Kubuśb8 Zgłoś #1 Napisano 27 Marca 2018 Witam wszystkich jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość,więc tak niestety rozpadło mi się sprzegielko klimatyzacji w aucie i moje pytanie czy jest możliwość i ktoś wymieniał samo tylko sprzegielko czy niestety występuje z tylko w komplecie z całą sprężarka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #2 Napisano 27 Marca 2018 @Kubuśb8 jak dawno się skończyła gwarancja i czy masz wszystkie przeglądy w ASO robione ? Jeżeli tak .. to jedź do nich i proś o dobrą wolę producencką. Powinni uznać, mi inną część (dużo droższą) uznali bez problemu i płacę 50% kosztów robocizny tylko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kubuśb8 Zgłoś #3 Napisano 27 Marca 2018 Wiesz co generalnie ma 70 tyś zrobione i wszystko było robione w aso A co do gwarancji muszę gdzieś poszukać kiedy się skonczyla Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #4 Napisano 27 Marca 2018 Godzinę temu, Kubuśb8 napisał: Wiesz co generalnie ma 70 tyś zrobione i wszystko było robione w aso A co do gwarancji muszę gdzieś poszukać kiedy się skonczyla No to masz 70 tys (ja mam 106. tys) i masz wszystko w ASO. Powinni ci uznać dobrą wolę producencką. Jedź do nich i negocjuj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #5 Napisano 10 Kwietnia 2018 (edytowane) Dnia 27.03.2018 o 06:56, Kubuśb8 napisał: Witam wszystkich jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość,więc tak niestety rozpadło mi się sprzegielko klimatyzacji w aucie i moje pytanie czy jest możliwość i ktoś wymieniał samo tylko sprzegielko czy niestety występuje z tylko w komplecie z całą sprężarka? @Kubuśb8 Miałem to samo przy przebiegu zaledwie 23 tys km, niestety samego sprzęgiełka się tam nie wymienia, jedynie komplet ze sprężarką, Wymieniali mi na gwarancji oczywiście ale z ciekawości zapytałem jaki byłby koszt w przyszłości z robocizną. Krzyknęli 750 € Edytowane 10 Kwietnia 2018 przez jopstons Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadam1988 Zgłoś #6 Napisano 28 Grudnia 2019 odkopując temat: mam problem ze sprężarką klimatyzacji (5Q0820803D ) 1. trochę stuka, raz mocniej raz mniej lub wcale (tutaj pewnie zależy czy klimatronik załączy obieg) 2. jest jakby wyciek "rdzy" na nim. tyle bylem w stanie zdiagnozować zdejmując pasek klinowy. Wydaje mi się że klima chłodzi (ciężko zdiagnozować gdy teraz jest zimno na zewnątrz), ale szyby odparowują lepiej z włączoną klimą więc wnioskuje że jeszcze działa. pytanie, czy ktoś miał podobny problem ? co było rozwiązaniem ? zastanawiam się czy wymiana samego sprzęgła wystarczy (ok. 300zł) czy trzeba szukać nowej sprężarki(ok. 1000zł) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechu_jr Zgłoś #7 Napisano 28 Grudnia 2019 (edytowane) zajrzyj do tego tematu, objawy niemal takie same, Śrubka od sprzęgła kompresora Edytowane 30 Grudnia 2019 przez nTomek poprawiony link Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadam1988 Zgłoś #8 Napisano 28 Grudnia 2019 dzięki, faktycznie temat wygląda podobnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mirecki Zgłoś #9 Napisano 29 Grudnia 2019 Mi kuzyn wymieniał sprzęgło kompresora przy 140kk przebiegu. Koszt około 300 zl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #10 Napisano 29 Grudnia 2019 Wszystko pięknie piszecie tylko epoka sprzęgła na kompresorze zakończyła się na passacie b5. W b6 b7 b8 nie ma już czegoś takiego jak sprzęgło, kompresor kręci się cały czas a działaniem i mocą kompresora steruje zawór który jest w nim umieszczony, w b6 na pewno był ten zawor wadliwy, sam osobiście wymieniłem dawno temu przy swoim, jest nawet o tym temat w tamtym dziale. W b6 7 8 jedynie co może się wydarzyć lecz to musi się ewidentnie zatrzeć kompresor, to zerwać wieloklin na kole pasowym, wtedy koło się kręci a oska stoi w miejscu. Naprawa i tak się kończy na wymianie kompresora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechu_jr Zgłoś #11 Napisano 29 Grudnia 2019 (edytowane) Prawie masz racje. Owszem nie ma tu już sprzęgła z cewką jak kiedyś ze po załączeniu elektromagnes dociąga tarcze sprzęgła. Tu działa to tak ze tarcza sprzęgła kręci się z kołem cały czas. A zadaniem sprzęgła jest zabezpieczenie w razie zatarcia kompresora, wtedy nie zrywa się wieloklin tylko zrywają się nity na tarczy sprzęgła i koło pasowe kręci się dalej a kompresor stoi. Wieloklin nie uszkadza się na wałku kompresora bo ten jest utwardzany tylko właśnie na wpuście sprzęgła. Częstą awarią w b6 i b7 było właśnie wykręcenie się bądź zerwanie śruby mocującej sprzęgło do wałka kompresora. Powstawał wtedy luz na wieloklinie i te się wyrabiał po stronie sprzęgła . Efekt był taki że koło pasowe kręciło się dalej, a kompresor stał. Co do objawów póki jeszcze kompresor chodził to tak jak kolega napisał 1. trochę stuka, raz mocniej raz mniej lub wcale 2. jest jakby wyciek "rdzy" na nim. Przy czym rdza to raczej od wewnętrznej strony więc ciężko zauważyć Edytowane 29 Grudnia 2019 przez lechu_jr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadam1988 Zgłoś #12 Napisano 30 Grudnia 2019 1. co do tego stukania, to zastanawiam się czy to na sprzęgiełku/kole/wieloklinie czy może w środku kompresora. Słychać na biegu jałowym, przy wyższych obrotach nie zauważyłem (albo silnik zagłusza). Tutaj może wymiana samego sprzęgła by pomogła. 2. co do wycieku to nie wiem, wygląda jakby z łożyszka sprężarki więc nie wiem czy samo sprzęgło pomoże. Wycieki też były objawem przy uszkodzonym sprzęgle ? gdyby nie wyciek, to próbowałbym ze samym sprzęgłem, a tak to się zastanawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #13 Napisano 30 Grudnia 2019 @sadam1988 zauważyłeś, że piszesz w dziale B6/B7 a nie B8? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadam1988 Zgłoś #14 Napisano 30 Grudnia 2019 (edytowane) tutaj jest dział B8, jako że oznaczenie kompresora jest takie samo, to napisałem 1 post w podlinkowanym temacie z B6/B7 ale został usunięty Edytowane 30 Grudnia 2019 przez mkpol nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #15 Napisano 30 Grudnia 2019 Czas iść do okulisty. Przepraszam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechu_jr Zgłoś #16 Napisano 30 Grudnia 2019 (edytowane) 4 godziny temu, sadam1988 napisał: 1. co do tego stukania, to zastanawiam się czy to na sprzęgiełku/kole/wieloklinie czy może w środku kompresora. Słychać na biegu jałowym, przy wyższych obrotach nie zauważyłem (albo silnik zagłusza). Tutaj może wymiana samego sprzęgła by pomogła. 2. co do wycieku to nie wiem, wygląda jakby z łożyszka sprężarki więc nie wiem czy samo sprzęgło pomoże. Wycieki też były objawem przy uszkodzonym sprzęgle ? Podejrzewam że te hałasy to właśnie przeskakujący wieloklin, na wyższych obrotach po prostu silnik zagłusza. Generalnie to w kompresorze raczej chyba nie ma co stukać i chrobotać tam są same zawory, chyba że jeśli jest, to łożysko na końcu wałka, nie wiem nie rozbierałem. Co do wycieku to to możliwe że jak przeskakuje po wieloklinie to powstaje wyższa temperatura i smar z łożyska z pod koła pasowego zaczyna wyciekać. Jeśli miałby to być wyciek z kompresora, to ponieważ wszystko chodzi w jednym obiegu to możesz sprawdzić podłączając maszynę do nabijania, jeśli wycieka olej to nie powinno być też czynnika. Co do punktu 2. To łożysko przy kole pasowym nie jest na stałe z kompresorem ani ze sprzęgłem. Normalnie ściągasz sprzęgło później koło pasowe, wymieniasz łożysko. Nie wiem jak jest w b8 umiejscowiony kompresor. W b7 na upartego da się to zrobić nie demontując kompresora z układu Edytowane 30 Grudnia 2019 przez lechu_jr 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadam1988 Zgłoś #17 Napisano 30 Grudnia 2019 (edytowane) dziękuję, to są bardzo pomocne informacje. Postaram się sciągnąć koło pasowe, obejrzeć oraz sprawdzić szczelność układu . jak czegoś więcej się dowiem to dam znać, ale mam nadzieję że wymiana samego sprzęgła wystarczy Edytowane 30 Grudnia 2019 przez sadam1988 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #18 Napisano 30 Grudnia 2019 Jeśli to jest taki sam kompresor jak w B7 to szkoda zachodu. Wymiana sprzęgła albo nie pomoże wcale, albo pomoże na chwilę. Lepiej poszukać kompresora z literą E (SANDEN) na końcu, albo w ogóle bez litery (DENSO). Choć ponoć bezawaryjne DENSO też miały awarie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #19 Napisano 30 Grudnia 2019 59 minut temu, mkpol napisał: nie pomoże wcale, albo pomoże na chwilę U mnie ta chwila trwa już 2 lata i dalej jest piękna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechu_jr Zgłoś #20 Napisano 30 Grudnia 2019 2 godziny temu, mkpol napisał: Lepiej poszukać kompresora z literą E (SANDEN) na końcu, Ja jestem już rok po wymianie, a mam właśnie z literką E na końcu, dokładnie to 5N0820803E Na razie wszystko jest ok, nawet jak ma za rok znów rozlecieć się sprzęgło to biorąc pod uwagę że do wymiany trzeba tylko ściągnąć koło i nadkole to wolę co dwa lata zainwestować w sprzęgło za 50 zł niż wymieniać kompresor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach