GrzegoSI Zgłoś #1521 Napisano 1 Kwietnia 2018 Czyli widzę że możliwości jest sporo nadal. W tym przypadku więcej gdybania niż konkretów. Masakra. Jak sobie myślę o rozbieraniu tego ustrojstwa to aż mnie mdlić zaczyna, porażka. Sam nie wiem co z tym robić. Już i tak wystarczy że mam kupe roboty przy nim na wiosnę, to jeszcze to nieszczęsne ogrzewanie. Bardzo nierówna walka ... Aaaaa, i jeszcze jedno zauważyłem. Jak ustawione jest na climatroniku zimne powietrze, to powietrze przez kratki dmucha mocno, natomiast im ustawiona temperatura jest wyższa, tym powietrze leci coraz słabiej. Może to coś wskaże bardziej zaawansowanym, gdzie może być przyczyna ...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #1522 Napisano 2 Kwietnia 2018 Dnia 31.03.2018 o 23:21, Adamus2006 napisał: w moim przypadku kupiłem środek w motoryzacyjnym do płukania chłodnic bez kwasu ... , przepłukała mi tak że teraz mam mikro dziurkę i ubywa mi delikatnie płyn ;/ , Czyli była już przerdzewiała na wylot i środek przyśpieszył nieuniknione. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adamus2006 Zgłoś #1523 Napisano 2 Kwietnia 2018 (edytowane) dodam że dziś ...... nie działa mi zupełnie dmuchawa .... , czytałem forum ale cięzko znaleść rozwiązanie ... , może ktoś miał taki przypadek ? , zamówiłem używany klimatornick panel ale wątpie aby coś dało , regulacja słuchać że działa ale nie mam nawiewu ani ciepłe ani zimne , dmuchawa stoi ;/ . Znajduje się pod schowkiem ? niby jakiś regulator rezystor pada gdzie on jest przy wiatraku pod schowkiem ? , zrobiłem test climatorika ale błędów brak , tak samo pod vagiem ;/ a dmuchawa nie działa , nie raguje ani na małą moc ani na maxa eh . sprawdzę jutro bezpiecznik : 25 -- 30 -- Dmuchawa świeżego powietrza, układ obiegu powietrza, urządzenie klimatyzacyjne chyba ten ? dodam że climatronic nie mruga ani nic ciągle pali się jak normalnie , błędów brak jak pisałem po tescie słychać że klapki pracują ale nawiewu ni ma ;/ edit : wymieniłem dmuchawę działa znowu ok , ale mam problem z nastawami podstawowymi , nie działa mi grupa 001 ani test może ktoś wie o co chodzi ? Edytowane 3 Kwietnia 2018 przez Adamus2006 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mozgoperacji Zgłoś #1524 Napisano 19 Maja 2018 Witam posiadam pasat b5 99 1,6 benzyna. Climatronik. Kupiłem rok temu. Wcześniej był brak. Ogrzewania i została wymieniona uszczelka pod głowicą teraz po 20-25 km po ustawieniu 27/28 stopni Leci letko ciepłe powietrze i dopiero po Daniu wysokich obrotów zaczyna lecieć cieplejsze Climatronik po auto dniagnozie wyskakuje 444 02 Klapy sterujące? Brudna nagrzewnica? Pompa wody? Od czego zacząć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #1525 Napisano 20 Maja 2018 Tym błędem 02 nie przejmuj się. Moim zdaniem problem jest po stronie pompy wody, która jest już w słabej kondycji. Kiedyś udało mi się przywrócić ogrzewanie płukaniem układu zwykła wodą. Ogrzewanie było tylko przez kilka dni później znowu to samo. Wymieniłem rozrząd z pompą wody i problem minął. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mozgoperacji Zgłoś #1526 Napisano 20 Maja 2018 Filtr kabinowy może mieć coś wspólnego z tym? Bo mam zajebany właśnie sprawdziłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #1527 Napisano 20 Maja 2018 Oczywiście, że może być tego przyczyna. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mozgoperacji Zgłoś #1528 Napisano 20 Maja 2018 Jutro będę zabierał się za niego Termostat sprawdzałem jest ok jeden problem wykluczony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #1529 Napisano 20 Maja 2018 5 godzin temu, Mozgoperacji napisał: Filtr kabinowy może mieć coś wspólnego z tym? Bo mam zajebany właśnie sprawdziłem 2 godziny temu, 77Marek napisał: Oczywiście, że może być tego przyczyna. a co ma brudny filtr kabinowy do braku ogrzewania ???? albo masz brudną nagrzewnice, albo klęka pompa wody, problem znany i opisywany na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #1530 Napisano 20 Maja 2018 (edytowane) Chodziło mi o parujące szyby. Edytowane 20 Maja 2018 przez 77Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mozgoperacji Zgłoś #1531 Napisano 21 Maja 2018 Czy można bez wyciągania przodu sprawdzić jakoś pompę wody? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #1532 Napisano 21 Maja 2018 Nic nie zrobisz w taki sposób. Żeby pompę sprawdzić trzeba ja wyjąć. W moim przypadku było tak, że głośno pracowała. Po wyjęciu ciężko kręcił się sam wirnik pompy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lucas93 Zgłoś #1533 Napisano 8 Października 2019 (edytowane) Panowie teraz zapytam Was o ogrzewanie sterowane pokrętłami. Jak w poprzednich przypadkach- brak ogrzewania. Czyściłem wczoraj nagrzewnicę wrzącym octem z dodatkiem Kamixa po czym pod dużym ciśnieniem przepłukałem układ czystą wodą. Wyleciało trochę syfu, oraz kamienia. Przelałem kilka litrów wody po ciśnieniem, żeby dokładnie przepłukać układ a w samochodzie jak było zimno tak nadal jest. Po rozgrzaniu silnika obydwa węże są gorące, poziom płynu chłodniczego jest odpowiedni, układ odpowietrzony, rozrząd z pompą wody wymieniony już chwilę temu bo ok. 20kkm temu, kręcąc pokrętłem zimno/ciepło słychać jak zamyka i otwiera się klapa w nagrzewnicy. Wiem, że układ chłodzenia był zalany jakimś świństwem do uszczelniania chłodnic bo podobno przeciekała. Czy ten właśnie płyn mógł spowodować przytkanie nagrzewnicy, że nie daje ona ciepła w tylu procentach co powinna? Gdzie powinienem dalej szukać przyczyny braku ogrzewania. Bardzo proszę Was o pomoc i z góry dziękuję za odpowiedzi! [Edit] III dzień walki. Dzisiaj przegoniłem samochód po autostradzie. Przy prędkości 150km/h leciało ciepłe powietrze z nawiewów. Po przeczytaniu wielu tematów/postów stawiam na zużytą pompę wody. Edytowane 9 Października 2019 przez lucas93 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lucas93 Zgłoś #1534 Napisano 12 Października 2019 Po długiej walce poskutkowała dopiero wymiana nagrzewnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krystian234 Zgłoś #1535 Napisano 6 Stycznia 2020 Witam mam problem z układem chłodzenia jak i z ogrzewaniem. Passat b5 fl 2.3 v5 w ogóle w środku nie grzeje jak na wolnych i na wysokich obrotach i dodam że płyn w zbiorniczku powolutku się unosi do góry do samego korkai tak zostaje. Woda 90 i czasami spada do 70 nawet ale nic się nie gotuje co może być przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #1536 Napisano 6 Stycznia 2020 Krystian, wiem że dużo czytania ale przeleć przez ten temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrus2804 Zgłoś #1537 Napisano 22 Marca 2021 Witam forumowiczów. Widziałem, że ostatnio jest plaga tego problemu ale nie znalazłem u nikogo takich objawów jak u mnie. Oczywiście z kratek nawiewu wieje tylko zimnym. Nie ma nawet grama cieplejszego powietrza. Przewody idące do nagrzewnicy są zimne, chłodnica wody zimna, poziom płynu w normie, nie ucieka nigdzie itp. Sprawdziłem czy układ nie jest zapowietrzony lekko ściągając wężyk z wejścia do nagrzewnicy i powietrza brak. Dodam, że jest to wersja bez climatronik. Ma ktoś pomysł od czego rozpocząć dalsze poszukiwania źródła problemu ?? Termostat ? Pompa wody ? Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waqel Zgłoś #1538 Napisano 17 Grudnia 2022 (edytowane) Witam mam problem z ogrzewaniem w moim passacie 1.8t AEB. Jak to w benzynie powinien lecieć żar z kratek lecz tak nie jest powietrze leci letnie czasem ciepłe ale tylko w tedy gdy wyłączę dmuchawę na jakiś czas i potrzymam na obrotach najlepiej na obiegu wewnętrznym. Czasem z kratek lecą takie jakby kawałki pianki. Nie posiadam climatronika a manualne sterowanie. Osobiście uważam że problem może być w klapach ciepło zimno ale czy w tedy powietrze nie było by cały czas letnie bądź zimne? Nagrzewnica była płukana wodą pod niedużym ciśnieniem (po prostu z kranu) i syfu nie było żadnego i zmiany tez żadnej. Auto cały czas trzyma 90 stopni i często na postoju włącza sobie wentylator, nie wiem czy to normlanie gdy na zewnątrz -10 a powietrze z kratek i tak chłodne. Znajomy polecił mi abym sobie wsadził karton przed chłodnice, jest sens tak robić ? Dodam jeszcze że jest to mój drugi passat 1.8t tyle że ten poprzedni miał climatronic i tam problemu z grzaniem nie było po wypłukaniu nagrzewnicy. Czy ktoś z was wymieniał nagrzewnicę u mechanika i może powiedzieć jaki to koszt? Sam za to się nie chce brać bo po prostu nie mam cierpliwości do takich rzeczy. EDIT: Jeżeli chodzi o szczelność układu chłodzenia to raczej w porządku ciśnienia nie ma w zbiorniczku płyn czyściutki nie ubywa. Edytowane 17 Grudnia 2022 przez Waqel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marynarz41 Zgłoś #1539 Napisano 18 Grudnia 2022 Witam ,odnośnie wkładania kartonu przed chłodnicą bym nie zalecał skoro trzyma 90stopni. Uważam że można zaryzykować wymianę nagrzewnicy, w moim przypadku było podobnie jak u Ciebie, tyle że cały czas leciało zimne powietrze. Sama nagrzewnica nie jest aż tak droga tyle że pracy jest sporo. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waqel Zgłoś #1540 Napisano 18 Grudnia 2022 A czy koszt samej robocizny orientujesz się ile może wynosić ja słyszałem od 300-400 a u niektórych nawet do 800. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach