powietrze i dopiero po Daniu wysokich obrotów zaczyna lecieć cieplejsze 

 

Climatronik po auto dniagnozie wyskakuje 444 02

Klapy sterujące? Brudna nagrzewnica? Pompa wody? Od czego zacząć? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tym błędem 02 nie przejmuj się. Moim zdaniem problem jest po stronie pompy wody, która jest już w słabej kondycji. Kiedyś udało mi się przywrócić ogrzewanie płukaniem układu zwykła wodą. Ogrzewanie było tylko przez kilka dni później znowu to samo. Wymieniłem rozrząd z pompą wody i problem minął.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr kabinowy może mieć coś wspólnego z tym? Bo mam zajebany właśnie sprawdziłem :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że może być tego przyczyna. 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro będę zabierał się za niego :/

Termostat sprawdzałem jest ok jeden problem wykluczony :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Mozgoperacji napisał:

Filtr kabinowy może mieć coś wspólnego z tym? Bo mam zajebany właśnie sprawdziłem :/

 

2 godziny temu, 77Marek napisał:

Oczywiście, że może być tego przyczyna. 

a co ma brudny filtr kabinowy do braku ogrzewania ????

albo masz brudną nagrzewnice, albo klęka pompa wody, problem znany i opisywany na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o parujące szyby.

Edytowane przez 77Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie zrobisz w taki sposób. Żeby pompę sprawdzić trzeba ja wyjąć. W moim przypadku było tak, że głośno pracowała. Po wyjęciu ciężko kręcił się sam wirnik pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie teraz zapytam Was o ogrzewanie sterowane pokrętłami. Jak w poprzednich przypadkach- brak ogrzewania. Czyściłem wczoraj nagrzewnicę wrzącym octem z dodatkiem Kamixa po czym pod dużym ciśnieniem przepłukałem układ czystą wodą. Wyleciało trochę syfu, oraz kamienia. Przelałem kilka litrów wody po ciśnieniem, żeby dokładnie przepłukać układ a w samochodzie jak było zimno tak nadal jest. Po rozgrzaniu silnika obydwa węże są gorące, poziom płynu chłodniczego jest odpowiedni, układ odpowietrzony, rozrząd z pompą wody wymieniony już chwilę temu bo ok. 20kkm temu, kręcąc pokrętłem zimno/ciepło słychać jak zamyka i otwiera się klapa w nagrzewnicy. Wiem, że układ chłodzenia był zalany jakimś świństwem do uszczelniania chłodnic bo podobno przeciekała. Czy ten właśnie płyn mógł spowodować przytkanie nagrzewnicy, że nie daje ona ciepła w tylu procentach co powinna? Gdzie powinienem dalej szukać przyczyny braku ogrzewania. Bardzo proszę Was o pomoc i z góry dziękuję za odpowiedzi!

[Edit]

III dzień walki.

Dzisiaj przegoniłem samochód po autostradzie. Przy prędkości 150km/h leciało ciepłe powietrze z nawiewów. Po przeczytaniu wielu tematów/postów stawiam na zużytą pompę wody. 

Edytowane przez lucas93

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z układem chłodzenia jak i z ogrzewaniem. Passat b5 fl 2.3 v5 w ogóle w środku nie grzeje jak na wolnych i na wysokich obrotach i dodam że płyn w zbiorniczku powolutku się unosi do góry do samego korkai tak zostaje. Woda 90 i czasami spada do 70 nawet ale nic się nie gotuje co może być przyczyną? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów.

Widziałem, że ostatnio jest plaga tego problemu ale nie znalazłem u nikogo takich objawów jak u mnie.

Oczywiście z kratek nawiewu wieje tylko zimnym. Nie ma nawet grama cieplejszego powietrza.

Przewody idące do nagrzewnicy są zimne, chłodnica wody zimna, poziom płynu w normie, nie ucieka nigdzie itp.

Sprawdziłem czy układ nie jest zapowietrzony lekko ściągając wężyk z wejścia do nagrzewnicy i powietrza brak.

Dodam, że jest to wersja bez climatronik. 

Ma ktoś pomysł od czego rozpocząć dalsze poszukiwania źródła problemu ?? Termostat ? Pompa wody ? 

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z ogrzewaniem w moim passacie 1.8t AEB. 
Jak to w benzynie powinien lecieć żar z kratek lecz tak nie jest powietrze leci letnie czasem ciepłe ale tylko w tedy gdy wyłączę dmuchawę na jakiś czas i potrzymam na obrotach najlepiej na obiegu wewnętrznym. Czasem z kratek lecą takie jakby kawałki pianki.
Nie posiadam climatronika a manualne sterowanie. Osobiście uważam że problem może być w klapach ciepło zimno ale czy w tedy powietrze nie było by cały czas letnie bądź zimne? Nagrzewnica była płukana wodą pod niedużym ciśnieniem (po prostu z kranu) i syfu nie było żadnego i zmiany tez żadnej. Auto cały czas trzyma 90 stopni i często na postoju włącza sobie wentylator, nie wiem czy to normlanie gdy na zewnątrz -10 a powietrze z kratek i tak chłodne. Znajomy polecił mi abym sobie wsadził karton przed chłodnice, jest sens tak robić ? 

Dodam jeszcze że jest to mój drugi passat 1.8t tyle że ten poprzedni miał climatronic i tam problemu z grzaniem nie było po wypłukaniu nagrzewnicy. 
Czy ktoś z was wymieniał nagrzewnicę u mechanika i może powiedzieć jaki to koszt? Sam za to się nie chce brać bo po prostu nie mam cierpliwości do takich rzeczy. 

EDIT: Jeżeli chodzi o szczelność układu chłodzenia to raczej w porządku ciśnienia nie ma w zbiorniczku płyn czyściutki nie ubywa.  

Edytowane przez Waqel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ,odnośnie  wkładania kartonu przed chłodnicą bym nie zalecał skoro trzyma 90stopni. Uważam że można zaryzykować wymianę nagrzewnicy, w moim przypadku było podobnie jak u Ciebie, tyle że cały czas leciało zimne powietrze. Sama nagrzewnica nie jest aż tak droga tyle że pracy jest sporo. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy koszt samej robocizny orientujesz się ile może wynosić ja słyszałem od 300-400 a u niektórych nawet do 800.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności