enriquez Zgłoś #41 Napisano 26 Czerwca 2018 Dużo prawdy jest w tym, co mówisz. Aczkolwiek ja jeżdżę średnio 180-200 i często zdarza mi się hamować powiedzmy soczyście. Problemów z rdzą nie mam, ale zaczynają się problemy z buczeniem, ze względu na przegrzanie tyłu. Dlatego też wpadnie big brake i będzie po temacie. Dodam, że zestaw 340/310 to jest po prostu jakaś kpina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rkarcz Zgłoś #42 Napisano 28 Czerwca 2018 Buczy bo je przegrzałeś. Standardowy klocek to nie jest coś do tych prędkości co 5 minut z nogą na hamulcu. Najpierw wymień klocki na coś normalnego. Jak nie pomoże to komplet klocki i tarcze. Big Brake jest super ale ma 3 wady - cenę zakupu, homologację - pytanie co powie ubezpieczyciel po wypadku, albo biegły sądowy jak będziesz sprawcą jakiejś tragedii (oczywiście czysto hipotetycznie), no i cena części. Ring do tarczy w BBKitach z Tajwanu to 3000 za parę. A w StopTechu czy Brembo pewnie x2-3. Moim zdaniem szkoda kasy. Wiem też że do Golfa R wypuścili jakieś "lepsze" tarcze. Ciekawe jakiej są produkcji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enriquez Zgłoś #43 Napisano 29 Czerwca 2018 Nie zaprzeczam, ale mam EBC Yellow stuff i Zimmermann i też właściwie wytrzymały rok czasu. Nie jest źle, biorąc pod uwagę, że właśnie się kończą. Co do BBK, jak się nie sprawdzą, to wracam do serii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shibby Zgłoś #44 Napisano 16 Lipca 2018 (edytowane) Dnia 9.06.2018 o 15:28, dirve napisał: W passatach nie ma czujników z tyłu. Jeżeli klocki z przodu są ok, to znaczy że ci czujnik wariuje Miałeś rację. Klocki z przodu były do wymiany - przebieg 58tyś. Tył jeszcze powinien starczyć na ok 5tyś ale kazałem też wymienić za jednym zamachem. Nie mam czasu co miesiąc jeździć do serwisu. Zrobiłem też serwis olejowo-filtrowy + serwis klimy i mam z głowy przegląd na 60tyś. Edytowane 16 Lipca 2018 przez shibby 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #45 Napisano 25 Lipca 2018 Jak zaloze komplet na tyl kl/tarcz Boscha to popelnie wielką gafe? 420 zl brutto Robocizna pewnie do 100. W serwisie cos mi pierniczyli 1500 po wielkich rabatach. Wymiana z tyłu obywa si3 komputerow. Zwykla mechaniczna robota? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #46 Napisano 25 Lipca 2018 Wymiana z tyłu obywa si3 komputerow. Zwykla mechaniczna robota? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enriquez Zgłoś #47 Napisano 25 Lipca 2018 trzeba odsunąć klocki komputerem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vonsky Zgłoś #48 Napisano 3 Sierpnia 2018 Dnia 9.06.2018 o 15:28, dirve napisał: W passatach nie ma czujników z tyłu. Jeżeli klocki z przodu są ok, to znaczy że ci czujnik wariuje Wczoraj wymieniałem przód (z fabrycznych TRW na Ferodo Premier. NB - mogły być również Ferodo DS2500, ale nie chciałem ryzykować koncertem skrzypiec przy każdym hamowaniu). Przebieg 91 kkm, więc czytam te wszystkie dramatyczne przebiegi ze zdumieniem... Tylne miały jeszcze 3-4 mm, więc nie wymieniałem. Na pytanie do Doradcy Technicznego ASO o to, czy tylne też mają czujnik zużycia, odpowiedział, że mają sztuk jeden (na jednym kole). Radził jednak nie ufać mu do końca (ufać słuchowi), bo jeśli ESP było często w akcji, to może się przypadkiem okazać, że klocki w kole bez czujnika mogły się bardziej zużyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enriquez Zgłoś #49 Napisano 3 Sierpnia 2018 (edytowane) Trzeba było tego doradcę poprosić o pokazanie Ci tego czujnika. Co za amatorka. Edytowane 3 Sierpnia 2018 przez enriquez Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vonsky Zgłoś #50 Napisano 3 Sierpnia 2018 (edytowane) 16 minut temu, enriquez napisał: Trzeba było tego doradcę poprosić o pokazanie Ci tego czujnika. Co za amatorka. Jeśli tak, to rzeczywiście poproszę go o wyjaśnienie (pokazanie) mi tego przy wymianie tylnych klocków i dam znać jak z tego wybrnął ? Edytowane 3 Sierpnia 2018 przez Vonsky Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
perzu126 Zgłoś #51 Napisano 3 Sierpnia 2018 Niestety jak z tyłu się klocki szybko zużywają, tzn że są z G... materiału. Pewnie chcieli zaoszczędzić i jakiś menedżer pokazując słupki w PowerPoincie stwierdził " tył i tak słabiej hamuje to możemy dać tańsze". No i w sakli roku wyszły milionowe oszczędności. Niestety firma VW jest pod kreską ze względu na afere diesel gate. Uważam, że robią teraz mega tandete i oszczędzają gdzie się da. A ludzie i tak kupią, bo marka przyciąga. A te 3-5 lat, czyli spłatę leasingu auto i tak wytrzyma, więc na prestiżu nie stracą. Wracając do klocków. Skoro ori taka tandeta, to przy wymianie warto kupić jakiś zamiennik a nie wydawać 1500zł w ASO za wymianę gó...a na gó...o. Prawda jest taka, że tył powinien wytrzymać spokojnie 100tys km. W naszym B7 tyłu nie ruszalismy przez 95tys km i tarcze wyglądały jak nowe. W innym firmowym Passacie B7 klocki z tyłu były wymieniane przy ponad 100tys km a to auto nie było oszczędzane. No i w B7 też był Auto hold. Jednak w B8 auto hold działa po każdym zatrzymaniu, w B7 nie. Ale i tak uważam, że to nie wina AutoHoldu. Po prostu materiał gó...o... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rkarcz Zgłoś #52 Napisano 4 Sierpnia 2018 Przód jak i tył to klocki TRW. Okładzina jest z jakiegoś paździerza a nie z czegoś co ma wytrzymać jakiś sensowny przebieg. Mi skończyły się i z przodu i z tyłu po 12kkm - zostało z przodu 5mm a z tyłu 2-3 mm. Przy wyższych prędkościach było słychać co nieco od hebli i deko "wibrował" samochód. Wymienione na Stoptech Sport przód i ATE tył. Zobaczymy ile te wytrzymają. Arteon TSI 280 KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shibby Zgłoś #53 Napisano 4 Sierpnia 2018 21 godzin temu, Vonsky napisał: Przebieg 91 kkm, więc czytam te wszystkie dramatyczne przebiegi ze zdumieniem... Jeden pokonuje trasy, drugi jeździ po mieście. Nie ma co w takim przypadku porównywać szybkości zużycia klocków. Masz dwulatka i 91kkm, zatem należysz do tej pierwszej grupy. Ja jestem gdzieś po środku - jazda mieszana, codzienny dojazd do pracy 50km w jedną stronę, jazda po Wrocławiu, klocki poszły po 60tyś (po 2,5 roku). Zatem dla mnie to nie jest dziwne, że jeżeli ktoś jeździ tylko po mieście, np po Wa-wie to klocki mogą mu pójść po 45kkm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #54 Napisano 4 Sierpnia 2018 Mi serwis sugerowal wymiane wszystkiego z tylu Przy 30 tys. Moze nie umie jezdzic tym autem Dla porownania w busie wymienilem klocki z przodu po 100 tys a tył po 145 tys km Wiadomo trasy no ale z drugiej strony lekko to auto nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sadrax Zgłoś #55 Napisano 29 Sierpnia 2018 Witam na forum, dziś po wymianie oleju (23kkm) okazało się, że klocki przód mam zużyte na poziomie 30% a tył 50%. Zdziwiony zapytałem co może być przyczyną szybszego zużycia tyłu. w odpowiedzi usłyszałem, iż to aktywny tempomat jest winien, ponieważ operuje on tylko tylnymi hamulcami. Może ktoś to potwierdzić lub zdementować, bo szczerze mówiąc nie wierzę. Oczywiście przyznam się bez bicia, że dużo korzystam z ACC i sporo jeżdżę po autostradach, gdzie system często hamuje. Jeśli informacja się potwierdzi, trzeba będzie trochę zmodyfikować styl jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #56 Napisano 29 Sierpnia 2018 Neeee to chyba bzdura. Byłoby słychać silnik od ręcznego. Poza tym nie raz ACC dosyć mocno hamuje. Nie dałoby się tego osiągnąć na samym ręcznym. Poza tym jak by zrealizowali funkcję ABS? Gdyby dochodziło do blokady koła, zanim zareagowałby silnik od ręcznego (w dodatku obsługujący oba tylne koła) to już dawno samochód stałby bokiem. Wiesz... zawsze to mądrzej brzmi powiedzieć "bo tempomat je zużywa" niż "bo nasze tarcze są zrobione ze złomu" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brono Zgłoś #57 Napisano 29 Sierpnia 2018 20 minut temu, SeBa_ napisał: Neeee to chyba bzdura. Byłoby słychać silnik od ręcznego. Poza tym nie raz ACC dosyć mocno hamuje. Nie dałoby się tego osiągnąć na samym ręcznym. Poza tym jak by zrealizowali funkcję ABS? Gdyby dochodziło do blokady koła, zanim zareagowałby silnik od ręcznego (w dodatku obsługujący oba tylne koła) to już dawno samochód stałby bokiem. Wiesz... zawsze to mądrzej brzmi powiedzieć "bo tempomat je zużywa" niż "bo nasze tarcze są zrobione ze złomu" Kolego hamowanie tyłem nie znaczy, że używany jest hamulec elektryczny ręczny. I jest to raczej oczywiste. Pompa hamulcowa działa po prostu jedynie na tylne koła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enriquez Zgłoś #58 Napisano 1 Października 2018 Pojawiła się nowa opcja na tył - seryjny zacisk + nowa tarcza 330mm. https://www.facebook.com/groups/GolfRforumPOLSKA/permalink/580220655746998/?comment_id=580236772412053&reply_comment_id=580351505733913&notif_id=1538287136759279&notif_t=group_comment_mention Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartku Zgłoś #59 Napisano 8 Października 2018 Hej A to ciekawa sprawa. U mnie w Punciaku 135 KM klocki i tarcze wymienialem po 50000 km ale bryka była pałowana. Potem kupilem znowu oryginały klocki i tarcze. Obecnie 140000 i dobrze to wygląda. Passerati po przeglądzie 2 miesiace temu na 30 000 km i aso nie miało zastrzeżeń. Też dużo jeżdże na tempomacie. Chyba sam musze sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadam1988 Zgłoś #60 Napisano 8 Października 2018 u mnie ASO kilka 2 msc wcześniej też nie miało zastrzeżeń. jak tego nie mają na check-liście przy danym serwisie okresowym, to nie sprawdzają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach