Gość imnothep Zgłoś #1 Napisano 5 Lutego 2006 Witam, od jakiegos czasu świruje mi centralny zamek. Jak pewnie wiecie w grupie VW pracuje jeden i ten sam zamek na CAN-busie. Mój chodził spoko do czasu kiedy tylne lewe drzwi nie zaczęły same się otwierać. Otóż kiedy zamknę je siedząc w aucie wyłacznikiem w panelu elektrycznych szyb, wszystkie drzwi zamknąć się od razu ale po chwili tylne lewe odskoczą i pozostana otwarte. Kiedy natomist zamkne auto z zewnątrz zaryglują się "na dwa" i wówczas jest OK. Nie wychodził z nich od dawna sygnał na lampke dolna , a od jakiegoś czasu na cały układ oświetlenie wnętrza. Czy dobrze stawiam na uszkodzone mikrowyłaczniki w siłowniku drzwi ? Mam jeszcze problem z drzwiami kierowcy ale tutaj było inaczej. Kiedy zamykam auto z klucza to użyta siła dociska rygiel tak że drzwi pozostają zamknięte, ale kiedy zrobie to samo z drzwi pasażera lub z dokładanego alarmu to po chwili drzwi kierowcy otworzą się mimo iż dioda immo będzie mrugać. Wymieniłem w nich zamek na prawie nowy i nic nie pomogło, przypuszczam iż to wina sterownika po stronie kierowcy bo VAG pokazuje mi jakieś głupoty o elektrycznie sterowanym fotelu którego na oczy nie widziałem. Czy ktoś miał juz podobne dziwne zachowanie central zamka u siebie ? pzdr. Piotrek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jaro73 Zgłoś #2 Napisano 5 Lutego 2006 Witam - ja mam taki sam problem , jak go kupwałem z domu od holendrów to mi powiedzieli , że to wina zamka - więc na razie nie robie nic :cry: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość somebody Zgłoś #3 Napisano 5 Lutego 2006 u mnie z zamkiem jest problem w drzwiach kierowcy. jak zamykam z pilota to wszystkie drzwi się zamykają a od kierowcy otwierają, natomiast zamykająsię dopiero przy otwieraniu pozostałych :grin: z kluczyka jak zamykam "w normalny" sposób to jest podobnie. jedynym rozwiązaniem jest zamykanie/otwieranie z kluczyka z lekkim przytrzymaniem go - nie tak długim żeby zaczęły się szyby otwierać. i w taki sposób na przemian zamyka się "na raz" lub "na dwa razy" tzn. co drugie zamknięcie mryga dioda w drzwiach. podobno jest to wina zamka, nie rozglądałem się jeszcze po ile są używane i czy go wymieniać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kriss185 Zgłoś #4 Napisano 5 Lutego 2006 Panowie a ja bym sprawsził moduł komfortu jazdy znajduje się on pod nogami kierowcy wystarczy odchylić listwe progową wsadzić rękę pod wykładzinę tam znajduje się czarna plastikowa skrzynka co się zowie j/w miałem taki przypadek i to było właśnie to jest to jedno z najgłupszych rozwiązańVWiAUDI jeżeli jest wilgoć lub wręcz woda to niema wątpliwości a passaty lubią mieć wodę pod wykładziną mój udało się uratować osuszyć zabezpieczyć specjalnym środkiem i przeniosłem go do góry pod kierownicę i miałem spokój.Ten moduł odpowiada za wiele funkcji w samochodzie za centralne zamki,za elektrykę szyb,za wewnętrzne światło itd itd. [ Dodano: Nie Lut 05, 2006 23:18 ] kriss185, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #5 Napisano 6 Lutego 2006 imnothep miałem te same drzwi.. napisz mi konkretnie czy ty masz 3B czy 3BG?? Bo po twoich wypowiedziach wnioskowałem ze 3B ale teraz piszesz mi ze u Ciebie idzie to po canie hmm dziwi mnie to troche.. Ogólnie to masz zawilgocony komfort i miałes wymieniony komfort... masz zapewne z końcówka AH czyli sterowanie z pilota + pamieć fotela/lusterek ... taka sobie wstawiłem.. ale ja mam 3B i cana nie mam.. ale mozliwe ze jest canowska komfortu ktora tez ma opcje pamieci lusterka i fotela.. Masz uszkodzony mikrowyłacznik w zamku ten taki na kabelku... wyjmij rozklej przeczyśc albo wymien na nowy środek od octawi i leona tez pasuje... co do jeszce otwierania to moze to być tez wina mechanizmu w środku zamka.. tam sa 2 albo 3 ( nie pamietam juz ) tez takie styczniki... na płytce co jest silniczek i tam tez moga byc zasniedziałe styki centralka moze głupieć... jest jeszcze mozliwośc zasniedziałej kostki miedzy drzwiami a słupkiem tylnim... tez sie z tym spotkałem.. ale gośc zalał po prostu ta kostke kriss185 dodam tylko ze kable pod wykładzina tez lubieja sobie sie rozkładać.. raz na jakis czas w rocznikach juz sadze od 99 trzeba tam zagladać... dobrze jest tez zima przy dzisiejszych warunkach jak auto sie rozgrzeje zdjac gumowa wycieraczke nadmuch na maxa i na nogi... tak zeby to przesuszać systematycznie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaro73 Zgłoś #6 Napisano 7 Lutego 2006 Witam - ten moduł komfortu , jest po lewej stronie siedzenia? próbowałem zdjąć listwę progową , z tym,że ta wykładzina jest bardzo twarda i trudno ją wyciągnąć. Więć wolę się upewnić , czy znajduje się w tym miejscu. Może mi podpowiecie, czy gdy zamykam drzwi z centrala i otwieram je ( kierowcy ) z kluczyka to alarm nie widzi, żę drzwi są otwarte, to może być ten modół, bo boję się zdejmować, gdy się trochę nie upewnię - Dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #7 Napisano 7 Lutego 2006 mzoe być modół moze być czujnik otwarcia drzwi ktory siedzi w zamku.. ale moze byc tez zawilgocenie, moze byc tez zgnila wiazka albo padniety komfort jest duzo zeby zdjac wykladzine to trzeba odkrecić tez ta śrobe na lewo w nogach dzie jest taki plasticzek... potem masz po lewej slupek tam jest zaślepka i ja wyjmujesz odkrecasz śrobke... potem na gorze masz zatrzaska na wcisk... nastepnie bierzesz śrobokret plaski... i lekko odginasz listwe.. jak juz odegniesz to patrzysz gdzie sa zatrzaski Jak już bedziesz widział gdzie sa to lekko podawżasz śrobokrętem to jest jedyny dobry posób inaczej peka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaro73 Zgłoś #8 Napisano 7 Lutego 2006 Serdeczne dzięki idę powalczyć - jak nie dam rady to jadę to elektryka , niech sie sam męczy a ja pomądruję... Jutro go ogrzeje , bo może faktycznie jest zawilgocony - mam welurowe dywaniki ( jakos nie mogę się zebrać żeby kupić gumowe) . Dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pepe_79 Zgłoś #9 Napisano 15 Maja 2006 Mam problem z moim zamkiem poniewaz zamyka i otwiera on tylko klape, drzwi od kierowcy i pasazera mozna otwozyc kluczykiem ale tylko osobno. Za to tylne sa zblokowane przez central, moze ktos wie jak to naprawic albo chociaz jak otworzyc tylne drzwi. Jest to wersja Angielska passata B5 z 1999roku. Pomocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #10 Napisano 15 Maja 2006 pepe_79 pewnie by było trzeba podpiać sie kompem.. i najprawdopodobniej centralny jest DED... Tylnie drzwi mozna otworzyć podajac napiecie na siłownik ( tak mowiac czysto gipotetycznie ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MrsVariant Zgłoś #11 Napisano 15 Maja 2006 pepe_79 jeśli jeśli komfort znajduje się jak w wersjach salonowych pod wykładziną przed fotelem kierowcy to proponuje ci poderwać wykładzinę i sprawdzić wiązkę przewodów idących do komfortu oraz wiązkę na całej długości listwy ozdobnej, są tam fabryczne łączenia przewodów owinięte taśmą parcianą taśma pod wpływem wilgoci lubi sparcieć i zwarcia gotowe, jesli tak się stało trzeba kabelki poucinać i pobawić się w lutowanie. Swego czasu w B5 3B przerabiałem taką usterkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -SNICK- Zgłoś #12 Napisano 21 Lutego 2007 Witam. Mam nastepujący problem z centralnym zamkiem, otóż gdy zamykam drzwi ( obojetnie pilotem czy kluczem) auto sie zamyka, po czym ponownie otwiera i opuszczaja sie wszystkie szyby. Dzis sie zdenerwowałem bo nie mogłem nigdzie zostawic auta na miescie. Co moze byc tego przyczyna i czy da sie to jakos naprawic?? Dodam ze to passat variant 98r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasiek Zgłoś #13 Napisano 22 Marca 2007 imnothep, czy udało Ci się coś zrobić z tym zamkiem? Bo mam identyczne objawy, często jak zamykam od środka to zamykaja mi się wszystkie drzwi, po czym tylne lewe otwierają się. Zauważyłem też że czasem jak zamykam pilotem samochód to mi kierunkowskazy nie mrygają. Czasem wszystko jest ok, ale nie mogę zobserwować jakiejś prawidłowości (ciepło/zimno, sucho/mokro itp.) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #14 Napisano 22 Marca 2007 Tasiek - mi otwierają się tylne prawe. No i po obserwacjach wywnioskowałem, ze to wina wody w aucie Bo jak było zimno i lodowisko mialem - to nic sie nie działo Ale na razie w kwestii samoczynnego ryglowania drzwi - nic nie robię, bo to się tylko dzieje, jak zamykam od środka auto (guzikiem na drzwiach) Jak zamykam z pilota - to normalnie zamyka i nie wyskakuje - dziwne to trochę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarecki Zgłoś #15 Napisano 22 Marca 2007 Hahaha Panowie mam dokladnie ten sam problem co Wy. Wchodze do auta rygluje od środka drzwi, wszystkie się zamkną a tylne lewe wyskoczą do tego jeszcze cos jest nei tak z lusterkami. Ale juz wiem co trzeba z tym zrobic wiec spoko. Pytanie jednak moje jest takie. Majac w B5 1999 Tdi AFN (Basis) centrlany zamek, czy fabrycznie mógł być do niego pilot?? Bo jak narazie musze otiwerać z kluczyka, a w sumie przy kupnie nie dostałem pilota. Jeśli nie to czy można jakoś dokupić pilot lub zaprogramować żebym nie musiał ciągle otwierać z kluczyka ??? Wielkie dzięki za helpa. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DonVasyl Zgłoś #16 Napisano 22 Marca 2007 Co do wybijania tylnych lewych drzwi to w 99% jest to zimny lut. Mialem dokladnie to samo u siebie i po 2 dniach skrecenia, rozkrecenia teraz po zaryglowaniu sie od srodka wszystko jest OK. Tez sadzilem ze to woda pod dywanikiem jednak jesli jest sucho to pozostaje zimny lut. Co do zalania komfortu to jest on w miare szczelnie zamkniety w tej czarnej obudowie - przynajmniej u mnie byl. Co innego kable. Powodzenia wszystkim zycze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #17 Napisano 22 Marca 2007 Ale w którym miejscu szukać tego "zimnego lutu" ? W drzwiach, czy gdzies na podłodze w wiązkach ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DonVasyl Zgłoś #18 Napisano 22 Marca 2007 Danek75 - ten zimny lut znajduje sie w tym zamku w ktorym wybija rygielek tzn np w lewym tylnym. Trzeba wyjac ten zamek po uprzednim zdjeciu boczka, zdjeciu wewnetrznej obudowy drzwi, wyjeciu szyby. Gdy mamy juz wyjety zamek rozkrecamy go, dobieramy sie do srodka i pod lupa patrzymy gdzie dokladnie jest ten nieszczesny lut. TYLKO OSTRZEGAM sam robilem to 2 dni. Mialem ogromne problemy ze zlozeniem zamka do kupy (sporo plastykowych czesci w srodku). Pracy jest duzo i trzeba uwazac by niczego nie zgubic - odradzam rowniez elektrykow - nie zrobia nam tego bowiem nie oplacalne jest to dla nich. Mi sie udalo to zrobic ale wiem ze jezdzi masa Passkow z ta przypadloscia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adam Zgłoś #19 Napisano 23 Marca 2007 witam miałem identyczny problem przyczynom było zalanie wiązki która idzie pod wykładznom wzdłuz progu z lewej ztrony kierowcy fafryczna izolacja tam sie nie sprawdza lub moze być zalany moduł komfortu znajdujący sie pod nogami kierowcy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piecia Zgłoś #20 Napisano 25 Marca 2007 Mam podobne pytanie jak kolega wyżej: mianowicie mam paska B5 '99 1,9 TDI 116PS AJM. Nie posiadam pilota do sterowania centralnym zamkiem. Muszę otwierać drzwi z kluczyka.. Czy jest możliwość dokupienia pilota ?? Przyznaje się ze nie za bardzo wiem o co chodzi z tym modułem komfortu, czy jest możliwość sterowania zamkiem z pilota. Proszę o odp. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach