sadam1988 Zgłoś #21 Napisano 30 Grudnia 2019 25 minut temu, lechu_jr napisał: Ja jestem już rok po wymianie, a mam właśnie z literką E na końcu, dokładnie to 5N0820803E Na razie wszystko jest ok, nawet jak ma za rok znów rozlecieć się sprzęgło to biorąc pod uwagę że do wymiany trzeba tylko ściągnąć koło i nadkole to wolę co dwa lata zainwestować w sprzęgło za 50 zł niż wymieniać kompresor dokładnie, przy wymianie kompresora dochodzi jeszcze kwestia odciągnięcia i potem nabicia gazu. Dlatego najpierw chce spróbować z samym sprzęgłem. ja mam sprężarkę 5N0820803D, o ile dobrze pamiętam Delphi jakby sprzęgiełko nie wystarczyło, to sprężarki z innymi literkami na końcu, np E, są takie same? będą ewentualnie pasować bez problemu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mirecki Zgłoś #22 Napisano 30 Grudnia 2019 5 godzin temu, sadam1988 napisał: dokładnie, przy wymianie kompresora dochodzi jeszcze kwestia odciągnięcia i potem nabicia gazu. Dlatego najpierw chce spróbować z samym sprzęgłem. ja mam sprężarkę 5N0820803D, o ile dobrze pamiętam Delphi jakby sprzęgiełko nie wystarczyło, to sprężarki z innymi literkami na końcu, np E, są takie same? będą ewentualnie pasować bez problemu? Jak pisałem sprzęgło wymieniał mi kuzyn ja mu pomagałem. Mam dokładnie ten sam model kompresora. Po podniesieniu auta i zdjęciu osłony jest całkiem dobry dostęp, nie trzeba demontować kompresora, chociaż przydaje się ściągacz do koła pasowego. stare sprzęgło przed demontażem wyglądało tak: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Virion Zgłoś #23 Napisano 3 Stycznia 2020 Witam, podłączę się do tematu. Też ma problem z klimatyzacją w lecie, załączała się po 5 - 10 minutach. Teraz w zimie, odwrotnie nie chce chłodzić. Może inaczej chłodzi, ale po kilkunastu minutach, najpierw daje ciepło na maksa. i do tego tylko z prawej strony. z lewej jest ok. Miał ktoś podobny objaw? Najpierw wyczytałem, że można wymienić zawór sterujący klimą. Zadzwoniłem do serwisu i tam mnie jednak uświadomili, że to część niewymienna i trzeba wymienić cały kompresor. Ile takowy kosztuje? Warto szukać używki czy lepiej brać nowy? Mam zamontowany kompresor 5Q0820803K Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #24 Napisano 3 Stycznia 2020 (edytowane) Zmień warsztat Wpisz sobie nr kompresora w google bez tej literki na końcu w tym wypadku k i dopisz zawor i będzie magia. Wpisując z literka będziesz widział taką czarną wtyczkę u dołu kompresora Zawor jest montowany w dolnej części kompresora z czoła od strony chlodnic Wymiana to 5 min roboty wyjecie i włożenie segera , z tym że trzeba ściągnąć czynnik wcześniej a po wymianie cała procedura, czyli pruznia i nabicie więc dodatkowo min 1h Przy temp mniej niż 5stopni zapomnij aby klima działała. Fabryczne zabezpieczenie większości samochodów. Powyżej 5 też będzie działać ale z wielką biedą bo temp jest za niska aby mocno wzrastało ciśnienie i włączyło np wentylatory co jest harakterystyczne przy działającej klimatyzacji Edytowane 3 Stycznia 2020 przez wiesiok81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadam1988 Zgłoś #25 Napisano 3 Stycznia 2020 dzwoniąc do ASO w sprawie sprzęgiełka też usłyszałem że to część nie wymienna i nowy kompresor 4000zł. haha. szukając samemu po nr części jak kolega wyżej opisał, znalazłem sprzęgiełko, widziałem też całe kompresory i właśnie te zaworki w normalnych cenach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach