Skocz do zawartości
Kubuśb8

Kompresor klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość,więc tak niestety rozpadło mi się sprzegielko klimatyzacji w aucie i moje pytanie czy jest możliwość i ktoś wymieniał samo tylko sprzegielko czy niestety występuje z tylko w komplecie z całą sprężarka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 @Kubuśb8 jak dawno się skończyła gwarancja i czy masz wszystkie przeglądy w ASO robione ? Jeżeli tak .. to jedź do nich i proś o dobrą wolę producencką. 

Powinni uznać, mi inną część (dużo droższą) uznali bez problemu i płacę 50% kosztów robocizny tylko. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co generalnie ma 70 tyś zrobione i wszystko było robione w aso A co do gwarancji muszę gdzieś poszukać kiedy się skonczyla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Kubuśb8 napisał:

Wiesz co generalnie ma 70 tyś zrobione i wszystko było robione w aso A co do gwarancji muszę gdzieś poszukać kiedy się skonczyla

No to masz 70 tys (ja mam 106. tys) i masz wszystko w ASO. Powinni ci uznać dobrą wolę producencką. Jedź do nich i negocjuj :) 
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.03.2018 o 06:56, Kubuśb8 napisał:

Witam wszystkich jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość,więc tak niestety rozpadło mi się sprzegielko klimatyzacji w aucie i moje pytanie czy jest możliwość i ktoś wymieniał samo tylko sprzegielko czy niestety występuje z tylko w komplecie z całą sprężarka?

 @Kubuśb8  Miałem to samo przy przebiegu zaledwie 23 tys km, niestety samego sprzęgiełka się tam nie wymienia, jedynie komplet ze sprężarką, Wymieniali mi na gwarancji oczywiście ale z ciekawości zapytałem jaki byłby koszt w przyszłości z robocizną. Krzyknęli 750 €

Edytowane przez jopstons

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odkopując temat:

mam problem ze sprężarką klimatyzacji (5Q0820803D )

1. trochę stuka, raz mocniej raz mniej lub wcale (tutaj pewnie zależy czy klimatronik załączy obieg)

2. jest jakby wyciek "rdzy" na nim. 

 

tyle bylem w stanie zdiagnozować zdejmując pasek klinowy. Wydaje mi się że klima chłodzi (ciężko zdiagnozować gdy teraz jest zimno na zewnątrz), ale szyby odparowują lepiej z włączoną klimą więc wnioskuje że jeszcze działa.

pytanie, czy ktoś miał podobny problem ? co było rozwiązaniem ? 

zastanawiam się czy wymiana samego sprzęgła wystarczy (ok. 300zł) czy trzeba szukać nowej sprężarki(ok. 1000zł)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi kuzyn wymieniał sprzęgło kompresora przy 140kk przebiegu. Koszt około 300 zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie piszecie tylko epoka sprzęgła na kompresorze zakończyła się na passacie b5. W b6 b7 b8 nie ma już czegoś takiego jak sprzęgło, kompresor kręci się cały czas a działaniem i mocą  kompresora steruje zawór który jest w nim umieszczony, w b6 na pewno był  ten zawor wadliwy, sam osobiście wymieniłem dawno temu przy swoim, jest nawet o tym temat w tamtym dziale. W b6 7 8 jedynie co może się wydarzyć  lecz to musi się ewidentnie zatrzeć kompresor, to zerwać wieloklin na kole pasowym, wtedy koło się kręci a oska stoi w miejscu. Naprawa i tak się kończy na wymianie kompresora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawie masz racje. Owszem nie ma tu już sprzęgła z cewką jak kiedyś ze po załączeniu elektromagnes dociąga tarcze sprzęgła. Tu działa to tak ze tarcza sprzęgła kręci się z kołem cały czas.  A zadaniem sprzęgła jest zabezpieczenie w razie zatarcia kompresora, wtedy nie zrywa się wieloklin tylko zrywają się nity  na tarczy sprzęgła i koło pasowe kręci się dalej a kompresor stoi. Wieloklin nie uszkadza się  na wałku kompresora bo ten jest utwardzany  tylko właśnie na wpuście sprzęgła. Częstą awarią w b6 i b7 było właśnie wykręcenie się bądź zerwanie śruby mocującej sprzęgło do wałka kompresora. Powstawał wtedy luz na wieloklinie i te się wyrabiał po stronie sprzęgła . Efekt był taki że koło pasowe kręciło się dalej, a kompresor stał. Co do objawów póki jeszcze kompresor chodził to tak jak kolega napisał

1. trochę stuka, raz mocniej raz mniej lub wcale

2. jest jakby wyciek "rdzy" na nim. 

Przy czym rdza to raczej od wewnętrznej strony więc ciężko zauważyć

Edytowane przez lechu_jr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. co do tego stukania, to zastanawiam się czy to na sprzęgiełku/kole/wieloklinie czy może w środku kompresora. Słychać na biegu jałowym, przy wyższych obrotach nie zauważyłem (albo silnik zagłusza). Tutaj może wymiana samego sprzęgła by pomogła. 

2. co do wycieku to nie wiem, wygląda jakby z łożyszka sprężarki więc nie wiem czy samo sprzęgło pomoże. Wycieki też były objawem przy uszkodzonym sprzęgle ? 

 

gdyby nie wyciek, to próbowałbym ze samym sprzęgłem, a tak to się zastanawiam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@sadam1988 zauważyłeś, że piszesz w dziale B6/B7 a nie B8?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tutaj jest dział B8,

jako że oznaczenie kompresora jest takie samo, to napisałem 1 post w podlinkowanym temacie z B6/B7 ale został usunięty

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czas iść do okulisty.

Przepraszam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, sadam1988 napisał:

1. co do tego stukania, to zastanawiam się czy to na sprzęgiełku/kole/wieloklinie czy może w środku kompresora. Słychać na biegu jałowym, przy wyższych obrotach nie zauważyłem (albo silnik zagłusza). Tutaj może wymiana samego sprzęgła by pomogła. 

2. co do wycieku to nie wiem, wygląda jakby z łożyszka sprężarki więc nie wiem czy samo sprzęgło pomoże. Wycieki też były objawem przy uszkodzonym sprzęgle ? 

Podejrzewam że te hałasy to właśnie przeskakujący wieloklin, na wyższych obrotach po prostu silnik zagłusza. Generalnie to w kompresorze raczej chyba nie  ma co stukać i chrobotać tam są same zawory, chyba że jeśli jest, to łożysko na końcu wałka, nie wiem nie rozbierałem. Co do wycieku to to możliwe że jak przeskakuje po wieloklinie to powstaje wyższa temperatura i smar z łożyska z pod koła pasowego zaczyna wyciekać. Jeśli miałby to być wyciek z kompresora, to ponieważ wszystko chodzi w jednym obiegu to możesz sprawdzić podłączając maszynę do nabijania, jeśli wycieka olej to nie powinno być też czynnika.

Co do punktu 2. To łożysko przy kole pasowym nie jest na stałe z kompresorem ani ze sprzęgłem. Normalnie ściągasz sprzęgło później koło pasowe, wymieniasz łożysko. Nie wiem jak jest w b8 umiejscowiony kompresor. W b7 na upartego da się to zrobić nie demontując kompresora z układu

 

Edytowane przez lechu_jr
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękuję, to są bardzo pomocne informacje. Postaram się sciągnąć koło pasowe, obejrzeć oraz sprawdzić szczelność układu . jak czegoś więcej się dowiem to dam znać, ale mam nadzieję że wymiana  samego sprzęgła wystarczy

Edytowane przez sadam1988

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to jest taki sam kompresor jak w B7 to szkoda zachodu. Wymiana sprzęgła albo nie pomoże wcale, albo pomoże na chwilę. Lepiej poszukać kompresora z literą E (SANDEN) na końcu, albo w ogóle bez litery (DENSO). Choć ponoć bezawaryjne DENSO też miały awarie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, mkpol napisał:

nie pomoże wcale, albo pomoże na chwilę

U mnie ta chwila trwa już 2 lata i dalej jest piękna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, mkpol napisał:

Lepiej poszukać kompresora z literą E (SANDEN) na końcu,

Ja jestem już rok po wymianie, a mam właśnie z literką E na końcu, dokładnie to 5N0820803E

Na razie wszystko jest ok, nawet jak ma za rok znów rozlecieć się sprzęgło to biorąc pod uwagę że do wymiany trzeba tylko ściągnąć koło i nadkole to wolę co dwa lata zainwestować w sprzęgło za 50 zł niż wymieniać kompresor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności