Danek75 Zgłoś #61 Napisano 20 Listopada 2007 Nie znalazłem zbytnio odpowiedzi na rozwiazanie sposobu usterki. A wyglada to następująco: podczas zamykania samochodu pilotem - NIGDY nie zdarzało sie, aby wyskoczył mi którys "pipsztok" w drzwiach. podczas ryglowania drzwi od wewnątrz - przyciskiem na drzwiach - blokada tylnych prawych drzwi po chwili wyskakuje spowrotem. należy wtedy odryglować i ponownie zaryglować - używajac tego samego przycisku podczas przekręcenia kluczyka w stacyjce - czasami znowu blokada wyskoczy - natomiast innym razem NIE. Od warunków pogodowych to raczej nie zależy, bo zdarza się i latem i zimą i jesienia i.... nie wiadomo kiedy jeszcze. czyli przy różnych temperaturach i wilgotnosci powietrza. Więc moje pytanie brzmi: dlaczego tak się dzieje Sprawdzałem zamek, połączenia kostek, stan karbowanej gumy miedzy słupkiem a drzwiami i nic interesujacego nie znalazłem. Mniemam, ze gdyby to była awaria mikrostyku, to nie miałoby znaczenia to, że gdy auto zamykam z pilota, to nigdy mi blokada nie wyskakuje. natomiast przy uzyciu przycisku - odblokowuje się bardzo często. Stan kabli przy (że tak to nazwę) konsoli sterujacej na drzwiach - nie wzbudza zastrzezeń. Po prawie roku w koncu o tym napisałem, bo straciłem cierpliwość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #62 Napisano 21 Listopada 2007 Według mnie na 80% stawiałbym jednak na zamek, bo skoro wszystko przejżałes i jest okey, a usterka wystepuje tylko w tym jednym zamku to jest jego wina. Wcale bym sie nie zdziwił jeżleli to byłby mikrostyk. Ja miałem tak że z pilota sporadycznie mi sie nie zamykał, a z przycisku w drzwiach wcale. Okazało sie że styk zaśniedział. Weź też pod uwage że z przycisku nie ryglujesz drzwi - czyli zamek może "odbic", a z pilota ryglujesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siniakTDI Zgłoś #63 Napisano 21 Listopada 2007 To może być "zimny lut" który nie trzyma napięcia i rygielek wyskakuje - tytpowa usterka, trzeba rozebrać zamek przelutować podejrzane luty i po problemie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomczak Zgłoś #64 Napisano 21 Listopada 2007 a ja albo spie albo nie wiem co bo po prostu nie rozumie pytania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #65 Napisano 21 Listopada 2007 Nie rozumiesz pytania Otóż przy zamykaniu auta z pilota - NIGDY sie nie zdarzyło, żeby mi się te drzwi odryglowały. A jeśli zamykam przyciskiem na drzwiach (wewnątrz auta) to bardzo często następuje zamknięcie i od razu otwarcie rygla. Wtedy trzeba jeszcze raz "pstryknąć" przyciskiem, żeby sie zamknęło. Mówicie, ze to jednak mikrostyk No to co to za róznica by dla niego była, że auto jest zamykane z pilota (na zewnątrz pojazdu) czy tez przyciskiem wewnątrz. W obu przypadkach idzie przecież jednakowy sygnał na układ sterujący - mam rację Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #66 Napisano 21 Listopada 2007 Danek to jest ina mikrowlaczników w zamku. Za jakis czas ZAWSZE bedzie Ci wyskakiwalo przy ryglowaniu od wewnatrz. Mikrowlaczników raczej nie znjadziesz, trzeba dobierac z innych zamków jesli je kupisz. Nowy zamek to pewnie z 700 pln:) sprobuj rozebrac zamek, przeczyscic i popsikac sprayem do styków. Mi pomoglo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #67 Napisano 21 Listopada 2007 No to co to za róznica by dla niego była, że auto jest zamykane z pilota (na zewnątrz pojazdu) czy tez przyciskiem wewnątrz. W obu przypadkach idzie przecież jednakowy sygnał na układ sterujący - mam rację W tym przypadku nie masz racji. Usiądź w samochodzie, zamknij drzwi z pilota i spróbuj otworzyc klamką, powtórz to samo z przyciskiem w drzwiach i zobaczysz o czym pisałem wcześniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #68 Napisano 21 Listopada 2007 jarek.123 - no tu akurat masz rację - wiem o co biega z tym otwieraniem. No dobra chłopaki. Dzięki za pomoc - rozbiore jednak jeszcze raz ten zamek, ale nie wiem kiedy, bo temperatury spadły i nie sprzyja to jakoś zabawom na dworze, bo garażu nie mam Jak się dowiem, co GO boli - to napisze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomczak Zgłoś #69 Napisano 21 Listopada 2007 kolego a probowales 2x wcisnac na plocie zamknij? sproboj jesli 2 krotny impls zadziala to trza przprogramowac modulik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość w71w Zgłoś #70 Napisano 22 Listopada 2007 Podobno baterię trzeba zmienic w 10 sekund, inaczej traci kod i trzeba zaprogramowac na nowo. Spotkałem sie z takim przypadkiem. Sam osobiscie mam słaba beteryjkę i mam stracha zeby wymienic na nową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #71 Napisano 22 Listopada 2007 Tomczak - nie kumam o co ci chodzi A po co miałbym dwa razy wciskać na pilocie przycisk, skoro z pilota zamyka się normalnie. Czytałeś dokładnie, co wcześniej pisałem Od wewnątrz jest problem z ryglowaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #72 Napisano 22 Listopada 2007 Podobno baterię trzeba zmienic w 10 sekund, inaczej traci kod i trzeba zaprogramowac na nowo. Spotkałem sie z takim przypadkiem. Sam osobiscie mam słaba beteryjkę i mam stracha zeby wymienic na nową. Nie masz się czego bać. Wymień baterie a potem podejdź do auta, włóż kluczyk w stacyjkę, popstrykaj trochę przyciskami na włączonym i wyłączonym zapłonie i sam się dopasuje. W sumie szybciej będzie jak po prostu przy samochodzie staniesz i pociskasz. Nie wiem jak u innych, ale u mnie takie "zabiegi" działają (bo byli tacy, co sądzili, że to bzdury) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bochaczyk Zgłoś #73 Napisano 19 Grudnia 2007 Witam! Postaram się opisać mój problem szybko i prosto: Wciskam na pilocie (otwieranie) - otwierają sie drzwi kierowcy i w zależności od humoru samochodu tylne prawe nie ma na to reguły- otwiera je kiedy chce. 2- przy podwójnym wciśnięciu (zamykania) - tylne prawe się otwierają.. lub nie j/w 3- przy otwieraniu klapy kluczykiem- tez sie czasem otwierają (tylne prawe). Nie wiem czym to idzie ale tylko te tylne prawe tak mają Kupiłem niedawno ten samochód więc nie znam za bardzo jego historii- a chciałbym żeby wszystko było jak należy. Zastanawiałem się czy to nie wilgoć ale stałem przy nim i zamykałem go i otwierałem non-stop raz było ok raz nie- czysta ruletka-->czasem tak czasem nie... Denerwujące...PS: czy nieświecąca kontrolka od otwartych drzwi może mieć z tym jakiś związek? Proszę o rady! Pozdrawiam Wszystkich!! Wesołych świąt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość baxter007 Zgłoś #74 Napisano 19 Grudnia 2007 witam !!! ja mam podobnie jak kolega wyżej nie posiadam pilota ale gdy otweeram kliczykiem dzwi kierowcy to nie otierają się żadne, gdy otwieram tylnia klapę otworzą się drzwi kierowcy oraz przednie i tylnie prawe, tylnie lewe wogole się nie otwiera a jak próbuje od środka otworzyc to nie da się i zamyka odrazu automatycznie ... czy jest ktos w stanie pomóc , gdzie szukać wady...??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewmir Zgłoś #75 Napisano 23 Grudnia 2007 Nie rozumiesz pytania Otóż przy zamykaniu auta z pilota - NIGDY sie nie zdarzyło, żeby mi się te drzwi odryglowały. A jeśli zamykam przyciskiem na drzwiach (wewnątrz auta) to bardzo często następuje zamknięcie i od razu otwarcie rygla. Wtedy trzeba jeszcze raz "pstryknąć" przyciskiem, żeby sie zamknęło.Mówicie, ze to jednak mikrostyk No to co to za róznica by dla niego była, że auto jest zamykane z pilota (na zewnątrz pojazdu) czy tez przyciskiem wewnątrz. W obu przypadkach idzie przecież jednakowy sygnał na układ sterujący - mam rację Danek75 czy udało ci się może rozgryść ten problem - czy to była wina mikrostyków ? Ponieważ u mnie prawie identyczny problem, a mianowicie gdy usiłuje zamknać centralny zamek od środka (włącznikiem na drzwiach kierowcy) zamykają się wszystkie drzwi, po czym lewe przednie i prawe tylnie otwierają. Naciśnięcie tego przełącznika 2 krotnie (dwa szybkie wciśnięcia jeden po drugim) powoduje że zamykają się wszystkie drzwi. Dodam, że nie ma tego problemu gdy zamykam central z pilota - zawsze, bezproblemowo zamykają się wszystkie drzwi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomczak Zgłoś #76 Napisano 23 Grudnia 2007 A po co miałbym dwa razy wciskać na pilocie przycisk, skoro z pilota zamyka się normalnie. Czytałeś dokładnie, co wcześniej pisałem Od wewnątrz jest problem z ryglowaniem. sorki rzeczywiscie cos nie zatrybilem, a co jak zamykasz auto z kluczyka? dzieje sie to samo co przy ryglowaniu czy zamyka normalnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomekmm Zgłoś #77 Napisano 28 Grudnia 2007 u mnie podobna awaria, z tylnymi drzwiami , lewe siadły całkiem, nie otwiera nie zamyka, prawe czasem nie zaskoczą za piewszym i trzeba powtórzyc zamykanie lub odwieranie. nie posiadam pilota. zakupiłem alarm i mam problem z podpięciem sie pod centralny, niewiem czy najlepiej do kazdego siłownika osobno , czy tylko w drzwiach kierowcy ? macie jakis opis kolorów kabli idących od siłowników ? bo jest ich troche w tylnych dwiach 6.a drugie pytanko poza tematem (gdzie sie mogę dorwać do zasilania głównego świec żarowych.??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomczak Zgłoś #78 Napisano 28 Grudnia 2007 u mnie podobna awaria, z tylnymi drzwiami , lewe siadły całkiem, nie otwiera nie zamyka, prawe czasem nie zaskoczą za piewszym i trzeba powtórzyc zamykanie lub odwieranie sproboj przeczyscic kostki laczeniowe w tylnych drzwiach (te miedzy kabina a drzwiami) styki sa alum i sniedzieja, mialem problem z lewymi drzwiami popryskalem plynem do czyszczenia ukladow elekrtycznych i elektronicznych i chodza do dzis, jesli tylko z tylnymi drzwiami masz problem to raczej nie jest to wina modulu. zakupiłem alarm i mam problem z podpięciem sie pod centralny, niewiem czy najlepiej do kazdego siłownika osobno , czy tylko w drzwiach kierowcy odradzam wpinanie sie w kazde drzwi:) oczywiscie tylko w drzwi kierowcy macie jakis opis kolorów kabli idących od siłowników w wiązce progowej w jej tylnej części przed skrętem w prawo na brązowo-czarnym jest klapa tylna (masa),w boczku można też znalezć na brązowo-czerwonym maskę (nie pamietam ktora kostka i konektor) Sterowanie c.zam. w tym aucie wyławia się w drzwiach kierowcy,wiązka idąca do zamka wew. drzwi na wysokości klamki.Kolory to czerwony-zielony zamknij i czerwono -niebieski otworz sterowanie masą. Domykanie szyb realizujesz programując dłuższy czas na zamykanie (tam jest chyba 25 s) i żadnych dodatkowych przewodów. Sygnał z drzwi musisz wyciagac z kazdych po kolei i odseparowywac diodami. Na drugiej kostce pod zaslepka przy nogach kierowcy kierunki czarny z białym i czarny z zielonym (tu też jest ten sygnal z maski przedniej o ktorym wczesniej mowilem)brązowy z czerwonym (opcja nie we wszystkich modelach). Jesli nie bedzie kierunków na tym module jak napisałem wyżej to napewno bedą w progu te sam kolory. Zasilanie mozesz wziąść z tych grubszy czerownych przewodów i tam obok tez masz mase. Co do odciecia to juz inna bajka i nie pisze bo duzo osob jest obuzonych ze zabezpieczenia wypisuje sie na forum W wiązce od stacyjki po lewej stronie kolumny kierownicy czarny przewód to + po stacyjce (nie zanika przy odpalaniu auta bo pamietac musisz ze taki + musi byc jesli wepniesz sie w + po stacyjce ktory bedzie zanikal w momencie odpalania auta to bedzie alarmik fiksowal) to chyba wsio pozdrawiam Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomekmm Zgłoś #79 Napisano 29 Grudnia 2007 Wlkie dzieki za ten opisik napewno mi pomoże.jutro bede działał. co do tego odcięcia to konkretnie chodzi o alarm exus 9000 full control z odpalaniem silnika ,dlatego potrzebuje się dostać do świec żarowcyh, ale wyczaiłem już przekaźnik od świec wiec niepowinno być problemu. do alarmu dołączony jest przekaznik odcinający zapłon ale myśle że odpuszcze go sobie ponieważ mam ukryty przycisk do opalania, wiec rozrusznik zablokowany jest zawsze. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś rady dotyczące tematu to bedą mile widziane. na szczęście pasek nie jest autem w którym trzeba by rozebrać połowe zeby się gdzieć dostać.Ostatnio miałem okazje doświadczyć rozbieranie mazdy 323 aby wymienić przewód od zapalniczki.dzień roboty (jakieś propozycje co do ukrycia centralki alarmu?) pozdrawiam !!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość stefanbatory Zgłoś #80 Napisano 22 Stycznia 2008 Przeczytałem cały watek i takiego cyrku jak u mnie sie nie dopatrzyłem, więc może rzucę kolegom forumowiczom wyzwanie zamke i pilot działały bez problemów, po wizycie u blacharza przestał działać brzęczyk włączonych światełm po wyjęciu kluczyka(spokojnie związane z tematem zamka) olałem sprawę bo potrzebny to mi nie był, ale pewnego razu wsiadam do samochodu kluczyk stacyjka i nie gaśnie oswietlenie wnętrza a powinno(wyłaczyłem recznie i olałem... wracam do domu i zaykam samochód a raczej próbuję bo pilot nie reaguje no to myślę z kluczyka go załatwię(przekrecenie zamka powinno zaryglowac wszystki drzwi i uzbroic alaram) a tu psikus zamykają się i to z wielkim trudem tylko drzwi od kierowcy to pilotem pstrykam na otwarcie i daja znak wszystkie zamki to samo otwierajac kluczykiem z zamka(zamki "chyba" wykluczam bo w każdym nawet w klapie ta sama historia) a i bym zapomniał w momecie gdy padł zamek brzęczyk od świateł zaczał działać... komfort sprawdziłem suchy i kable też, mozliwe ze padł jakis jego podzespół (szyby wszystkie działają uprzedzajac pytania) POMOCY!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach