Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z naładowaniem akumulatora wysokonapięciowego - do jazdy na prądzie . Na początku jak kupiłem ładował się do pełna czyli pokazywał zasięg 50 km .  Stopniowo z miesiąca na miesiąc niestety nastepował spadek . Doszło do tego , że po naładowaniu pokazuje zasięg 37 km .  Jak to jest u was . Miał ktoś problemy takie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam GTE ale zastanawiałem się kiedyś na takiem cudem. Poszukaj testów na w internecie. Z testów wynika że 50 km to zasięg tylko w tabelkach producenta niemający nic wspólnego z rzeczywistością. Podobnie jak wielkości podawane przez producenta na spalanie czy zanieczyszczenia.

Zresztą zasięg który pokazuje komputer też jest pewnie zawyżony ). Rzeczywisty zasięg zależy od tego jak i gdzie jeździsz i ten może wynieść nawet dla w miarę nowego auta nawet tylko 25 km.

Edytowane przez Hendrix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie o tym piszę - nie zrozumiałeś .  Nie chodzi mi o to ile przejadę chodzi mi o punkt wyjścia po naładowaniu akumulatora wyskonapięciowego .To jasne że rzeczywisty zasięg zależy od - sposobu jazdy , od tego czy jest włączona klimatyzacja jakich  świateł się używa mówiąc krótko od obciążenia tego akumulatora .  Raz przejżdzałem 50km a raz 30    km.    Chodzi oto że bezpośrednio po naładowaniu zawsze wcześniej wyświetlał się zasięg 50 km a teraz wyświetla się 37 km . Ładowanie rozładowanego akumulatora od teoretycznego 0 trwało 4,5 h i po naładowaniu wyświetlał się zasięg 50km . Teraz ładowanie od 0 trwa 3,5 h a zasięg wynoś 37 km . Wygląda jak by akumulator wysokonapięciowy nie przyjmował więcej prądu i z tym mam problem .

  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak każdy akumulator po prostu stracił część swojej pojemności w trakcie eksploatacji. I dlatego też ładowanie trwa krócej i komputer pokazuje mniejszy zasięg.  

Nie ma tam jakiegoś wskaźnika "żywotności" aku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A z zasiegiem to niejest tak, ze on sie ciebie uczy ? Rope jak zalejesz do pelna raz pokaze zasieg 900 km, raz 1100 km. Moze ostatnio mniej przejezdzales na elektryku i stad ta roznica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, motomouse napisał:

Jak każdy akumulator po prostu stracił część swojej pojemności w trakcie eksploatacji. I dlatego też ładowanie trwa krócej i komputer pokazuje mniejszy zasięg.  

To jest auto z 2017 to - ciezko mi uwierzyc, ze akumulatory juz stracily 30% pojemnosci. Kolega pisze o akumulatorach "wysokonapięciowych", ale o ile VW nie wymyslil koła od nowa i robi to co reszta branży, to pewnie są to ogniwa Li-Jon 18650 połączone w jakieś pakiety co zwiększa nominalne napięcie i prąd. Takie akumulatory (produkcji fimowej, a nie chinczyki które są zazwyczaj puste) powinny mieć raczej żywotność liczoną w tysiącach cykli. Więc albo w grę wchodzi to że auto się "uczy" jak wspomniał @dirve (co jest o tyle wątpliwe że czas naładowania jest niby krótszy) albo jakaś wada samego akumulatora. 

Jest masa rzeczy która może taki akumulator uszkodzić - zbyt niska temperatura, zbyt wysoka temperatura, układ zarządzający baterią (BMS) może źle działać i pozwolił na głębokie rozładowanie itp. Należałoby podjechać do serwisu, to na tyle rzadkie auto że ciężko o ludzi którzy ogarniają temat. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy takim zachowaniu to bym podejrzewał że któryś z pakietów jest uszkodzony (stracił część pojemności) - wtedy BMS przestanie ładować też pozostałe pakiety gdy ten uszkodzony się naładuje do swojej aktualnej pojemności albo co mniej prawdopodobne uszkodzenie BMS. Zapewne bez fachowej diagnozy pakietów się nie obejdzie...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec ja dodam pare słów od siebie. Bardzo duży wpływ na naładowanie akumulatorów ma temp na zewnątrz, ale jeszcze nie miałem aż tak małego zasięgu.  Zapytam czy masz może Car-net gdyż jak ustawisz czas odjazdu w aplikacji  np na godz 9.00 a będziesz odjeżdżał o 7.00 to akumulator naładuje się tylko do 80% pojemności dlatego tez skrócił się Tobie czas ładowania. Napisz czy sobie poradziłeś, jeżeli jeszcze nie to wrzucę to na forum SE bo tutaj tych passatów sprzedają ok 9 tys szt miesięcznie , częściej spotkasz GTE niż jakiegoś innego Passata :))  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę GTE już ponad rok i zauważyłem że zasięg elektryczny zależny jest od temperatury zewnętrznej,idealna to około 16-17 ° bo nie chodzi na 100% ogrzewanie ani klimatyzacja, a spróbuj po wyłączać wszystkie odbiorniki prądu takie jak klima , nawiew , podgrzewanie lusterek i zobaczsz o ile wzrośnie ci zasieg el  

Na moim przykładzie też w tej chwili mam naładowany na 100% i mam 38 km zasięgu ale po wyłączeniu nawiewu klimatyzacji zarasta do 49 km  a w lato po naładowaniu na 100% po wyłączeniu wszystkiego pokazywał mi 53 km zasięgu el 

I też zależy czy na codzień jeździsz na ektrycznym napędzie wolno po mieście czy wszybko to znaczy na autostradzie,bo przy niskich prędkościach zużycie jest niższe ,i to też ma znaczenie do obliczenia zasięgu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.03.2018 o 11:53, o_marek1 napisał:

Nie o tym piszę - nie zrozumiałeś .  Nie chodzi mi o to ile przejadę chodzi mi o punkt wyjścia po naładowaniu akumulatora wyskonapięciowego .To jasne że rzeczywisty zasięg zależy od - sposobu jazdy , od tego czy jest włączona klimatyzacja jakich  świateł się używa mówiąc krótko od obciążenia tego akumulatora .  Raz przejżdzałem 50km a raz 30    km.    Chodzi oto że bezpośrednio po naładowaniu zawsze wcześniej wyświetlał się zasięg 50 km a teraz wyświetla się 37 km . Ładowanie rozładowanego akumulatora od teoretycznego 0 trwało 4,5 h i po naładowaniu wyświetlał się zasięg 50km . Teraz ładowanie od 0 trwa 3,5 h a zasięg wynoś 37 km . Wygląda jak by akumulator wysokonapięciowy nie przyjmował więcej prądu i z tym mam problem .

  

I jak , odkryłeś co to był/jest za problem ? 

Edytowane przez r2d2_dawid

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności